Bij  PsychoseX

Bipolaire stoornis (27 meningen)
Schizofrenie (25 meningen)
Manische episode (2 meningen)
Schizotypische stoornis (0 meningen)

Aripiprazol (abilify)

Bojan Nikolik (18-03-2015)

20-06-2016 | Vrouw | 20
aripiprazol (5mg)
Psychose
3 weken lang voortdurend heel erg misselijk geweest, zo erg dat ik bijna niks kon eten en drinken. Erg slecht voor de maag. Ben toen overgestapt naar risperidon, omdat het niet meer ging. Ook veel last gehad van onrust en angst. Vind het een erg slecht middel, het enige positieve eraan was dat het me uit m'n psychose hield.

25-04-2016 | Vrouw | 43
Psychose
manische psychose. Na enkele maanden gebruik ontwikkelde ik anorgasmie. Mijn orgasmes waren nog maar een fractie van de vroegere intensiteit. Heel vervelend

07-02-2016 | Vrouw | 34
Psychose
Abilify werkte helemaal niet tegen psychoses voor mij. Ik werd heel erg rusteloos en kon niet stil zitten (akathisie). Het vervlakte mijn emoties wel veel minder dan haldol of zyprexa, wat ik erg belangrijk vind... dus als dit middel voor je werkt, is het misschien wel goed. Ik zou dit nooit gebruiken, tenzij je het echt perse nodig hebt.

14-10-2015 | Man | 21
Psychose
hallo, in 2010 ben ik op een brute manier gecolloceerd. ik was een twaalfjarige jongen die het gevoel had dat ik misbruikt werd. na jarenlang vechten tegen zelfmoordgedachten en allerlei angsten voor in de maatschapij te lopen. heb ik dit dan maar zelf eens aangepakt. in april 2015 heb ik mijn medicatie ( Abilify 10mg) bewust gestopt dit onder samenspraak met de benodigde [lees meer...]geneesheren. Ik neem ze nu al een 6 tal maanden niet meer. en ik bloei helemaal open. ik had het gevoel dat ik te afhankelijk werd van de medicatie. en dat alleen dat mij kom helpen. het was een soort van Cyclus waar ik in terecht was gekomen. ik voel me euforisch, zelfzeker het doorzettingvermogen omdat ik gestopt ben. Ze hebben mijn in 2010 een jaar geobserveerd en mij de diagnose gegeven van psychose. maar ik vraag me nog altijd af hoe zij in die tijd in mijn hoofd hebben kunnen kijken om mij die diagnose te geven. Psychologie zit tussen de oren, het is geen waarheid, je kunt het niet bewijzen.

12-10-2015 | Man | 51
Psychose
Sinds 2009 gebruikte ik Abilify van 10mg. Helaas vergoedt mijn zorgverzekeraar (Unive) sinds 2 maanden niet meer dit middel en in plaats daarvan heeft de apotheek mij een generische middel Ariprazol ratiopharm 10mg aan mij gegeven. Sinds 40 dat ik het nieuwe medicijn gebruik, merk ik vooral sinds 2 weken geleden dat de efficiëntie van nieuwe middel niet genoeg is of niet v[lees meer...]oldoende werkt. Want ik word gauw boos, geïrriteerd, voel me eenzaam en wens soms dood.

28-09-2015 | Vrouw | 43
aripiprazol (15mg)
Psychose
Ik gebruik abilify 15 mg. tablet, het is een goed medicijn maar inderdaad slaap je er slechter van daarom neem ik het 's ochtends in. Ben de ene keer meer moe als de andere keer en voel me wat lusteloos, maar helpt wel goed tegen mijn psychosen. Dat is het belangrijkste vind ik...

30-12-2014 | Vrouw | 42
Psychose
vergeleken met Zyprexa (dat ik vroeger nam en waar ik zeer vermoeid en lusteloos door was) geeft Abilify veel minder bijwerkingen. Wel heb ik slaapproblemen door Abilify en daarvoor neem ik Dominal (enkel in België verkrijgbaar?) Ik heb de ervaring dat wanneer ik Abilify langere tijd neem en de dosis wordt verlaagd tot 10 mg, ik ook weer kan slapen, zonder extra middel zoa[lees meer...]ls Dominal. Ik neem naast Abilify en Dominal op dit ogenblik ook Sipralexa tegen depressieve stemming. Heb last van anorgasmie, maar ook dat gaat over na verlaging van dosisissen

22-12-2013 | Vrouw | 56
Psychose
Ik neem dit medicijn reeds lang en ben er wegens de bijwerkingen in oktober 2011 mee gestopt, maar ernstige psychotische aanval gekregen in februari 2012; Toen in een opname andere medicijnen gekregen, hielpen niet onder andere door slechte behandeling in een crisisafdeling. Ik werd steeds maar angstiger en psychotischer. Nadat ik overgeplaatst ben naar de rustigere psycho[lees meer...]se-afdeling, een andere psychiater kreeg en terug op abilify ingesteld werd verbeterde ik. Ik ben op zoek naar een alternatief medicijn omdat abilify niet echt werkt bij stress-situaties, ik hopeloos verdikt ben, teveel slaap en ontzettend moe ben, vooral 's morgens, ik kom zeer moeilijk op gang. Voorlopig nog geen goed alternatief gevonden.