Ervaringen met Risperdal

Hypomanie (1 mening)

21-04-2015 | Man | 26
risperidon (3mg)
Schizofrenie
Ik zelf ben een jonge man van 26 jaar oud en slik risperidon nu al een langere tijd denk wel ruim vijf jaar. Ik merk vooral bij mezelf dat mijn volle bos haar steeds dunner aan het worden is, hoewel ik een lage dosis slik. Ik vind het gewoon vervelend dat ik eigenlijk best wel ijdel ben en het is voor mij gewoon echt vervelend dat mun haar aan het uitvallen is, misschien i[lees meer...]s het ouderdom maar vanuit zowel mijn moeders kant als die van mijn vader heeft iedereen zelfs op latere leeftijd nog een volle bos haar dus denk niet dat ik de erfelijkheid heb om kaal te worden, maar dat dit meer een bijwerking is van het langdurig slikken van dit medicijn. Verder gaat het best wel goed, ben stabiel, maak en schrijf veel eigen muziek, maar ook daarin merk ik dat mijn creativiteit toch wel wat beperkt is door de medicatie, ik zit er aan te denken om in overleg mun medicatie af te bouwen en helemaal te gaan stoppen, de mensen of in dit geval de psychiaters hebben er dan wel voor geleerd, maar ik en andere lotgenoten zijn de mensen die het moeten slikken althans dat is dan het beste en ik zie bijvoorbeeld dat een persoon die zonder medicatie vaak beter hersteld dan iemand met. Natuurlijk ben ik niet helemaal tegen het gebruik van medicatie maar vind het een lastig en persoonlijk onderwerp. Ik ben nu verder in mij herstel en ik heb nog wel een weg te gaan, maar ik vind zelf dat ik liever weer alles voel en dat mijn geest niet word onderdrukt dan iemand zijn die niet volledig mezelf is omdat mun geest is onderdrukt door chemische stoffen. Ik ben van een best wel hoge dosering gekomen en opzich vallen de bijwerkingen ook wel mee maar dat mijn haar en ook wel mij gedachte wereld zo stil is geworden maakt me zorgen. Ik denk natuurlijk wel dat iedereen denkt maar tijdens en voor mijn episodes had ik een zowat constante gedachte stroom, ik denk dat ik beter niet kan schrijven over de wanen en de realiteit die voor anderen geen realiteit is of ooit zou kunnen zijn maar het is gewoon een hele rare wereld die psychiatrie. Aanstaande vrijdag ga ik in gesprek om naar 2 mg te gaan hopelijk lukt dat en ik ga ook harde feiten mee nemen waarom bijna alle antipsychotica best wel slecht is en dan om nog maar te zwijgen over het langer termijn gebruik. MVG. Michel

16-02-2015 | Man | 28
risperidon (2mg)
Psychose
Heb dit middel 3 jaar gebruikt tegen rand psychose, ik voelde me extreem onrustig en halucineerde als ik mijn ogen dicht deed. de oorzaak van mijn ziekte was drugs lsd. ik ben in 3 jaar steeds nog aan het herstellen, het gaat moeizaam naast psychose heb ik nog hppd, derealisatie, depersonalisatie, depressie. de bijwerking zijn niet kunnen stil zitten en verminderde libido.[lees meer...] nu ben ik een bijna een maand gestopt dankzij drie maanden deanxit. ik ben steeds niet tevreden hoe het gaat, maar ik gebruik nu 2weken welbutrin 150mg, ik voel minder afgevlakte gevoelens begin precies terug te komen we zullen nog zien maar ik adviseer niemand ooit drugs te gebruiken. zeker geen trip drugs, want maakt je helemaal stuk voor dat je het weet.

11-02-2015 | Man | 24
Schizofrenie
De werking is goed en effectief, helemaal geen psychoses meer gehad sinds ik het slik. Alleen de bijwerkingen vind ik niet fijn. Bewegingsdrang, afgevlakt zijn, ik word er erg 'minded' van en ook suf Ik krijg wat tegen de bijwerkingen (Akineton) maar ik blijf afgevlakt en minded. Ik moet ook naar de sportschool gaan anders blokkeert het voel ik me niet goed. Je kan e[lees meer...]r wel mee leven met de bijwerking heb ik ook meer dan een jaar gedaan maar nu ben ik het zat. Andere middel.. iemand een tip?

