Ervaringen met Abilify

aripiprazol

slapeloosheid energieverlies afwezig voelen vermoeidheid problemen met visuele focus buikkrampen rusteloze benen spierspasmen onhandigheid handen trillen of trillen tijdens het rusten

Psychose (71 meningen)
Schizofrenie (29 meningen)
Bipolaire stoornis (28 meningen)
Manische episode (2 meningen)
Schizotypische stoornis (1 mening)

Aripiprazol (abilify)

Bojan Nikolik (18-03-2015)

22-06-2022 | Vrouw | 30
aripiprazol (2,5mg)
Autisme
3 weken heb ik aripriprazol 2,5 mg voor slapen ingenomen. Volgens arts zou dit helpen bij om alles te verwerken en als bijwerking zou ik er makkelijker door slapen. Beide niets van gemerkt. Voelde mij er niet beter door en ging ook niet beter van slapen. Ik werd tijdens inname van deze medicatie vaker snachts wakker waarbij ik erg wazig zag en soort van schimmen ging zie[lees meer...]n. Heel vaag, eng en creepy. Ook tijdens deze 3 weken 2 keer in bed geplast wat sinds kindertijd nooit is gebeurd. Je schaamt je rot voor iets wat in mijn geval duidelijk door de medicatie kwam. Om deze reden naar paar weken gestopt en nooit weer ingenomen.

25-10-2019 | Vrouw | 30
aripiprazol (15mg)
Bipolaire stoornis
Het helpt wel om je prikkels wat te minderen en voorkomt een psychose. Ook had ik geen last meer van depressies of een manische periode. Wel ben ik wat aangekomen en ik voelde me ontzettend afgestompt. Ik had het gevoel alsof ik in een stolp leef en geen Contact kon krijgen met de buitenwereld. Dit vond ik zo naar, dat ik uiteindelijk gestopt ben.

07-07-2017 | Vrouw | 30
aripiprazol (7,5mg/ml)
Manisch-depressieve stoornis
Ik ben zeer stabiel sinds ik ingesteld ben op Abilify

12-08-2021 | Man | 31
aripiprazol (10mg)
Hoi Ik had al berichten er op gezet Maar nu weer wand ik zit nu op 17.00 met mijn medicatie Is echt het waart Als iemand veel last van bijwerking zou hebben zou ik het echt aanrader om met huisarts of andere artsen te kijken of voor u die veel bijwerking heeft Ook 17.00 opties is wand ik heb er echt veel baat nu al bij maar ik zeg het u wel bij van dat iedereen [lees meer...]anders is als het gaat ook medicatie en abilfay en bijwerkingen Artsen huisartsen weeten dan echt wel raat hebben er ook voor geleerd apotheek ook betje uiteindelijk beslist arts huisarts er wel in Mag het van arts huisarts en de persoon wil het wand die voelt het ook zou ik 17.00 echt aanrader

06-08-2021 | Man | 31
Autisme
De abilify werkt heel goed wand ik heb via arts een dna test gedaan via mijn wangslijm op te nemen met water stafjes langs mijn wangen te gaan en heb nu mijn profiel waar staat de medicatie waar ik gevoelig voor ben en ik kan het dellen met huisarts arts apotheek Ik ga nu langzaam, via huisarts mijn medicatie van ochend richting 17.00 opbouwen ik stond al heel lan[lees meer...]g op ochend wand eerst wilden ik afbouwen voor abilfay was dit voor mij geen mogelijkheid want ging even fout maar ik begon weer met 10 mg wand ik stond eerst op 15 mg maar ik was tot 6 mg gekomen ging het mis dus beter om terug te gaan naar abilify 10 mg dat werkt nu wel goed alleen veel jeuk en daar over zij mijn huisarts je kunt van ochend opbouwen naar 17.00 uur dit kon om dat ik een diepe druk vest heb en verwaringsdeken en het diependrukvest uit eintoven staat op internet dat werkt tussen door heel goed diependrukvest en daarom kon in naar 17.00 en snachs dan verwaringsdeken maar om het helemaal af te bouwen abilify 10mg is toch geen opties do 5 augustus 2021 begonnen met opbouw naar 17.00 uur maandag 9 augustus 2021 zit ik dan op 17.00 uur 10 mg abilfy ik hoop dat dan echt mijn jeuk weg trekt ik heb ook nog een plop it van de intertoys onstaat in lang Amerika nu ook in nederland hayp dus ik heb veel hulpmiddelen op de overrbuging tot 17.00 straks innemen na ophoging tot 17.00 uur tekomen ik weet zeeker komt goed om dat het al goed doet 10 mg abilfy alleen jeuk Hopelijk dan weg gaat veder is bij mij abilify 10 mg heelmaal supper oke

