Ervaringen met Abilify

aripiprazol

slapeloosheid energieverlies afwezig voelen vermoeidheid problemen met visuele focus buikkrampen rusteloze benen spierspasmen onhandigheid handen trillen of trillen tijdens het rusten

Psychose (71 meningen)
Schizofrenie (29 meningen)
Bipolaire stoornis (28 meningen)
Manische episode (2 meningen)
Schizotypische stoornis (1 mening)

Aripiprazol (abilify)

Bojan Nikolik (18-03-2015)

02-10-2019 | Vrouw | 38
Dwangstoornis

14-10-2018 | Vrouw | 38
Cardiomyopathie
Ik nam de laatste 2,5jaar Sertraline van de was ik vermagerd De laatste vier weken neem ik Dipperon(25druppels wat overeenkomt met 40mg) en Abilify 10mg en hier ook hetzelfde probleem Ik week dat de meeste van de medijnen gewicht toename hebben Toch hoop ik, dat er iemand is die andere medicijnen neemt voor dezelfde problemen als ik En geen gewichtstoename kent G[lees meer...]roets J.

27-08-2016 | Vrouw | 38
Psychose
Enkele jaren geleden begonnen psychotische klachten (oorzaak bij teveel stress). Ik heb veel verschillende anti psychotica geslikt waarbij de één nog vervelendere bijwerkingen had als de andere. Zyprexa werd ik compleet zombie van, Risperidon kwam ik snel veel kilo's aan, Haldol allergische reactie, Fluanxol totale afvlakking en depressieve gevoelens. Uiteindelijk Abilify [lees meer...]omdat je hier niet van zou aankomen. Ik heb helaas nog altijd ruim 15 kilo meer als voordat ik ziek werd helaas. Verder enorme trillende handen maar hiervoor een goed middel erbij gekregen nl: Propranolol. Dit is super! Ik slik 80mg tegen de bijwerkingen van Abilify. Verder enigzins afvlakking van emoties en minder energie. Ook heb ik altijd een droge mond (veel drinken dus). Het middel moet goed gedoseerd worden om effect te hebben en dit heeft ook wel enkele weken (eerder 2 maanden) nodig. Helaas heb ik geen betere alternatieven gevonden ondanks mijn uitgebreide zoektocht met psychiater. Het middel is helaas noodzakelijk kwaad.

18-07-2015 | Vrouw | 38
Schizofrenie
Hallo, ik wil mij verhaal kwijt van het gebruik van Abilify. Vanaf jaar 2013 heb ik verhoging van het middel abilify van 10 mg naar 15 mg. Het verschil is dat ik van 10 mg me goed voelde. Heel erg goed. Nadeel is dat je druk van wordt op een positieve zin. Voor de rest had ik geen klachten. Maar toen ik naar van 10 mg naar 15 mg.. merkte ik het verschil ik kreeg andere kl[lees meer...]achten ervan mijn stem was ik kwijt tot aan juni 2015 kwijt geraakt ik kon amper praten. Dat lag dus aan het middel Abilify. Van de maand juni 2015 merkte heel wat anders ik kon niks doen geen activiteiten doen. Mijn vraag aan jullie wat ik kan doen.

03-06-2018 | Man | 39
aripiprazol (30mg)
Psychose
Gebruikte eerst een ander zwaar middel tegen psychoses waar ik het ook voor neem maar de gunstige en mooiste bijwerking is dat ik veel afgevallen ben en natuurlijk ook dankzij een dieet maar ik had geen eetbuien meer zoals bij andere anti-psychoticum dus ik ben zeer tevreden met dit middel, het helpt me ook om weer te trainen en geeft meer energie, alleen de eerste twee we[lees meer...]ken moet je goed eten en drinken want als dat er bij in schiet dan voel je wel eens duizelig maar dat is alles.

11-10-2016 | Man | 39
Psychose
Ik raad uw specialisten aan om GEEN abilify voor te schrijven. Stoppen hiermee blijkt zeer moeilijk. Er zijn genoeg andere medicijnen voor handen. Na het stoppen hiermee heb ik een brandende en prikkelende huid gekregen en na 6 maanden kreeg ik een ernstige vorm van slapeloosheid. Mijn psychiater weet zich geen raad hiermee. De fabrikant neem geen verantwoording en is ook [lees meer...]niet geïnteresseerd. Ik moet nu 0.5 tablet per dag nemen vanwege de huid en 1 tablet quetiapine om te kunnen slapen.