11-01-2015 | Man | 26
risperidon (50mg)
Psychose
Rispetdal consta voorgeschreven gekregen de 50mg versie een goede anderhalf jaar geleden. Nagenoeg geen bijwerkingen op erectie stoornis na en geen behoefte aan seks. Net een paar weken cold turkey gestopt en voor zover gaat het goed. Geen zombie belevingen alleen merk ik dat ik helderder word/ben sinds ik gestopt ben met het gebruik.

20-09-2014 | Man | 35
Autisme
Één van de kenmerken van mijn autisme is dat ik nogal veel last heb van prikkels. Ik ervaar dat sterk. Om deze prikkelgevoeligheid wat te onderdrukken slik ik sinds een jaar of 8 Risperdal 3 mg. Dit gaat heel goed, de behandeling is heel succesvol; er hoeft van mij niets te veranderen voorlopig. Ik slik de tabletten - in overleg met mijn toenmalig behandelend psychiater - [lees meer...]in de avond, in plaats van de ochtend, omdat ik heel mijn leven al al mijn medicijnen 's avonds heb ingenomen en dit zo voor mij makkelijk was te onthouden. Ik merk dat mijn dag en nacht-ritme wat is opgeschoven de afgelopen jaren. 10 jaar geleden ging ik om 23 à 0 uur naar bed en had ik 's ochtends matig tot weinig moeite met opstaan. Gedurende de tijd dat ik Risperdal heb geslikt is mijn ritme wat verlegd. Ik lig er, zeker de laatste 4 jaar, meestal niet voor 1 à 2 uur in - positieve uitzonderingen daargelaten - omdat mijn lichaam geen natuurlijk "seintje" geeft dat het tijd is om te gaan slapen. Ik blijf lang hangen voor tv en pc. Ik neem de medicijnen eigenlijk altijd in kort voor het slapen gaan. Het lukt meestal wel om gelijk in te slapen en ik slaap wel altijd goed door, alleen (veel) te kort - gemiddeld 4-6 uur per nacht - want op doordeweekse dagen, wanneer ik om 6.45 op moet eigenlijk, heb ik vanzelfsprekend grote opstartproblemen. Het lukt wel, en ik ben meestal op tijd bij afspraken en werk, maar het is pas een uur of 9 à 10 als ik me goed opgestart voel. In het weekend slaap ik soms extreem lang uit, tot 13-14 uur 's middags, om deze problemen te ondervangen. Ik gebruik naast Risperdal ook elke dag 20 mg Paroxetine die ik tegelijk met de Risperdal inneem. Deze twee medicijnen staan er bekend om elkaars werking (negatief) te beïnvloeden. Veel bijwerkingen gaan gelukkig aan mijn deur voorbij, maar ik voel me met name 's ochtends vroeg vermoeid. Ik zou eens willen weten of ik mijn dag-nachtritme positief zou kunnen beïnvloeden door mijn medicijnen niet 's avonds, maar zoals de bijsluiter voorschrijft 's ochtends in te nemen. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

18-09-2014 | Man | 26
ADD
Wat betreft medicijngebruik zijn er dingen waar ik maar over blijf twijfelen. Ik gebruik nu resperidal voor 6 jaar en mijn omgeving en ik beamen dat het goed met mij gaat na een periode van psychose met diagnose schizofrenie. Voor die diagnose werd er bij mij add vastgesteld, een concentratieprobleem. Ik voelde me ook een tijd heel lekker na de psychose en was volop bez[lees meer...]ig. Zelf denk ik dat ik als ik mijn medicijnen niet gebruik ik psychosekwetsbaar ben en dat ik heel afwezig kan zijn in mijn doen of laten, teveel in mijn hoofd zitten. Mensen praten dan met me en ik ben letterlijk afwezig. Ook denk ik dan veel na. Ok, medicijnen hebben natuurlijk bijwerkingen. Bij mij is het dat ik geen auto kan rijden en niet kan drinken zo zegt de sticker op het doosje. Ik heb nu overlegd met mijn begeleiding en die zeggen dat 1 of 2 pilsjes zou moeten kunnen, drink ik er meer dan kan mijn reactievermogen afnemen en wordt ik suffig. (zelf vraag ik me ook af wat twee stoffen, alc en resperidon, met je hersenen doen als je het allebei in neemt.) Die vraag heb ik gesteld omdat ik het me niet kan indenken, zo populair en sociaal als ik leef dat ik nooit meer een pilsje kan drinken. Nu proffesionele begeleiding het toezegt ga ik het wel proberen maar ook echt maar een of twee. Thuis op de bank kijkend naar de tv heb ik momenten dat ik veel lach maar in sociale kringen ook wel, iets minder met pieken. Het vlakt je wel af zon hoge dosis. Dus het is puur een afweging. Wil ik lekker functioneren en mijn "bedrijven" op orde hebben en dus niet teveel afwezig zijn en kans op een psychose riskeren dan moet ik mijn medicijnen nemen. dat die mij kunnen beperken in pieken van emoties neem ik dan maar voor lief. Ik luister in dit geval naar de proffesionele begeleiding. Het liefst zou ik natuurlijk zeggen, ja het gaat lekker en ik heb geen medicijnene nodig en ik kan doen en laten wat ik wil en dus ook alles op orde houden en een biertje kunnen doen of auto rijden met de emoties van huilen of lachen maar ik ga het niet meer zelf beslissen want weet waartoe dat kan leiden. Op de lange termijn kun je ook medicijnen hebben die je helpen bij je beperking maar waarbij je ook genoeg emoties hebt. Dus mijn twijfel van ja ik riskeer een psychose zonder medicijnen maar dan achteraf een heerlijke periode, ook zonder medicijnen gooi ik weg, Ik funcitoneer "met" het beste en dat is me belangrijker dan de emoties of andere bijwerkingen. En ik krijg nu toegzegd dat 1 of 2 biertjes eventueel ook kan dus ik blijf populair :D Haha. Zo heb ik zon beetje alles en kortom, je kunt met je medicijnen leren leven. Het weten van hoe ik zou zijn zonder medicijnen en dus bijwerkingen of hoe ik zou zijn met zal ik dan mss nooit weten maar ik kies voor het veilige.

