Psychose (10 meningen)
Onrust (4 meningen)
Psychische klachten (3 meningen)
Schizofrenie (1 mening)

Bojan Nikolik (14-03-2015)

21-03-2012 | Vrouw | 17
risperidon
mijn dochter heeft een half jaar risperidon gebruikt en het effect was direct te merken veel minder angstig en minder stemming wisselingen helaas heeft ze nu een te hoog prolactine gehalte en daardoor melkproductie. Ze moet direct stoppen hopelijk kan ze nu de positieve lijn die in is gezet voortzetten.

13-12-2011 | Vrouw | 23

14-04-2011 | Vrouw | 34
Horen van stemmen panikaanvallen
ik ben 8 april ermee begonnen omdat ik te depressif was en later begon ik ook snachts stemmen te horen die mij af en to meenaman naar bepaalde plekken ben 2 keer terug gabracht naar huis door de politie heb een stap genomen en heb de pysq gebeld na de gesprek kreeg ik risperidon 1 mg voorgeschreven maar nog hoor ik die stemmen allen ik kan niet meer opstaan uit me bed en m[lees meer...]et hem meegaan heb de kracht ervoor niet en daarom is hij ook boos en wil dat ik stop met de medicijnen hij lach me ook soms uit met de bedoeling van dat ik niet van hem zal afkomen het is niet leuk maar ik weet ook geen raad meer hoe ik van hem af moet komen ik weet ook niet of het zin heb om verder te gaan naar die gesprekken jammer

20-03-2011 | Man | 11
Pddnos
Mijn zoontje van 11 gebruikt sinds 11 febr. 2011 Risperidon 0,4 mg. in de vorm van een drankje. Wil graag met andere ouders ervaringen uitwisselen..... Hij heeft er baat bij, maar komt wel aan in gewicht,en volgens mij heeft hij het sneller warm als normaal. Op school zeggen de juffen dat hij lekkerder in zijn vel zit, en geen ruzie's meer opzoekt, daar doe je het toch voo[lees meer...]r..... als moeder van je kind. Ik hoop hierbij met andere ouders in contact te komen Groetjes D

14-11-2010 | Man
Psychose
Ik heb een psychose gehad waar ik dacht dat mensen mij achter na zaten. Dit is zeer uit de hand gelopen en ik heb in de houdgreep van de politie gelegen. Daar na heb ik 3 maanden op een gesloten afdeling gezeten. Daar moest ik beginnen met 6mg risperdal van die zuig tabletjes die in je mond meteen oplossen. Ik moest het toen sochtens in nemen. Ik had een heel zwaar ge[lees meer...]voel in men hoofd en was moe en had parkinson achtige klachten. En het ergste was dat bij het klaar komen er niks uit kwam (ik ben een man) 12uur na het gebruik kwam er een normalen lozing uit. Verder was mijn gevoels leven zeer afgevlakt. ik ben na 3 maanden naar een open afdeling overgeplaatst en overgzet op 3mg risperdal. Toen ben ik weer begonnen met blowen omdat ik in het weekend naar huis mocht. Mijn ervaring is dat risperdal het effect van blowen zeer veel versterkt te veel eigenlijk alsof je bezopen een joint opsteekt. na 3 maande open afdeling was mijn RM afgelopen en mocht ik naar huis met de voorwaarde dat ik medicatie bleef gebruiken. Het is nu een jaar geleden dat ik opgenomen was en ben sinds een paar maanden over op 2mg risperidon. Ik zou graag willen stoppen maar mijn spygiater zecht dat je 5 jaar psychose vrij moet zijn om te overwegen te gaan proberen om te stoppen met antipsychotica(risperdion).

19-06-2010 | Man
Pdd nos klachten

09-06-2010 | Vrouw
Psychoses
Ik ben er echt erg van aangekomen. Ik ben diverse malen gestopt maar viel weer terug. Jammer maar helaas!

29-04-2010 | Man
Licht verstandelijk gehandicapt

22-03-2010 | Vrouw
Borderline
helaas verstoppingen in de darmen door dit medicijn, maar de stemmingswisselingen zijn veel minder

22-02-2010 | Vrouw
Onrust
Ik gebruik het nog maar een maand, maar weet niet wat ik er van moet vinden. Aan de ene kant merk ik dat ik er rustiger van wordt (daarvoor heb ik het gekregen) maar aan de andere kant vraag ik mij af of mijn constant verstopte neus en versnelde menstruatie de bijwerkingen zijn. Volgens de bijsluiter kan het maar ik vind het altijd moeilijk om dan direct te zeggen dat het [lees meer...]daardoor komt. Misschien is het gewoon toeval...Wat ik wel een nadeel vind is het feit dat ik merk dat ik er afhankelijk van begin te worden. Als ik er eentje oversla wordt ik onrustig en licht in mijn hoofd en ik krijg meer paniekaanvallen. Wie herkent dit?