Ervaringen met Abilify

aripiprazol

slapeloosheid afwezig voelen energieverlies buikkrampen vermoeidheid problemen met visuele focus rusteloze benen spierspasmen handen trillen of trillen tijdens het rusten onhandigheid

Psychose (71 meningen)
Schizofrenie (29 meningen)
Bipolaire stoornis (28 meningen)
Manische episode (2 meningen)
Schizotypische stoornis (1 mening)

Aripiprazol (abilify)

Bojan Nikolik (18-03-2015)

09-03-2019 | Vrouw | 44
Schizofrenie
Ik slikte 100 mg clozapine en 20 mg abilify. Vanwege afvlakking emoties en trillen aan het afbouwen. Zit nu op 62,5 mg clozapine en 17,5 mg abilify. De clozapine vlakt nl af en de abilify zorg voor trillen volgens hulpverlener. Een tegelijk aan het afbouwen. Echter kreeg ik van de abilify pas een ander merk van de apotheek. Ik dacht dat dat geen kwaad kon. Ik werd echter k[lees meer...]otsmisselijk de hele dag. Angstig, verdrietig en erg onzeker werd ik ook. Ik heb net weer het andere merk ingenomen en voel me veel beter! Alle klachten zijn weer weg. Snap er niks van. Wel blij dat ik me weer beter voel in ieder geval. Hier moeten hulpverleners en patienten op letten!

08-04-2023 | Vrouw | 45
Psychose
Ik moest helaas op dit middel overstappen omdat Amisulpride (dat perfect werkte) een teveel aan prolactine gaf. Waardeloos, werkte bij mij voor geen meter. Dingen werden alleen maar erger. Nu overgestapt naar Acemap.

15-11-2022 | Man | 45
Psychose
Vroeger 2002 heeft een psygiator verteld dat er misschien een psychose zou komen daarom hebben ze mij om de tuin geleid en ben ik door hun schuld afhankelijk geworden door het gebruikt van antipsyghotische middelen wat mij de hele tijden heeft dwars gezeten int leven ik heb 10 jaar geleden door alle middelen van de GGZ het verkeerde voorgeschreven gekregen vaarvan ik nu me[lees meer...]t een aortha prothese loop omdat ik niet meer kon lopen doir de bloedstollingen wat die antipsychotishe middelen hebben veroorzaakt jullie hebben mijn leven geruineerd GGZ of te wel farmacheutishe wereld jullie zijn gek om mensen maar om de tuin te lijden met de troep die jullie maken het bloed word ook nog eens dikker door gebruik van Abilify waar dus bloedstolling van komt ..ik krijg het in depotvorm omdat ze mij niet vertrouwen dat ik het inneem door psygiator ggzfriesland ik heb door hun schuld 12 jaar in de klenieken doorgebracht omdat zij denken mij er beter van te maken wat hun is mislukt is dat ik er getrauwmatiseerd ben weggekomen ..ik heb door alle soorten antipsychotishe middelen de raarste bijwerkingen gehad ..waar ik nu ook zeer straks aan zal bezwijken ja doodgaan omdat mijn aderen zijn verstopt door antipsyghotishe middelen kapot is gegaan mijn leven zit er dan ja bijna op ben nog maar van 1976 .... ////////(RED mijnmedicijn.nl Let op: deze mening is aangepast, persoonlijke verwijzingen en niet gerelateerd medicijn ervaring zijn verwijderd).///////

08-01-2017 | Man | 45
Schizofrenie
Alleen maar misselijkheid.

27-06-2016 | Vrouw | 45
aripiprazol (20)
Psychose
ik had een dreigende psyochose dus het was dit of opname heb dit 5jaren gebruikt op het laast woog 103 kilo en bewoog de hele dag met mijn lippen en mond dit zag de arts van mijn zoon en belde de huisarts die kwam direct langs en ik moest gewoon in een keer stoppen het was voor het weekend en ik heb mij zo naar gevoeld dat weekend de maandag naar de huisarts en zei [lees meer...]stuurde mij door naar de psy voor een consult ik heb toen andere medicatie gekregen ben nu meer dan een jaar verder en ben erg afgevallen 28 kilo voel mij er beter bij

