aripiprazol

Bij  PsychoseX

Bipolaire stoornis (27 meningen)
Schizofrenie (25 meningen)
Manische episode (2 meningen)
Schizotypische stoornis (0 meningen)

Aripiprazol (abilify)

Bojan Nikolik (18-03-2015)

28-09-2015 | Vrouw | 43
Psychose
Ik gebruik abilify 15 mg. tablet, het is een goed medicijn maar inderdaad slaap je er slechter van daarom neem ik het 's ochtends in. Ben de ene keer meer moe als de andere keer en voel me wat lusteloos, maar helpt wel goed tegen mijn psychosen. Dat is het belangrijkste vind ik...

27-06-2016 | Vrouw | 45
aripiprazol (20)
Psychose
ik had een dreigende psyochose dus het was dit of opname heb dit 5jaren gebruikt op het laast woog 103 kilo en bewoog de hele dag met mijn lippen en mond dit zag de arts van mijn zoon en belde de huisarts die kwam direct langs en ik moest gewoon in een keer stoppen het was voor het weekend en ik heb mij zo naar gevoeld dat weekend de maandag naar de huisarts en zei [lees meer...]stuurde mij door naar de psy voor een consult ik heb toen andere medicatie gekregen ben nu meer dan een jaar verder en ben erg afgevallen 28 kilo voel mij er beter bij

05-11-2017 | Vrouw | 48
Psychose
Ik slikte eerst zyprexa waarvan ik 20 kilo groeide in 3 weken... toen Lithium en een lithiumvergiftiging gehad.... Nu Abilify, erg goed middel en je komt er niet van aan. Ik ben nu al 2 en een half jaar stabiel!

17-08-2016 | Vrouw | 49
aripiprazol (10mg)
Psychose
Ik had vroeger bijv. Hallo, en andere soortgelijke medicatie. Het verschil is dat mijn spieren nu soepeler zijn als met die A typische medicijnen. Ook ben ik in gewicht verminderd, wel 20 kilo!

05-09-2016 | Man | 50
Psychose
Abilify heeft voor mij (15 mg p/d) als bijwerking dat ik iets zwaarder ben, maar zeker niet zo zo als dat bij zyprexa het geval is. Verder kan ik mij zeer goed concentreren en heb ik helemaal geen bijwerkingen.

12-10-2015 | Man | 51
aripiprazol (10mg)
Psychose
Sinds 2009 gebruikte ik Abilify van 10mg. Helaas vergoedt mijn zorgverzekeraar (Unive) sinds 2 maanden niet meer dit middel en in plaats daarvan heeft de apotheek mij een generische middel Ariprazol ratiopharm 10mg aan mij gegeven. Sinds 40 dat ik het nieuwe medicijn gebruik, merk ik vooral sinds 2 weken geleden dat de efficiëntie van nieuwe middel niet genoeg is of niet v[lees meer...]oldoende werkt. Want ik word gauw boos, geïrriteerd, voel me eenzaam en wens soms dood.

20-03-2018 | Man | 53
Psychose
14-09-1964 geb als zoon van viervoudig nederlands kampioen 800mtr wegwedstrijd atleet 110 km /wk pols 40. Ik had geen verkering en gemeenschap tot ik 29 jr was wel vasectomie , nu uroloog. Toen plassen pissen is geworden is het gezeik begonnen. Ik kreeg abillify, werd weggestuurd bij de huisarts dit was in 1995, liep bij de ggz in jan 1996dat was veel praten. In feb '96[lees meer...] kreeg ik abillify, 21jaar later zijn mijn eGFR 31 en gamma-GT 114. UMC Groningen psychoses afdeling, zo erg dat ik niet meer kan trainen en me eigen veters niet kan strikken bukken oh man... je voelt je kloten en hebt niet eens je handen in je zak. Ik heb toen Orap geprobeerd orap als vervanger, maar ben spier spanning vrij en gister 19-03-2018 bericht dat iedereen anti psychotica krijgt dus helemaal klaar mee.

22-12-2013 | Vrouw | 56
aripiprazol
Psychose
Ik neem dit medicijn reeds lang en ben er wegens de bijwerkingen in oktober 2011 mee gestopt, maar ernstige psychotische aanval gekregen in februari 2012; Toen in een opname andere medicijnen gekregen, hielpen niet onder andere door slechte behandeling in een crisisafdeling. Ik werd steeds maar angstiger en psychotischer. Nadat ik overgeplaatst ben naar de rustigere psycho[lees meer...]se-afdeling, een andere psychiater kreeg en terug op abilify ingesteld werd verbeterde ik. Ik ben op zoek naar een alternatief medicijn omdat abilify niet echt werkt bij stress-situaties, ik hopeloos verdikt ben, teveel slaap en ontzettend moe ben, vooral 's morgens, ik kom zeer moeilijk op gang. Voorlopig nog geen goed alternatief gevonden.

Amoxicilline / Clavulaanzuur (421) - Antibiotica - penicillines breedspectrum