14-07-2014 | Man | 32
Psychose
Ik ben er vandaag achter gekomen dat Risperdal de oorzaak is van vele problemen in mijn leven, want het enige waarbij Risperdal je helpt is om de dood in gejaagd te worden en te leven als een zombie met vreselijke kwalen waar je nooit meer vanaf komt, tenzij je goed bezig bent en van die Risperdal af blijft, want alleen zonder Risperdal en genoeg gezond eten en drinken en [lees meer...]mediteren zul je weer stralen als een zon, waarbij je zult realiseren dat je pas echt gestoord bent als je met Risperdal wilt leven, want dan heb je gewoon niet meer in de gaten wat voor een gek je werkelijk bent mocht je deze keus maken!! Ik ben een Hoog sensitieve persoon, ik ben overgevoelig voor emotionele prikkels, ik ervaar de emotionele prikkels erger dan menige andere mensen. Mocht er momenten komen in mijn leven waarbij het mij beetje te emotioneel word dan trek ik meestal terug om weer in balans te komen, maar juist die momenten dat ik vastgehouden word en niet kan terugtrekken vanwege dat het me te emotioneel word dan is het soms zo dat ik de emoties uitbarst waarop het lijkt alsof ik echt heel boos of erg verdrietig ben en soms luid kan gaan spreken of kan gaan huilen, waarbij ik dan overkom alsof ik een probleem heb, ze denken dan dat ik gek ben omdat ik ineens een uitbarsting krijg, maar mensen denken niet verder dan dit, ze komen meteen tot een conclusie dat het aan mij ligt. Uitingen van emoties is zoals het leven is, ieder mens dat leeft zal van moment tot moment zijn emoties tot uiting brengen, anders loop je rond als een zombie en ben je levenloos. Ik ga al een lange tijd naar de Riagg wat nu de met-GGZ genoemd word, met de rede omdat ik een hoog gevoelig persoon ben en dat ik steun nodig heb want soms word het leven mij te veel, ik ervaar dan emoties die ik niet wil vasthouden omdat ik vanuit mijn hart weet dat dit niet bij mij past, in deze momenten zorg ik er meestal wel voor dat ik een rustig plekje opzoek om mezelf weer in balans te laten komen door middel van meditatie waarbij ik de lastige emoties kan laten verdwijnen om krachtige suggesties aan mezelf te geven dat alles goed is, hierdoor word ik heerlijk vergevensgezind en zal ook daadwerkelijk alles goed komen omdat ik de kracht heb om erin te geloven waarbij de emoties vrijwel vanzelf zullen gaan verdwijnen en ik mezelf weer helemaal in balans heb gebracht, dit zonder enige twijfel lukt bij iedereen, maar er zijn momenten dat ik word tegen gehouden door mensen die om mij geven of plaatsen die teveel druk op mij hebben en ik de emoties niet meer dragen kan en ze tot uiting breng, soms schrikken mensen hier van en word dit gezien alsof ik gevaarlijk ben, maar in feite word iedereen wel eens boos of verdrietig, emoties zijn menselijk, maar toch als ik boos of verdrietig word dan zit er meer kracht tijdens mijn uiting van emoties, waarbij mensen meteen denken dat er iets mis is met mij, ik vind dat mensen veel te snel conclusies trekken over andere zonder dat hun werkelijk weten wat en hoe deze situatie is ontstaan, mijn emotionele uitingen zijn sterker dan van de meeste "normale" mensen omdat ik ook anders in de wereld sta, ik heb een veel hogere emotionele intelligentie (EQ) en een mindere IQ, doordat ik emotioneel sterker bewust ben sta ik ook anders in het leven, helaas vinden mensen dit niet "normaal" en zeggen ze dat ik Risperdal nodig heb, want door Risperdal te gebruiken zal ik geen last meer hebben van emoties. Toen wist ik nog niet wat voor een rampzalig avontuur ik ging beleven, het was een avontuur waarin ik de illusie had dat Risperdal mij ging helpen met mijn emotionele ervaringen