Ervaringen met Haloperidol

haloperidol

Psychose (18 meningen)
Schizofrenie (3 meningen)
Onrust (2 meningen)
Bipolaire stoornis (1 mening)
Dissociatieve stoornis (1 mening)

Haloperidol bij schizofrenie en psychose

Bojan Nikolik (12-03-2015)

23-12-2019 | Man | 22
haloperidol (2mg/ml)
Psychische klachten
Ik had deze medicijn geschreven gekregen bij psychose door het blowen het helpt wel maar veel vervelende bijwerkingen zoals sufheid, moeilijk bewegen , vermoeidheid. Ik zou het wel gebruiken maar niet te lang als je klachten stoppen zou gelijk ook met de medicijn stoppen zelf ben ik ermee gestopt en voelde me goed terwijl de arts zei dat ik het een lange tijd zou moeten ge[lees meer...]bruiken nu heb ik nergens last meer van en slik ik het niet meer gaat goed

22-01-2017 | Man | 53
haloperidol (1mg)
Psychische klachten
Ik heb borderline, veel klachten, angst, stress, veel huilbuien. Haloperdiol in combinatie seroquel, heeft mij niet geholpen, daarna in combinatie met prozac heeft mijn leven gered. Eerst was de dosering 3mg per dag, maar dit was voor mij teveel, had echt het gevoel ik een zombie was. Nu 3 druppels, ik ben andere mens geworden, mijn leven is veel beter geworden. Ik word ni[lees meer...]et moe of suf van, geen bijwerkingen. Ik slik nog steeds.

14-06-2015 | Vrouw | 44
haloperidol (1mg)
Psychische klachten
Omdat ik door een ongelukje in huis mijn hiel en een paar tenen gebroken had van mijn rechtervoet en ik mijn eigen medicatie niet kon ophalen kwam ik zonder methadon te zitten en ging het helemaal fout. Ik maakte de meest vreemde dingen mee, en zag de realiteit niet meer zoals het werkelijk was. Ik kwam in een hele vreemde wereld waarin ik zelf niet meer kon functionere[lees meer...]n, ik kon niet eens een telefoontje meer plegen. Laat staan naar Venlo lopen met een gebroken hak en tenen. Het VvGI heeft mij mijn medicatie niet gebracht, of toegankelijk gemaakt zoals in de weken daarvoor toen was het wel mogelijk om via de apotheek op 30 meter van mijn huis af mijn benodigde medicatie op te gaan halen maar ineens moest ik ondanks mijn blessure waardoor het een onmogelijke opgave was mijzelf te melden bij het CAD te Venlo aan de Vierpaardjes. Dit is mij niet gelukt wat ik ook heb aangegeven maar waar niet naar werd geluisterd, waardoor ik in een crisis situatie terecht ben gekomen. Met als gevolg dat ik per ambulance op 31 maart j.l. naar het GGZ ziekenhuis te Venlo werd gebracht. Eigenlijk voor 3 dagen, maar er werd gewoon 3 weken verlenging aangevraagd. Alles onder dwang. Gelukkig kwam ik na 10 dagen weer op vrije voet. In dit psychiatrisch ziekenhuis kreeg ik Haloperidol aangeboden en in eerste instantie weigerde ik maar omdat ik alles en iedereen leek te kennen en mezelf echt in een vreemde wereld voelde. Net als in Hotel California , dat liedje waar je overal heen kunt behalve weg. Dat gevoel had ik daar ook en daarom zou ik die medicatie in moeten nemen om die vreemde waarnemingen te laten verdwijnen. Ik heb het maar ingenomen en had in het begin ook echt het gevoel dat het me iets goeds bracht en dat ik die nodig had. Maar nu zijn we inmiddels een tijdje verder,en ik heb nog steeds vreemde rode vlekken her en der over mijn lijf die heel erg jeuken. Het waren afkickverschijnselen want ik kreeg die toen ik geen methadon meer had, maar ik heb nog steeds last van die rode vlekken die ernstige jeuk geven. Al is het wel in vele mindere mate, toch houd dat aan. Ik vraag me af , of ik die Haloperidol nog wel moet slikken. Ik had een afspraak met een of andere specialist over dit medicijn , maar die was tijdens onze afspraak bezet met een telefonische crisisgeval en had dus geen tijd voor mij om over dit medicijn te praten. Verder heb ik daar niks meer van vernomen. Maar moet ik het nu maar gewoon blijven slikken ? Terwijl ze zo met mij zijn omgegaan ? Is dit wel voor mijn eigen bestwil , of brengt het veel €uroos op ? Aangezien mijn vertrouwen in onze gezondheidszorg in het algemeen minimaal is tegenwoordig lijkt het me niet onverstandig om er maar gewoon mee te stoppen. Maar ik zal er nog eens goed over nadenken.