Ervaringen met Abilify

aripiprazol

slapeloosheid afwezig voelen energieverlies buikkrampen vermoeidheid problemen met visuele focus rusteloze benen spierspasmen handen trillen of trillen tijdens het rusten onhandigheid

Psychose (71 meningen)
Schizofrenie (29 meningen)
Bipolaire stoornis (28 meningen)
Manische episode (2 meningen)
Schizotypische stoornis (1 mening)

Aripiprazol (abilify)

Bojan Nikolik (18-03-2015)

19-02-2024 | Vrouw | 28
aripiprazol (7,5mg/ml)
Stemmingswisselingen

problemen met visuele focus rusteloze benen handen trillen of trillen tijdens het rusten moeite met plassen

Slik voor stemmingswisselingen ivm migraines. Stemming gaat wel echt beter maar het suffe en onrustige ervan is erg storend, trad op wanneer ik van 5mg naar 7.5mg ging. Trillen en onrust was in het begin erger, klachten worden na een aantal weken gebruik wel wat minder.

30-07-2023 | Man | 33
aripiprazol (400mg)
Ik haal het 1 keer per maand bij de huisarts assistent . Ik heb echt gevonden wat ik zoek. En ik zou hopen dat in toekomst veel meer mensen die het nodig hebben meer naar ABILIFY injectie gaan. Het is wat ik er van voel alleen maar super midel wat nu er nog over zegen kan werkt top 😉😉👍👍👍 Vriendelijke groet

23-04-2023 | Vrouw | 33
aripiprazol (1mg)
ADHD
Hoi, Waarom dacht je dat er een soort vermoeidheid was en hoe oud was hij toen je ermee gestart bent. Gr Amira

28-05-2022 | Vrouw | 29
Psychose
Dit medicijn gekregen na psychose. Het heeft mij terug een stabiele emotionele periode! Door deze medicatie stabiel kunnen functioneren. Bij een hogere dosering wat last van ‘opgesloten’ gevoel, dit verdween bij het afbouwen gelukkig!

30-01-2022 | Vrouw | 23
aripiprazol (300mg)
Schizoaffectieve stoornis
Ik ben weliswaar abrupt gestopt met de medicatie en heb al meerdere medicatie uitgeprobeerd, ik ben echt boos op diegene die ooit bedacht heeft dat medicatie een betere remedie zou zijn dan mij tijdelijk separeren om uit mijn psychose te komen. Ik heb totaal geen goed woord te spreken over wat voor medicatie dan ook. Vooral na laatste stop ben ik blijvend te moe om te onde[lees meer...]rnemen. Alhoewel ik dit nog wel doe, het is niet aangenaam.

12-08-2021 | Man | 31
aripiprazol (10mg)
Hoi Ik had al berichten er op gezet Maar nu weer wand ik zit nu op 17.00 met mijn medicatie Is echt het waart Als iemand veel last van bijwerking zou hebben zou ik het echt aanrader om met huisarts of andere artsen te kijken of voor u die veel bijwerking heeft Ook 17.00 opties is wand ik heb er echt veel baat nu al bij maar ik zeg het u wel bij van dat iedereen [lees meer...]anders is als het gaat ook medicatie en abilfay en bijwerkingen Artsen huisartsen weeten dan echt wel raat hebben er ook voor geleerd apotheek ook betje uiteindelijk beslist arts huisarts er wel in Mag het van arts huisarts en de persoon wil het wand die voelt het ook zou ik 17.00 echt aanrader

06-08-2021 | Man | 31
Autisme
De abilify werkt heel goed wand ik heb via arts een dna test gedaan via mijn wangslijm op te nemen met water stafjes langs mijn wangen te gaan en heb nu mijn profiel waar staat de medicatie waar ik gevoelig voor ben en ik kan het dellen met huisarts arts apotheek Ik ga nu langzaam, via huisarts mijn medicatie van ochend richting 17.00 opbouwen ik stond al heel lan[lees meer...]g op ochend wand eerst wilden ik afbouwen voor abilfay was dit voor mij geen mogelijkheid want ging even fout maar ik begon weer met 10 mg wand ik stond eerst op 15 mg maar ik was tot 6 mg gekomen ging het mis dus beter om terug te gaan naar abilify 10 mg dat werkt nu wel goed alleen veel jeuk en daar over zij mijn huisarts je kunt van ochend opbouwen naar 17.00 uur dit kon om dat ik een diepe druk vest heb en verwaringsdeken en het diependrukvest uit eintoven staat op internet dat werkt tussen door heel goed diependrukvest en daarom kon in naar 17.00 en snachs dan verwaringsdeken maar om het helemaal af te bouwen abilify 10mg is toch geen opties do 5 augustus 2021 begonnen met opbouw naar 17.00 uur maandag 9 augustus 2021 zit ik dan op 17.00 uur 10 mg abilfy ik hoop dat dan echt mijn jeuk weg trekt ik heb ook nog een plop it van de intertoys onstaat in lang Amerika nu ook in nederland hayp dus ik heb veel hulpmiddelen op de overrbuging tot 17.00 straks innemen na ophoging tot 17.00 uur tekomen ik weet zeeker komt goed om dat het al goed doet 10 mg abilfy alleen jeuk Hopelijk dan weg gaat veder is bij mij abilify 10 mg heelmaal supper oke

