Ervaringen met Stelara

Psoriasis (48 meningen)
Artritis psoriatica (17 meningen)
Reumatoïde artritis (1 mening)

Psorinovo / dimethylfumaraat (146 meningen)
Neotigason (50 meningen)
Dovobet (33 meningen)
Enstilar (15 meningen)
Taltz (12 meningen)

21-10-2013 | Man | 44
Psoriasis
ik zoek een arts of verpleegkundige die in nederland stelara kan / mag en wil toedienen. ik ben bij een belg derma geweest en wil mij dit toedienen maar ik weet niet of mijn zorverzekering dit vergoed dus had ik graag hiermee verder gegaan ik zit er zwaar onder de psoriasis. was er 90 procent vanaf door het vermindering van witte bloedcellen door furmaarzuur mocht[lees meer...] ik hoge dosis niet meer gebruiken dus nu 99 procent vol wie helpt mij? dank u bij voorbaat!! graag hier reageren op mijn vraag.

27-02-2012 | Man | 44
Psoriasis
Sinds Januari 2011 krijg ik Stelara toegediend en heb er veel baat bij, vrijwel 99,9% vrij van Psoriasis, 4 jaar geleden zat ik voor 60% onder deze hardnekkige plekken (veel plekken op mijn gehele rug, knieen, ellebogen, onder-bovenbenen, schaamstreek, bilnaad, hoofd en alle nagels). Ik had binnen 4 weken duidelijk resultaat voor een comfortabel leven. Enjoy "Stelara" Groe[lees meer...]ten Remy

19-12-2014 | Man | 45
Psoriasis
ik kon het niet geloven ik zat 75 procent volledig onder kon niet meer stappen pijn in de knieen rug steeds ziek klachten ik ben er mee begonnen ik ben springlevend een wonder middel wel 2 ernstige bijwerkingen gehad een hangende lip en oog en een zwaar vertrokken gezicht met hangende lip

26-01-2017 | Vrouw | 46
Artritis psoriatica
Ik heb nu de tweede injectie gehad maar tot nu toe nog geen effect op de gewrichten en voor de huid doet het maar minimaal iets. Veel last van spierpijn, misselijk en grieperig gevoel. Alsof je constant een steen op je maag hebt liggen. Gewoon niet lekker.

01-07-2020 | Vrouw | 47

12-03-2018 | Vrouw | 47
ustekinumab (45mg/ml)

29-06-2016 | Man | 47
Artritis psoriatica
minimale werking. bij de start van de injecties werkte het redelijk tegen de psoriasis maar totaal niet voor de bechterew. later kwam ook de psoriasis weer in alle hevigheid terug,

07-07-2011 | Vrouw | 47
Pesoriase
ik heb een week gelden mijn eerste spuit gehad en 27 juli de tweede dus ik kan nog niet veel zeggen de jeuk is op dit moment wel minder maar sinds zondag heb ik wel een verdoofde tong en lip maar weet niet of het daar door kom en steeds heb ik het steeds zo warm maar ik hou de moed erin want ik geloof er in

25-09-2020 | Vrouw | 48
Ziekte van Crohn
Zoals bij bijwerkingen beschreven eerste zes maanden last van haaruitval en jeuk, maar het werkte snel met het onder controle krijgen van ontstekingen. Ik geef mezelf nu een keer in de 8 weken een injectie, dit gaat prima. Na 12 maanden liet een MRI zien dat het middel er voor een groot deel in geslaagd was de darm rustig te krijgen.

13-07-2018 | Vrouw | 48
Psoriasis
Stelara werkt perfect voor de psoriasis. Ong. een week na de injectie krijg ik alleen hele pijnlijke borsten die vol zitten met cyste, bewezen en meerdere keren behandeld door mammaradioloog. Dit duurd ongeveer 3 weken en dan zakt het weg. Ik vind het moeilijk om te switchen van medicatie daar stelara wel mijn huid rustig en schoon heeft gekregen.

13-01-2017 | Man | 48
Psoriasis
Werkt perfect! Plekken zijn minimaal 9 weken weg. Na 12 weken weer nieuwe injectie. Enige bijwerking is brandend maagzuur en pijn in/bij mijn nier. Meer mensen die deze klacht hebben?

