Ervaringen met Seroquel

quetiapine

dorstig geheugenproblemen verhoogde hartslag verhoogde eetlust hartritmestoornissen hoge bloeddruk vermoeidheid versuft

Psychose (85 meningen)
Schizofrenie (32 meningen)
Borderline persoonlijkheidsstoornis (21 meningen)
Onrust (21 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (13 meningen)
Chronische depressie (5 meningen)

02-08-2022 | Man | 60
quetiapine (100mg)
Ik gebruik al 10 jaar serequel super om te slapen en voel me overdag goed dankzij dit medicijn gerk jan rinsma

28-12-2021 | Vrouw | 60
Onrust
onrust angsten slaploosheid, met 1 of 2 tabletten sliep ik hele nacht door minstens 6 uur. paar weken terug kreeg ik ontzettend pijn in kuit ik wist door omstandigheden en ervaring met mijn moeder en vader vrijwel direct dat het hier trombose betrof. ik vrees dat ik trombose heb opgelopen door de seroquel ben er ook direct mee gestopt

18-09-2020 | Vrouw | 60
quetiapine (25mg)
De seroquel (25 mg) maakt me minder angstig en daardoor kan ik me gemakkelijker in nieuwe situaties gooien en kan ik gespannen situaties aan. Na 3 dagen van inname seroquel begon ik me rustiger te voelen (echt een wondermiddel). Want Xanax heeft maar een heel korstondige werking van een paar uur en daarna begint angst en paniek opnieuw. Seroquel maakt je rustig geduren[lees meer...]de gans de dag en je slaapt heel goed. Ik sliep wel 10 uur per nacht, maar dat deed echt deugd. Wel suf gedurende lang deel van de dag, maar dat nam ik er graag bij. Ben met afbouw van 25 mg begonnen tijdens een periode dat ik me goed voelde en goed op dreef was, telkens naar 12,5 mg per dag, maar ik merk dat de angst en paniek terug komt, dus ga ik opnieuw naar 25 mg en wacht op nieuwe periode van rust en kalmte om nog langzamer af te bouwen indien nodig. En anders vind ik het niet erg om dit te blijven nemen, als dat mijn leven aangenamer maakt. Had tijdens afbouwperiode veel last van diarree en minder diep slapen. Diarree is voor mij altijd een signaal dat de angst gaat terugkomen.

16-08-2020 | Man | 60
quetiapine (25mg)
Ik gebruik dit middel nu zo'n 10 jaar. Het helpt mij als persoon met autisme (pdd-nos) tegen teveel prikkels van buitenaf, ik ben er rustiger van geworden. Ook zijn er veel minder stemmingswisselingen. Ik neem 2 tabl. van 25mg in, en word na een half uur erg slaperig. Ik ga dan naar bed en slaap vrijwel meteen in en slaap erg goed door. Nadeel is de enorme sufheid de e[lees meer...]erste 2 uur na het opstaan. (Oppassen in het verkeer!) Verder duizelig bij snel omhoog komen, en verhoogt het bij mij in lichte mate de bloeddruk.(Sporten en gezond eten!) Al met al ben ik toch erg tevreden vanwege de rust en goede nachtrust.

24-03-2022 | Man | 65
quetiapine (100mg)
Een lagere dosering dan als middel tegen een psychose, in deze dosis werkt het rustgevend ,neemt angst aanvallen grotendeels weg ,bij een veel hogere dosering zeer veel bijwerkingen, volledig in de war, waanvoorstellingen,

24-03-2022 | Man | 65
quetiapine (200mg)
Afschuwelijk medicijn. Zeer ernstige bijwerkingen, totaal geen effect, verergering van bestaande klachten.

04-05-2021 | Man | 65
quetiapine (60mg)
Onrust
Vanwege mijn onrust en druggebruik in het verleden, ik ben zelf ruim 15jr geleden gestopt met H. verder gebruikte ik niets, krijg ik nu 25 mg seroquel voor geschreven. Ik kan er redelijk op slapen maar moet s'ochtends ook een tablet innemen, dat stoort mij. Ondanks dat dit een lage dosis is ervaar ik het als hinderlijk, ik heb geen interesses meer, kan me nog steeds erg o[lees meer...]pwinden over wantoestanden om me heen maar het ontbreekt mij aan elk initiatief. Ik heb het gevoel dat voor mij belangrijke delen van mijn hersenactivitijt worden onderdrukt zonder de werkelijke oorzaak aan te pakken. Ik ben nog in gesprek met de arts maar haar enige reactie was dat ik maar een paar moest overslaan, dan zou het wel weer gaan werken. De dame in kwestie is de helft van mijn leeftijd en ik denk dat ze mij totaal niet begrijpt. Leg dat maar eens uit aan een B verpleegkundige. je wordt meteen weer als junk aangemerkt, ik heb nooit gerelateerd gedrag vertoont, maar daar gaan ze vanuit. Oh en je zal wel oxycontin oid. willen. Misschien als ik hard genoeg tegen deze muur loop kan ik eindelijk mijn rust vinden. De perfect pil is zo'n 500 euro boven mijn budget. En dan nog moet je maar hopen dat je niet wordt opgelicht. Misschien stap ik wel op de trein naar nergens. Lullig voor de Machinist! etc, enz, ennogveelmeer.