zodat ik ze minder sterk voelde, maar wat werkelijk gebeurde was dat ik mezelf kwijtraakte, ik leefde vanaf gebruik van Risperdal als een zombie en had vrijwel geen gevoel meer. Ik slik al vanaf begin 2010 Risperdal met een tussenpauze van een half jaar. Risperdal: Voordelen: ik kan niet meer mijn emoties voelen...... Nadelen: Sinds gebruik van risperdal ben ik apatisch. Geen motivatie en levenslust meer, ook geen empathie meer. Kan niet meer lachen of huilen, helemaal niet. Kan alleen paniek voelen omdat ik besef dat ik voor de rest niks meer voel. Kortom, ken mezelf niet meer. Ik ben gewoon een zombie geworden. De zogenaamde medicijn Risperdal zal je de dood in jagen, je verandert in een zombie en krijgt vrijwel overal last van, hieronder schrijf ik meer over mijn problemen met Risperdal. Nu tijdens gebruik Risperdal vraag ik mezelf wel eens af wat het leven mij nog kan bieden, ik heb geen gevoel voor te leven, toch wanneer ik mediteer en dan aan het schrijven ben over mijn leven dan weet ik dat ik meer waard ben en ik kan prachtige teksten doorkrijgen, maar zodra ik uit de meditatie kom dan is het vaker zo dat ik geen gevoel voor leven meer heb dankzij Risperdal. Risperdal zorgt ervoor dat de emoties geblokkeerd worden waarbij er veel spanning ontstaat in mijn lichaam die de oorzaak is van paniek in mijn leven. Een bloem heeft zonne-energie nodig om te groeien tot iets moois, zo heeft ook de mens emoties nodig om te kunnen groeien in het leven. Emotie is een afkorting van energie in motie, De emotie in de mens is voortdurend in beweging en zorgt ervoor dat je kan leven. De mens brengt de emotie tot uiting om in het leven vooruit te komen en er iets moois van te maken. De balans in je leven word bepaald door je gedachtes, je hebt het misschien niet in de gaten maar je word wat je denkt, zorg er dan voor dat je harmonie in je denkpatroon hebt en de juiste overtuigingen in je leven hebt waarbij je tot een prachtig mens groeit. Het is logisch dat mensen in deze ingewikkelde maatschappij moeilijk gaan denken en dit niet los kunnen laten, waarbij dit stress veroorzaakt en vroeg of laat de vasthoudende emoties losgelaten worden en dit zich uit in een moment van boosheid of verdriet etc. Alleen is de emotionele ervaring voor mij wat krachtiger vanwege mijn hoog sensitiviteit en overgevoeligheid, dit vinden sommige mensen rede om mij op Risperdal te zetten, waarbij er nog grotere problemen worden veroorzaakt. Tijdens gebruik van Risperdal, heb ik het idee alsof ik altijd wat vergeet, ik heb geen gevoel maar krijg het idee dat ik iets vergeet, vaak is het ook zo dat ik gewoon vergeetachtig ben en geen idee meer heb waar ik nog mee bezig ben, mijn vergeetachtigheid is zo sterk dat ik er echt vreselijk last van heb. Ik ben nu dik, echt ronduit dik geworden, ik word gepest en uitgescholden omdat ik ineens zo eruit zie en mensen maken er grappen over, want dit past niet bij mij, dit gebeurde alleen vanaf 2010 inname van Risperdal, waarbij ik afgebouwd heb in 2011 zomer en binnen een maand was ik weer terug gegaan in gewicht en mijn buik verdween als sneeuw voor de zon, in 2012 was ik een vriend verloren en dat deed mij pijn en ik bracht deze emotie tot uiting en dit werd gezien als gevaarlijk, dus moest ik van de Riagg (met-GGZ) weer Risperdal innemen en voordat ik het wist kwam de vreselijke symptomen weer terug en ik kreeg een nog dikkere buik dan voorheen. Verschillende mensen vertelde mij dat ik moest sporten, toen deed ik dat en ik heb verschillende sterke afslankmiddelen gebruikt wat me handen vol geld gekost heeft, maar niets hielp en ik moest er schandalig bij lopen want ik