Ervaringen met Seroquel

quetiapine

Psychose (85 meningen)
Schizofrenie (32 meningen)
Borderline persoonlijkheidsstoornis (21 meningen)
Onrust (21 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (13 meningen)
Chronische depressie (5 meningen)

05-07-2022 | Vrouw | 44
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Ik heb dit middel gehad voor mijn PTSS. Een ware hel van een medicatie. Ik neem dit tot mij wanneer ik met teveel gedachtes in mijn hoofd zit waardoor ik wakker blijf en niet kan slapen omdat mijn hoofd overloopt. Dit middel is eigelijk een zware anti psychotica voor mensen met bipolair of een gespleten persoonlijkheid. Wat een enorm drama is dit middel. De dag erna ben ik[lees meer...] compleet van de kaart en heb ik meermaals woedeaanvallen of ben ik extreem geïrriteerd of geprikkeld. Voor mij niet meer ..

18-04-2022 | Man | 38
quetiapine (200mg)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Hersenziekte kan je seroquel gebruiken wat een ct of mri scan niet kan zien van een hersenziekte. Trombose onderbeen... .

13-04-2022 | Vrouw | 34
quetiapine (37,5)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Vanwege mijn PTSS en stemmingsproblematiek sliep ik slecht. Na meerdere keren korte perioden met benzodiazepinen geprobeerd te hebben zonder blijvend effect, kreeg ik Quetiapine voorgeschreven. De dosering van 25mg was eerst teveel, dus terug naar 12,5. Vervolgens werkte dat niet meer dus naar 25 mg. Dat ging een tijd goed, maar schoot gaandeweg tekort dus verhoogd naa[lees meer...]r 37,5. Inslapen ging beter, nachtmerries waren stukken minder, alleen doorslapen was een probleem. Daarvoor mirtazapine opgestart. Dat werkte wel maar kwam enorm veel aan, dus na een jaar mee gestopt. Die kilo's verdwenen toen ook vlot. De Quetiapine bleek zijn werk goed te doen, doorslapen ging ook beter. Ik had vrijheid om zelf, binnen bepaalde marges, mijn dosering aan te passen naar behoefte, maar die wisseling bleek juist funest voor mijn emotionele gemoedstoestand. Een klein jaar geleden is de dosering van 37,5 mg quetiapine vastgezet en dat ging goed. Ik sliep redelijk, kwam niet meer aan en functioneerde overdag redelijk naar omstandigheden. Nu begonnen met afbouwen in kleine stapjes van 6,25mg per maand. Heel voorzichtig en rustig omdat ik juist van de wisselingen instabiel werd. Beter heel geleidelijk in kleine stapjes afbouwen, dan te snel en weer moeten ophogen is het idee. Het trillen in het begin vond ik heel naar, maar ik vraag me af of het echt het middel was of de spanning die er eindelijk uit kwam of dat het een gevolg van was de vermoeidheid na maanden/jaren extreem slecht slapen wat zich nu ik eindelijk wat rust kreeg, geuit heeft. Ben in totaal 8 kilo aangekomen, maar was ervoor 5 kilo afgevallen dus nu 3 kilo meer dan voorheen. Voor mij acceptabel. Hoewel ik eerst heel sceptisch was over dit middel, want ik ga toch geen antipsychotica slikken en vanwege alle bijwerkingen en nare ervaringen die ik gelezen had,ben ik er nu wel heel tevreden over. Het heeft mij de nachtrust gegeven die ik nodig had om mijn therapieën aan te kunnen gaan, gevoelens te kunnen doorwerken en inzichten op te kunnen doen. Wel denk ik dat het heel belangrijk is, zoals met veel middelen, om korte lijntjes met de arts/psychiater te hebben, zodat je niet te snel ophoogt of verlaagt. Ook worden mijn bloedwaarden regelmatig gecheckt.

04-04-2021 | Vrouw | 40
quetiapine (150mg)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Ooit 3 keer 200mg genomen...op 2 weken 10kg bij. Absuurd gewoon. Nu met overdag 1 keer 50mg en 100mg voor slapen lijkt het doenbaar. Maatje 36 heb ik al lang niet meer door al men medicatie gebruik. Mr deze 'vreetbuien' OMG. Abnormaal !!! Erger dan tijdens men zwangerschappen ( Vergelijk het met een eeuwig durende 'boefkick' )

06-01-2021 | Vrouw | 42
quetiapine (12mg)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Het hielp een tijd goed om in te kunnen slapen. Nu sinds een paar maanden niet meer. Dosis is verhoogd, maar nog steeds geen effect.

