Seroquel

quetiapine

Bij  PsychoseX

Schizofrenie (25 meningen)
Borderline persoonlijkheidsstoornis (15 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (13 meningen)
Onrust (13 meningen)

26-02-2020

Psychose

Ik vond seroquel wel fijn .het haalde scherpe kantjes ervan.je word er wel slaperig van
02-08-2019

Psychose

Helaas veel slaap en verslapping bij spieren bij hoge dosis. Niet bij 300 Mg met depakine.
19-02-2018

Psychose

Ben er deze week achtergekomen dat dit middel in Amerika allang uit de handel is gehaald. Het is zeer giftig en gevaarlijk voor nieren, schildklier en lever. Levensverwachting loopt terug met 30 (!) jaar. Omdat ik heel veel bijwerkingen kreeg, ben ik op internet gaan zoeken naar Seroquel XR en wat het voor schade aanbrengt. Ik heb al sinds 1981 last van psychoses (schizo-a[lees meer...]ffectieve stoornis), maar ook jarenlang tussentijds niet. Vorig jaar kreeg ik mijn 4e psychose (anderhalve maand lang). Ik overweeg over te stappen naar een anti-psychoticum uit de oudere lichting. Deze zijn bewezen veiliger te zijn. Bovendien is Seroquel XR minder werkend hoe langer je het gebruikt en beinvloedt het de werking van de hersenen waardoor er een grote afhankelijkheid aan het middel ontstaat.
08-07-2017

03-01-2017

Psychose

Ik gebruikte dit medicijn voor het eerst toen ik 14 jaar was, omdat ik psychotisch was. Ik slikte toen 200 mg, dit hielp wel maar was heel erg een zombie en besloot te stoppen omdat ik dacht beter te zijn (de psychiater was het er mee eens). 3 jaar later ging het weer mis, ik ging weer dingen zien die er niet waren en dingen horen die andere niet hoorde. Nu slik ik deze m[lees meer...]edicijnen ongeveer een jaar, ik heb lang op 50 mg gezeten en dit hielp tot dat mijn klachten er doorheen kwamen. Nu zit ik op 150 mg en ben nog in opbouwende fase. Het helpt minimaal, ik hoor en zie nog steeds dingen maar dit komt minder hard binnen. Het is moeilijk uit te leggen, het voelt echt alsof je drugs gebruikt hebt.
17-07-2016

Psychose

Paar jaar terug gestart, eerst 25mg zonder verlengde afgifte voor slapeloosheid en angsten, binnen een half jaar zat ik op de 100mg zonder verlengde afgifte, zonder enig succes. Slapen lukte niet en de angsten werden alleen maar erger. Hallucinaties en psychoses begonnen en dus de dosering opgekrikt naar 200mg met verlengde afgifte (XR) en 100mg zonder verlengde afgifte. B[lees meer...]ehoorlijk aangekomen en alleen maar suïcidale gedachtes gehad ook een poging gedaan zonder succes. Die troep heeft een heel deel van mijn leven bepaald, elke dag rondgelopen als een zombie en lag te slapen overal waar het kon. Als je de keuze hebt, vraag dan om een andere. Nu zelf ook een andere en gaat zo veel beter! Dit is legale drugs die je niet moet willen hebben.
10-04-2016

Psychose

In 2014 heb ik twee zeer zware psychoses gehad met als gevolg een gedwongen opname. Ondanks dat ik al 25 jaar bekend was met depressies en 12 jaar met hypomane fases, had ik niet eerder een psychose gehad. Ik kreeg in het begin Zyprexa en Haldol. Dit werkte niet afdoende en kreeg seroquel. Ondanks vervelende bijwerkingen (toename van 30 kilo in gewicht) ben ik zeer tevrede[lees meer...]n. Ik ben helemaal stabiel in mijn hoofd. Ik heb een forse dosering (600 mg langwerkende Seroquel en 300 mg kortwerkende Seroquel per dag). Het houdt mij psychose vrij en daar ben ik erg dankbaar voor. Niemand wil medicijnen slikken ook ik niet, maar als het niet anders kan, dan ben ik blij dat ze er zijn. Zonder kan ik niet, dat zou betekenen dat ik opname na opname zou hebben. Nu kan ik gelukkig buiten de muren genieten van het leven!
21-11-2015

Psychose

Sinds 2008 slik ik Seroquel, in het begin 25mg. De afgelopen jaren heb ik fikse psychoses gehad, zo'n twee keer per jaar en dan een paar maanden lang. Ik heb tijdens de psychoses 100 mg geslikt, daar werd ik wel wat kalmer van maar de psychose ging er niet van weg. Sinds een aantal weken ben ik bij een nieuwe psychiater onder behandeling die me vertelde dat ik een te lage[lees meer...] dosering heb gebruikt. 100mg is nl. geschikt voor het stabiliseren van stemmingswisselingen. Nu verhoog ik de dosis maar wel geleidelijk. Daarnaast gebruik ik mirtazapine 30 mg en diazepam 5 mg. Ik heb wel bijwerkingen zoals een droge mond en vergeetachtigheid, obstipatie en wazig zien. Ik neem alle tabletjes voordat ik ga slapen, ik slaap erg lang, minstens 10 uur. Ik slaap wel beter door de Seroquel en heb een wat opgeruimder gevoel als ik wakker word. Ondanks ik liever helemaal geen medicatie slik vind ik S. wel een goed medicijn. Ik heb vaak gelezen dat men aankomt in gewicht wat me erg vervelend lijkt. Ik kom er niet van aan, ik denk omdat ik alle geraffineerde suikers uit mijn dieet heb geschrapt en heel bewegelijk ben. Ik wens allen veel sterkte toe!
08-02-2013

