Ervaringen met Stelara

Psoriasis (48 meningen)
Artritis psoriatica (17 meningen)
Reumatoïde artritis (1 mening)

Psorinovo / dimethylfumaraat (146 meningen)
Neotigason (50 meningen)
Dovobet (33 meningen)
Enstilar (15 meningen)
Taltz (12 meningen)

05-10-2022 | Man | 57
Artritis psoriatica
Mijn gezondheid is nu al bijna 2 jaar stabiel. Ik ben dan ook erg tevreden met dit medicijn ondanks de bijwerkingen die neem ik voor lief. Het is vooral ook belangrijk wat u eet en of drinkt. Ik hoop daarom ook dat ik dit medicijn nog lang kan en mag gebruiken.

24-08-2020 | Vrouw | 57
ustekinumab (45mg)
Artritis psoriatica
Helaas nu in 1 1/2,jaar wondroos gehad op onderbeen heeft iemand deze bijwerking gehad na langdurig gebruik van Stelara ? Ik gebruik dit middel nu al 10 jaar 1 x per 10 weken 45 m

21-11-2017 | Man | 57
Artritis psoriatica
na 40 jaar Psoriasis en A.P. ; eindelijk kunnen starten met Stelara. Mega tevreden ; voor 99 % clean. Enkel de vrijwel constante hoofdpijn + vermoeidheid baren me zorgen. Heeft iemand met dit product dezelfde ervaringen aub ? Alvast bedankt.

20-06-2016 | Vrouw | 57
Psoriasis
5 dagen na het starten met stelara al een sterke verbetering. De jeuk is weg en de plekken zijn met zeker 60 % verminderd. Lichte bijwerkingen als pijnlijke bijholtes en spierpijn is te hebben. Vergeleken met enbrel en humira een supermedicijn.

14-11-2011 | Man | 58
Psoriasis
Resultaat begint al vorm te krijgen. Geen bijwerkingen behalve vekouden kan ook gewoon een lichte griep zijn geweest. Heb een dubbele dosis gehad ivm(104 kg)gewicht. Andere opties waren er niet meer dus ben er wel blij mee. Ik heb psoriasis erythrodermie.

22-06-2011 | Man | 58
Psoriasis
Na Neotigason, lichttherapie en andere behandelingen kreeg ik in dec 2010 Stelara. De enorme verbetering kwam na de 2e injectie. Ik heb er nu 4 gehad en het resultaat is verbluffend. Er is nergens meer een rood plekje of schilfer te zien. En ik had het toch behoorlijk ernstig.

25-02-2020 | Vrouw | 59
Artritis psoriatica
Bij mij een wondermiddel, alles al gebruikt altijd bijwerkingen en rest plekjes nu niets 90% psoriasis en niets

12-12-2019 | Man | 59
Psoriasis
Jarenlang dimethylfumaraat gebruikt, met veel bijwerkingen, m.n. darmklachten. Na gestopt door te lage leuko's, via MTX op stelara uitgekomen. Vanaf augustus dit jaar krijg ik deze om de 12 weken. Ongelofelijk resultaat, binnen 4 weken 90% weg, binnen 2 maanden 100%. Gelukkig wordt het medicijn door het MZ Groningen i.c.m. de Basisverzekering volledig vergoed. 4 à 5 keer p[lees meer...]er jaar de injectie halen en laten zetten is voldoende. Bijwerkingen 0,0. Echt een topper, dit spul !

06-03-2013 | Man | 60
Psoriasis
Ik gebruik ook stelara. na 2 jaar is het effect minder, ben wel snel moe.

14-12-2023 | Vrouw | 61
Ziekte van Crohn
Vanwege hevige gewrichtspijn en meerdere onstekingen in lichaam o.a in achillespees en ellebogen, overgegaan van Infliximab naar Stelara. Eerste week geen verschil.daarna langzaam verbetering en na 2 weken ineens hevige pijn in spieren door het hele lichaam en zo pijnlijk dat lopen en dagelijks beslommeringen een opgave zijn .Helaas is er al een nieuwe dosis besteld en dit[lees meer...] med is dusdanig kostbaar dat ik het maar gewoon inspuit . Maar als dit zo blijft dan kan ik hier niet mee doorgaan .

03-11-2023 | Vrouw | 61
Colitis ulcerosa
Haarverlies sinds gebruik van stelara , maar geen darmontstekingen meer

02-02-2021 | Man | 61
Psoriasis
Ik gebruik Stelara nu zo'n 15 jaar en ben zeer snel na start van het gebruik 100% Psoriasis vrij, terwijl alle andere middelen en behandelingen (die ik om kostentechnische redenen eerst moest proberen) niet hielpen. Ik noemde het een wondermiddel, echter door de verminderde immuniteit krijg ik om de 2 a 3 jaar een ernstige ontsteking of virus infectie, variërend van gordel[lees meer...]roos tot abces met operatie tot gevolg. Heb in overleg met de dermatoloog de injecties teruggebracht van 4 naar 3 keer per jaar. De Psoriasis blijft weg maar de nadelige gevolgen zijn helaas niet minder.

11-11-2014 | Man | 61
Artritis psoriatica
geheel vrij van psosiasis gewrichtaandoening weinig resultaat

28-03-2016 | Man | 62
ustekinumab (90mg/ml)
na de eerste injectie met Stelara na 10 dagen uitslag en veel jeuk. Wie heeft dezelfde ervaring en weet een oplossing voor de jeuk?

18-12-2012 | Man | 62
Psoriasis
Man 62 jaar heb al 46 jaar psoriasis. Stelara werkt twee weken na de injectie optimaal en begint 3 weken voor de nieuwe injectie duidelijk aan kracht in te boeten. Dus van de 14 weken heb 9 weken een vrijwel "schoon"lichaam. Bijwerkingen: jeuk aanvallen, gewrichtspijn en vermoeidheid. Maar het blijft een goed middel, dat ik niet meer wil missen.

25-10-2013 | Man | 63
Psoriasis
Bij mij geeft Stelara haargroei op plaatsen waar ik al haar heb: baardgroei, borsthaar etc. Niet op m'n kale kop :-) Daarnaast zijn de wonden weer teruggekomen / opengegaan en de plaque produceerd weer veel schilvers, na een voorspoedig begin. Sinds dit middel heb ik ook last van steken in mijn hoofd,(rechts), last van mijn rechter oog, soms even een pasje verkeerd naar l[lees meer...]inks of rechts.