Psychose (58 meningen)
Schizofrenie (25 meningen)
Bipolaire stoornis (24 meningen)
Manische episode (2 meningen)
Schizotypische stoornis (0 meningen)

Aripiprazol (abilify)

Bojan Nikolik (18-03-2015)

13-03-2014 | Man | 7
ADHD
Na de diagnose adhd en ass kenmerken kreeg mn zoontje abilify voorgeschreven. Ik was eerst erg huiverig maar het toch een kans gegeven ook vanwege de zeer lage dosering (1mg). En nu heel erg blij dat ik het een kans heb gegeven. Mijn zoontje was ontzettend overprikkeld en daardoor alle dagen doodmoe, hoofdpijn en er zelfs vaak ziek van. Ook neiging tot tics, overgevoelig [lees meer...]voor bijv. veel kleren en altijd onrustig. Nu met abilify: niet meer die eeuwige vermoeidheid, veel meer rust, kan kleding verdragen, minder neiging tot tics en het belangrijkste: hij voelt zich beter, is meer aanspreekbaar op zn gedrag en denkt zelfs ;) af en toe na over zn handelen. Na twee jaar lang de reden van vermoeidheid geprobeerd te achterhalen met bloedonderzoek, vitamines e.d. ben ik zo ontzettend blij voor hem. Hij doet nu positieve ervaringen op.

25-09-2017 | Vrouw | 18
aripiprazol (2,5mg)
Schizofrenie

09-07-2016 | Vrouw | 19
Psychische klachten
In september 2015 een psychose gehad, toen Risperidon gehad wat echt rommel was. 20 kilo aangekomen en nu in mei 2016 geswitcht naar Abilify. Daar amper bijwerkingen van gelukkig. Toediening in depot vorm (injecties) is echt aan te raden!

12-12-2020 | Man | 20
aripiprazol (10mg)
Het helpt goed met het verminderen van prikkels. Ook helpte het in 5mg tegen de somberheid ik was geen dag meer somber. Met 10 gram moet nog inwerken om een compleet verhaal te vertellen. Ik ben redelijk positief over dit medicijn. Echter krijg ik last van mijn ogen en motoriek en dat is erg vervelend. dus krijg ik akineton bijgeschreven

31-07-2019 | Vrouw | 20
aripiprazol (7,5mg/ml)
Ik heb Abilify één jaar genomen aan 7,5 mg per dag. Op dat een jaar ben ik 22 kilo aangekomen en ik was sowieso al onzeker over mijn gewicht. Ik ervaarde geen rust in mijn hoofd. In het begin dacht ik vanwel maar uiteindelijk piekerde ik nog 24/7. Ik had veel gedachten die extreem waren, o.a. Achterdochtig zijn, verlatingangst,.. Ik vind vooral de bijwerking van gewich[lees meer...]tstoename verschrikkelijk. Het legt gewoon het “fabriekje” van de stofwisseling stil. Ik moet nu nog ongeveer 6 weken wachten ( al 2 weken gestopt met abilify ) tot ik iets gewicht kan verliezen zegt mijn psychiater. Ik dieet enorm hard en verlies nog geen 200 gram op de weegschaal. Mijn mening : niet de moeite + veel miserie erna.

08-04-2019 | Man | 20
ADD
Het is opzich geen slecht medicijn. Je blijft er redelijk actief van. Het zorgt ervoor dat je minder binnenkrijgt en dat is best chill. Toch ga ik liever niet door met dit medicijn vanwege het afvlakken van je emoties. Het is geen medicijn waarmee je '' oud wil worden ''. Het werkt wel zeker beter dan Risperdal, omdat je nog meer zin hebt om dingen te ondernemen. Groe[lees meer...]tjes

28-01-2018 | Vrouw | 20
Psychose
ik pak abilify 15 mg al 2 jaar en ik kan het niemand aanraden , zo rotslecht medicijn ! ik kan niet meer leven of me gelukkig voelen het moment dat ik het neem . ik ben zo moe . ik ben aan het kijken voor het te laten minderen of voledig te laten stoppen want dit is echt lastig voor mij iedere dag opnieuw .

