Ervaringen met Risperidon

Psychose (12 meningen)
Onrust (5 meningen)
Psychische klachten (4 meningen)
Schizofrenie (1 mening)

Bojan Nikolik (14-03-2015)

06-04-2013 | Vrouw | 30
Psychische klachten
Werkt dempend op randpsychose, verhoogde achterdocht, prikkelbaarheid en agitatie. Bijwerkingen grijpen wel in op het dagelijks leven, na inname word je zo slaperig dat je je (sociale) activiteiten moet staken. Dit werkt medicijnontrouw in de hand of je zou je activiteiten goed moeten plannen maar dat is niet altijd mogelijk/wenselijk. Daarnaast een prettige maar misschien[lees meer...] niet zo'n gezonde bijwerking dat de menstruatie uitblijft. Na het stoppen met Risperidon duurde het ongeveer een half jaar voordat het terugkwam.

23-12-2012 | Man | 46
PDD-NOS

17-12-2012 | Man | 24
risperidon
Ik heb sinds mijn 4e levensjaar het syndroom van Gilles de la Tourette, maar het is pas sinds dit jaar gediagnosticeerd. Ik lijd aan bijna onafgebroken zeer opvallende tics zoals hardop snurkgeluiden maken en vele trekjes in het gezicht en het lichaam. Ook rituelen die moeten worden uitgevoerd. Sinds 4 december gebruik ik Risperidon Actavis en mijn tics zijn flink afgeno[lees meer...]men. Het snurken doe ik bijna niet meer, soms urenlang! Andere tics zijn nog wel aanwezig, maar ook in mindere mate en het voornaamste: ik heb er zelf niet meer zo'n last van. Ik merk dat ik me niet meer zo bewust ben van elke tic. Ik doe gewoon mijn dingen en ik tic daarbij en zo is het goed. De schaamte is afgenomen en drukke dagen komen minder hard binnen. Ik kan nu anderhalf uur ticloos in de trein zitten. Fantastisch! Dat was vroeger een droom... nu is het werkelijkheid. Bijwerkingen: drogere ontlasting (soms wat pijnlijk maar verder bijna geen last van). Grote eetlust, tot 2x zoveel als normaal. Hiermee opletten dus! Gezond eten maakt niet uit, maar snoep en chips als het kan laten staan. Ik ben in 2 weken tijd 2 kilo aangekomen. 'moe gevoel'. Verder een soort relax, ontspannen moe-achtig gevoel zonder echt moe te zijn. Meer een soort heel erg relax. Ik heb nooit drugs gebruikt maar ik kan me voorstellen dat dit zo ongeveer voelt. Een prima medicijn met nauwelijks bijwerkingen dat goed werkt. Ik ben er erg tevreden over! Een aanrader voor elke Touretter.

19-11-2012 | Vrouw | 18
Paniekaanvallen

12-09-2012 | Man | 52

02-09-2012 | Man | 27
Psychose
Sinds ruim een week slik ik 4 mg Risperidon. Als enige bijwerking wat meer eetlust en wat suffer. Prolactine gehalte kan verhoogd worden met dit soort middelen (antipsychotica, zowel klassieke als nieuwere middelen). Die uitslag heb ik nog niet dus daar kan ik nog niets over zeggen. Het schijnt dat als je veel of ernstige bijwerkingen krijgt van risperidon, dat Invega / P[lees meer...]aliperidon, het "verbeterde / nieuwe" risperdal minder bijwerkingen geeft...

27-03-2012 | Man | 47
Bipolaire stoornis
Met het stoppen van de Risperidon ontstaan weer lustgevoelens, waar ik lang geen last van gehad heb. Risperidon werkt op de onderbuik. Het kost me altijd wat tijd de rust hierin weer te vinden. Moeite daardoor met het vertonen in het openbaar, met al zijn verleidingen. Als ik het weer in de hand heb en weet te hanteren, durf ik me weer te vertonen.

21-03-2012 | Vrouw | 17
risperidon
mijn dochter heeft een half jaar risperidon gebruikt en het effect was direct te merken veel minder angstig en minder stemming wisselingen helaas heeft ze nu een te hoog prolactine gehalte en daardoor melkproductie. Ze moet direct stoppen hopelijk kan ze nu de positieve lijn die in is gezet voortzetten.

13-12-2011 | Vrouw | 23

14-04-2011 | Vrouw | 34
Horen van stemmen panikaanvallen
ik ben 8 april ermee begonnen omdat ik te depressif was en later begon ik ook snachts stemmen te horen die mij af en to meenaman naar bepaalde plekken ben 2 keer terug gabracht naar huis door de politie heb een stap genomen en heb de pysq gebeld na de gesprek kreeg ik risperidon 1 mg voorgeschreven maar nog hoor ik die stemmen allen ik kan niet meer opstaan uit me bed en m[lees meer...]et hem meegaan heb de kracht ervoor niet en daarom is hij ook boos en wil dat ik stop met de medicijnen hij lach me ook soms uit met de bedoeling van dat ik niet van hem zal afkomen het is niet leuk maar ik weet ook geen raad meer hoe ik van hem af moet komen ik weet ook niet of het zin heb om verder te gaan naar die gesprekken jammer

20-03-2011 | Man | 11
Pddnos
Mijn zoontje van 11 gebruikt sinds 11 febr. 2011 Risperidon 0,4 mg. in de vorm van een drankje. Wil graag met andere ouders ervaringen uitwisselen..... Hij heeft er baat bij, maar komt wel aan in gewicht,en volgens mij heeft hij het sneller warm als normaal. Op school zeggen de juffen dat hij lekkerder in zijn vel zit, en geen ruzie's meer opzoekt, daar doe je het toch voo[lees meer...]r..... als moeder van je kind. Ik hoop hierbij met andere ouders in contact te komen Groetjes D

14-11-2010 | Man
Psychose
Ik heb een psychose gehad waar ik dacht dat mensen mij achter na zaten. Dit is zeer uit de hand gelopen en ik heb in de houdgreep van de politie gelegen. Daar na heb ik 3 maanden op een gesloten afdeling gezeten. Daar moest ik beginnen met 6mg risperdal van die zuig tabletjes die in je mond meteen oplossen. Ik moest het toen sochtens in nemen. Ik had een heel zwaar ge[lees meer...]voel in men hoofd en was moe en had parkinson achtige klachten. En het ergste was dat bij het klaar komen er niks uit kwam (ik ben een man) 12uur na het gebruik kwam er een normalen lozing uit. Verder was mijn gevoels leven zeer afgevlakt. ik ben na 3 maanden naar een open afdeling overgeplaatst en overgzet op 3mg risperdal. Toen ben ik weer begonnen met blowen omdat ik in het weekend naar huis mocht. Mijn ervaring is dat risperdal het effect van blowen zeer veel versterkt te veel eigenlijk alsof je bezopen een joint opsteekt. na 3 maande open afdeling was mijn RM afgelopen en mocht ik naar huis met de voorwaarde dat ik medicatie bleef gebruiken. Het is nu een jaar geleden dat ik opgenomen was en ben sinds een paar maanden over op 2mg risperidon. Ik zou graag willen stoppen maar mijn spygiater zecht dat je 5 jaar psychose vrij moet zijn om te overwegen te gaan proberen om te stoppen met antipsychotica(risperdion).

19-06-2010 | Man
Pdd nos klachten

09-06-2010 | Vrouw
Psychoses
Ik ben er echt erg van aangekomen. Ik ben diverse malen gestopt maar viel weer terug. Jammer maar helaas!

29-04-2010 | Man
Licht verstandelijk gehandicapt

22-03-2010 | Vrouw
Borderline
helaas verstoppingen in de darmen door dit medicijn, maar de stemmingswisselingen zijn veel minder