Ervaringen met Seroquel

Psychose (85 meningen)
Schizofrenie (32 meningen)
Borderline persoonlijkheidsstoornis (21 meningen)
Onrust (21 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (13 meningen)
Chronische depressie (5 meningen)

05-12-2017 | Vrouw | 28
quetiapine (600mg)
Bipolaire stoornis
In 2012 ben ik opgenomen geweest vanwege een Bipolaire & Borderline stoornis. Na een lang traject in mijn jeugd die nergens toe ging. Ik ben zo blij dat ik Seroquel 600 mg slik en 800 mg Lithium. Op school kon ik mij nooit concentreren en heb dus meerdere opleidingen niet afgemaakt. Gelukkig heb ik een super lieve verloofde die mij in dit hele proces gesteund heeft[lees meer...], ik ben zo super blij met hem. Was echt een verschrikkelijke periode. Nu ben ik weer begonnen met een opleiding die ik super leuk vind en ook zeker ga afmaken.(...). Dit zijn mijn bijwerkingen: Ik ben 30 kg aangekomen in 3 maanden tijd. ( Mocht helaas niet sporten als er minder dan 3 personen mee gingen in de kliniek ). Ik had met de pil een menstruatie stoornis dat is opgelost sinds ik weer een spiraaltje heb. Verder zijn er eigenlijk alleen maar positieve veranderingen: Ik kan me weer concentreren. Heb nauwelijks last van mijn stoornissen, ook door goede therapie. Ik heb mijn eigen leven weer onder controle. (Mij medicijn.nl : privé gegevens verwijderd)

24-10-2016 | Man | 59
quetiapine (50mg)
Bipolaire stoornis
Geeft een rustig gevoel, Seroquel is beter als Abilify, en beter als haldol en fluanxol. Gebruikt het medicijn bijna 20 jaar, er zijn geen vreemde afwijkingen in het bloed gemeten. stabiel. Werkt ook als slaapmiddel.

09-09-2016 | Man | 48
quetiapine (200mg)
Bipolaire stoornis
seroquel veranderde mijn leven van totaal onleefbaar naar een stabiel leven. ik neem het medicijn nu 3 jaar en ervaar geen bijwerkingen meer. De eerste maanden dat ik het medicijn gebruikte waren er een klein beetje bijwerkingen. Ik had 's morgens wat tijd nodig om alert te worden, alles ging wat trager.

05-02-2016 | Vrouw | 35
quetiapine (800mg)
zeer goede ervaringen sinds de seroquel is mn leven echt 100 x beter

15-04-2015 | Vrouw | 46
quetiapine (300mg)
Bipolaire stoornis
Nooit gedacht dat er enige vorm van depressie in mij zat. Tot ik na burn-out bij specialisatie antidepressiecentrum terecht kwam. Begonnen met 100 mg p.d. Werkte niet optimaal , na grondig onderzoeken en bevindingen psychiater opgevoerd tot 300 mg 1 maal daags. Geen depressieve gedachten meer of emotionele onbalans! Enig bijwerking van deze medicatie: vocht vasthouder en n[lees meer...]a inname z.g. " honger" gevoel. Mijn gewicht is wel degelijk aangekomen, maar door emotioneel in balans te zijn voel ik me veel beter dan voor gebruik.

15-03-2015 | Man | 57
quetiapine (50mg)

12-01-2015 | Vrouw | 37
Bipolaire stoornis
In 2009 na een maand na de bevalling van mijn derde kind ineens psychotisch geworden. Een opname volgde van 6 weken. Ik was paniekerig, bang voor de dood, paranormaal gaves leek ik te hebben. Meteen op 600 mg Seroquel gezet en 600 mg priadel, de priadel omdat ik manisch leek te zijn. Gelukkig ontslag na 6 weken en het leven ging aardig. Wel altijd moe met Seroquel de ene d[lees meer...]ag iets meer dan de andere, je kan er lang en veel op slapen. Ik kwam niet aan in gewicht en woog toen 66 kilo. Normaal woog ik 56 kilo maar na de bevalling was dat 10 kilo meer. Dat was op zich ook niet erg. In mei 2011 kreeg ik een 2e psychose. Dit kwam in combinatie met veel druk op het werk om weer volledig aan de slag te gaan en Seroquel was op dat moment al afgebouwd naar 50 mg per dag. De priadel was gewoon blijven staan op 600 mg. Weer totaal in war en deze opname heel veel last gehad van paniekstoornissen. De psychose was snel genenzen na 2 weken, toen ik bij de opname weer terug was gezet op weer 600 mg Seroquel. Mijn bloedwaardes waren erg slecht. Mijn schildklierwaarden waren naar 72 gestegen. En mijn bloed was te dik, ik moest vanaf toen dus ook clexane gaan spuiten om mijn bloed te verdunnen. 5 maanden lang was ik vaak angstig, durfde niet thuis te slapen of kreeg als ik toch ging slapen last van erge hartkloppingen snachts. Dit noemen ze hospitalisatie, de ggz is een te veilige haven waar je dan denkt niet zonder te kunnen, ze hebben me daar veel ste lang gehouden ook al was ik na een maand al aardig opgenakt maar zou dan steeds nog niet goed genoeg zijn. De priadel werd aan het begin van de opname complete stop gezet. Hier geen last van gehad, ik bleek dus ook niet manisch depressief te zijn. Na 5 maanden moest ik verplicht de kliniek verlaten, ik was daar erg boos om maar ik heb het gered. Nu zitten we alweer in 2015 en ga ik nu overstappen van 300 mg Seroquel (ik heb in 3 jaar tijd 300 mg Seroquel af weten te bouwen) Overigens het afbouwen van Seroquel ging aardig, wel enkele dagen of nog extremer moe of verschrikkelijke hoofdpijn maar toch door gezet. Ik weeg nu bijna 20 kilo zwaarder dan dus die 60 kilo in 2009. Ik ben overigens nooit aangekomen van Seroquel tot 2011 toen de praidel stop gezet werd, en toen ging het dus vlot. Nu mag ik morgen naar 10 mg abilify en moet ik dit eerst 2 weken gebruiken naast Seroquel dan mag de Seroquel vlot afgebouwd worden. Ik ben daar wel erg bang voor, ik heb al zoveel medicijnen gebropeerd in 2011 maar alle was erg slecht voor mij. Dus spannend, hopelijk zal ik van de abilify gaan afvallen en minder slaperig zijn. Mocht ik 1 nacht al niet kunnen slapen van abilify moet ik er meteen al weer mee stoppen dit is dus te gevaarlijk voor een nieuwe psychose. Geestelijk voel ik me overigens perfect met Seroquel nergens last van ook niet toen ik wat ging afbouwen.

11-01-2015 | Man | 54
Bipolaire stoornis
Ik heb het voorheen ook gebruikt als ik een terugval had, en niet kon slapen. Je slaapt hier erg goed van ik zo'n 11 uur., nadelen op langetermijn zijn gewichtstoename door meer eetlust. Als je opstaat inde morgen voel je je Niet altijd even helder. Jegedachten zijn ook niet altijd even helder.