08-11-2020 | Vrouw | 28
quetiapine (25mg)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Ik slik nu al 2,5 jaar 25 mg voor het slapen gaan en ik kan sinds dien weer eindelijk slapen zonder wakker te worden in het zweet. In het begin heel moe ervan geweest en nu moet ik het vooral op tijd in de avond innemen anders is het moeilijk mijn bed uit komen in de morgen. Ik ben heel blij met dit medicijn en kan eindelijk weer slapen.

28-04-2019 | Vrouw | 27
quetiapine (400mg)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Ik kon gewoon niks meer. Ik voelde me een zombie. Emotieloos. Opstaan was al moeilijk. Ik keek elke dag zo : ._. Ik voelde me gewoon dood vanbinnen en dat maakte me dan weer echt verschrikkelijk depressief. Zeker omdat ik ook erg aan het aankomen was en ik had op dat ook een eetstoornis. Erg vervelend allemaal. Ben blij dat ik dat spul niet meer gebruik. Snap ook nie[lees meer...]t waarom ze dat een kind van 16 ooit hebben gegeven. 1/10 raad het niemand aan. Verschrikkelijke psychiater had ik.

22-09-2018 | Vrouw | 44
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Ik slik nu ruim 2 jaar seroquel 50 Mg voor het slapen . Door mijn ptss veel nachtmerries vandaar dat mijn psychiater mij dit middel had voorgeschreven . Begonnen met 25 Mg maar na verloop van tijd moest ik steeds meer nemen . Ik hou niet van medicatie dus ik ben zelf gaan minderen wel in overleg met psychiater vandaar nu nog 50 Mg voor de nacht . De medicatie doet op zich [lees meer...]wel zijn werk . Na een half uurtje begin ik slaperig te worden en val als een blok in slaap aks ik in bed ga liggen . In de twee jaar ben ik sinds ik de medicatie gebruik lichaamlijk achteruit gegaan . Zware burn-out gehad 2 keer meer lichaamlijk kwam door de ptss zeiden ze . Nu twee jaar verder met goede behandelingen voel ik me helemaal niet goed . Ik word met de dag zwakker , veel last van mijn spieren , licht in mijn hoofd met draaiduizeligheid tintelingen in handen en voeten . Nu is mijn vraag herkent iemand dit !!! Ik lees wel veel slechte dingen over seroquel ( dat het gevaarlijk is en dat het je nieren en lever aan kan tasten enzo en beangstigd mij op deze manier wel . Heeft iemand hier ervaring mee of herkent mijn verhaal ??

12-11-2017 | Man | 35
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Heel wat geprobeerd inmiddels zonder ook maar enig resultaat of effect. Extreem hoge dosis van diverse medicatie uitgetest en niets lijkt effect te hebben: Depakine 3000mg + Lamatrogine 100Mg. Oxazepam 400mg + slaap medicatie en allen geen enkel effect of ook maar een merkbaar iets. Eerste 50mg op de avond genomen en twee uur later van de wereld af. Slapen als een roo[lees meer...]sje mits ik ze tijdig inneem voordat ik over mijn slaap heen ga. Angst valt weg overdag en geen heftige dromen meer. Minder flashbacks aan de gebeurtenis en durf makkelijker de straat op. Zelfs invloed op mijn autisme en epilepsie. De bijwerkingen zijn voor mij vrij stevig zoals het niet meer kunnen verdragen van licht (met een zonnebril op in het donker tv kijken terwijl de achtergrond licht op minimaal staat) en na 16 uur een vreselijke afkick van de medicatie dat het uitwerkt (sterke angst en misselijk gevoel met lichte hyperventilatie). Na heel veel medicatie en andere (iligzle) stoffen te hebben geprobeerd ben ik behoorlijk onder de indruk van deze medicatie in positieve zin.

02-12-2015 | Vrouw | 46
quetiapine (100mg)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Ruim twee jaar steeds een ander(e) medicijnen naast de seroquel. 100mg per dag en fluoxetine. Morgen overleg met de psych over verhoging medicatie. De seroquel helpt om in en door te slapen. Echter wel elke nacht nachtmerries. De depressies hetzelfde nivo. En 20 kg aangekomen. Krijg ook emdr therapie. Maar het is een langdurig proces.

