Ervaringen met Risperdal

Dementie (1 mening)
Hypomanie (1 mening)

08-10-2017 | Man | 19
Autisme
Ik gebruik dit medicijn al sinds ik 2 1/2 jaar was. Voorgaande jaren 1mg 's morgens en 1,5mg 's avonds. Sindskort gebruik ik 's avonds 3mg, omdat ik laatst angsten kreeg. Toen besloot de specialist om de dosering te verdubbelen. Maar nu heb ik meer last van puisten, maagzuur en ik ben vaak moe overdag.

15-06-2017 | Man | 19

01-06-2017 | Man | 29

11-03-2017 | Man | 15
risperidon (1mg/ml)
ADHD
mijn brief aan de verantwoordelijken voor dit medicijn: een aantal jaar geleden heeft mijn nu 15 jarige zoon risperdal gebruikt. Nu, een paar jaar verder heeft hij nog steeds veel overgewicht, en wat erger is, borstontwikkeling. Mijn zoon heeft het al moeilijk genoeg, en dit is echt iets wat het leven voor hem nog ongelooflijk veel moeilijker maakt dan het al was. Ik ben [lees meer...]een alleenstaande mama van 2 kindjes, de enige oplossing voor het probleem dat mijn zoon nu heeft, is een operatie aan zijn "borsten" die ik niet kan betalen. Waardoor mijn zoon nu dus opgescheept zit met 2 lichaamsdelen die hij kan missen als kiespijn, en waar ik hem niet vanaf kan helpen. Er is mij nooit gemeld dat hij van dit middel overgewicht in deze mate kan krijgen, laat staan dat hij borsten zou krijgen, nooit. En al helemaal niet dat het blijvend zou zijn, hij neemt al 5 jaar geen medicatie meer, maar het overgewicht blijft, en de borsten jammer genoeg ook. Mijn ventje zit er nu wel mee natuurlijk. Hij heeft het al zo moeilijk, hij heeft al zo'n laag zelfbeeld, terwijl het zo'n fantastische jongen is. Hij draagt altijd dikke truien nu, uit angst om uitgelachen te worden... Ja, ook als het 30 graden is en hij moet sporten, ja ook als hij bijna flauwvalt van de warmte, altijd!!! Na enig opzoekingswerk kom ik te weten dat jullie hier wel degelijk van op de hoogte zijn, en er voor kiezen het niet te melden aan de ouders van onschuldige kinderen. Dat jullie weten wat die kinderen zal overkomen, maar ervoor kiezen de schouders op te halen en de poen te pakken. Voor jullie is mijn zoon een nummer, de zoveelste jongen zonder gezicht. Voor mij is hij een prachtige jongen, mijn zoon. Degene die zijn kleine zus beschermd, ook als ik haar onder haar voeten geef omdat ze zelf fout zat. Degene die mijn boodschappen binnendraagt zonder dat ik het hem moet vragen. Degene die het voor de zwakken en kleintjes opneemt zonder oog te hebben voor zichzelf. Degene die stilletjes in zijn kamer op de laptop speelt, omdat hij zo met zijn lichaam in de knoop zit dat hij liever uit de realiteit ontsnapt. Degene waar ik me stiekem heel erg zorgen om maak, omdat ik bang ben dat hij ooit een wanhoopsdaad begaat, omdat hij niet meer met zijn lichaam om kan. Maar ook degene die me altijd laat lachen met zijn fantastische gevoel voor humor. Degene die mijn hart doet smelten wanneer hij weer eens het toonbeeld van eer en geweten is. Degene die me onmenselijk trots maakt als hij zich weer eens als de held van de dag opwerpt om een ander te verdedigen. Mijn held, mijn zoon. Als ik had geweten dat deze medicatie dit met mijn jongen zou doen, dat er ook maar een aannemelijke kans was, dan had ik het hem nooit gegeven. Maar ik heb het wel gedaan, want ik wist het niet, en jullie wel...

