Seroquel

quetiapine

Bij  AngstX

Psychose (57 meningen)
Schizofrenie (24 meningen)
Borderline persoonlijkheidsstoornis (15 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (13 meningen)
Onrust (13 meningen)

23-09-2019

Seroquel (quetiapine)

12,5 om te slapen. Werkt geweldig en ben veel helderder dan met al die slaapmedicatie zooi! Heb alleen last van haaruitval... bijwerking?
14-03-2018

Seroquel (quetiapine)

Ik ben vanaf december twee keer opgenomen geweest op een crisisafdeling, met heftige angst en trauma klachten. Arts stelde het in het begin al voor om seroquel te gaan gebruiken maar ik durfde niet vanwege alle spookverhalen op internet. Uiteindelijk ook nog zo verschrikkelijk depressief geworden, gevaarlijk depressief.... dat ik 2 dagen geleden besloten hebben om te begi[lees meer...]nnen met vijfentwintig mg voor de nacht. Ik gebruik ook nu iets meer dan 2 maanden oxazepam. Ik heb mijn slaapprobleem geprobeerd te verhelpen met mindfulness, etc. Echter dat was niet afdoende, ik heb naast de oxazepam ook extra valium voor de nacht geprobeerd en temazepam. Beide werkte niet. De seroquel geeft mij nu minimaal 7 uur slaap per nacht in plaats van 3 tot vier uur, dan ga ik er uit om even te plassen en duik er weer in en slaap/sukkel ik tot half 8 door. Ik was heel bang voor de bijwerkingen, ik ervaar buiten een beetje slaperigheid geen enge bijwerkingen. Geen droge mond , geen hongergevoel, wel een beetje klungeliger. Het geeft ietsje meer rust in het koppie. In de ochtend een beetje slaperig maar lang niet zo eng als dat ik dacht dat het zou voelen. Ik wil binnenkort weer even reageren omdat ik niet vind dat je na twee dagen al iets nuttigs kunt melden. Echter, de eerste nacht dat ik het moest gaan slikken dacht ik dat ik er de volgende dag niet meer zou zijn....Zo heftig is mijn angststoornis wel te noemen... Wellicht dat we de overstap gaan maken naar vijftig mg seroquel XR met vertraagde afgifte, dat stelde mijn psychiater gelijk voor maar ik wilde eerst de lichtste variant proberen om te zien wat de bijwerkingen zouden zijn. Ik wilde dit hier graag even kwijt om mensen met ernstige trauma, angst en depressie mijn ervaring na 2 nachten gebruik te vertellen. Het is je eigen keuze om het wel of niet te nemen natuurlijk maar de spookverhalen van internet hebben mij er heel lang van weerhouden om het te gaan nemen, wellicht kan ik iemand met dezelfde klachten die het overweegt te gaan nemen hier een beetje gerust mee stellen... Ik ervaar tot nu toe alleen een beetje slaperigheid in de ochtend.... En mijn oorspronkelijke klachten worden gedempt, ze zijn er op de achtergrond zeker nog wel maar dan veel meer gedempt....Dat moet met een of twee weekjes ook verminderen heb ik begrepen...Laten we het hopen. Ik hoop binnenkort weer even reageren. Vrijdagochtend heb ik gesprek met de afdelingsarts van de acute dagbehandeling waar ik nu mee bezig ben om te kijken wat we gaan doen met deze medicatie. Of we de XR variant 50mg gaan starten etc.
15-02-2018

Paniekaanvallen

seroquel is mijn medicijn... ik heb nu 400mg sávond's maar heerlijk om op te slapen...
19-01-2017

Seroquel (quetiapine)

Sinds ik met deze medicatie ben begonnen, heb ik twee katheters laten plaatsen. Beide keren heb ik urineretentie gekregen. Nooit meer gebruiken.
11-01-2017

Seroquel (quetiapine)