12-03-2021 | Vrouw | 31
Depressiviteit
Ik kreeg het middel voorgeschreven bij depressieve klachten, om te helpen bij het verbeteren van mijn stemming. Ik had enorme bijwerkingen: ik kon werkelijk niet meer stil zitten tijdens het gebruik van het middel. Ik had enorme bewegingsdrang, moest steeds bewegen en/of met mijn handen iets doen. Ik kon me anders niet concentreren. Ik heb het maar enkele dagen volgehouden[lees meer...] en ben dan gestopt.

09-12-2021 | Man | 32
aripiprazol (10mg)
abilify 10 mg werkt goed tegen wanen en emotie demping bij persoonlijkheidsstoornis, maar de bewegingsdrang is niet uit te houden, je hebt geen innerlijke rust meer, even op de bank tv kijken zit er niet meer in, sterker nog de hele dat door rondspoken door het huis omdat je niet stil kan staan, zitten of liggen, ik ga over op een andere die dit minder heeft, ben al 4 dage[lees meer...]n gestopt maar de bewegingsdrang is nog niet gaan liggen, bij langdurig gebruik kan het zelfs in mindere mate blijvend zijn.

25-06-2019 | Man | 32
aripiprazol (5mg)
Psychische klachten
Ik ben een stuk levendiger, veel minder duf, en word sochtends een stuk minder duf wakker een echte verbetering.

25-06-2019 | Man | 32
Psychische klachten
Ik word sinds het gebruik van aripiprazol veel minder wakker, ik zeg niet dat de hallucinaties geheel verdwijnen, maar de ergste onrust is bij mij weg genomen. Dank u

30-07-2023 | Man | 33
aripiprazol (400mg)
Ik haal het 1 keer per maand bij de huisarts assistent . Ik heb echt gevonden wat ik zoek. En ik zou hopen dat in toekomst veel meer mensen die het nodig hebben meer naar ABILIFY injectie gaan. Het is wat ik er van voel alleen maar super midel wat nu er nog over zegen kan werkt top 😉😉👍👍👍 Vriendelijke groet

23-04-2023 | Vrouw | 33
aripiprazol (1mg)
ADHD
Hoi, Waarom dacht je dat er een soort vermoeidheid was en hoe oud was hij toen je ermee gestart bent. Gr Amira

06-03-2022 | Vrouw | 33
Psychose
Zeer ernstige bijwerkingen gehad van dit medicijn, effectief tegen acute psychose. Na toediening kon ik de eerste dagen niet lopen, hierna stijve spieren. Menstruatie bleef uit, gewicht nam toe, erg moe, duizelig en coördinatie problemen, denken vertraagd, cognitieve problemen, gedragsverandering en apathie. Van een energieke extraverte jonge vrouw, was ik na toedienen van[lees meer...] dit medicijn opeens stil, teruggetrokken en apathisch. Kon alleen maar stil voor mij uit staren. Mijn omgeving herkende mij niet meer. Had geen emoties meer, totaal afgevlakt. Ook geen energie of motivatie om maar iets te ondernemen. Nu vernam ik van de hulpverlening dat dit mogelijk negatieve symtomen waren, echter na afbouw en stoppen met dit medicijn verdwenen al mijn klachten als sneeuw voor de zon. Ik ben weer volledig mijzelf. Wel heb ik mij jarenlang beperkt gevoelt.

