quetiapine

Bij  DepressieX

Psychose (61 meningen)
Schizofrenie (27 meningen)
Borderline persoonlijkheidsstoornis (18 meningen)
Onrust (17 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (13 meningen)

10-08-2020 | Vrouw | 53
quetiapine (50mg)
Vanaf kinds af aan al onzeker en snel angstig. Na 4 bevallingen 4 postnatale depressies gehad. Na de 4 e bevalling meteen gestart met paroxetine nu 21 jaar geleden. Ik werd daar gelukkig minder angstig en zenuwachtig van. Na 9 jaar overgegaan naar andere soorten medicatie maar toen in een diepe depressie gekomen. Hier ben ik weer uitgekomen door de combinatie van paroxetin[lees meer...]e en seroquel en daarna voelde ik mij weer stabieler, vrolijker en durfde ik veel meer dan ooit daar voor.

17-04-2018 | Man | 32
quetiapine (200mg)
Depressief

08-08-2016 | Vrouw | 24
quetiapine (100mg)

28-06-2016 | Vrouw | 49
quetiapine (50mg)
Ik was erg depressief en had dwanggedachten. Ook leed ik aan slapeloosheid. Als je goed op je dieet let, mn koolhydraten, kom je niet aan. In het begin, de eerste 3 maanden ongeveer was mijn libido niveau antartica, ook dat trekt helemaal bij. Voor mij een geweldig middel! Ben de laatste 2 jaar af gaan bouwen van 100 naar 50 mg en het gaat nog steeds geweldig.

19-01-2016 | Vrouw | 18
quetiapine (100mg)
Ik neem al enkele jaren verschillende soorten antidepressiva's en slaapmedicatie. Buiten mijn slaapmedicatie heb ik hier nooit van effect gevoeld. Sinds een maandje geleden neem ik seroquel en zelf mijn omgeving zegt dat ik veranderd ben. Ik ben minderopvliegend en de extreme euforie en extreme putten met suïcidale gedachten vinden terug een evenwicht. Ik ben hierdoor wel [lees meer...]verdikt en heb het gevoel dat ik nooit echt meer die euforie zal voelen of eens goed ga kunnen wenen ... Het is gewoon stabiel wat voor nu het belangrijkste is.

15-04-2021 | Man | 46
quetiapine (50mg)
Ik ben in 2015 begonnen ermee na vaststelling adhd en depressie met angst en inbeeldingen Na diverse andere medicatie wat te licht was toen begonnen met 50mg voor slapen , nu zit ik op 450 mg wel dus verdeeld over de dag Slapen is super , wel vast en 12uur lang zoniet dus bv 8uur en dan wakker moeten worden , ben ik niet te genieten , voordeel is weg angst en verdoven [lees meer...]depressie plus goed slapen ....nadeel ..plus 15kg hele dag sloom en daardoor arbeidsongeschikt Maar na 40jaar met adhd en alcohol daardoor flink is dit me meer waard dan alternatief en dat zou zelfmoord zijn

12-03-2021 | Vrouw | 70
quetiapine (200mg)
Gebruik het al jaren in verband met depressies

29-07-2017 | Vrouw | 35
quetiapine (50mg)
Vele middelen gebruikt, maar dit is het enige middel waar ik tevreden over ben. Ik gebruikte voor kort 25mg, maar dan piekte het middel het eerste uur waardoor ik redelijk last had van sedatie, niet handig met 2 kleintjes. Nu heb ik 50mg vertraagde afgifte. Ik kan het innemen en blijf fit, maar de hele gedachtenstroom in mijn hoofd kalmeert. Ik heb een ontwijkende persoo[lees meer...]nlijkheidsstoornis met een gegeneraliseerde angststoornis. Dit uit zich in depressies, piekeren, obsessief gedrag mbt voeding (bepaalde voedingstoffen niet willen/ kunnen eten). Dankzij de seroquel stopt het piekeren, waardoor de angst minder wordt. Ik kan hierdoor beter slapen, word fitter wakker en voel me energieker. Dit alles terwijl ik wel gewoon tot 2x in de nacht op kan staan om mijn zoon te voeden (kunstmatige voeding) in heldere geest. Het stoppen met seroquel vereist 3 nachten wakker liggen, maar het is dus echt te doen. Als je echt wilt stoppen (zoals ik tot 2x toe omdat ik zwanger wilde raken zonder het gebruik van medicatie) dan kan het. Bijwerkingen; droge mond na inname. Zakt na 4 uren ongeveer.

Amoxicilline / Clavulaanzuur (422) - Antibiotica - penicillines breedspectrum