ben momenteel zo vreselijk veel bijgekomen in gewicht en ik zie er dik uit, dat het gewoon niet meer normaal is.. Risperdal kost gezien wat het doet een buidel vol met geld wat het niet waard is, want je gaat er letterlijk aan kapot, je hebt geen zin meer in leven want je voelt niets meer, Risperdal zorgt ervoor dat je geen emoties meer kunt voelen, want door het voelen van emoties kun je ze tot uiting brengen, de dokters hebben mij verteld dat dit goed is voor je, maar waarom zeggen ze dat..? Dit doet precies het tegenovergestelde want het zorgt ervoor dat je het leven zelf niet meer tot uiting kan brengen, je hebt geen gevoel meer en lijkt wel alsof je dood bent, want je hebt geen motivaties meer en geen levenslust meer. De emoties die je niet meer kunt voelen veroorzaakt heel veel spanningen en energetische blokkades in je lichaam en geest vanwege de emoties niet tot uiting gebracht kunnen worden, dit veroorzaakt paniek in de mens, waarbij mensen weer denken dat er weer iets mis is met mij en ze zich afvragen wat voor onzin ik nog meer kan gebruiken om nog meer ellendiger te worden, mensen hebben het niet in de gaten maar toch ondanks dat ze denken elkaar te helpen veroorzaken ze veel meer ellende dan nodig is. Ik ben heel erg spiritueel aangelegd, ik verdiep me er ook graag in, graag wil ik andere mensen helpen maar ik moet eerst bij mij zelf beginnen, ik ben al heel lang bezig om te groeien in een prachtig mens desondanks het voor mij een uitdaging is vanwege mijn Hoog sensitiviteit wil ik mezelf verbeteren op elk gebied. Tijdens dat ik mediteer word ik me bewust van de stilte, waarbij de spanningen in mijn lichaam voor dat moment schijnen te verdwijnen, maar zodra ik uit die heerlijke meditatie kom dan word ik weer van mezelf bewust en komen de spanningen weer terug, de spanningen in mijn leven worden veroorzaakt omdat ik mijn emoties niet kan voelen en ze niet tot uiting kan brengen. In mijn lichaam zitten energetische blokkades die zijn veroorzaakt door emoties die niet tot uitdrukking kunnen komen, ik kan niet meer stil zitten en mijn handen zijn vooral altijd gespannen en dat zie je duidelijk aan mijn hele huiding van mijn lichaam. In 2010 tot mid 2011 had ik problemen met aambeien en in de pauze van inname Risperdal had ik ineens minder tot geen problemen meer en zag mijn uitwerpsels er gezond uit, maar toen ik in 2012 weer in ging nemen toen kreeg ik spontaan weer last van aambei probleempjes, mensen kunnen wel zeggen dat dit geen verband kan hebben met Risperdal, maar wel vreemd dat dit probleem bij mij en andere mensen (zo te lezen op forums) wel voorkomt alleen tijdens inname Risperdal.. In de tussenpauze van 2011 zomer tot 2012 maart waarin ik geen Risperdal slikte was ik in een maand tijd een flink stuk slanker geworden en mijn geestelijke en lichamelijke gezondheid werd in deze tijd weer hersteld want ik kreeg weer motivatie en levenslust, ik wilde weer leven en ik kon weer een beetje lachen. Het is vreselijk om niet te kunnen lachen of huilen, je bent gewoon als dood beschouwd als je geen emoties kan uiten. Risperdal houd mij gevangen door mij blind te maken voor de emoties zodat ik ze niet meer kan voelen, door Risperdal kan ik me niet vrij voelen van de emoties want zonder dat ik het in de gaten heb word mijn leven een chaotische puinzooi en ga ik dood in het feit dat ik niet meer leven kan. Ik wil mezelf bevrijden van de gevangenis waarin Risperdal mij vasthoud, ik ga hier nu meteen actie in ondernemen en ik ga ervoor zorgen dat ik van die Risperdal af kom, want ik wil eindelijk weer eens kunnen leven en vrij zijn, ik wil gelukkig zijn, jij toch ook..?