10-06-2020 | Man | 33
aripiprazol (2.5mg)
Omdat ik door Olanzapine de vreetziekte kreeg ben ik op advies van de psychiater geswitched naar Abilify ook wel Aripiprazol genoemd. Met Abilify is de constante honger voorbij. De effecten waar ik met deze medicatie last van heb zijn rugpijn, hoofdpijn en snel geïrriteerd. Dat neem ik maar voor lief omdat ik met Olanzapine 3 kilo groeide in 2 weken, deels door meer eten [lees meer...]maar ook deels doordat ik aankwam zonder dat ik er invloed op had. Heb een periode strak gegeten en toch bleef ik aankomen. Voor mij een topmedicijn, de effecten tegen angst zijn voor een groot deel voorbij en geen extra kilos er meer bij. Nu weer bezig met het ketogeen dieet om deze 3 kilo eraf te krijgen. Na veel zoeken op internet ben ik in contact gekomen met het keto dieet. Afgelopen jaar ben ik hier 30 kilo mee afgevallen. Dit toen in combinatie met Escitalopram 15 mg, 1 x dags. Voor meer info over keto en hoe dit te volgen heb ik de faq over keto gebruikt.

04-03-2019 | Man | 33
Schizoaffectieve stoornis
Inmiddels heb ik 3 a 4 manische psychoses gehad waarvoor ik behandeld ben met anti psychotica. Als eerste kreeg ik zyprexa in pilvorm en later depot, dit was ronduit afschuwelijk qua gewichtstoename en gevoelsafvlakking. hierna overgestapt op Invega/paliperidon tabletten. dit ging ietsjes beter, maar door het afvlakkende effect nog steeds niet tevreden. Inmiddels gebruik[lees meer...] ik 10 mg Abilify en begint te werken voor mij, ik ben nu herstellende van een psychose en hoop dat dat echt aanslaat want merk dat de abilify mijn gevoelsleven niet afvlakt, gewoon motivatie heb om zaken te ondernemen niet meer met het bekende probleem lijk te zitten van: OF psychose OF afvlakking. en dat er geen gewichtstoename is.

11-01-2019 | Man | 33
aripiprazol (15mg)
Bipolaire stoornis
Van op mijn 18 a20 jaar 60 a 70kilo naar nu bijna 100, ik ben wel ook gespierder nu dus niet alleen vet. Ik kan goed slapen en nachts en overdag. Voor en nadeel. Minder sexuele drive. Betert ook wel met de tijd wat. Het medicijn helpt mij op het goede pad. Kameraden dat dit afbouwden op doktersadvies zijn hervallen. Mijn raad blijf het nemen. Na meer als 10 jaar zijn[lees meer...] de bijwerkingen niet groot meer. Ik vrees een beetje nog maar het heeft ook voordelen. Zoals altijd goed slapen.

27-09-2017 | Vrouw | 33
aripiprazol (5mg)
Schizoaffectieve stoornis
Ik neem een lage dosis abilify als aansluiting op andere medicijnen. Mensen zien dat ik levendiger ben, minder apathisch, ook alerter. Maar soms heb ik last van angst voor mensen. Als ik voorbij sommige mensen passeer op straat beginnen mijn benen vreemd te doen. Gisteren praatte ik nog met een vreemde op straat over haar hond en ik begon lichtjes te beven. Mijn arm beeft [lees meer...]al jaren door solian maar met de abilify is het dus erger geworden denk ik. Ik zou het wel aanraden de medicatie te proberen, je weet nooit welke bijwerking je krijgt en ik denk dus wel dat het een goed medicijn kan zijn.