Wat een verschrikkelijk middel is dit!! Ik kreeg het via het Paaz van Zaandam, omdat er teveel spanning thuis is, werd ik opgenomen. Ik ben nu kei hard aan het vechten en allerlei medicatie aan het uitproberen, waarvan Seroquel er eentje was. Nooit meer!! De innerlijke spanning verminderde absoluut niet, helemaal niets. Maar ik kon het niet uiten, hierdoor dacht de verple[lees meer...]ging dat het beter ging en ben ik zelfs bijna te vroeg naar huis gestuurd! Ik ben sinds gister gestopt met dit middel, me filter is weg (alles wat ik denk, dat zeg ik ook), ik kan mezelf weer uiten, de spanning kan er weer uitkomen, ik voel me alweer meer mezelf. Me eigen gespannen, neerslachtig zelf. Zonder filter, passief agressief, enz. Maar ik heb me in weken niet zo goed gevoeld, dat allemaal omdat ik met deze zooi ben gestopt. Nu op zoek naar iets wat wel werkt.. Tips zijn welkom!! Een middel wat werkt tegen (heel veel) spanning en het liefst ook tegen depressiviteit. Aangezien ik zo snel mogelijk naar huis wil, ook een middel wat snel werkt (dit wilt zeggen, binnen maximaal een week).
30-03-2015

Seroquel (quetiapine)

Ik werd erg onrustig en had voortdurend bewegingsdrang door het gebruik van Seroquel. Ook kreeg ik zenuwpijnen in de benen. Ook sliep ik heel onrustig met regelmatig nachtmerries, waardoor ik ging knarsetanden en een kies kapot gebroken is in mijn slaap. Het middel hielp niets tegen angst en onrust bij mij. Het werd alleen maar steeds erger. Overigens kreeg ik van een ande[lees meer...]r antipsychotica, namelijk Zyprexa, bijna dezelfde klachten, maar ik sliep wel goed op Zyprexa. Maar ook Zyprexa gaf mij voortdurend een onrustig en opgejaagd gevoel. Ook in de benen. Kennelijk ben ik niet zo geschikt voor antipsychotica. Risperdal heb ik nog niet gehad, maar zal gezien de patienten ervaringen wel dezelfde onrustverschijnselen hebben.
08-12-2013

Seroquel (quetiapine)

ik ben nu sinds een paar dagen ook angstig vanaf 's morgens mag ik dan een seroquel nemen
03-12-2013

Seroquel (quetiapine)

Bijwerkingen: nachtmerries, verstopte neus, verhoogde prolactine, speekseltekort, aanval op conditie. het ergste vind ik de verhoogde eetlust, geen verzadiging en altijd honger Vermindert sociale angst enorm en helpt ook tegen slapeloze nachten.
20-10-2012

Seroquel (quetiapine)

Ik heb dit middel 1 week gebruikt 1 pil per dag. En ik ben toch al wel wat gewend gebruik al jaren 60 mg paroxetine(hoogste dosis) en heb risperdal geprobeerd,maar dit middel slaat toch wel alles. Pfff wat was ik een zombie,ik kwam niet meer uit mijn woorden vergat alles en altijd moe. Maar nu ben ik gestopt en ik voel me al dagen zwaar klote depressief last van mijn ma[lees meer...]ag beroerd,ik pak dit spul never en nooit meer
14-03-2012

Paniekaanvallen

Bij datum heb ik maar een datum ingevuld, ik was ergens in 2010 gestart. Hiervoor ook nog een paar andere medicijnen geprobeert. Quetiapine heb ik nog steeds, omdat ik geen last heb van bijwerkingen. Een groot pluspunt is wel dat je weinig piekert. Een groot nadeel is wel, dat het niet helpt tegen paniek aanvallen.. Ik krijg ze nog net zo snel, en heftig.. Daarom heb i[lees meer...]k besloten aan te geven te stoppen met deze medicatie, en door te gaan met medicatie speciaal tegen paniek aanvallen, en niet tegen angst.. Is kijken of die beter bevallen bijvoorbeeld Xanx in overleg met de huisarts.

Thyrax Duotab (845) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (525) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (489) - Antibiotica - penicillines breedspectrum