27-04-2017 | Man | 20
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Door de borderline heb ik enorm last van stemmingswisselingen en heb ik hele erge intrusies. Dit wilde ik laten verminderen door een combinatie van abilify en seroquel. na de wisseling werd ik alleen maar agressiever en had ik juist minder de controle over mijn woede en werd ik impulsiever. Door de abilify kon ik juist de prikkels niet meer filteren waardoor ik juist extre[lees meer...]em reageerde in plaats dat het minder werd. Daarnaast hielp het ook niet tegen de intrusies, die werden zelfs intensiever in plaats van minder. Toen ik over een eigen grens ben gegaan, ben ik er per direct mee gestopt.

20-06-2016 | Vrouw | 20
aripiprazol (5mg)
Psychose
3 weken lang voortdurend heel erg misselijk geweest, zo erg dat ik bijna niks kon eten en drinken. Erg slecht voor de maag. Ben toen overgestapt naar risperidon, omdat het niet meer ging. Ook veel last gehad van onrust en angst. Vind het een erg slecht middel, het enige positieve eraan was dat het me uit m'n psychose hield.

04-03-2016 | Man | 20
aripiprazol (30mg)
Autisme
Hey, Ik ben marlon, ik slik sinds mijn pubertijd al medicatie. de reden was dat ik een diagnose heb gekregen autisme pddnos. ik heb er weinig moeite mee alleen dat ik niet goed kan omgaan met slechte veranderingen in het leven. goede veranderingen gaan wel altijd goed en kan ik goed mee omgaan. waar ik ook altijd moeite mee heb gehad is als mensen snel kwaad op me worden,[lees meer...] dan raak ik in paniek en wil ik het snel goed maken, maar dat lukt niet altijd even goed. ik heb nu abilify sinds mn 15e zoiets en eerst werkte het wel goed, omdat ik op een rot school zat, een school voor mensen met autisme, ik heb daarvoor niks geleerd, 4 jaar zonder diploma daardoor ben ik ook in een lichte depressie gekomen. de reden waarom ik het niet vind werken is op lange termijn, eerst werkt het wel maar later is medicatie gewoon onnodig en slecht voor je gezondheid, het is chemische drugs waar psychiaters geld mee vangen, hoop dat dit ook ooit stopt, want op gegeven moment voelde ik me er alleen maar vermoeider en emotielozer door en minder druk veel meer ongelukkiger dan normaal zonder abilify.. hoop dat ze het eens leren dat die rotzooi gewoon niet werkt bij mensen ik vind het mafia in feite, dus zolang je het niet moet niet aan beginnen!

13-11-2014 | Vrouw | 20
aripiprazol
Ik neem nu ongeveer een maand abilify, nadat ik risperdal gebruikte. Ik las negatieve en beangstigende recensies over dit medicijn. Ik hoopte dat de apathy die ik had tijdens het nemen van risperdal over zou gaan, maar dit is helaas niet het geval. Ik voel me steeds een soort 'zombie'. Wel energie hebben, maar tot niets kunnen komen. Ik lig vaak futloos op de bank omdat ik[lees meer...] niet weet moet of kan doen. Mijn creativiteit is weg. Ik kan geen gesprek meer voeren omdat mijn gedachtengang precies stilgevallen. Er komt niets meer in mij op om te zeggen of te doen. Iemand die nog deze symptomen heeft en die weet of deze overgaan na het stoppen met antipsychotica?

14-10-2015 | Man | 21
Psychose
hallo, in 2010 ben ik op een brute manier gecolloceerd. ik was een twaalfjarige jongen die het gevoel had dat ik misbruikt werd. na jarenlang vechten tegen zelfmoordgedachten en allerlei angsten voor in de maatschapij te lopen. heb ik dit dan maar zelf eens aangepakt. in april 2015 heb ik mijn medicatie ( Abilify 10mg) bewust gestopt dit onder samenspraak met de benodigde [lees meer...]geneesheren. Ik neem ze nu al een 6 tal maanden niet meer. en ik bloei helemaal open. ik had het gevoel dat ik te afhankelijk werd van de medicatie. en dat alleen dat mij kom helpen. het was een soort van Cyclus waar ik in terecht was gekomen. ik voel me euforisch, zelfzeker het doorzettingvermogen omdat ik gestopt ben. Ze hebben mijn in 2010 een jaar geobserveerd en mij de diagnose gegeven van psychose. maar ik vraag me nog altijd af hoe zij in die tijd in mijn hoofd hebben kunnen kijken om mij die diagnose te geven. Psychologie zit tussen de oren, het is geen waarheid, je kunt het niet bewijzen.

07-03-2015 | Vrouw | 21
Stemmingswisselingen
Ik nam dit een maand met een dosis van slechts 6 mg (in de apotheek verdeeld omdat het niet in deze dosis beschikbaar is). Nooit zo slecht gevaren met een medicijn als met deze. Had het voorgeschreven gekregen door een psychiater. Na een week vroeg iedereen die mij tegenkwam of ik aan de speed had gezeten. Mijn benen waren rusteloos, maar daarnaast ook mijn geest. Ik trild[lees meer...]e over mijn hele lichaam, waarna ik de opmerking kreeg dat ik overdreef. Ik wist eerst niet dat het hiervan kwam en de psychiater gaf me dus een hogere dosis. Na deze aanpassing kreeg ik paniekaanvallen en kreeg ik meerdere keren valium ingespoten om mij rustig te krijgen. Absoluut geen goeie ervaring mee dus. Ondertussen is het vervangen door seroquel 200 mg. Hier ben ik duizenden keren beter mee, buiten het feit dat het een dikmaker is.

06-08-2014 | Man | 21
Schizofrenie
Ik kreeg op mijn 21ste eind 2013 last van psychoses doordat ik abrupt gestopt was van 3 jaar lang hevig blowen (5-15 joints per dag). Hierdoor ivm psychoses uit huis gegaan en gaan zwerven. Na 2 weken terug gegaan naar mijn ouders en kort daar op opgenomen in het ziekenhuis omdat ik de weg terug naar huis niet kon vinden. Slikte vanaf dat moment 15mg Abilify en de kreeg di[lees meer...]agnose schizofrenie. 3 Maanden Abilify 15mg gehad toen overgegaan naar 10mg en na 3 maanden naar onderhoudsdoses 5mg. In het begin lag ik futloos op de bank. Bijwerkingen 5: veel slapen tot wel 14 uur per dag. Rusteloze benen. Iets willen doen en als je dat doet niks willen doen. Afgevlakte gevoelens. Soms ben je boos maar kan je het niet uiten en dat is zeer frustrerend. 10 kg aangekomen qua gewicht. Slechte concentratie. Wazig zien. Spastische trekjes op me ooglid. Het belangrijkste is dat de psychoses weg gingen. Nu gestopt sinds een week met misselijkheid als ontwenningsverschijnselen. Voel me nu herboren en twijfel hevig over de diagnose!

19-11-2013 | Vrouw | 21
Psychose
Ik slik abilify nu 2 weken en het gaat . Ben steeds misselijk na het in nemen van deze medicatie . En het lijkt alsof ik high ben als ik ze heb ik genomen ,, Herkent iemand dit .?? Ik voel me ook heel erg moe en steeds licht in me hoofd en mijn suiker springt de hele tijd ( ik ben geen diabeet ) , Ik slik hierbij ook olanzapine (ofzo) 5 mg ,,

24-11-2014 | Vrouw | 23
aripiprazol
Ik slik abilify nu sinds 3 weken wegens een angst- en paniekstoornis. Ik merk dat de angst veel minder is. In het begin wel aardig wat bijwerkingen gehad, voornamelijk slecht slapen, suf voelen en onrustig zijn. Het slapen gaat nu al stukken beter, de psychiater gaf ook aan dat dit 1 van de veelvoorkomende bijwerkingen is die na een tijd verdwijnt. Heb nog wel constant een[lees meer...] soort van onrustig gevoel, ik ben de hele tijd aan het bewegen en heb aardig wat energie. Echter werkt dit medicijn wel goed tegen de dagelijkse angst en paniekgevoelens. Voor mij dus een goede uitkomst.

Thyrax Duotab (856) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (564) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (519) - Antibiotica - penicillines breedspectrum