20-01-2021 | Vrouw | 50
aripiprazol (5mg)
Manisch-depressieve stoornis
Het heeft me geholpen voor manische depressie neemt het piekeren weg en angst en kon me beter concentreren en huilen is gestopt voel me goed met abelify 5mg het beste medicijn tot hier toe.ben tevreden.

09-12-2020 | Man | 34
aripiprazol (400mg)
Schizoaffectieve stoornis
Lange zoektocht geweest naar het vinden van het juiste anti psychoticum, van zyprexa tot invega. Nu op 400 mg abilify maintena injectie per maand. Veel minder afvlakking op emoties en persoonlijkheid. Gewichtstoename valt ook enorm mee. 94kg bij 1.88m. ook niet de hele dag honger. Alleen slaap ik langer dan normaal.

18-05-2020 | Man | 56
aripiprazol (30mg)
Op de een of andere manier is dit medicijn voorgeschreven zonder dat ik wist wat het was, waarom en waarvoor. Zonder dat je het best word je een zombie die niet meer weet dat ie leeft en liever dood wil. Op het moment dat ik fietste viel me op waarom in godsnaam jong en oud me voorbij fietste. Dit had ik nog nooit meegemaakt. Maar het werd duidelijk door de confrontatie me[lees meer...]t de zogenaamde normale wereld. Ben je "binnen" dan merk je het nauwelijks omdat bijna iedereen volgestopt word. Met veel moeite heb ik dit kunnen stoppen omdat er een andere invalpsychiater was. Na een paar dagen kon ik weer lekker lang en stevig fietsen. Gelukkig. Ook het zombie gevoel was weg. Hoe kan je in godsnaam deze rotzooi voorschrijven.

03-06-2018 | Man | 39
aripiprazol (30mg)
Psychose
Gebruikte eerst een ander zwaar middel tegen psychoses waar ik het ook voor neem maar de gunstige en mooiste bijwerking is dat ik veel afgevallen ben en natuurlijk ook dankzij een dieet maar ik had geen eetbuien meer zoals bij andere anti-psychoticum dus ik ben zeer tevreden met dit middel, het helpt me ook om weer te trainen en geeft meer energie, alleen de eerste twee we[lees meer...]ken moet je goed eten en drinken want als dat er bij in schiet dan voel je wel eens duizelig maar dat is alles.

01-06-2018 | Man | 53
Psychische klachten
Ik gebruik Abilify sinds zomer 2009 en het helpt mij gewoon tegen psychose.

05-11-2017 | Vrouw | 48
aripiprazol (15mg)
Psychose
Ik slikte eerst zyprexa waarvan ik 20 kilo groeide in 3 weken... toen Lithium en een lithiumvergiftiging gehad.... Nu Abilify, erg goed middel en je komt er niet van aan. Ik ben nu al 2 en een half jaar stabiel!

25-09-2017 | Vrouw | 18
aripiprazol (2,5mg)
Schizofrenie

07-07-2017 | Vrouw | 30
aripiprazol (7,5mg/ml)
Manisch-depressieve stoornis
Ik ben zeer stabiel sinds ik ingesteld ben op Abilify

09-07-2016 | Vrouw | 19
aripiprazol (15mg)
Psychische klachten
In september 2015 een psychose gehad, toen Risperidon gehad wat echt rommel was. 20 kilo aangekomen en nu in mei 2016 geswitcht naar Abilify. Daar amper bijwerkingen van gelukkig. Toediening in depot vorm (injecties) is echt aan te raden!