Quetiapine

quetiapine

Bij  DepressieX

Psychische klachten (9 meningen)
Onrust (9 meningen)
Psychose (7 meningen)
Schizofrenie (2 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (1 mening)

Quetiapine (Seroquel)

Bojan Nikolik (01-04-2015)

26-07-2019

Quetiapine (quetiapine)

Dit middel heeft me niet geholpen, eerder meer klachten gegeven. s'morgens een enig gevoel van opgesloten te zitten in jezelf en depressie is groter geworden.
27-01-2019

Quetiapine (quetiapine)

Was al jaren zwaar depressief, erfelijk en opvoeding. Toen ik zo zwaar in de put zat dat ik niet meer wilde leven heb ik aan mijn psychiater gevraagd om medicatie. heb toen escatilopram en quetiapine voorgeschreven gekregen. Er is een wereld voor mij opengegaan, ben veranderd in een stabiel optimistisch mens. Geen stemmingswisselingen en depressies meer!... Ook niet m[lees meer...]eer angstig, mijn depressie ging gepaard met een angststoornis. Wel wat afgevlakte en vergeetachtiger geworden, maar dat neem ik voor lief. Het leven is weer aangenaam!!
07-11-2018

Quetiapine (quetiapine)

Ik gebruik het middel in lage dosering naast Sertraline 100mg ivm angst en depressieve klachten. Door de aanhoudende slaapproblemen heb ik sinds een aantal maanden 25 Mg Seroquel er bij gekregen. Dit maakt een enorm verschil. Mijn angst en somberheid zijn weg en ook het piekeren is verminderd. Mijn emoties zijn meer gereguleerd. Dat geeft veel rust. Het slapen gaat nu aanz[lees meer...]ienlijk beter. Ik heb doordoor ook een betere concentratie en ben veel minder vermoeid waardoor ik mijn werk en gezinsleven beter aankan. Het verhoogt de kwaliteit van mijn leven. Ik hoef minder hard te werken om mijn dagelijkse ding te kunnen doen. Het gaat allemaal stukken makkelijker en ben er ontzettend blij mee. Als bijwerking heb ik alleen verstopping. Wel houdt de huisarts me voorlopig onder controle en checkt mijn bloedwaarden. Bij de eerste check was alles in orde.
18-07-2017

Quetiapine (quetiapine)

Het is een a typisch antipsychoticum, terwijl ik depressief ben geraakt door mijn steeds zwakker wordende lichaam door verschillende ziektes en stress. Het heeft veel bijwerkingen en werkt ondermeer op mijn spijsvertering en spierstelsel. Natuurlijk doet het ook een en ander met de hersenen. In combinatie met een cortisoide voel ik me steeds zieker en zwakker worden.
07-01-2017

Quetiapine (quetiapine)

Door ernstige angstoornis met depressie sliep ik erg slecht. Werd vaak wakker op een nacht en raakte dan in paniek door besef van realiteit na bijv. een mooie droom. Op advies van psychiater gestart met quetiapine 2 tabletjes van 25mg voor het slapen in combinatie met lorazepam 1mg. Ik sliep eindelijk weer door en werd uitgerust wakker. 'S Nachts ook geen paniekgevoelens m[lees meer...]eer. In het begin wel last gehad van rusteloze benen in bed maar dit verdween na een paar dagen.
24-12-2016

Quetiapine (quetiapine)

De eerste 3 weken was ik erg duizelig en voelde mij onder invloed. ik had last van geheugenverlies en zweten. Naarmate ik het langer gebruikte had ik geen last meer hiervan. Ik merkte dat het medicijn niet meer zo inslaat als eerst. Voorheen kon ik niks meer nadat ik het in had genomen behalve slapen. Nu kan ik alles doen zonder hier nog last van te hebben. Ik gebruik dit [lees meer...]medicijn vanwege slaapproblemen
29-07-2016

Quetiapine (quetiapine)

slaap als een roos, bij de juiste dosering. Hoofd komt tot rust.
28-05-2016

Quetiapine (quetiapine)

Gisterenavond 22.00uur voor de eerste keer 100mg ingenomen, daarna tot vandaag 19.00uur geslapen. Vrouw en kinderen hebben 4x geprobeerd me wakker te maken, weet hier helemaal niks meer van. Bij nog steeds helemaal van de wereld, nu 24uur later nog het gevoel of ik dronken ben. Ongelofelijk, wat 1 zo'n klein pilletje een man van 125kg kan "neerdreunen". Stop meteen me[lees meer...]t dit medicijn. Ik ga zelfs niet minder proberen.
25-02-2016

Quetiapine (quetiapine)