05-08-2014 | Vrouw | 35
quetiapine (400mg)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
ik heb seroquel (800mg) ruim 8 a 9 jaar gebruikt zonder gewenst effect, maar wel met bijwerkingen. ik ben na een jaar gestopt te zijn ruim 80 kg afgevallen, precies het gewicht dat ik kreeg ik door gebruik van seroquel. mijn tanden en kiezen zijn bijna allemaal volledig afgebroken door seroquel. mijn leven liep als in een waas aan mij voorbij, ook die waas is nu volledig [lees meer...]weg. ik kan weer lachen, maar ook huilen hoort nu eenmaal bij t leven. tijdens seroquel waren mijn emoties volledig afgestompt, genieten kon ik niet, nu gelukkig weer wel. het stoppen was een ware kwelling vergelijkbaar met afkicken nooit meer dus door seroquel en vooral de bijwerkingen die ik ervan gehad heb maar ook hoe zwaar het was om te stoppen ben ik zeer huiverig geworden voor medicatie m.n antipsychotica!!

04-01-2014 | Vrouw | 53
quetiapine
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
kreeg seroquel voorgeschreven in een tijd dat het voor mij wat spannend was op mijn werk , waardoor ik ging piekeren en slecht sliep, las de bijsluiter en schrok van alle bijwerkingen die er konden voorkomen. Ik heb ooit al eens en trombose been gehad en heb last van Rinitis door allergie, hartritme stoornissen komen voor in mijn naaste familie en heb een dwarslaesie door [lees meer...]veel kracht inspanningen met mijn bovenlijf s ochtends als ik wakker wordt spierpijn in de ledematen die iknog wel voel en stijve spieren. dus nam zo af en toe, 1 tot 2 maal per week savonds 50 mg, sliep dan als een roos, werd erg wazig in mijn hoofd wakker, maar eens niet denken is wel lekker, vanaf juli 2013 nam ik op sterke aanhouding van de psychiater elke avond 50 mg. Het kan , zegt zij weinig kwaad, is minder slecht dan de verslavende barbituraten, en je kan er zo weer mee stoppen! Ik had Neuropatische pijn achter schouderblad en arm door verschillende nekhernia's en een nekstenose operatie waarbij de revalidatie na de operatie zeer slecht was, maar had daarvoor al ruim 1 jaar een tens apparaat welke de pijn vrijwel tot 0 terugbracht. lanzaam aan kreeg ik steeds meer pijn in mijn schouderblad uitbreidend naar er net onder ennasst en onder mijn oksel en bij mijn ribben, op een bepaalt moment realiseerde ik mij dat het tens apparaat tegen mij werkte ipv mij nog hielp. Huisarts, pijnspecialist, neuroloog niemand kan de oorzaak vinden, van kastje naar muur gestuurd en bekeken worden als geval niet als mens. Wanhopig zijn en gek worden van de pijn en de angst dat ik naast mijn benen starks ook niet meer mijn armen kan bewegen, ik wil niets meer inleveren en wil blijven werken op mijn kleindochter passen en mijn hobbys en sport blijven uitvoeren, wanhopig was ik, en dacht, zo wil ik niet leven, dit is geen kwaliteit van leven. Toen kreeg ik ook hoofpijn door kaakholte ontsteking, ik acht ineens ik stop met de troep van een Seroquel. Het koste mij 2 korte nachten en een paar dagen behoorlijke buikloop en nog meer wanhopige tranen. maar ik heb geen hoofdpijn meer en het lijkt of die zenuwpijn minder is ondanks miner hoge dosering morfine pleisters. Vooral op Engels talige sites vind je de bijwerking van zenuwpijn door Seroquel gebruik. Ik denk dat het zo is. Mijn psychiater zal el eer zeggen dat het flauwekul is, maar het is mijn lijf! en mijn ervaring met psychiaters is ook dat ze alleen aardig voor je zijn als je precies doet wat ze zeggen dat je moet doen en welke medicijnen je moet slikken. ben benieuwd of meer mensen ervaringen hebben met zenuwpijn bij gebruik van Seroquel