02-05-2023 | Vrouw | 46
Psychose
Alle medicijnen in pilvorm zijn rommel en brol Al ongeveer 30 jaar psycose gevoelig bestempeld in psychiatrie Op eigen houtje alles stap voor stap afgebouwd ondertussen beginnen werken niet geslapen van de massas traumas een jaar door zo gewerkt . jaar nadien eindelijk toch enkele uurtjes kunnen slapen nog steeds aan het werk plus studeren op mijn 46 .... De laatste 5[lees meer...] mg stop ik mee over 2 a 3 maanden Dan benik eindelijk vrij van alle vreselijke lasten Dankzij werk en geen medicatie . ben mijn werkgever en medestudenten heel dankbaar voor alle gduld en begrip Tis dus mogelijk al werkend je traumas te verwerken psychische ziektes bestaan niet endus niet op te lossenmet medicijnen

10-07-2020 | Vrouw | 47
aripiprazol (10mg)
Zeer slecht product voor hartritmestoornissen slapeloosheid overtollig gewicht en dergelijke

05-11-2017 | Vrouw | 48
Psychose
Ik slikte eerst zyprexa waarvan ik 20 kilo groeide in 3 weken... toen Lithium en een lithiumvergiftiging gehad.... Nu Abilify, erg goed middel en je komt er niet van aan. Ik ben nu al 2 en een half jaar stabiel!

08-01-2016 | Man | 48
aripiprazol (15mg)
de bijwerkingen zijn kaakstijfheid met de kiezen, zowel ook eerste nachten slecht slapen. Na 7 dagen waren de klachten over met kaakspieren, en slapen kon pas goed op de derde nacht.

03-06-2018 | Vrouw | 49
aripiprazol (15mg)
Ik werd van Xyperza duf dik en kaal. Echter ik kwam door Abilify van de koude kermis thuis. Ik werd zo angstig en onzeker dat ik bijna de straat niet meer op durfde. Als ik ging fietsen zwabberde ik gewoon over de weg. Ik vindt het een super gevaarlijk middel en raad het iedereen af. En de psychiater prees het goedje de hemel in het werd echter een hel.

17-08-2016 | Vrouw | 49
Psychose
Ik had vroeger bijv. Hallo, en andere soortgelijke medicatie. Het verschil is dat mijn spieren nu soepeler zijn als met die A typische medicijnen. Ook ben ik in gewicht verminderd, wel 20 kilo!

11-04-2023 | Vrouw | 50
aripiprazol (20ml)
Psychose
Het helpt maar geeft op lange termijn ernstige schade aan de hersenen

20-01-2021 | Vrouw | 50
aripiprazol (5mg)
Manisch-depressieve stoornis
Het heeft me geholpen voor manische depressie neemt het piekeren weg en angst en kon me beter concentreren en huilen is gestopt voel me goed met abelify 5mg het beste medicijn tot hier toe.ben tevreden.

25-10-2019 | Man | 50
Schizoaffectieve stoornis
Al jaren schizofreen. Sinds 2 jaar thuis. Volledig afgekeurd. Nu gaat het goed. Eerste jaar van medicijngebruik was schommelend qua persoonlijkheid: moeite ook met scherpstellen ogen, misselijk, matige werking. Maar na enkele jaren van gebruik voel ik me optimaal! Het is echt een middel van de lange termijn; verwacht niet dat het direct beter gaat, maar pas na enkele ma[lees meer...]anden heb je volledig effect en met de jaren raak je echt gewend aan dit middel. Ik ben - in mijn geval niet zo heel erg - 30 kilo aangekomen, ondanks de bijsluiter die vertelt dat dit niet zou mogen. Belangrijk: Wat je psychiater ook zegt: afbouwen van dit middel moet altijd, heel rustig en consequent. En wat de apotheek/verzekeraar ook zegt: een generiek middel werkt bij de meeste abilify-ers niet of nauwelijks... uitzonderingen daar gelaten. Veel goedkoper, dat wel, maar ook echt nadelig. Al mijn klachten kwamen terug bij het nemen van een goedkoop alternatief.

05-09-2016 | Man | 50
Psychose
Abilify heeft voor mij (15 mg p/d) als bijwerking dat ik iets zwaarder ben, maar zeker niet zo zo als dat bij zyprexa het geval is. Verder kan ik mij zeer goed concentreren en heb ik helemaal geen bijwerkingen.

12-10-2015 | Man | 51
Psychose
Sinds 2009 gebruikte ik Abilify van 10mg. Helaas vergoedt mijn zorgverzekeraar (Unive) sinds 2 maanden niet meer dit middel en in plaats daarvan heeft de apotheek mij een generische middel Ariprazol ratiopharm 10mg aan mij gegeven. Sinds 40 dat ik het nieuwe medicijn gebruik, merk ik vooral sinds 2 weken geleden dat de efficiëntie van nieuwe middel niet genoeg is of niet v[lees meer...]oldoende werkt. Want ik word gauw boos, geïrriteerd, voel me eenzaam en wens soms dood.