19-05-2014 | Man | 35
risperidon
Een 9-tal jaar terug zat ik er volledig door, overlijden broer, relatieproblemen, druk op het werk. Daardoor veel cannabis gebruikt om toch 'even' een goed moment te hebben, wat uiteindelijk resulteerde in een volledige dag in roes te leven. Gevolg: een depressie met psychose. Had zelf door dat er iets niet klopte, en zocht naar hulp, maar deze hulp was ofwel nutteloos of [lees meer...]ze begrepen me niet. Na lang zoeken en er soms toch over te praten met 'lotgenoten' bij een psychologe terecht gekomen die me wel begreep en me via een psychiater Risperdal en prothiaden liet voorschrijven. Daarvoor wel Efexor getest (op voorschrift natuurlijk) maar deze gaven me een nog slechter, onrustiger gevoel. De rispterdal nu: geleidelijk opgestart met 0.5 mg. om de 2-3 weken verdubbelt tot 4mg per dag. Dit voor bijna 2 jaar. De bijwerkingen waren gewichtstoename, wat ik in mijn geval niet zo erg vond, aangezien ik mager ben (+-65kg en 1m82) en veel eet en alles eet. Ik ben tot 86.5 kg gegaan. Wat wel een groot verschil was met mijn normale gewicht. Raad gevraagd aan psychiater en dit was een bijwerking van de Risperdal. 2e bijwerking: geen zin in sex meer. Het rare was dat ik dat eigenlijk zelf niet echt ervaart heb tijdens de periode dat ik de medicatie nam, na anderhalf jaar wel en een paar jaar later ook van mijn vriendin gehoord dat het soms wel erg was. (ik ben er anders altijd voor te vinden). De Risperdal heeft me wel terug de rust, kalmte, concentratie terug gegeven. Dus ik was content van de werking van het medicament. Gedurende mijn gesprekken met de psychiater werd ik erop gewezen dat ik niet zomaar kan stoppen met dergelijke medicatie, dat ik een afbouwperiode moest respecteren. Dat heb ik ook gedaan, ben zelf gaan afbouwen van 4 naar 3mg na 2 weken, naar 2 mg weer na 2 weken en dan in 2 weken 1.5 - 1 - 0.5 tot niks meer, ook de Prothiaden gestopt. Eigenlijk geen bijwerkingen ervaren, enkel mijn gewichtstoename, die ging van 86.5kg terug naar 68-70kg, dit in anderhalve maand tijd. En niet dat ik speciaal gelet heb op minder eten. Met smallere kledij te kopen en mijn te wijde broeken in de kast te hangen, was ik ervan af. Ook kwam de zin in sex terug, en pas toen merkte ik dat het idd heel wat minder was gedurende de Risperdal-tijd. Om tot het heden te komen: terug in een depressie met onderliggende psychose, door relatieproblemen, (ondertussen zijn er kids bij gekomen, die ik doodgraag zie!), werkdruk, en onrechtstreekse vorm van pesten op het werk. Via de huisarts terug naar mijn psycholoog/psychiater geweest, die zonder twijfelen terug dezelfde medicatie voorschreef van vroeger, ttz 0.5mg Risperdal en 75mg Prothiaden. Ik neem ze nu 9 dagen en ik voel me al rustiger (ben wel al 3 weken met ziekteverlof) en 'iets' minder achterdochtig, kan de dingen 'iets' beter plaatsten zonder mezelf te moeten opwinden voor een prul van niks. Maar ik betrap mezelf nog op ongewone reacties en uitbarstingen, die zeker nog dienen te verbeteren. Ik eet ook terug meer, wat weer een gewichtstoename zal teweeg brengen, maar dat vind ik niet erg. Wat de zin in sex betreft heb ik momenteel nog geen beeld, mijn vriendin is op de hoogte en zal het me met tijd zeggen als het te erg zou worden ...(voor haar dan ;) ). Hoe lang ik ze deze keer zal moeten nemen, weet ik nog niet. Maar ik zal mezelf de nodige tijd geven Een redelijk lange reactie, maar kan mss wat beter het beeld schetsen van Risperdal tegen achterdochtige gedragingen en gedachten.

