Ervaringen met Seroquel

quetiapine

Psychose (85 meningen)
Schizofrenie (32 meningen)
Borderline persoonlijkheidsstoornis (21 meningen)
Onrust (21 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (13 meningen)

08-03-2023 | Vrouw | 27
Chronische depressie
Ik lees vooral veel negativiteit over dit medicijn maar mij heeft het enorm geholpen. Al van kinds af aan heb ik last van depressies gehad tot het op mijn 22ste echt niet meer verder kon. Gestart met psychiater aan mijn behandeling en nu 5 jaar verder heb ik geen enkele depressie meer gehad. Al zou het middel mijn levensduur verkorten, dan is mijn kwaliteit van leven perfe[lees meer...]ct geweest. Ja ik heb in t begin veel bijwerkingen gehad en ook 22 kilo eraan gegeten. Deze ben ik inmiddels weer kwijt door het veranderen van leefstijl. Nu ervaar ik vooral klachten in de ochtend die mensen met parkinson ook ervaren (moeite met opstarten, soms spierstijfheid, lage bloeddruk en wat duf). Daarnaast blijft de hongerprikkel vervelend maar is onder controle nu. Ik zou nooit meer zonder willen omdat de positieve effecten voor mij zwaarder wegen dan de bijwerkingen.

15-06-2019 | Vrouw | 64
quetiapine (100mg)
Chronische depressie
In het begin ging het goed met seroquel, maar na enkele maanden gebruik kwam de depressie in alle hevigheid terug .

05-03-2015 | Vrouw | 53
Chronische depressie
ik gebruik het nu sinds 3 weken en ik merk wel enige verlichting in mijn hoofd. De enige bijwerking die ik, tot nu toe, ervaar is een ontzettend droge mond. Ik slaap weer de hele nacht en dat is voor mij echt een ontzettend pluspunt. Wel droom ik veel maar deze zijn niet van het nachtmerrie soort zoals ik elders lees.

25-10-2019 | Vrouw | 46
quetiapine (100mg)
Chronische depressie
Het geeft zeer ernstige bijwerkingen dat het me totaal heeft verandert.Zodanig dat het me ernstige suïcidale gedachten gaf.

07-08-2014 | Vrouw | 46
Chronische depressie
Ik gebruik ongeveer sinds 2jaar seruquel d'r. Maar het had op mij geen effect,. Vorig jaar is het opgehoogd naar 600mg 2xp.d 300mg. Maar nog steeds niets. Ook geen bijverschijnselen. Ik kan dit zo vaak vertellen tegen de artsen,maar waarschijnlijk geloven ze niet . Ze gaan er niet op in en blijven het voorschrijven. Ook op dit forum lees ik dat iedereen positief o[lees meer...]f niet er altyd wel op reageert. Ben ik dan werkelijk de enigste? Ik heb nog steeds ernstige slaapproblemen,dat kan zels de nachtdienst tydens opnames bevestigen. Wordt er ook niet suf van. De stemmen in een m,n hoofd is ong..een half jaar geleden begonnen,dus toen ik dit middel al gebruikte. En ook op m,n depressie. Heeft het geen effect. Om gek van te worden.