Psychose

Zomer 2012 heb ik kort na de geboorte van ons kindje een lichte kraambedpsychose gekregen. Het ging na enkele dagen niet meer en ze zijn toen begonnen met het voorschrijven van medicijnen (niet seroquel xr) Die hielpen haast niet en hadden rare bijwerkingen. Na 14 dagen ben ik begonnen met het medicijn seroquel xr 300 mg. Na enkele dagen begon het echt goed door te werken [lees meer...]en ik werd helemaal blij, want ik begon mezelf weer te herkennen! De verbetering is alleen maar doorgegaan gelukkig. Ik heb heel veel baat bij dit medicijn. Inmiddels gebruik ik nu nog 50 mg en volgende maand mag ik nog verder afbouwen naar 25 mg. Ik heb haast geen bijwerkingen gehad alleen af en toe een gevoel van zwakte/slapheid of ik zo flauw kan vallen en ik ben ook wel wat kg's aangekomen.
26-12-2012

Psychose

Dankzij deze medicijnen heb ik nu meer rust in me hoofd en slaap ik 's nachts weer heerlijk. Wie herkent de bijwerking wazig zien? Mijn ogen zijn sinds ik dit slink behoorlijk achteruit gegaan. Waarschijnlijk omdat ik overgevoelig ben voor een stofje wat in dit medicijn zit.
16-10-2012

Psychose

Ik slik dit middel nu 10 jaar tegen psychoses. Ben begonnen met 50 mg, maar de psychiater vond dat te weinig. 400 mg was volgens hem normaal. De 50 mg werkten bij mij net zo goed als de 400 mg die ik uiteindelijk toch, door de psychiater, ben gaan slikken. Nu kan ik helaas niet terug naar de 50 mg. Ik ben er aan verslaafd geraakt. Het is voor mij een goed slaapmiddel. Ik [lees meer...]slik alle 400 mg voor het slapen gaan. als ik overdag 200 mg zou gaan slikken, dan moet ik oppassen dat ik tijdens het boodschappen niet onderuit ga, vandaar alles in een keer. De heftige psychoses worden door dit middel goed onderdrukt. Ik ben wel altijd moe en vaak vlak van emoties. Ik hoop dat ik door een wonder er ooit nog vanaf kom. Je word er toch depressief van uiteindelijk. Geen wonder want het onderdrukken van een psychose lijkt me nu ook niet echt gezond. De enige vervelende bywerking van dit middel is voor mij elke dag,elk moment ; pijn bij het slikken. Dit middel was voor mij wel het middel met de minste bijwerkingen. Ik moet regelmatig mijn bloed laten onderzoeken en ik lees nu op dit forum dat suikerziekte voort kan komen door dit middel. Omdat ik het al 10 jaar slik ben ik hier wel nu bang voor.
28-05-2012

Psychose

ik heb 6 jaar geleden een zware psychose gehad. heeft een paar jaar geduurd tot ik weer "normaal "was.in het begin vreselijke bijwerkingen gehad, maar nu slik ik het sàvonds nog voor het slapen en als onderhoudsdosis. ik hb nergens geen last meer van, in mijn hoofd is het nou rustig en ik kan gewoon alles doen ook auto rijden.alleen ja je krijgt meer eet buien..
28-02-2020

Psychose

Het enige is dat, gebruik seroquel of seroquel xr nooit in te hoge dosis maar met mate of maak een schematabel per dag. Nooit hoger slikken dan 800mg. Seroquel is aangeraden voor tijdelijk gebruik, anders omswitchen naar een ander atypische neurolepticum waarvan men geen hartklachten krijgt. Ik slik seroquel in hoge dosis per dag al 17jaar lang onder dwang. Meer kan ik nie[lees meer...]t zeggen.
15-04-2019

Psychose

in 2011 t/m 2012 gebruikt voor pschychoses. sterkte 2000 mg. werkte bij mij totaal niet/ deed bij mij niks.
10-05-2018

Middel ..P R Bragging our
08-09-2017

Psychose

Dit medicijn was een uitkomst, voor het eerst sinds maanden voelde ik me ontspannen, in het begin was het net of was ik aangeschoten maar dat was juist fijn. Dit gevoel ging binnen een week over, maar werking bleef wel het zelfde. Na inname kom ik helemaal tot rust in mijn hoofd, kan mijn angsten dan heel goed relativeren en ik slaap er goed op. Voor mij is dit echt een w[lees meer...]ondermiddel, ik weet wel van de bijwerkingen en de schade die het medicijn aanricht, maar dat neem ik maar voor lief. Ik VOEL me een stuk beter.

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (540) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (497) - Antibiotica - penicillines breedspectrum