Seroquel

quetiapine

Psychose (57 meningen)
Schizofrenie (24 meningen)
Borderline persoonlijkheidsstoornis (14 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (13 meningen)
Onrust (13 meningen)

Seroquel

Arjen Walstra (25-04-2013)

05-07-2018

Seroquel (quetiapine)

Ik slik al een paar jaar 25mg quetiapine voor mijn depressie, angst en paniekstoornis. Ik heb in de tijd dat ik dit middel gebruik gemerkt dat ik geen druppel alcohol kan verdragen zonder dat het lijkt alsof ik een hartinfarct krijg. Ik krijg allerlei verschijnselen die erop lijken. Mijn harslag schiet ineens omhoog, ik krijg een tintelende tong en linkerarm, stijve kaak, [lees meer...]druk op de borst, hyperventilatie, flauwvallen en misselijkheid. Soms krijg ik er zelfs opvliegers van, terwijl ik pas 17 ben en ik dacht dat dat alleen bij vrouwen in de overgang gebeurde. Meestal krijg ik dit soort bijwerkingen pas de dag nadat ik alcohol heb gedronken, heb ik gemerkt. Ook krijg ik deze bijwerkingen als ik gestoken word door een hommel. Erg leuk allemaal. Ik ga binnenkort kijken of er geen alternatief voor te vinden is, want ik wil echt van deze rotzooi af. Het voelt alsof het jaren van mijn leven afhaalt. Plus, 25 mg is een erg lage dosis, dus ik hou mijn hart vast voor iedereen die meer dan dat slikt.
10-06-2018

Seroquel (quetiapine)

Ik gebruik nu al ruim 10 jaar 50 Mg seroquel en 40 Mg citalopram. Nu merk ik dat mijn angsten verschrikkelijk toegenomen zijn en de medicatie zijn werk eigenlijk niet meer doet. Vraag me af of hier mensen zijn die dit ook hebben ondervonden en dat misschien een verhoging van de seroquel een oplossing is geweest?
12-05-2017

Seroquel (quetiapine)

hey, ik gebruik nu een tijdje seroquel en ik neem 2x per dag van 25mg in. In het begin toen ik het slikte gebruikte ik het voor slaapmedicatie omdat ik erg slecht sliep, maar doordat ik die medicatie innam sliep ik erg goed, maar ik merk nu, na een paar weken dat het niet meer helpt. Ik slaap heel slecht en soms lig ik nachten wakker. Nu heb ik het voor slaapmedicatie en a[lees meer...]ls ik overdag bijvoorbeeld paniek heb of erg onrustig ben. Mijn behandelaar zei dat ik ze eigenlijk niet mag innemen omdat ik te jong ben, maar ze heeft ze toch voorgeschreven omdat het mij de eerste nachten hielp, alleen nu helpt het mij niet meer en slaap ik niet goed. Het probleem is dat ik dit niet aan mijn behandelaar durf aan te geven, wat moet ik doen?
12-04-2017

Seroquel (quetiapine)

Ik gebruikte zeker een jaar seroquel 25 mg om te kunnen slapen. Ik geloof dat ik er 2 per dag nam (dat weet ik niet meer zeker). Ik had veel last van angsten en piekerde me rot. Van 25 mg werd ik rustig en kon ik zo in slaap vallen. Tijdens het gebruik had ik weinig last van bijwerkingen, tenzij ik het vergat in te nemen. Ik begon me licht te voelen in mijn hoofd en vooral[lees meer...] heel naar. Zwarte vlekken voor mijn ogen als ik te snel ging zitten of staan. Er was niet echt iets waarmee ik het kon vergelijken of hoe ik het anders kan beschrijven als dat het een beetje lijkt op bijna flauwvallen. Alleen het flauwvallen gebeurde niet. Het duurde even voordat ik wist dat het kwam, omdat ik seroquel +/- een uur later innam. Tijdens het afbouwen werd dit vele malen erger en kreeg ik soms tintelingen in mijn handen. Ik heb mij zeker nog een half jaar na de laatste pil naar gevoeld. Ondanks dat ik soms graag weer die rust zou ervaren die het middel mij gaf, lijkt het mij niet al te best voor het lichaam.
20-03-2017

Seroquel (quetiapine)

Onze dochter (17 jr.) met autisme kreeg dit voorgeschreven voor angst en paniekgedachten voor het slapengaan. Het hielp behoorlijk goed, ook overdag was ze opgewekter en rustiger. Echter helaas moeten stoppen vanwege rusteloze benen ongeveer 1,5 uur na inname. Zo heftig dat het gewoon pijn deed. Helaas gaat het 2 weken na het stoppen met seroquel een stuk minder met haa[lees meer...]r, weer veel angst, paniek en labiel. Erg jammer dat ze moest stoppen, daar het blijkbaar meer deed als we vermoeden.
04-02-2016

Seroquel (quetiapine)

Ik slik voor de derde keer in mijn leven Seroquel voor mijn Angst-en paniekstoornis, naast al 12 jaar Paroxetine heb ik zo nu en dan Seroquel nodig om uit mijn Angst te kunnen komen, gemiddeld gaat het na een aantal dagen werken, in het begin heel suf met name bij gebruik overdag. Het enorme aakomen (trek in zoetigheid) neem ik voor lief op momenten dat ik amper functionee[lees meer...]r door mijn Angsten. Nu gaat het stabiel en ben ik van 50 mg afgebouwd naar 37,50 naar 25, dus ik hoop snel weer zonder te kunnen. Dan val ik hopelijk ook weer wat af, al is dat niet het allerbelangrijkste want niets is erger dan niet kunnen functioneren door Psychisch lijden. Succes iedereen. Ik las vaak jullie ervaringen om kracht en hoop uit te putten dus voelde mij verplicht ook mijn kant te vertellen.
15-01-2016

Seroquel (quetiapine)

15 jaar geleden heb ik na een opname op de paaz 100 Mg seroquel voorgeschreven gekregen tegen de angst die ik had. De angst werd niet minder, maar ik sliep er redelijk op. Toen ik twee jaar geleden in weer in therapie ging en vertelde dat ik nog steeds veel last had van angsten, werd de dosering verhoogd, naar 200, 300 en uiteindelijk 400 Mg. Ik kreeg steeds meer angsten,[lees meer...] schokken, spierverkrampingen, wakker schrikken en denken dat je stikt, restless Legs, hartkloppingen en nog veel meer enge dingen. Na een hele tijd, zonder dat ik in de gaten had dat deze bijwerkingen te maken hadden met de seroquel (ik slik ook nog efexor en ritalin) kwam ik hierachter. Ik heb geleidelijk afgebouwd en mijn angsten zijn gewoon weg!! Heeft er nog iemand zulke heftige ervaringen met seroquel? Ik zou het heel graag horen, want mijn psychiater wist van niks. Seroquel heeft mijn leven heel moeilijk gemaakt en ik ben door deze situatie het vertrouwen in mijn eigen lichaam kwijtgeraakt. Ik zou het fijn vinden als iemand dit ook heeft meegemaakt. Niet dat ik iemand deze ellende toewens, maar om de herkenning.
01-11-2015

Seroquel (quetiapine)

Voor mij persoonlijk is het bijna een godsgeschenk. ik ben zo tot rust gekomen, ik was ontzettend druk in mijn hoofd, overdenken tot geen controle over mijn gedachtes. (als ik ergens van genoot, dan moest ik altijd weer ergens over nadenken waar ik mij weer heel erg verdrietig over voelde.) Ik werd ook zo depressief van al die benzodiazepinen, dat ik dagen in mijn bed kon [lees meer...]liggen. omdat ik vaak in het weekend al mijn medicatie meekreeg en geen controle had op de hoeveel benzo's ik innam en daarna dagen zwaar depressief in mijn bed lag. niet slapen, maar gewoon naar de muur staren. nu net een opname achter de rug en van al benzo 's en rivotril af. Eindelijk een medicijn die bij mij past. Of ik aangekomen ben? Nee, ik had het al een jaar, maar in een veel lagere dosering, 75mg. Ik krijg iets meer trek, maar dat is hetzelfde als een jointje roken.
29-08-2014

Seroquel (quetiapine)

Van dit middel kon ik niet naar het toilet, ik kon wel goed slapen maar bij elke hap die ik nam van mijn eten smaakte het naar ammoniak. Ik moest stoppen; hoewel een kleine dosis maakte dat me gek.
11-08-2014

Seroquel (quetiapine)

Ben na bijwerkingen venlafaxine over gegaan voor kortere tijd op quetapine, maar heb nu erg last van spier en gewrichtspijn. moeite om uit bed om op mijn voeten te staan knieën vingers en erg vermoeid gevoel in de spieren. Weet nog niet of dit door het gebruik komt, maar is wel gekomen na gebruik. Ga nu in overleg met psych toch weer afbouwen om te kijken of het dan beter [lees meer...]gaat.
29-10-2013

Seroquel (quetiapine)

Seroquel geeft mij onrust en zweten, trillen, schokken en tandenknarsen. Ik gebruik daarnaast Sertraline 150 mg, wat niet werkt en heb net suikerziekte gekregen, waar ik ook medicatie voor slik en cholesterol. Ik heb angst en durf niet naar buiten
29-10-2013

Seroquel (quetiapine)

Ik ben Loes, en word behandeld door de ggz. Ik heb paniekaanvallen en onlangs heb ik er suikerziekte bij gekregen, waar ik ook medicatie voor krijg. Ben erg aangekomen en ook door het te weinig bewegen. Seroquel geeft mij schokken, zweten en slaap er niet meer op, waar ik dus gek van word. Ik slik er een pil bij voor mijn cholesterol. Bloeddruk is ook te hoog, gebruik ook [lees meer...]voor de angsten overdag 150 mg Sertraline wat totaal niet werkt.
28-08-2013

Seroquel (quetiapine)

Ik heb vandaag 1 pil geslikt Seroqwel 50 mg een uur voor het eten zoals het moest ,ik werd er wat draaierig van ben na het eten even gaan liggen .Maar wat een nachtmerry kreeg ik daar van zeg ,Wie heeft er ook zo,n ervaring? En kan ik ook de helft van 50 mg gebruiken Al vast bedankt voor uw antwoord
30-06-2013

Seroquel (quetiapine)

ik slik het n u al een zeer geruime tijd ben pas op gehoogd naar 350 omdat het toch te laag was het helpt om de nachtmerries binnen de perken te houden zonder slaap ik niet is de nacht een hel met slaap ik ongeveer de helft kan nog meer ophogen maar wil ik niet de ochtend heb ik nodig om bij te komen want werkt wel lang na ben in de middag pas wakker maar dit neem i[lees meer...]k wel lief want het helpt wel enige zeer grote nadeel ben 30 kilo gegroeid en dat krijg ik er niet af helaas maar het leven is aangenamer zo ik slik ook nog nortillen 75 mg en zit daarvoor nog in de ophoog fase ben pas zeer depressief geweest
03-02-2013

Seroquel (quetiapine)

Verschrikkelijk medicijn. kreeg dit in april 2012 vw angststoornis / depressie. Ik kon niet slapen van de SSRI remmers en mocht geen oxazepam meer. In het begin was het allemaal heerlijk, zoveel slapen. Ik ben van gewone Seroquel naar XR gegaan omdat ik van de gewone variant een XTC-achtig gevoel kreeg wat mij niet beviel. (ik ben 6 jaar verslaafd geweest aan allerlei drug[lees meer...]s) Ik sliep zeker 10 tot 12 uur per dag, soms wel 16! Kwam slecht uit bed, totaal geen energie, wankel op mijn benen.. Moet ik nog doorgaan? Grootste probleem met de seroquel is dat ik ALTIJD alles 's middags moest plannen omdat ik nooit voor 12 uur uit bed kon. Om tegen 11 uur te kunnen slapen moest ik de pillen om 8uur al innemen, dus kon 's avonds ook niets plannen. Daarnaast ben ik toen ik gestopt ben met alle drugs al 10 kg aan gekomen, wat heel normaal is.... Echter ben ik nu sinds ik seroquel gebruikt heb in 8 maanden 30!! KG aangekomen!! Ik ben begin december 2012 vrijwel zonder problemen gestopt. Ik heb een aantal dagen wat slecht geslapen maar dit was na een week al sterk verbeterd... Ik kan nu weer lekker 's morgens om 7uur opstaan en de angststoornis heb ik nooit meer teruggezien! :) Ik kan mensen met een zelfde probleem enkel aanraden, ga HARD aan het werk met jezelf, en laat je niet allerlei medicatie aanvragen.... Want Seroquel is erger als heroine. Dat kan ik je als ex junk wel zeggen!
14-01-2013

Seroquel (quetiapine)

ik moet zeggen dan ik al verschillende soorten medicatie heb genomen maar van deze samen met men trazolan slaap ik beter dan voordien maar helemaal zoals het moet zijn niet. ik neem seroquel 200 mg 's avonds ik en ik merk dat ik echt binnen het halfuur moet gaan liggen want dan voel ik me slap worden maar dat gaat dan over. wat ik echt heb van de medicatie dat het lijkt da[lees meer...]t ik op sommige momenten presies niet op de wereld ben en dat ik andere presies niet heel goed hoor en eten dat dee ik inbeging meer dat gaat over

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (510) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum