Ervaringen met Seroquel

Psychose (85 meningen)
Schizofrenie (32 meningen)
Borderline persoonlijkheidsstoornis (21 meningen)
Onrust (21 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (13 meningen)
Chronische depressie (5 meningen)

17-10-2018 | Man | 16
quetiapine (400mg)
Psychische klachten
Ik heb dit medicijn 12 jaar geslikt op hoge dosering (door ggz voorgeschreven) ik hebbal heel mijn leven vanaf 4de levensjaar met ggz te maken gehad. Dit medicijn h3b ik vanaf mijn 17de moeten nemen toen enkel bekend als seroquel. 400mg per dag. Sinds 2016 december geheel medicatieloos door de goede zorg en begeleiding van Parnassia. Echter ben ik totaal nietvtevreden over[lees meer...] dit medoxijn en de werking . 1. Kwerd letterlijk labiel in mijn laten en doen en gedrag. Geen zelfwaardigheid meer. Ik werd steeds meer depressiever terwijl dit middel depressies , stress en voor allerlei psychyse klachten zou moeten kunnen zijn... nu wil ik niet bagatalisern maar ik ben ernstig verslaafd aan alles e nogwat geweest. Dit middel moet de snak middelengebruik dempen. Sinds ik met deze medicatie ben gestopt ben ik met hulp van praatgroepen al sinds 2017 feb clean. Toch raar want voel me niet meer zo ongelukkig, laveloos, depressief, en toon fee grensoverschrijdend gedrag meer. Dit heb ik aan het stoppen van dit medicijn overgehouden. Stoppen heeft me leven zo veel meer kleur gegeven. Mensen die zich ook niet hunzelf voelen of zich enigzins in mijn verhaal kunnen vinden raad ik aan om hier over met een vertrouwelijk persoon of bij ggz te praten. Gr

05-09-2016 | Man | 56
quetiapine (100mg)
Psychische klachten
Al ongeveer 6 jaar gebruik ik het. Destijds na een opname op de PAAZ is me dit voorgeschreven tegen het in kringetjes denken (piekeren dus) in de tijd dat ik suïcidaal was. Het helpt voor geen meter, maar men wil het niet van mijn medicatielijst afhalen. Mijn psychische gesteldheid was destijds wel dusdanig dat het mij zou kunnen helpen. Inmiddels is alles weer stabiel[lees meer...].

26-06-2016 | Vrouw | 43
quetiapine (100mg)
Psychische klachten
vreselijke hoofdpijnen !! heb nu van de ene op de andere dag gestopt door de helse pijnen. pijnstillers helpen niet. Misselijkheid ten top. een ijszak op het hoofd is het bete wat je kan doen. Nu ongeveer de vierde dag, hopelijk vandaag beter. Mijn psychiater is in verlof. De huisarts vroeg gewoon of ik thuis iemand had om mee te praten ... waarom ga je naar de do[lees meer...]kter ... om terug naar huis gestuurd te worden (hihi) Nu neem ik nog Sipralexa (of het generisch produkt ervan (eschitalopan, of zoiets, 20 mg) en Lendormin om mijn dag op tijd te stoppen. Maar als u dit nachtelijke uur ziet, slaap ik nog altijd niet door. afwijzingen; vroeger, geen serieuze hulp (er wordt niets gedaan, niets onderzocht, lange wachttijden, dure gesprekken, artsen communiceren niet; ieder schrijft het zijne voor.....)

12-04-2016 | Man | 28
quetiapine (200mg)
Psychische klachten
hele slechte ervaringen met dit middel, hoop het nooit meer nodig te hebben. ik voelde me alsof ik een hersenbloeding had, na derde keer inname, ene pupil was groter dan de ander, gevoel van een brok die door me aders schoot... erg slechte ervaring.

10-11-2015 | Man | 24
quetiapine (200mg)
Psychische klachten
Top middel 800mg in de avond, geen XR werd ik veel somberder van volgende dag gewoon normale Instant Release dus, en ik slaap als een roosje+minder somber volgende dag en minder stress in deze voor mij moeilijke tijd.

06-10-2015 | Vrouw | 31
quetiapine (25mg)
Psychische klachten
Om in slaap te komen, en om suïcidale klachten te onderdrukken. Helaas door dit middel wel een aantal kilo aangekomen.

29-07-2015 | Man | 30
quetiapine (25mg)
Psychische klachten
na kort gebruik seroquel is diabetes type 1 ontstaan.

06-06-2015 | Man | 42
quetiapine (50mg)
Psychische klachten
Drink dit Serogeul niet het geeft een totaal tegenoverstelde effect.!! !Troep is het geen positieve resultaat bij mijn in ieder geval doe het liever zonder. En de resterende wat er nog in me lichaam zit vecht me immusysteem al tegen nooit meer.!!!

15-01-2015 | Man | 49
Psychische klachten
1 bijwerking maar wel een zeer ernstige 2 tia's en 1 herseninfarct binnen 1 weken na het begin van het medicijn kreeg ik de eerste tia 1 week later weer een tia 2 weken later een herseninfarct ik moet wel zeggen dat ik nog meer psychische medicijnen slik ik ben nu 2 weken gestopt met de medicijnen en de druk die ik had in mijn hoofd is weg en ik heb ook nergens ge[lees meer...]en last meer van ik hoop dat het zo blijft

05-06-2014 | Man | 27
Psychische klachten
Gebruik het spul nu 3 weken. Ben nog steeds hartstikke moe en erg inactief deze dagen. Dromen zijn sinds ik dit slik erg intens. Hallucinaties zijn er nog steeds in de avond maar hopelijk gaat dat weg na langer gebruik.

06-04-2013 | Vrouw | 32
Psychische klachten
Ben dit middel na een kleine week gestaakt omdat de slaperigheid die het veroorzaakte zo overheersend was dat ik het geen dag langer in mijn lijf wilde. Zelfs voor een wenperiode was deze slaperigheid onacceptabel, ik kon helemaal niets meer, zelfzorg ging zelfs nauwelijks meer! Zoiets absurds heb ik nog nooit meegemaakt ondanks andere psychofarmaca te hebben gebruikt.

07-10-2009 | Vrouw
Psychische klachten
Rustig in mijn hoofd. So far, so good. Maar veel last van bijwerkingen, vooral mijn spieren en een sterk verhoogde bewegingsdrang. Ben ook minder schrikachtig en slaap fantastisch!

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (623) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum