Ervaringen met Seroquel

quetiapine

Psychose (85 meningen)
Schizofrenie (32 meningen)
Borderline persoonlijkheidsstoornis (21 meningen)
Onrust (21 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (13 meningen)
Chronische depressie (5 meningen)

24-03-2022 | Man | 65
quetiapine (100mg)
Een lagere dosering dan als middel tegen een psychose, in deze dosis werkt het rustgevend ,neemt angst aanvallen grotendeels weg ,bij een veel hogere dosering zeer veel bijwerkingen, volledig in de war, waanvoorstellingen,

09-09-2021 | Man | 29
quetiapine (150mg)

13-10-2020 | Man | 70
quetiapine (400mg)
In 2009. Foutieve diagnose: Bipolaire stoornis. Juiste diagnose: Dystemie. 6 jaar geslikt dagelijks 600 milligram. Na 2015, binnen 1 maand stabiele normale stemming, tot op heden. Normaal geluksgevoel. Het middel, in die dosering, werkt slechts als een slaapmiddel. Ik heb 6 jaar als een zombie geleefd.

21-10-2019 | Man | 62
quetiapine (100mg)
Ik heb een tot twee jaar seroquel voorgeschreven gekregen tijdens een angststoring. Het middel is een anti psychotica en is een zwaar middel. Naast de gemelde bijwerkingen is het erg moeilijk om met dit middel te stoppen. Het is dus geen slaapmiddel maar wel een middel waar he slaap van krijgt. Het doet vanalles in jou hoofd en je wordt er een beetje gevoelloos van, also[lees meer...]f er een dikke deken over je ligt.

11-07-2019 | Man | 30
quetiapine (50mg)
Ik heb het ook. Zo klote dat je het eigen lichaam niet meer vertrouwd door de enge schokken als je overdag leeft of in je bed ligt en INEENS een schok hebt.

01-04-2017 | Man | 55
quetiapine (50mg)
Gebruik dit medicijn voor mijn angst en paniekstoornis. Gebruik 2 x daags 25mg. Het helpt mij goed, ik slaap er goed op maar blijf vaak nog een halve dag suf. Verder veel last van duizeligheid, wazig zien en een droge mond. Durf niet af te bouwen bang dat mijn angst weer in alle hevigheid terug komt.

05-11-2016 | Man | 38
quetiapine (25mg)
Hallo. Ik wilde effe mijn verhaal kwijt over dit middel.. Ik heb al jaren last van angst en paniek, depressie gevoelig adhd. Hyogondrie. Ik slikte eerst escitalopram en ik kon daar niet echt goed tegen sliep niet etc . Dokter schreef toen seroquel voor om in te slapen... Sliep eindelijk na jaren door en goed.. bij pshychiater zeiden ze toen meteen afbouwen van esci[lees meer...]talopram en seroqeul Dat gedaan, last van ontwenningsverschijnselen.. hettig depressie achtige gevoelens opgefokt kort lontje kon nergens meer van genieten. Over gestapt op welbutrinn voor de adhd ook en depressie gevoelens,, Ging helemaal fout. Ik ben toen zelf weer overgestapt op seroquel 25 mg Om te slapen. En dat ging weer goed... psychiater zei slik dat maar is oke... Ik ben toen stiekem ook overdag dit middel gaan gebruiken . Weken last van bijwerkingen en dacht dat ik alweer depressie had, zo voelde ik me, Kort lontje was er weer en opgefokt en nergens van genieten. Ik heb vol gehouden. Er moest iets zijn dat mij helpen kon. Er was een dag dat ik wilde stoppen, voelde me zwaar klote.. maar toch doorgezet..die dag erna bam alsof er iets was gebeurd. Nergens meer last van.. voel me mega goed. Nu al bijna 5 dagen toppie, kan weer genieten ik zit vol energie , wil weer dingen doen kort lontje weg, opgefokt gevoel weg...... ik wil de mensen die het moeilijk hebben met dit middel eens steuntje geven: geef niet te snel op! Ik vind het troep en heb me ook kapot gelezen op het internet over dit middel. Maar als je het nodig hebt en het helpt slik het aub... ik weet dat ik niet zonder medicatie kan functioneren en ik ben blij dat ik een middel heb gevonden dat mij helpt... ik ben normaal geen voorstander van medicatie. Maar goed wat niet anders is ,is niet anders,,,, ik hoop dat ik wat mensen heb kunnen gerust stellen met mijn verhaal.. bij mij duurde het bijna 4,5 week voordat het stabiel was en de bijwerkingen weg waren en mij goed voelde, geef dus niet op!!!! Groetjes blije gebruiker van seroquel