17-11-2016 | Man | 19
risperidon (1,5mg)
Angst
Ik slik hef voor angst en randpshygotische gedachtes. Het helpt mij goed maar nog niet goed genoeg. Ik ga waarschijnlijk overstappen op een ander medicijn want je komt er van aan. Hiermee bedoel ik dat je heel veel trek hebt in eten de heledag door.

29-09-2016 | Man | 53
Psychose
van een half pilletje voel je je al moe en leeg van binnen, echte chemische shit alleen de lucht al van dat spul !!!

10-09-2016 | Man | 39

28-07-2016 | Man | 35
Schizofrenie
Dit is een nepdiagnose bij mij geweest om mij valselijk in een inrichting te stoppen. Dit middel zorgt voor depressiviteit, zelfs voor normale vrolijke mensen en is ook aantoonbaar gevaarlijk op korte termijn m.b.t. zelfdoding en bewust zijn veranderend op de korte en lange termijn. Risperdal is volgens Finse wetenschappelijke middelen al dodelijk, samen met Seroquel en du[lees meer...]s niet aan te raden. Tegen de producent Johnsen en Johnsen in Amerika lopen er door diverse Amerikaanse staten al miljoenen claims, vanwege het verzwijgen van de gevaarlijke en dodelijke middelen. Dit middel moet in Nederland verboden worden en wietolie kan de negatieve effecten na inzet van Risperdal als dwangmedicatie enigszins goed maken, maar men zal nooit meer herstellen van het gebruik van het vergif Risperdal.

17-06-2016 | Man | 24
risperidon (0,5mg)
Medicijn gekregen tegen angstgedachtes, het haalde in het begin eventjes de gedachtes wat weg. Maar al snel kreeg ik barstende hoofdpijn, merkte dat mijn hersenen anders gingen staan (voor mijn gevoel), ook kon ik op den duur nog maar 2 uur per nacht slapen. Heb tot een jaar nadat ik van dit spul af ben gestapt nog hoofdpijn gehad en slapen doe ik nog steeds slecht. Echt w[lees meer...]aardeloos medicijn en gigantisch moeilijk om vanaf te komen. Mijn hele lichaam ging pijn doen, vibreren en stijf staan toen ik het ging afbouwen. En dat met zo'n lage dosering!

05-04-2016 | Man | 20
Psychose
Heb al enkele jaren last van derealisatie door enkele psychoses, dus ik ging naar een psychiater. Deze stelde direct vast dat ik dus werkelijk derealisatie had en schreef me dit middel voor. Hij zei dat ik na enkele dagen reeds beterschap ging voelen en dat ik er snel door kon genezen... niet dus. Heb dit medicijn een week gepakt en voelde me de eerste dagen goed (placebo)[lees meer...]. Ik merkte direct enorm irriterende bijwerkingen; ik voelde me elke second zo slap als maar kan en ik had werkelijk niets van sperma bij ejaculatie (enorm beangstigend). Na enkele dagen begon het dus enorm te werken, maar ik voelde me er veel slechter van.. Mijn derealisatie werd extreem erger tijdens de dagen dat ik dit gebruikte en ik heb zelfs enkele (!) angstaanvallen gehad op deze enkele dagen dat ik het nam... Als iemand dit leest die het middel krijgt voor derealisatie en hetzelfde voelt na enkele dagen; stop er direct mee en vertel het aan je dokter. Ik ben er nu enkele dagen mee gestopt en alle bijwerkingen zijn, godzijdank, verdwenen. Ik voel me weer als ervoor, wat niet helemaal perfect is, en de angst is weer drastisch verminderd. Ik had zelfs een redelijk lage dosis gekregen om bijwerkingen te verminderen, maar uiteindelijk vond ik dit een enorm slecht medicijn.

23-12-2015 | Man | 35
Psychose
Dosering is eigenlijk 1,5 mg per dag, maar goed. Nu heb ik dit middel vorig jaar gebruikt voor aanhoudende last van herinneringen aan het verleden, wat geen psychose was, maar goed. Daarbij behoor ik tot het autistische spectrum volgens onderzoek. Effectiviteit was toen ook 0. Herinneringen bleven. Over geklaagd, uiteindelijk zelf gestopt. 3 maanden lang gevoeld alsof ik i[lees meer...]n een ander lichaam zat, vele klachten. Gebruik was een paar maanden. Dit jaar kreeg ik wel een psychose. Bij inname is de effectiviteit bij mij zo wat meteen, niet na een week zoals wordt gezegd, maar, bijwerkingen. Dit medicijn slaat werkelijk nergens op, als je het dat al kan noemen. Het is niet eens bekend hoe het exact werkt en toch wordt het toegediend. Mij een raadsel.

10-11-2015 | Man | 24
Psychische klachten
Veel te sterk. De kwaal moet het middel wel rechtvaardigen dit was voor mij veel te zwaar. Heb nu 800mg Seroquel in 1 gift in de avond, welke mij 100 keer beter bevalt dan 0.5mg dd (1x per dag eveneens) Risperdal. Geen XR Seroquel gewone normale Instant Release dus.

30-06-2015 | Man | 57
risperidon (4mg)
Schizofrenie
LS, Een leven zonder medicatie lijkt niet mogelijk. Het wordt ook wel gebruikt boze 65+ ers er onder te houden. Het maakt je plat in je hoofd en dik in je buik. Botontkalking vind ik nog de ergste bijwerking.

27-06-2015 | Man | 8
Autisme
De klachten van mijn zoon namen ernstig toe!! Grote angsten, vreselijk traag, wiebelig, nachtmerries en verlatingsangst. Helaas was de psychiater vergeten te vertellen dat de angsten ook toe konden nemen ipv af. Bijna een jaar therapie weggegooid!

10-06-2015 | Man | 26
Psychose
Heeft mijn gedachten beter doen ordenen en mij uit mijn psychose geholpen. Zonder dit medicijn is het de vraag of ik er uit zou zijn gekomen. Het is ook belangrijk op tijd in te grijpen, anders lopen je hersens permament schade op. Voor de rest van je leven geheugen en concentratie problemen bijvoorbeeld. Schadelijker dan het medicijn zelf in ieder geval, het medicijn is o[lees meer...]p het moment van echter totaal niet prettig. Op het internet zie ik dan ook vaak dat veel mensen het medicijn als schuldige aanwijzen voor blijvende schade. Ik weet niet in hoeverre dit waar is, wat is eraan vooraf gegaan? Het stomme van een psychose is je hebt vaak zelf alleen niet door, dat je erin zit. Aan alles valt op dat moment een reden te koppelen, dat het allemaal normaal is en niet aan jezelf ligt. Met dit medicijn bereik je op een gegeven moment een drempel, waarbij je je realiseert wat er allemaal is gebeurt. Wanneer het aanslaat iig. Let wel op de bijwerkingen, vooral borstvorming bij dit medicijn. Zou als jongen zijnde eerst vragen naar een andere anti psychotica.

05-06-2015 | Man | 45
risperidon (2mg)
Ik heb depressies. Sliep al jaren slecht. Veel dwangneurotische gedachten. Van risperdal ging ik opeens goed slapen. Viel meteen als een blok in slaap met 2 mg (in de ochtend en in de avond 1 mg) Bijwerkingen: aanvankelijk obstipatie ( ging na een maand weer over), gebrek aan interesse in seks, gewichtstoename. Conditie kachelde stevig achteruit met Risperdal. Ook duizelig[lees meer...]heid met snel opstaan. Doet verder niet veel voor me. Ga er wellicht weer mee stoppen. Gebruik ernaast Efexor voor de depressieve klachten.