23-02-2023 | Vrouw | 66
quetiapine (150mg)
Psychose
Ik werd opgenomen, en kreeg Seroquel om rustig te kunnen slapen. De eerste tijd had ik nachtmerries, en last van mijn enkels. Het werd tot 700 mg opgehoogd, 300 mg s'morgens en 400 mg s'avonds. Pas na een jaar mocht ik afbouwen tot 300 mg per dag. Met langdurige werking stond erbij. Doordat ik me niet goed kon bewegen, mocht ik verder afbouwen. Ik heb nu 100 mg voor [lees meer...]de nacht, en probeer nog meer af te bouwen. Na 15 jaar vind ik dit genoeg.

22-05-2021 | Vrouw | 66
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Ik gebruik maar een kwart van 12,5 mg. Van 6,5 mg kan ik geen contact meer maken en heb ik problemen met lopen door spierspanning in mijn benen. Eerst 12,5 mg geslikt, isoleerde me totaal van de mensen om mij heen. Een gesprekje kostte me veel moeite. Kon eigenlijk niet meer functioneren. Op de helft van 6,5 mg slaap ik en de paresthesie, die mij uit de slaap houdt, wordt [lees meer...]dan onderdrukt. Zelfs van deze absurd lage dosering, ervaar ik heftige ontwenningsverschijnselen, na minderen en stoppen. Het is een heftig medicijn. Ik gebruik ook 50 mg sertraline en 7,5 mg mirtazapine. Gedurende een paar jaar sliep ik wel , dankzij de mirtazapine, nu niet meer. Benzodiazepinen mag ik niet meer slikken.(beleid) Met moeite afgekickt. Van quetiapine/seroquel afkomen is ook lastig.

11-10-2020 | Vrouw | 66
quetiapine (25mg)
Ik had vroeger seroquel om te slapen heb nu serogel tegen angstl omdat oxzepam niet meer helpt ik 4 dagen 3 dagen 25 mg geslikt ik kon je het niet geloven dat het in ene stopte nu zit ik weer met angst heel erg en slaap tablet helpt ook niet meer ben ten einde raad ik weet het niet meer, alle pillen stoppenl bij mij zo kan ik nliet leven lig nu in kliniei ik weet het ni[lees meer...]et meer herkend iemand dit

06-10-2020 | Vrouw | 66
quetiapine (25mg)
Ik dik dit middel al. 2 dagen hielp toen goed 3e dag helemaal niet meer,wel heb ik het een paar maanden geleden veel gestikt ik viel toen steeds in slaap heeft iemand hier ervaring mee ik. Vind heel raar dat het nu niet helpt hoe kan dat ?

05-07-2020 | Vrouw | 66
quetiapine (25mg)
In 2020 heb ik een psychose gekregen door hele slechte omstandigheden waarin ik zat. (een slechte echtenoot) Ben opgenomen geweest en kreeg 400 seroquel. Op dat moment had ik dat ook nodig al denk ik achteraf had de dosis toen veel lager gekund. Want ik was gruwelijk moe de ganse dag. Nadat ik bij mn ex weg was ging het een stuk beter met me en ging ik na een paar jaar ter[lees meer...]ug naar 300 (zonder support van de hulpverlening) Want eens een pschose altijd een psychose zonder te kijken naar de individuele patient en de omstandigheden van de patient. Alle patienten zijn hetzelfde en blijven dus voor altijd afhankelijk. Ze waren wel bereid die 300 voor te schrijven. Dat ging goed na afkickverschijnselen die ik uiteraard niet vertelde bij de hulpverlening, want dan zouden ze direct de boel weer willen verhogen had ik al begrepen. Het ging goed en na weer een paar jaar werd ik weer zo moe van dat spul en wilde weer omlaag. Weer zonder support toch gedaan en na afkick ging ook dat weer goed. Ik had veel bijwerkingen van de seroquel zoals zware vermoeiheid waar ik niet aan toegaf. Heel moeilijk plassen waarvoor ik naar de dokter ben geweest die me vertelde dat het kwam door verzakking. Moest dus naar zo´m vrouw waarbij ik oefeningen moest doen. Hielp geen zak. Kwam er sinds kort achter dat eht een bijwerking kan zijn van de seroquel. Raar dat een dokter niet kijkt naar wat je slikt een dan even naar de bijwerkingen kijkt. Zeker bang dat je dan niet meer wil slikken of niet slim genoeg. Na weer een paar jaar werd de vermoeiheid weer nog erger en ging ik terug naar 100 (zonder support) en al die keren ging het overdag beter met minder vermoeiheid. Sinds 2 jaar merk ik dat ik weer suffiger begin te worden overdag zei dat tegen de arts en hem gezegd dat het lijkt alsof het niet meer goed afbreekt. (ben intussen 66 jaar en en half. Kan niet was het antwoord en daar moet je het mee doen. Al die jaren veel diarree gehad ook naar de arts geweest en die gaf als advies: neem maar een pilletje tegen diarree. Doe ik zelf ook. En20 april 2020 had ik een vriend aan de lijn en zei ik ga weer ophangen ben weer benauwd. Hij zei je moet nou eens naar de huisarts, want dit heb je vaker. Ik dacht huisarts doet toch niks. Maar toch beloofd aan de vriend en gelukkig kreeg ik een andere arts vanwege corona, die de cardioloog had gebeld en ik moest direct naar het ziekenhuis. Volgende dag met zo;n naald door de aderen en de cardioloog en de verplegers riepen ineens: hebbes. Bleek de kransslagader bijna dicht. Kreeg astovastine en briligue mee. Na een maand kon ik bijna niet meer lopen van ellende en toen ik als over statines ben ik met medeweten van carcdioloog gestopt. Meteen ging het beter. Maar de bijwerkingen die ik al had van de seroquel werden versterkt door de briligue merkt ik. Het plassen gaat nog moeilijker dan voorheen. De atrose die ik in mn handen had is ook veel pijnlijker dan voorheen en toen ik zag dat seroquel een bloedprop kan veroorzaken (slikte het 20 jaar) dacht ik en nu nog lager en liefst ervan af. Dus naar 25 mg. Ging goed wel misselijk en hoofdpijn, maar verder geen rare gedachten en dat soort dingen. Dus nog lager, amar hoe doe je dat als er geen kleinere pillen zijn. Gehoord van een apotheker dat ik het tabletje in 100 ml water kan doen en aangezien ik 6 uur slaap op 6,25 mg neem ikdaarvan 25 ml in. Dat gaat prima en nu wacht ik af tot ik meer dan 6 uur ga slapen uit mezelf. Dan kan ik lager gaan. O de bijwerking van seroquel was ook een verstopte neus (opgezet neusslijm waar ik elke dag fluticasil moest nemen 2 keer per dag. Kwam er zelf achter dat een paar keer per week ook voldoende was En soms kan ik zelfs weken overslaan. Afhankelijk van het seizoen. De artrose van mijn handen was behoorlijk zei de reumatoloog en die leek verbaasd. Niemand in mijn familie heeft dat op een dergelijke manier als ik. Ook aderverkalking komt helemaal niet in de familie voor. Ik kan het niet bewijzen, maar ik vermoed aan zekerheid grenzend de seroquel. In Amerika mag het niet meer voorgeschreven worden. Verder heb ik het altijd en eeuwig bloedheet met dit medicijn. Het enige voordeel is dat ik bijna geen energiekosten heb, want meer dan 18 graden krijg ik het al stikbenauwd van de warmte. Als ik terugkijk denk ik: had een hel bij mn ex en de volgende hel is de zogenaamde hulpverlening waar ik tegen op moest boxen. Want zij weten precies wat je voelt en wat je nodig hebt. Schijnbaar kunnen patienten in hun ogen niets meer. Afhankelijk moet en zal je blijven en slikken tot stikken zal je. Zou er veel geld mee gemoeid zijn denk ik nu?

05-07-2020 | Vrouw | 66

12-03-2021 | Vrouw | 70
quetiapine (200mg)
Gebruik het al jaren in verband met depressies

16-10-2020 | Vrouw | 70
quetiapine (300mg)
ik heb dit middel 15 jaar genomen en geleefd als een zombie alzo niet geleefd ik ben in deze periode 45kg toegenomen dit middel neem ik nooit meer al word het mijn dood !! het is een legale hard drug dat merk je pas bij de ontwenning.

13-10-2020 | Man | 70
quetiapine (400mg)
In 2009. Foutieve diagnose: Bipolaire stoornis. Juiste diagnose: Dystemie. 6 jaar geslikt dagelijks 600 milligram. Na 2015, binnen 1 maand stabiele normale stemming, tot op heden. Normaal geluksgevoel. Het middel, in die dosering, werkt slechts als een slaapmiddel. Ik heb 6 jaar als een zombie geleefd.