16-02-2024 | Vrouw | 40
aripiprazol (7,5mg/ml)
Psychose

afwezig voelen energieverlies slapeloosheid buikkrampen vermoeidheid spierspasmen

Het is niet de eerste keer dat ik dit middel gebruik. Maar wat kan een situatie veranderen! De eerste keer dat ik dit middel gebruikte ging alles goed, toen was ik nog wel in gebruik van alcohol en drugs, en de laatste zorgde ook voor de psychoses! Deze gingen dankzij deze medicatie de eerste keer helemaal weg. Maar de 2e keer kreeg ik het medicijn voorgeschreven terwi[lees meer...]jl ik clean was van alle andere middelen, 7 weken! Wat een verschil! Braken, misselijk, tong bijten, spasme, geen nachtrust, veel speeksel, ongecontroleerde bewegingen, futloos enz enz. Ik heb 1 x 2,5 mg ingenomen, en nu 30 uur later nog steeds hetzelfde! Gelijk gestopt ermee. Wat is het verschil geweest de eerste keer had ik 1 mg in de avond en nu 2,5 mg in de ochtend! Nou ik kan je vertellen mijn voorkeur gaat echt uit naar de avond! Waarom heb ik dit medicijn genomen, ik heb ADD, wat prima samen gaat met uppers! In gebruik van cocaine en alcohol wat in het begin ook een upper is, was mijn add minder. In nuchtere toestand (clean) is de ADD vele malen erger. En ik had veel last van omgevingsgeluiden, en een lichte vorm van betrekkingswaanzin. Ik kan alles relativeren maar het kost zo ontzettend veel energie. Ik heb ook concerta 36 mg, prima voor mij. Helaas is aripiprasol geen passend medicijn meer voor mij. Ik probeer het nu met een verhoging van concerta 18mg om 15u. Hopelijk werkt dit.

17-08-2023 | Vrouw | 40
aripiprazol (10mg)
Tijdens gebruik abilify 5kg aangekomen na afbouw nog 2 kg doorverdikt, is nog niet gestabiliseerd. Stofwisseling is helemaal verstoord.

06-10-2015 | Vrouw | 40
Schizofrenie
sinds 2007 overgestapt van seroquel naar abilify, wat een verademing! Door de seroquel ruim 10 kilo aangekomen en een halve zombie geworden. Met abilify heb ik tenminste een gewoon leven weer kunnen oppakken, weliswaar zonder baan maar met een goede gezondheid. Enigste irritante bijwerking is de trilhanden..lastig.

10-05-2018 | Man | 41
aripiprazol (7,5mg/ml)
Alcoholverslaving
Dit middel Abilify staat op de meest gevaarlijkste middelen het is een van de 6 dodelijkste die er bestaan ...mediceren zonder medicijnen gebeurt bij ..je reis naar huis ...

10-02-2016 | Man | 41
aripiprazol (15mg)
slecht middel, ben erg blij dat ik gestopt ben, ontzettend last van mijn maag.

26-09-2015 | Vrouw | 41
aripiprazol (20mg)
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Heb borderline als diagnose, na een lange geschiedenis met veel meer diagnoses als andere persoonlijkheidsstoornissen en bipolariteit. Daarbij ernstige grote angsten voor alles wat ik aan moet/wil gaan elke dag, en paranoïde angsten daarbij die zeer bedreigend voelen. 's Avonds neem ik cisordinol, 's morgens als buffer tegen de angsten voor de dag abilify. Ik vermoed dat i[lees meer...]k een hogere dosering nodig heb (schatting 30mg), het heeft momenteel geen bijwerking, maar onvoldoende werking. Dan hoeft immers de alcohol niet meer tegen de angstigheid en voor de ontspannenheid te worden ingenomen, dat zou aanzienlijk schelen voor mijn sociale welbevinden.

01-11-2023 | Vrouw | 42
Bipolaire stoornis

17-03-2021 | Vrouw | 43
Bipolaire stoornis
Ik heb 5 jaar geleden een eenmalige psychose gehad. Daarna veel stemmingswisseling vooral depressies. Sinds april 2019 2x 500 mg depakine Chrome. Ontzettend aangekomen 20 kilo afgevlakt en nog steeds maandelijkse schommelingen door pms (Pre Menstruatie Syndroom).Nu de depakine af aan het bouwen en begonnen met abelify buiten de misselijkheid en de obstipatie weinig klachte[lees meer...]n. Dus positief tot nog toe.

25-04-2016 | Vrouw | 43
Psychose
manische psychose. Na enkele maanden gebruik ontwikkelde ik anorgasmie. Mijn orgasmes waren nog maar een fractie van de vroegere intensiteit. Heel vervelend

28-09-2015 | Vrouw | 43
Psychose
Ik gebruik abilify 15 mg. tablet, het is een goed medicijn maar inderdaad slaap je er slechter van daarom neem ik het 's ochtends in. Ben de ene keer meer moe als de andere keer en voel me wat lusteloos, maar helpt wel goed tegen mijn psychosen. Dat is het belangrijkste vind ik...