Door de gevolgen van ijzerstapeling (juvenile hemochromatosis) vele gezondsheidsklachten opgelopen, waardoor ik mijn bedrijf moest be-eindigen. Ook een traumatische jeugd gehad. Sinds een maand of 9 zwaar depressief en slaapproblemen. Voor het slapen heb ik quetiapine voorgeschreven gekregen. Ik moet zeggen dat het voor het slapen wel werkt. Slaap na inname zo de klok rond[lees meer...]. Helaas word ik zeer moe wakker, alsof ik geen nachtrust heb gehad. Ik merk dat ik wat met een dubbele tong praat, alsof ik te veel heb gedronken. Waar ik door mijn gewrichtsklachten eerst nog maximaal 3 km op een dag kon lopen, merk ik nu dat na 300 meter het gevoel krijg dat mijn gewrichten soort van vast lopen. Zit nu de hele dag in huis op een stoel een beetje vooruit te staren. Ik kan nu sinds een dag of 3 geen drukte om mij heen verdragen en uit voorzorg mijn hond maar elders ondergebracht. Ik had dagelijks suicidale gedachten maar die zijn nu wel weg. Ik heb hier in plaats van het gevoel gekregen dat ik andere mensen wat moet gaan aandoen. Ik slik het nog maar 6 dagen en het is misschien te snel om een conclusie te trekken, maar ik schrik zo van mezelf en het feit dat ik mij in 6 dagen werkelijk 40 jaar ouder voel, dat ik stop met deze medicatie. Ik voel me enerzijds erg bedrogen en ben nu even alle vertrouwen in de hulpverlening kwijt!
10-06-2015

30-06-2014

Quetiapine (quetiapine)

Je hebt verschillende Quetiapine of seroquel variaties! Soms met bijwerking en anderen niet! De medicijnen hebben dezelfde kleur+vorm en dan is 't wel verwarrend of men de goede medicijn heeft voorgeschreven. Op PAAZ wel de goede medicijnen gekregen. Na mijn ontslag dezelfde medicijnen voorgeschreven en na 1 à 2 weken veel bijwerkingen gehad. Die medicijnen hadden zg. [lees meer...]dezelfde naam, maar bleek achteraf van 'n andere fabrikant. 't Was moeilijk om de juiste medicijnen te krijgen zonder bijwerkingen. Al ruim 9 maanden gebruik ik de pillen. Soms slaap ik erg goed met nachtmerries en andere keren ben ik erg duf. Zeer wisselend. De psychiater wil dat ik 25 mgr. i.p.v 50 mgr zou nemen. Ben bang om weer slapeloze nachten te hebben...
28-02-2014

Quetiapine (quetiapine)

Wegens overgevoeligheid voor SSRI's voor langdurige depressie die wederom de kop op stak begonnen met quetiapine. Ook had ik ondergewicht gekregen door verminderde eetlust en quetiapine zou de eetlust kunnen verbeteren. Tegelijkertijd neem ik ook nog 50 mg Valdoxan elke avond, maar dit werkte al lang niet meer tegen de depressie voor mijn gevoel (1,5 jaar geleden werkte 25[lees meer...] mg valdoxan elke avond erg goed, nu dus niet meer). Ik vond quetiapine veel en veel verdraagbaarder dan de SSRI die ik heb gehad (lexapro). Begonnen met 25 mg in de avond en vrij snel opgebouwd naar 150 mg. Het enige nadeel is dat ik elke keer na het ophogen een stuk vooruit ga met mijn stemming, maar dat het positieve effect na een paar dagen alweer weg is voor mijn gevoel. Het heeft me wel geholpen met aankomen, ik ben nu weer terug op een goed gewicht (4 á 5 kg aangekomen in 3 weken ongeveer). Verder weinig bijwerkingen behalve dat ik de eerste 12 uur na het innemen echt een beetje gesedeerd ben (heel erg suf en moe). Maar na 12 uur gaat dit grotendeels weg, dus gewoon op tijd gaan slapen en de quetiapine dus niet te laat nemen 's avonds. Het heeft m'n depressie (nog) niet verslagen, maar het heeft me wel weer een aantal betere dagen bezorgd. Ik blijf het nu nemen en ben er vandaag nog 150 mg wellbutrin naast gaan nemen. Dit had mijn voorkeur boven de quetiapine ophogen, omdat mijn ADD-klachten er niet minder van werden en van wellbutrin zou dit wel zo kunnen zijn.
05-06-2013

Quetiapine (quetiapine)

Ik hebquetiapine ook gekregen om te slapen. Inderdaad, het licht gaat vlot uit als je in bed ligt. Alleen de volgende ochtend nog lang slaperig en een wat droge mond, maar dat had ik al van de venlafaxine, die ik ook gebruik. Ik zou niet wachten op de controle afspraak maar eerder teruggaan!
04-06-2013

Quetiapine (quetiapine)

kreeg dit om te slapen zonder nachtmerries. Dat lukt maar....licht gaat uit en wordt wakker zonder uitgerust te zijn. Kan niet meer nadenken. Ben zombie. Heb hoofdpijn.Veel last van oogmigraine. Ben er niet "bij" moest opvoeren tot 300 mg ben nu weer terug naar 25 mg maar ben er absoluut niet happy mee. Wat moet ik doen?? Pas 18 juli terug op controle.Help aub advies!!!!
09-04-2013

Quetiapine (quetiapine)

Hallo, ik werk op een BW voor jongeren met een ASS, 1 van mijn cliënten krijgt sinds kort Quetiapine voorgeschreven door de psych. Opvallend dat hij erg mat overkomt en 12 - 16 uur in een dag slaapt. Hij gebruikt naast de Quetiapine nog Risperidon. Goed om te lezen wat de ervaringen van mensen zijn die dit middel gebruiken waardoor wij beter kunnen signaleren en deze c[lees meer...]lient kunnen ondersteunen! Allen bedankt hiervoor.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (516) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum