Ervaringen met Seroquel

Psychose (85 meningen)
Schizofrenie (32 meningen)
Borderline persoonlijkheidsstoornis (21 meningen)
Onrust (21 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (13 meningen)
Chronische depressie (5 meningen)

03-02-2024 | Vrouw | 25
quetiapine (25mg)
Overspannen/burn-out
Door mijn burn-out kon ik 3 a 4 maanden geen slaap vatten. Ik bleef gespannen en zat ik een cirkel waar ik niet uit kwam. Eerst zolpidem geslikt en toen ik eindelijk via de psychiater quetiapine voorgeschreven gekregen. In het begin had mijn lichaam wat moeite ermee en sliep ik niet maar na 2 nachten sliep ik eindelijk weer. Wel nog gebroken maar ik maak nachten van 8-9 uu[lees meer...]r!!! Echt geweldig. Mijn spanning in mijn lijf gaat eindelijk weg en heb het idee dat ik eindelijk vooruit kom. Ik ben hier zeker over te spreken en hoop het binnenkort weer helemaal zelf te kunnen doen maar voor nu hou ik het even hierbij!

15-07-2017 | Vrouw | 35
quetiapine (25mg)
Overspannen/burn-out
Wegens een burn out/depressie kon ik niet meer slapen. De huisarts schreef dit voor. Het werkt goed, maar inmiddels zit ik op 25 mg (nam eerst de helft). Hoewel ik diep slaap word ik ontzettend duf en moe wakker. Zonder kan ik niet inslapen. Ik ben bang dat ik straks niet meer zonder kan.

17-12-2013 | Vrouw | 51
Overspannen/burn-out
In 2009 heb ik dit middel voorgeschreven gekregen bij een accute opname wegens totale zenuw-uitputting. Ik dacht dat ik dood ging, per dag viel ik een kilo af en had geen kracht om te eten of drinken of zelfs maar te praten. Omdat er lichamelijk niet veel aan de hand leek volgens alle onderzoeken werd ik 4 wk opgenomen in ggz. Omdat slapen van de vermoeidheid ook niet m[lees meer...]eer ging kreeg ik wat middelen voorgeschreven. Seroquel moest ik in de avond nemen en het hielp gelijk heel goed. Het liet me slapen en bracht wat rust in m'n zenuwstelsel. Wel in t begin erg duizelig en wat suf en heel droge mond, maar dat nam ik voor lief. Ik slik het nu nog steeds en het helpt ook nog perfect om in slaap te komen in de avond. En helpt me ook denk ik, om wat meer in balans te blijven. Bijwerkingen heb ik niet meer. (behalve slaperigheid in de avond na inname, maar dat is bedoeling ;-)

28-09-2013 | Vrouw | 50
Overspannen/burn-out
Het medicijn deed zijn werk tijdens de therapie die ik had,nu ben ik aan het afbouwen en ook dat gaat goed,wel wil ik ondersteuning van natuurlijke medicijnen,en daar krijg je blijkbaar nergens begeleiding in.