Abilify

aripiprazol

Bij  DepressieX

Psychose (56 meningen)
Schizofrenie (25 meningen)
Bipolaire stoornis (22 meningen)
Manische episode (2 meningen)
Schizotypische stoornis (0 meningen)

Aripiprazol (abilify)

Bojan Nikolik (18-03-2015)

31-07-2019

Abilify (aripiprazol)

Ik heb Abilify één jaar genomen aan 7,5 mg per dag. Op dat een jaar ben ik 22 kilo aangekomen en ik was sowieso al onzeker over mijn gewicht. Ik ervaarde geen rust in mijn hoofd. In het begin dacht ik vanwel maar uiteindelijk piekerde ik nog 24/7. Ik had veel gedachten die extreem waren, o.a. Achterdochtig zijn, verlatingangst,.. Ik vind vooral de bijwerking van gewich[lees meer...]tstoename verschrikkelijk. Het legt gewoon het “fabriekje” van de stofwisseling stil. Ik moet nu nog ongeveer 6 weken wachten ( al 2 weken gestopt met abilify ) tot ik iets gewicht kan verliezen zegt mijn psychiater. Ik dieet enorm hard en verlies nog geen 200 gram op de weegschaal. Mijn mening : niet de moeite + veel miserie erna.
30-03-2017

Abilify (aripiprazol)

Hallo allen, Ik heb gedurende een jaar Abilify in een dosering van 10 mg gebruikt. Daarvoor een jaar 2mg Risperidon, maar dit was voor een psychotische episode en de Abilify zou meer en beter helpen bij een depressie (naast het gebruik van een antidepressivum). Aanvankelijk dacht ik dat de bijwerkingen me alles meevielen. Ik word er nogal suf van dus neem het in de avond [lees meer...]in, maar ik heb het afgelopen jaar vele malen gehoord dat ik "watten in m'n hoofd heb zitten". Ik heb nooit gedacht dat Abilify hiervan de oorzaak was, maar eerder mijn ADD (hoewel ik hier wel voor behandeld word). Ik zal jullie eerlijk zeggen: Abilify vind ik echt rommel eerste klas. Dat merk ik nu ik de dosering gehalveerd heb naar 5mg. Dit is een grote stap maar het is ongelofelijk hoe veel meer gevoel ik terug krijg. Het gevoel meer te leven. Dit zal gepaard gaan met dalen, daar ben ik van overtuigd. Ik merk ook wat meer prikkels, maar dat betekent dus dat de Abilify in mijn geval echt heel erg dempend werkt. Wellicht voor sommigen nodig, maar het is een zwaar middel. Ongelofelijk dat ik lees dat sommigen hier juist meer energie van krijgen. Over enkele weken verlaag ik mijn dosering naar 2,5mg en we zullen zien hoe dat gaat. Bij vragen en/of opmerkingen hoor ik dit graag.
23-10-2015

Abilify (aripiprazol)

Met het gebruik van dit medicijn, de Abilify, ben ik veranderd, als dag en nacht, van een cocon naar een Vlinder... en dit al járen lang!
13-11-2014

Abilify (aripiprazol)

Ik neem nu ongeveer een maand abilify, nadat ik risperdal gebruikte. Ik las negatieve en beangstigende recensies over dit medicijn. Ik hoopte dat de apathy die ik had tijdens het nemen van risperdal over zou gaan, maar dit is helaas niet het geval. Ik voel me steeds een soort 'zombie'. Wel energie hebben, maar tot niets kunnen komen. Ik lig vaak futloos op de bank omdat ik[lees meer...] niet weet moet of kan doen. Mijn creativiteit is weg. Ik kan geen gesprek meer voeren omdat mijn gedachtengang precies stilgevallen. Er komt niets meer in mij op om te zeggen of te doen. Iemand die nog deze symptomen heeft en die weet of deze overgaan na het stoppen met antipsychotica?
20-05-2013

Abilify (aripiprazol)

Mijn zoon neemt dit sinds enkele maandjes. Het duurde lang eer het werkte. Wel sliep hij direct goed. Zeker in begin,viel als een blok in slaap. Woedeaanvallen zijn minder en minder hevig. 1 groot nadeel,verveling tot en met! Hij weet niets te doen,geen inspiratie... Iemand die me daarover tip kan mailen?? Hij neemt dit tesamen met rilatine.
11-04-2013

Abilify (aripiprazol)

Na een tijd risperdal gebruikt te hebben ben ik geswitched naar Abilify. VRESELIJK. Ik kreeg last van enorme paniek, werd niet meer ongesteld, viel 5 kilo af in een maand en had last van onrust. Dus ik ben weer terug gegaan naar risperdal en ben daar tevreden mee.
08-02-2013

Abilify (aripiprazol)

Heb het amper een kleine week gebruikt, maar omdat bijwerkingen te groot waren (elke dag misselijkheid + braken en constante duizeligheid) nu overgegaan naar risperdal. Hopelijk nu minder bijwerkingen.
29-11-2011

Abilify (aripiprazol)

Ik ben nog maar net begonnen, na afbouw van Seroquel. Ik merk dat ik actiever wordt en me meer kan concentreren. ik heb nu 3 nachten heel slecht geslapen, een bijwerking.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (516) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum