Ervaringen met Seroquel

Bij  DepressieX

hartritmestoornissen vermoeidheid versuft

Psychose (85 meningen)
Schizofrenie (32 meningen)
Borderline persoonlijkheidsstoornis (21 meningen)
Onrust (21 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (13 meningen)
Chronische depressie (5 meningen)

15-04-2021 | Man | 46
quetiapine (50mg)
Ik ben in 2015 begonnen ermee na vaststelling adhd en depressie met angst en inbeeldingen Na diverse andere medicatie wat te licht was toen begonnen met 50mg voor slapen , nu zit ik op 450 mg wel dus verdeeld over de dag Slapen is super , wel vast en 12uur lang zoniet dus bv 8uur en dan wakker moeten worden , ben ik niet te genieten , voordeel is weg angst en verdoven [lees meer...]depressie plus goed slapen ....nadeel ..plus 15kg hele dag sloom en daardoor arbeidsongeschikt Maar na 40jaar met adhd en alcohol daardoor flink is dit me meer waard dan alternatief en dat zou zelfmoord zijn

25-01-2021 | Man | 47
quetiapine (50mg)
Ik heb inmiddels een weg gevonden die voor mij goed te doen is en hieronder vertel ik hoe dit is gegaan zodat iemand er misschien ook baat bij kan hebben. Ik ben begonnen met de gewone quetiapine tabletten van 12,5 mg 3 maal daags. Deze werken ongeveer 6 uur en dat was te merken ook. ±2 uur na inname word ik zo moe dat ik graag naar bed zou gaan en 4 uur daarna merkte[lees meer...] ik dat de werking begon af te nemen met als gevolg dat mijn gevoelens telkens op en neer gingen. Dit was voor mij geen doen en daarom ben ik op zoek gegaan naar een alternatief. Deze heb ik voor mij gevonden in de Quetiapine 50mg retard met verlengde afgifte. Ik ben begonnen met 2 tabletten per dag maar was erg moe overdag. Vervolgens ben ik overgegaan naar 1 tablet per dag. De klachten bleven weg en de vermoeidheid overdag ook. Deze tabletten werken 24 uur. Ook deze hebben op mij het effect dat ik na ±2 uur moe wordt en daarom neem ik ze 's avonds in om ±19.30 uur in om vervolgens tussen 21.30 en 22.30 uur naar bed te gaan en heerlijk te slapen. Nadeel bij mij is dat ik 's ochtends nog moe ben maar met 10 uur slaap per nacht lukt het prima. Mijn ervaring is dat een lagere dosering een beter effect heeft met minder bijwerkingen. En het duurt ±2 weken voordat je het resultaat merkt dus heb geduld. Bovenstaande zijn mijn persoonlijke ervaringen die natuurlijk niet bij iedereen gelijk zijn.

28-06-2016 | Vrouw | 49
Depressiviteit
Ik was erg depressief en had dwanggedachten. Ook leed ik aan slapeloosheid. Als je goed op je dieet let, mn koolhydraten, kom je niet aan. In het begin, de eerste 3 maanden ongeveer was mijn libido niveau antartica, ook dat trekt helemaal bij. Voor mij een geweldig middel! Ben de laatste 2 jaar af gaan bouwen van 100 naar 50 mg en het gaat nog steeds geweldig.

10-08-2020 | Vrouw | 53
Depressiviteit
Vanaf kinds af aan al onzeker en snel angstig. Na 4 bevallingen 4 postnatale depressies gehad. Na de 4 e bevalling meteen gestart met paroxetine nu 21 jaar geleden. Ik werd daar gelukkig minder angstig en zenuwachtig van. Na 9 jaar overgegaan naar andere soorten medicatie maar toen in een diepe depressie gekomen. Hier ben ik weer uitgekomen door de combinatie van paroxetin[lees meer...]e en seroquel en daarna voelde ik mij weer stabieler, vrolijker en durfde ik veel meer dan ooit daar voor.

19-04-2017 | Vrouw | 54
quetiapine (25mg)
Door de toename van honger en omdat t een paardenmiddel is ben ik zelf nu na jaren van 200 naar 25mg gegaan

30-03-2024 | Vrouw | 60
quetiapine (150mg)

hartritmestoornissen versuft vermoeidheid

Op moment dat ik het nodig had heeft het mij geholpen De momenten van afbouw ging steeds helemaal mis. Nu neem ik het hef in eigen hand. Ben via bioresonantie en daarna supplementen-kuur nu sterk genoeg om dit medicijn te minderen. Ik doe dit in overleg met een nieuwe huisarts die met mij meedenkt en niet meteen zegt wat ik moet doen. Ik neem er een hele lange tijd v[lees meer...]oor. Maar ben ook blij dat het al de helft minder is dan toen ik jaren geleden ermee begon. Het is voor mij van belang dat dit middel in hele lage dosering te verkrijgen blijft zodat minderen makkelijk gaat.

24-03-2022 | Man | 65
quetiapine (200mg)
Afschuwelijk medicijn. Zeer ernstige bijwerkingen, totaal geen effect, verergering van bestaande klachten.

12-03-2021 | Vrouw | 70
quetiapine (200mg)
Gebruik het al jaren in verband met depressies