27-04-2014 | Man | 60
ADD
Op een gegeven moment na een epidurale pijnblokkade in mijn onderrug werd ik manisch. Dan weer lachen, dan weer huilen. Pijnvrij, dat wel, maar sterk wisselende stemmingen. Ik kreeg 1x daags Risperdal ½ mg., later nam ik er twee per dag. Maar zo langzamerhand word ik er steeds meer opgefokt, nerveus van en freaky, zoals ik dat zelf noem.

20-02-2014 | Man | 53
Psychose
Risperdal had bij mij de bijwerking dat ik borstvorming kreeg. HEEL naar voor een man! Tot op de dag van vandaag heb ik daar hinder van. Het is al meer dan 10 jaar geleden dat ik dit middel slikte. Deze bijwerking zal nooit meer verdwijnen. Bahhhhhhhhh.

05-01-2014 | Man | 24
risperidon (1mg)
Heb in 2010 een ongeluk gehad waardoor ik hersenbloedingen heb in linker frontaal kwab hersenen. Gevolg => geen gevoelens, karakter gewist, geen redenatievermogen enz. Heb hierdoor soort van agressieve vorm van epileptie overgehouden en concentratieproblemen. Deze is nu sinds een tweetal jaar enorm verbeterd. Na een hele reeks van combinaties van anti epileptica, kal[lees meer...]meringsmiddelen, alsook anti depressiva te hebben geprobeerd, is als eindresultaat de combinatie overgebleven: risperdal, tegretol, lamictal. Waarom deze? Omdat hierbij zo goed als geen bijwerkingen opgemerkt werden. Mijn ervaringen met risperdal is het volgende; Ben dan sinds een jaar begonnen met 2mg risperdal per dag, 1 smorgens 1 savonds. Tot voor een half jaar eigenlijk niets opgemerkt. Tot ik opeens besefte hoe vaak ik moe was, geen energie en geen intensies had om iets nieuws te doen, veranderingen te brengen in het leven, beslissingen te nemen en dergelijke.. Vanaf dan begon ik ook te letten op andere bijwerkingen die ik eventueel kon hebben (nog niets vermoedend door welke van de 3 medicaties dit kwam). Toen begon ik ook met trekken in mijn gezichtspieren. Als ik een beetje zenuwachtig was ofzo, en ik was gewoon een gesprek aan het voeren, als ik lachtte, trilden mijn lachspieren. In het begin dacht ik van, andere mensen hebben dat ook, is niet de moeite om aandacht aan te geven.. Tot dit erger en erger begon te worden. Dus stel je voor, je hebt een gesprek, en je hebt moeite met lachen, je mond trilt bij elke lach die je doet. Klinkt misschien dom, maar dit begon mijn sociaal vlak enorm te beinvloeden. (je hecht er zelf meer belang aan dan het waarschijnlijk is, het valt mss zelfs niet op, maar toch, eens je met de gedachte zit..). Vervolgens ben ik op wikipedia en dergelijke opzoekwerk beginnen te doen. Waar dus bij langdurig gebruik de bijwerking kon optreden onwillekeurige trekkingen gezichtspieren en andere spieren. Ook begon ik op te merken dat ik willekeurig bij wandelingen het gevoel had dat ik een vreemde gang had, tevens een bijwerkinging ervan. Ben dan 1 mg beginnen te nemen per dag, 1 savonds. De eerste week na mijn halvering van de dosis tot 1 mg, was lastig, ik werd echt kwaad voor het minste, woede uitbarstingen voor de domste dingen, en de trillingen bij mn lachspieren verergerde dus.. Tot ongeveer een weekje voorbij gegaan was. Het aantal keren dat ik het gevoel had dat ik een vreemde gang had bij stappen, was duidelijk verminderd, de trillingen bij het lachen ook fel verminderd, ik kreeg meer zelfvertrouwen om een gesprek aan te gaan enz. Boven had ik ook vermeld, geen gevoel voor beslissingen te willen nemen, nieuwe, veranderende dingen te proberen, geen energie... Dit was allemaal enorm verbeterd, alsof het eerst niet bestond.. Ik ben met momenten hyperactief (wat misschien niet altijd evident is), maar wat heb je het liefst, dat je thuiskomt van het werk en direct de zetel in kruipt en slaapt, of dat je de hele tijd zin hebt om iets te doen?.. Goed, nu zijn we ongeveer een 6 tal maand verder, heb ondertussen nogmaals de dosis verlaagd naar een half tablet van 1 mg per dag, daarvan zelfs geen afkick gehad. Heb eens de situatie voorgehad waarbij ik een 4-tal dagen geen enkele van mijn medicaties genomen had, begon toen onder de mensen "paranoia" te worden, ik was echt bang, niet normaal. Nu neem ik aan dat dat er aan ligt dat ik geen enkel van de 3 medicaties genomen heb, en dat het afkick effect dan verergerd was. Bij de eerste inname van deze was dit gevoel meteen weg. Nu ga ik 1 van de komende dagen mijn laatste, halve tablet risperdal per dag ook afbouwen.. Een halfje om de 2 dagen, 4 weken later, een half om de week enz.. Op eigen initiatief, ben hiervoor NIET voor naar de dokter geweest, alhoewel anti-psychotica geen speelgoed is.. En hoop hiermee zo goed als helemaal normaal terug te kunnen functioneren.. Ik weet, iedereen heeft wel eens een trek in zijn gezicht, of een periode van een "depressieve" of minder gemotiveerd gevoel.. Maar als deze constant zijn, en plots verdwenen na het afbouwen van de medicatie, weet ik dus duidelijk dat het hieraan ligt. Ook kan ik als ik met vrienden op café ga, meer als 3 glazen bier drinken zonder dat ik al het gevoel heb dat ik op mijn kop sta.. Voila, sorry voor mijn lange review maar ik vond dat ik het wel kwijt moest, en dat hiermee andere mensen geholpen kunnen worden. Moest er iemand nog vragen hebben, reageer dan gerust op mij. (Red: er zijn altijd gevallen te bedenken waar op eigen houtje de dosering aanpassen goed blijkt te zijn gegaan, maar dit wordt ten strengste afgeraden. Laat u altijd begeleiden door een zorgverlener).

29-11-2013 | Man | 27
risperidon (1mg)
Autisme
Ik gebruik sinds 4 weken risperdal. Eerst gestart met 1 mg daarna 1,5 en toen 2. Bij 2 mg kreeg ik veel bijwerkingen o.a hoofdpijn enorm duf s'ochtends en een depressief gevoel. Nu ben ik weer teruggestapt op 1 mg. Ik slik dit middel om minder chaos in mijn gedachtes te ervaren en voor dwanggedachten. Deze worden veroorzaakt door het syndroom van asperger. 1 mg werkt goed [lees meer...]voor me volgens mij. Heeft iemand ook hier ervaringen mee?

25-10-2013 | Man | 30
risperidon
Gebruik nu al 3 dagen risperidon 2 x daags 2 mg . Ik gebruik dit voor men ziekte borderline en agresiviteit en achterdocht en extreme jalouzie. Ik loop er enorm moe van en suf. En als ik opsta voel ik me een zombie. Wie heeft wat raad voor me ??

27-06-2013 | Man | 39
Bipolaire stoornis
Ik gebruik Risperdal vanaf 1997 in de sterkte 4 mg. Ik heb er mijn HTS avond studie mee gehaald. Vanaf oktober 2008 gebruik ik er een stabilisator bij Depakine 1300mg. Dit werkt voor mij erg goed. Van 1997 tot 2008 had ik geen leven, ik bleef maar last houden van bepaalde herinneringen uit het verleden. Met de Depakine is het gestopt en kan ik dingen achter me laten

10-02-2013 | Man | 28
risperidon
Sinds enkele weken heb ik mijn medicatie gebruik af moeten bouwen van de huisarts. Dit in verband met het gevaar op verslaving/gewenning. Dit heb ik een lange tijd moeten gebruiken om mijn psychopatische persoonlijkheidsstoornis, schizofrenie en PDD-NOS te kunnen onderdrukken. Bij mij leeft echter de angst om feit van fictie niet meer te kunnen onderscheiden en een gevaar[lees meer...] voor mijzelf of een ander te vormen. Om dit te voorkomen heb ik getracht andere huisartsenpraktijken te benaderen zodat ik daar wel serieus genomen zou worden vanwege de ernst van mijn situatie. Dit was echter zonder resultaat vanwege de royale patiëntenbestanden hier in de regio. Kortom, incompetente medici drijven hun patiënten letterlijk tot waanzin, de zwarte markt en tot nieuwswaardige delicten om eventuele verslaving te vermijden.......

30-12-2012 | Man | 40
Psychose
Sinds ik risperdal gebruik vloek ik niet meer kluidruchtig, noch politiek, noch religieus. en loop ik zelfs te fluiten en te zinger.