29-03-2016 | Man | 34
quetiapine (300mg)
Ik neem sinds 1 maart (1 maand) Seroquel 300mg (3x daags). Ik lieg niet dat ik 71 kg woog en na een maand weeg ik nu 83 a 84 kg!!! Je hebt constant honger, ik had die van mijn huisarts voor depressie. Ik neem momenteel per dag 4 Flunatrezepam = Rohypnol 1mg, Lorazepam 2.5mg ongeveer 5 per dag, valium eet ik zoals snoepjes (want ik ben al 8 jaar verslaafd aan alle medicati[lees meer...]e, ik kan er een hele doos per dag van nemen en nog geen effect hebben), dan neem ik nog Tranxene 50mg 2 per dag, Xanax Retard 2mg, 3 a 4 per dag. En dan neem ik nog Seroquel 300mg (3 per dag). Nu heb ik ze letterlijk in de vuilnisbak gegooid, want ik kan alle pillen nemen, met hopen zelfs, maar blijkbaar kan ik niet tegen seroquel, want ik neem ze nog maar een maand en heb al zeer slechte ervaringen gehad, ten eerste, meer dan tien kg aankomen is niet wat ik wil, wat ik wil is iets zoals Xanax 2 mg, als ik er daar een stuk of 3 a 4 per dag, dat zijn voor mij de beste pillen, maar ik wou seroquel toch eens proberen, en zoals ik al zei: ik ben er gewoon dik van geworden, van 70 kg naar 82 (momenteel). En als ik ze overdag neem, word ik gewoon moe, moe en nog meer moe, en de ergste bijwerking die ik heb van Soroquel/Quetiapine 300mg zijn nachtmerries, ik durf niet meer te gaan slapen, want elke dag dat ik ze nam, werd ik zwetend wakker, en niet een beetje zweterig, maar echt zo zweterig dat het zweet met hopen van mijn gezicht en rug liep. Ik vind het raar dat ik al die andere medicatie neem en daar niks meer van voel, maar die Quetiapine 300mg heb ik net een doos die nog bijna vol was in de vuilnisbak gaan gooien. Dat ik wat moe word, kan me niet schelen, maar het aankomen van zo'n gewicht op 1 maand is echt onbeschrijflijk, en die nachtmerries hebben de druppen doen overlopen. Voor mij is dit de slechtste pil die ik ooit heb genomen en dat zijn er echt veel hoor, want ik denk dat dagelijks ongeveer 10 verschillende soorten pillen neem en heb nooit ergens last van gehad, maar Seroquel raad ik niemand aan, behalve als je anorexia hebt, dan ga je automatisch veel meer eten en van je anorexia van af geraken, echt waar. Als je wil een paar kilo's wil bijkomen, neem dan Seroquel voor 1 of 2 weken, niet langer want dan neem je 10 kg extra vet mee aan je buik, zoals ik nu. Vanavond ga ik achter een doos Ella 60mg, dit is een super super dure pil want 1 doos kost 90 euro, maar met die Ella 60mg (120 pillen per doosje en kost 90 euro), maar hopelijk kom ik met die pillen van mijn extra kg's af. Maar 1 goede raad, ik ben al 8 jaar verslaafd aan pillen en neem er hopen dagelijks, ik ga bij verschillende dokters en koop ook aan via het internet, maar geef mij 2 pillen van Seroquel in 1 inname en je kan het niet geloven, ik heb, en dat zweer ik sinds ik hier de waarheid kan zeggen en met niemand er mag over praten, ik ben verleden week met de ambulance weggevoerd omdat ik een aanval van epilepsie had en een hele zware zelfs! En ik heb zelfs geen epilepsie, dit is de eerste die ik had in mijn leven en ik ben 34 jaar, en die aanval kwam door die Seroquel. Neem geen seroquel, of neem er van 100 mg bijvoorbeeld i.p.v. 300mg , dan je er daar 2 of 3 daags nemen, en zullen de bijwerkingen minder zijn veronderstel ik. Maar het enige wat die pil doet is: geld kosten, eten eten eten eten en nog eens eten, onbegrijpelijk veel kilo's bijkomt en s'nachts niet meer kan slapen zonder dat je nachtmerries krijgt die zo echt lijken dat je in een kletsnat bed wakker wordt volledig onder het zweet. Ik kan er niets goed over zeggen, neem gewoon Xanax van 2mg samen met tranxene 50mg of Lorazepam 2.5mg, maar gooi die Seroquel weg, echt waar. Ook een pil die ik veel neem is amitriptyline, hier in Belgie is de merknaam Remodex, die heb je van 10, 25, 50 en 100 mg. Ook die zijn supergoed, nog beter dan Xanax, sterker dan Xanax, en kost 5 euro per doosje van 50 pillen ofzo. Kies ofwel voor Xanax als je depressief bent, of neem Redomex (Amitriptyline). En geloof me, ik weet waarover ik praat, want ik geef het eerlijk toe, ik ben zo verslaafd dat ik bijna geen uur zonder pil meer kan of dat ik 's nachts wakker wordt, en dan niet meer kan slapen, dan 3 of 4 slaappillen moet nemen om toch te kunnen slapen. Dit waren mijn 2 cents....

29-11-2015 | Man | 44
quetiapine (25mg)
Gestart na crisisopname. Dosis 200mg. Daarna (halfjaar) afgebouwd naar 100mg. In die tijd gebruikte ik ook paroxetine 25mg. Ik kreeg meer depressies, angst en begon (te) veel te drinken. Op aanraden van arts verhoogde "we" de paroxetine naar 40mg. Twee weken later lag ik op de intensive care na een zelfmoordpoging. Ik ben gestopt met paroxetine (afbouwen). Daarna ging het[lees meer...] met sprongen vooruit. Ik heb enkel nog 25mg seroquel. Het helpt mij enorm. Het tempert een beetje, is als een spreekwoordelijke filter, die ik zo mis door mijn autisme (Asperger). Het zorgt er voor dat ik de dingen (prikkels) kan verwerken en plaatsen. Dat ik overzicht hou. Zelfs zo goed dat ik nu als teamleider functioneer en het me goed afgaat. Iedere dag plezier heb in mijn Job en geniet van het leven. Alles start bij je zelf. Het zoeken naar een oplossing. Met of zonder medicatie. Het voornaamste is denk ik dat je vooruit wil. Dat je niet langer in de situatie wil zitten, waar je nu in zit. Daar moet je van doordrongen zijn.... Is het hard werken? Bereid je maar vast voor.....Het is ja.. Ik ben nu twee jaar verder. En er zijn nu meer dagen dat ik opsta met een glimlach dan andersom.

26-09-2023 | Vrouw | 55
quetiapine (400mg)
Ik heb zware angststoornis en paniekstoornis. Dit medicijnen helpt om minder angst te voelen en ook in gedachte minder worden ik ben wel tevreden over deze medicijnen.

23-11-2021 | Vrouw | 42

04-04-2021 | Vrouw | 39
quetiapine (100mg)
Vooral echte 'eetaanvallen' Zoals ik nog nooit meegemaakt had. Dit was bij dagdosis van 400mg. Nu bij 100 vr slapen & 50mg overdag is het te controleren.

19-01-2021 | Vrouw | 35
quetiapine (12,5)
Troep! Depressieve gedachtes, gedachtes over zelfdoding, angsten en paniekaanvallen. Vreselijk! 2x geprobeerd nu. Na een aantal keren tóch weer te hebben geprobeerd ben ik er 100% van overtuigd dat dit allemaal do okr Seroquel komt. Zodra ik stop met dat spul knap ik zienderogen weer op. Nooit weer die troep!

11-10-2020 | Vrouw | 66
quetiapine (25mg)
Ik had vroeger seroquel om te slapen heb nu serogel tegen angstl omdat oxzepam niet meer helpt ik 4 dagen 3 dagen 25 mg geslikt ik kon je het niet geloven dat het in ene stopte nu zit ik weer met angst heel erg en slaap tablet helpt ook niet meer ben ten einde raad ik weet het niet meer, alle pillen stoppenl bij mij zo kan ik nliet leven lig nu in kliniei ik weet het ni[lees meer...]et meer herkend iemand dit

18-09-2020 | Vrouw | 60
quetiapine (25mg)
De seroquel (25 mg) maakt me minder angstig en daardoor kan ik me gemakkelijker in nieuwe situaties gooien en kan ik gespannen situaties aan. Na 3 dagen van inname seroquel begon ik me rustiger te voelen (echt een wondermiddel). Want Xanax heeft maar een heel korstondige werking van een paar uur en daarna begint angst en paniek opnieuw. Seroquel maakt je rustig geduren[lees meer...]de gans de dag en je slaapt heel goed. Ik sliep wel 10 uur per nacht, maar dat deed echt deugd. Wel suf gedurende lang deel van de dag, maar dat nam ik er graag bij. Ben met afbouw van 25 mg begonnen tijdens een periode dat ik me goed voelde en goed op dreef was, telkens naar 12,5 mg per dag, maar ik merk dat de angst en paniek terug komt, dus ga ik opnieuw naar 25 mg en wacht op nieuwe periode van rust en kalmte om nog langzamer af te bouwen indien nodig. En anders vind ik het niet erg om dit te blijven nemen, als dat mijn leven aangenamer maakt. Had tijdens afbouwperiode veel last van diarree en minder diep slapen. Diarree is voor mij altijd een signaal dat de angst gaat terugkomen.

09-03-2020 | Vrouw | 2
quetiapine (12,5mg)
Ik sliep al maanden vreselijk slecht en doordat ik slecht sliep ging ik steeds meer piekeren in de nacht. 'Waarom lig ik toch wakker', 'Moet ik maar uit bed gaan of blijven proberen' en uiteindelijk raakte ik uitgeput. Ik sliep maar 2 uur en met geluk 3,5 uur per nacht en dit maanden aan een stuk. Mijn huisarts wou mij niet helpen in eerste instantie. Allerlei dingen gepro[lees meer...]beerd. Geen tv 1,5 uur voor slapen gaan en dus ook geen andere beeldschermen zoals telefoon, tablet, laptop. Lezen, elke dag genoeg bewegen, ontspannende douche elke avond met een vast avond routine met mijn lievelings geurtjes zoals lavendel (tevens ook rustgevend en blijf dat heerlijk gebruiken 😉) Ook elke avond voor ik ging (ga) douchen een lekkere wandeling maken en mij hoofd leeg maken tijdens wandelen. Wandelen is voor mij een soort meditatie eigenlijk. Muziekje op of geluiden van de natuur zelf tijdens de lange avonden en ik woon tegen polder en bossen aan dus veel watertjes, diere m'n en vogeltjes wat voor mij rustgevend werkt. Uiteindelijk melatonine gaan gebruiken maar het hielp niks bij mij. Ik werd echt hopeloos en dat is ook niet bevorderlijk voor je goede en gezonde nachtrust. Wéér naar de huisarts en uiteindelijk kreeg ik quetiapine voorgeschreven. Al snel merkte ik dat het medicijn werkte en ik sliep! Eindelijk sliep ik hele nachten door. Echter bleef ik dood en dood moe maar wanneer ik je maanden zo slecht tot soms niet slaapt dan ben je niet snel daar overheen dus dacht dat het daar aan lag en dat juist door het goede slapen de vermoeidheid pas echt naar voren kwam. Maar elke morgen was een ellende om mijn bed uit te komen, de kinderen klaar te maken voor school, het huishouden deed ik niet zoals gewoonlijk meer omdat ik gewoon chronisch doodmoe was.. Ik werd een wrak en voelde mij echt ongelukkig en depressief omdat ik doodmoe was 24/7. Hele dagen kon ik slapen en in het weekend deed ik dutjes overdag want dat hield mij nog op de been en soms was ik zo moe dat ik, zomer of winter, al om 19.00 uur in bed lag. Ik ging gelijkertijd slapen met de jongste kinderen en mijn man natuurlijk nog niet en hij was er dan voor onze oudste dochter. Ook vlogen de kilo's eraan want het is een van de bekendste bijwerkingen. Je krijgt honger van dit medicijn, de huisarts waarschuwde mij al maar dacht dat het niet zo erg was. Maar hele dagen had ik trek in vooral zoete dingen met name chocolade en dat at ik voorheen zelden. En hoe moe ik van mijzelf was al, ik moest elke avond 2 tot 3 tabletten van 12,5 mg nemen van de huisarts. Dus dat deed ik braaf. Elk uur na inname kreeg ik de honger klap en ging ik eten. 1,5 uur na inname zat ik te knikkebollen op de bank in het weekend terwijl mijn man en ik een film keken of een serie. Ik werd een saai persoon. De dagen werden ellende omdat ik depressief werd doordat ik verschrikkelijk moe was, niks uit handen kreeg, ik enkel buiten kwam voor boodschappen en de kinderen naar school te brengen en van school te halen. Mijn huis werd een gevangenis en ik baalde elke dag weer dat ik zo moe was en niks uit handen kreeg. De huisarts bleef volhouden dat het nooit aan de quetiapine kon liggen maar na bloedonderzoek bleek alles dikke prima. Maar dit was niet normaal om mijzelf zo te voelen op 34 jarige leeftijd. Moeder van 4 kinderen in de leeftijden van 13, 9, 6 en 5 jaar. Altijd fit geweest en door slaapproblemen quetiapine gehad en eigenlijk alleen maar meer problemen gekregen. Maar, zei mijn huisarts onnozel: 'Je slaapt in ieder geval goed'. Ja, dat was zo maar 2 jaar lang gleed ik meer en meer af. Het was genoeg voor mij, was er klaar mee. De huisarts had mij gezegd dat ik gewoon weer kon stoppen met dit medicijn en niet hoefde af te bouwen. Dit omdat ik geen andere aandoening had waar quetiapine voor gebruikt kan worden, hij mij zou het als een vrij onschuldig en niet verslavend slaapmedicijn zijn. Inderdaad kon ik zonder problemen stoppen met het medicijn en ik was benieuwd hoe ik zou slapen. Ik sliep prima en werd na de eerste nacht zonder geslapen te hebben met quetiapine gewoon een heel stuk frisser en uitgerust wakker. Ik werd gewoon rustig wakker zonder steeds weer in diepe slaap te vallen terwijl mijn wekker op snoozen stond elke 15 minuten en dit 3x want ik zette bewust altijd mijn wekker vroeger dan nodig omdat ik echt moeite had met wakker worden. Maar na de 2x snoozen stond ik op en zonder vreselijk moe te zijn. Mijn humeur was op en top en het viel mijn kinderen zelfs op want ik had altijd sinds gebruik.van quetiapine een vreselijk ochtendhumeur had en ik was na de eerste nacht zonder slapen met quetiapine gewoon gezellig en vrolijk zoals ik voorheen was. Zin in de dag en ervaarde eindelijk geen zware vermoeidheid en depressieve gevoelens. Ik heb het nu een tijdje niet meer genomen en soms slaap ik slechter maar zelfs na slecht geslapen te hebben voel ik mij in de morgen stukken beter en frisser en uitgeruster dan wanneer ik toch een quetiapine neem. Ik heb het 1x nog ingenomen toen ik een slapeloze nacht had maar wat een spijt had ik ik direct toen de wekker ging en ik de gehele dag hartstikke gaar was. Ik neem het het niet. Dan maar een slechtere nacht dan weer zo ellendig door een medicijn erbij zitten. Heb de overige pillen terug ingeleverd bij de apotheek en de huisarts gezegd dat ik de troep niet meer gebruik en hij blijft aandringen dat ik ze moet nemen voor mijn goede en gezonde nachtrust. Ja, ik sliep en diep ook. Als ik om 19.00 in bed lag sliep ik direct en werd pas wakker door de wekker. Het was net een narcose. Ineens ben je weg en in diepe slaap en zo ben je ineens weer wakker en zit je gehele nacht er al op. Maar voelde niet zo. Goed en gezond was het voor mij persoonlijk verre van. Mijn tip is dus ook dat je enkel aan dit medicijn moet beginnen wanneer je echt niet anders kan en je gewoon geen keus hebt. Ik had geen keuze, dacht ik... Maar wat ben ik wijzer geworden. Neem dit medicijn echt puur en alleen wanneer het hoog nodig is en je niet anders kan. Dit medicijn is niet niks. Het gooide bij mij alles compleet overhoop. Was mijzelf totaal niet meer en was geen leuk persoon meer en kwam gigantisch aan. Nu ik het niet meer slik ben ik weer mijzelf, ik ben weer vrolijk en positief. Energie voor 10, slaap eigenlijk prima! en kan alles weer aan en ik was binnen no time de kilo's die ik aan kwam weer kwijt. Denk dus echt goed na en overweeg goed voor jezelf of het voor jou echt nodig is om dit medicijn te slikken als het gaat om slecht slapen. Ga eerst mibelinke oorzaken na. En zorg dat je je moet maakt overdag en maak een fijne avond ritueel dat jou ontspant en ga dan lekker je bed in Kijk geen tv een uur voor slapen gaan en dus ook geen telefoon, tablet of laptop/pc. Ga wandelen in de avond na het avond eten en neem.een douche daarna, ga sporten.... Iets... Maar blijf zolang mogelijk van de quetiapine af