Ervaringen met Seroquel

quetiapine

dorstig geheugenproblemen verhoogde hartslag verhoogde eetlust hartritmestoornissen hoge bloeddruk vermoeidheid versuft

Psychose (85 meningen)
Schizofrenie (32 meningen)
Borderline persoonlijkheidsstoornis (21 meningen)
Onrust (21 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (13 meningen)
Chronische depressie (5 meningen)

12-12-2021 | Vrouw | 40
quetiapine (100mg)
Ik neem al 10 j sero en heb indderdaad nachtblindheid en men zicht is verslecht heel veel zelfs. Wist niet dat dat door seroqeul kwam

16-04-2021 | Man | 40
Schizofrenie
5 jaar genomen en nu macheerd het niet meer voort slapen . (....) (red. Mijnmedicijn.nl:Let op: deze mening is aangepast)

04-04-2021 | Vrouw | 40
quetiapine (150mg)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Ooit 3 keer 200mg genomen...op 2 weken 10kg bij. Absuurd gewoon. Nu met overdag 1 keer 50mg en 100mg voor slapen lijkt het doenbaar. Maatje 36 heb ik al lang niet meer door al men medicatie gebruik. Mr deze 'vreetbuien' OMG. Abnormaal !!! Erger dan tijdens men zwangerschappen ( Vergelijk het met een eeuwig durende 'boefkick' )

07-08-2023 | Vrouw | 41
Psychose
Herhaal recept mishandeling kidnap thuis, was nog geen 4 jaar. Ben nu 41 de herbeleving van deze tabletten is nog groot. Je draait niet geheel door, wel alle gevoelens weer op een rij. Doe dit om herbeleving langzaam kwijt te raken. Wat nu de bijwerkingen zijn is pas duidelijk indien het trauma over is. Zodirect weer terug naar de normale medicatie.

24-07-2022 | Vrouw | 41
quetiapine (400mg)
Ik heb behalve Seroqeul echt alle antipsychotica die voorhanden was moeten slikken waarom ? Omdat ze me in hun macht hadden in de zorginstelling 23 jaar troep geslikt alles afgebouwd dat wilden ze niet maar in overleg met psychiater in 2013 alles afgebouwd en toen begon m’n schouder onwillekeurig te bewegen in 2016 is er tardieve dystonie gediagnosticeerd en heb een gene[lees meer...]tische gediagnosticeerde myoclonus dystonie dit zit in de familie die ik niet ken ik heb heel veel onderzoeken gehad in Groningen Leiden en Den Haag en in 2019 een hersenoperatie deep brain stimulation gehad maar antipsychotica is ziekmakende in jarenlange hele hoge doseringen van allerlei soorten

23-11-2021 | Vrouw | 42

06-01-2021 | Vrouw | 42
quetiapine (12mg)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Het hielp een tijd goed om in te kunnen slapen. Nu sinds een paar maanden niet meer. Dosis is verhoogd, maar nog steeds geen effect.

23-08-2020 | Vrouw | 42
Depressiviteit
Slik al jaren antidepressivum ivm chronische depressie sinds mijn puberteit. Ik ben dit gaan slikken naast escitalopram, waar depressie en angst en doorslaapproblemen na drie jaar weer doorheen kwam. Ben moeilijk instelbaar en een zgn ‘slow metabolizer ‘, vandaar de lage dosis van 12,5 mg. Voor mij is dit een heel fijn middel. Werkt veel beter dan ik ooit heb durven hopen[lees meer...]. Was ingezet op beter slapen , maar doet veel meer. Het is eindelijk weer stil in m’n hoofd en emoties zijn getemperd zonder het gevreesde zombiegevoel. Wel nog meer last van obstipatie gekregen en in het begin ‘stoned’ geweest. 3 kg aangekomen, best veel voor zo’n lage dosis, maar ik vind het nog binnen de perken....