03-07-2012 | Man | 48
Psoriasis
Top spul, spuit vanwege mijn gewicht ( 111kg) 2 flesjes eens in de 10 weken nu ruim een jaar Heb het idee dat na een week of 6 de werking afzwakt. Krijg helaas nieuwe plekken/haarden, welke ik niet met Dovobet of Diprolene kan ondrukken. Wellicht weer eens op Enbrel overstappen

19-01-2012 | Vrouw | 48
Psoriasis
Ik krijg donderdag 19 jan mijn 4 e spuit en echt het werkt echt ik ben bijna schoon na al die jaren gewoon schoon geen schilvers meer geen jeuk enige nadeel is je afweer systheem werkt heel slecht ben veel verkouden,keelonstekking als er iemand in mijn buurt ziek is of verkouden krijg ik het ook maar ja dan neem ik er maar bij deze zomer loop ik niet met die plekken maar s[lees meer...]chonen benen joepie

12-03-2012 | Vrouw | 49
Psoriasis
IK HEB ZELF EEN VRAAG OVER STELARA KAN JE DAT ZELF TOE DIENEN EN WAT KOST HET EN OM DE HOEVEEL TIJD MOET JE DAT INJECTEREN IK HEB PSORIASIS AL VAN AF MIJN ZEVENDE JAAR EN BEN NU 49 JAAR EN BEN HET BEU IK WIL HEEL GRAAG INFORMATIE IK HOOP OP REACTIE IK MOET ER ZELF NOG AAN BEGINNEN IK HOOR HET HEEL GRAAG

12-06-2022 | Man | 50
Ziekte van Crohn
Compleet uitgeput na 1,5 jaar Stelaragebruik. Veel spierpijn en ernstige vermoeidheid. Ik weet ook niet zeker of dit door Stelara komt maar vermoed het wel.

05-07-2016 | Vrouw | 50
ustekinumab (45mg/0,5ml)
Artritis psoriatica
Mijn verhaal begint eind dec 2014. Eerst enkele dagen met griep in bed gezeten en daarna nog een bronchitis gehad. Door het vele hoesten begonnen mijn kaken pijn te doen en enkele dagen later kreeg ik mijn mond niet meer open. Helse pijn aan mijn rechter kaakgewricht. De huisdokter stuurt mij door naar het plaatselijk ziekenhuis maar daar krijg ik te horen dat met brufen d[lees meer...]e pijn wel zal overgaan binnen enkele weken. Niet dus... Begin maart 2015 echo laten maken gevolgd door MRI. Conclusie : meniscus letsel. Via de tandarts doorverwezen naar prof in Leuven en eind mei 2015 arthroscopie laten doen. Besluit : bot volledig beschadigd en geen discus meer. De prof stelt wel vast dat ik psoriasis heb en legt de link met PsA. Ik wordt doorgestuurd naar Reuma in Leuven. Daar sturen ze me wandelen...(schandalig) Eind juli 2015 (op vakantie) blokkeert mijn linker kaak. Ook daar weer MRI en in okt 2015 arthroscopie met als besluit : sterke beschadiging van het bot, zeer beschadigd en niet functioneel ATM. Ondertussen afspraak gemaakt voor second opinion in een ander reumacentrum waar ze mij wel onderzoeken en waar ik uiteindelijk de diagnose van PsA krijg. Verdere onderzoeken wijzen ook uit dat ik bilaterale sacro-iilitis (Bechterew) heb. Er wordt gestart met Ledertrexate maar na 12,5 week wordt dit stopgezet wegens geen resultaat en slechte bloedresultaten. Er wordt een aanvraag gedaan voor Stelara. Op 22/03/2016 mijn eerste spuit gehad, de maand erop de 2de. De psoriasis over mijn hele lichaam begint te verdwijnen maar de pijn in de gewrichten (ondertussen zijn beide kaken, nek, schouders, rug, knieën en tenen aangetast) is nog steeds niet minder. Dagelijks neem ik nog Celebrex bij (tot 2x200mg/dag) en bij erge pijn nog Zaldiar. Volgende week spuit nr.3 :-) en dan op controle bij MKA in Leuven voor de kaken en Reuma voor de PsA en bloedcontrole. Afwachten en hopen ...