28-02-2021 | Vrouw | 43
quetiapine (100mg)
Onrust
Het middel werd off label voorgeschreven voor nachtmerries, naast nog 11 andere middelen. Ik bleek een genafwijking te hebben waardoor ik dit middel niet kon afbreken en ik een medicatievergiftiging heb opgelopen.

05-07-2022 | Vrouw | 44
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Ik heb dit middel gehad voor mijn PTSS. Een ware hel van een medicatie. Ik neem dit tot mij wanneer ik met teveel gedachtes in mijn hoofd zit waardoor ik wakker blijf en niet kan slapen omdat mijn hoofd overloopt. Dit middel is eigelijk een zware anti psychotica voor mensen met bipolair of een gespleten persoonlijkheid. Wat een enorm drama is dit middel. De dag erna ben ik[lees meer...] compleet van de kaart en heb ik meermaals woedeaanvallen of ben ik extreem geïrriteerd of geprikkeld. Voor mij niet meer ..

19-03-2020 | Vrouw | 44
quetiapine (400mg)
Het hielp ook niet en werd ik er alleen moddervet van

28-09-2022 | Vrouw | 45
Schizofrenie
Gaat vermoeid door het leven. Moeite om te sporten. Nam vroeger 600 Mg seroquel en al een poosje terug naar 1600 Mg quetiapine per dag en ook in de nacht. Ben wel 1 meter 93, dus kan dat dosis best meevallen in mijn geval. Ik weeg nu 147 kilo en 350gram. Normaal is de maximum hoeveelheid quetiapine 600 tot 800 Mg per dag maar dat is voor mensen met een kleinere gestaltes.

28-09-2022 | Vrouw | 45
Schizofrenie
Gaat vermoeid door het leven.

14-06-2022 | Vrouw | 45
Onrust
Ik heb seroquel 25mg voorgeschreven gekregen door een psychiater omdat ik niet meer sliep. Ik probeer al 2 jaar te stoppen maar ipv te stoppen was ik naar 50 mg gegaan op aanraden huisarts. Nu alles in mn leven wat op zn plooi valt, ben ik sinds begin dit jaar beginnen afbouwen naar 12,5mg. De eerste weken was ik supersuf en misselijk, daarna ging het beter. Nu heb ik[lees meer...] bloed laten onderzoeken en heb ik een te hoge prolactine gehalte in bloed, volgens de endocrinoloog te wijten aan de seroquel. Dus ik moet er zo snel mogelijk me stoppen. Maar dat is nu al een week een hel wegens slapeloosheid en geen eetlust. Ik slaap heel onrustig en ik voel me overdag ook heel onrustig. dus ik hoop dat ik er binnen paar weken volledig vanaf ben. Ik raad deze medicatie zeker niet aan, ik heb dit voorgeschreven gekregen als slaapmiddel terwijl er andere mogelijkheden waren denk ik. echte vuiligheid. dokters en psychiaters moeten goed nadenken aan wie ze dit middel voorschrijven.

24-06-2021 | Vrouw | 45
quetiapine (50mg)
Ik nam 25 mg voor slaapproblemen. Had geen effect. Op naar 50 mg. Slaap nog niet maar wel een zombie de volgende dag. Ik mocht ophogen naar 100 mg. Heb 75 mg geprobeerd, volgende dag een zombie op de bank en somber. Ik stop ermee.

15-04-2021 | Man | 46
quetiapine (50mg)
Ik ben in 2015 begonnen ermee na vaststelling adhd en depressie met angst en inbeeldingen Na diverse andere medicatie wat te licht was toen begonnen met 50mg voor slapen , nu zit ik op 450 mg wel dus verdeeld over de dag Slapen is super , wel vast en 12uur lang zoniet dus bv 8uur en dan wakker moeten worden , ben ik niet te genieten , voordeel is weg angst en verdoven [lees meer...]depressie plus goed slapen ....nadeel ..plus 15kg hele dag sloom en daardoor arbeidsongeschikt Maar na 40jaar met adhd en alcohol daardoor flink is dit me meer waard dan alternatief en dat zou zelfmoord zijn