quetiapine

Bij  PsychoseX

Schizofrenie (31 meningen)
Onrust (20 meningen)
Borderline persoonlijkheidsstoornis (19 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (13 meningen)

25-06-2022 | Vrouw | 36
quetiapine (50mg)
Psychose
Hoi, ik was begonnen met dit medicijn nadat ik verhuist was. Al vanaf mijn 18e heb ik een depressie en die werd heftiger nadat ik verhuist was naar een andere stad (tijdens corona). Ik lag alleen maar op bed. Ook had ik flinke overlast van mijn bovenburen, daar was mede door corona de hele aanhang, dochter en zoon met kinderen bij gekomen. Hier woont eigenlijk alleen een [lees meer...]vrouw. Deze overlast gaf mij zo veel prikkels dat er een psychose ontstond en ik begon met quetiapine. In het begin sliep ik heel onrustig en praatte in mijn slaap, ook schopte ik met mijn benen. En bij inslapen stuiptrekkingen in het been. Dat is minder geworden na een tijdje. Het medicijn helpt wel goed om te slapen en rust in het hoofd te geven. Las hier ook over vreetbuien, die heb ik ook. Verder heb ik denk ik niet zo'n last met afbouwen omdat ik welleens geen medic meer had en weinig klachten ervaarde. Waarschijnlijk omdat het om 50 mg gaat. Al met al ben ik blij met deze medicatie omdat het mijn psychose verholpen had en er mee kon slapen.

26-02-2020 | Vrouw | 37
quetiapine (25mg)
Psychose
Ik vond seroquel wel fijn .het haalde scherpe kantjes ervan.je word er wel slaperig van

02-08-2019 | Vrouw | 38
quetiapine (650)
Psychose
Helaas veel slaap en verslapping bij spieren bij hoge dosis. Niet bij 300 Mg met depakine.

19-02-2018 | Vrouw | 56
Psychose
Ben er deze week achtergekomen dat dit middel in Amerika allang uit de handel is gehaald. Het is zeer giftig en gevaarlijk voor nieren, schildklier en lever. Levensverwachting loopt terug met 30 (!) jaar. Omdat ik heel veel bijwerkingen kreeg, ben ik op internet gaan zoeken naar Seroquel XR en wat het voor schade aanbrengt. Ik heb al sinds 1981 last van psychoses (schizo-a[lees meer...]ffectieve stoornis), maar ook jarenlang tussentijds niet. Vorig jaar kreeg ik mijn 4e psychose (anderhalve maand lang). Ik overweeg over te stappen naar een anti-psychoticum uit de oudere lichting. Deze zijn bewezen veiliger te zijn. Bovendien is Seroquel XR minder werkend hoe langer je het gebruikt en beinvloedt het de werking van de hersenen waardoor er een grote afhankelijkheid aan het middel ontstaat.

08-07-2017 | Vrouw | 30

03-01-2017 | Vrouw | 19
quetiapine (150mg)
Psychose
Ik gebruikte dit medicijn voor het eerst toen ik 14 jaar was, omdat ik psychotisch was. Ik slikte toen 200 mg, dit hielp wel maar was heel erg een zombie en besloot te stoppen omdat ik dacht beter te zijn (de psychiater was het er mee eens). 3 jaar later ging het weer mis, ik ging weer dingen zien die er niet waren en dingen horen die andere niet hoorde. Nu slik ik deze m[lees meer...]edicijnen ongeveer een jaar, ik heb lang op 50 mg gezeten en dit hielp tot dat mijn klachten er doorheen kwamen. Nu zit ik op 150 mg en ben nog in opbouwende fase. Het helpt minimaal, ik hoor en zie nog steeds dingen maar dit komt minder hard binnen. Het is moeilijk uit te leggen, het voelt echt alsof je drugs gebruikt hebt.

21-11-2022 | Man | 38
Psychose
Slapen,slapen en liggen en liggen.

25-10-2022 | Man | 56
quetiapine (200mg)
Psychose
Kreeg pshycocis, werd in isoleercellen wakker enz, nooit eerder meegemaakt, maar slikte ook 15 a 20 oxzezepam 50 mg pd erbij, en crack verslaving. Na afbouwen van 800 mg jaren geleden , nu al jaren clean met methadon en seroquel afbouw al 18 jaar geen psychose gehad, alleen de fysiek afbouw soms zeer pittig en sta nu nog op 200 mg en wil ook daar nog van af, maar voor nu[lees meer...] echt blij met mijn leven,

03-10-2022 | Man | 38
Psychose
Seroquel kwelt de hartspier en werkt in de hartspier met hoge hartslagen non-stop. Alsof ik in de bokskring continu boksen heb gehad met weggevlogen kop, Knock out. Wasted. Bij mij heeft de verpleegster mij 600 Mg seroquel plat geplet in een glas met water. En ik moest dat opdrinken. Resultaat direct op de vloer kapotgevallen bij de verpleegpost. Illegale psychiatrie. Ik g[lees meer...]a een advocaat inschakelen en een rechtzaak beginnen wegens mishandeling met poging tot moordslag op mij door psychiater en verpleger. Dit kan dus niet ongestraft blijven.

18-09-2022 | Man | 38
quetiapine (400mg)
Psychose
Slik 2 x 400mg XR tablet sero kwel van AstraZeneca.Ene in de avond en ene in de voormiddag. Heftig suf voor uren lang. Serokwel is bedoeld voor grote vrouwen en grote mannen. Dit is niet voor kleine mensen aangewezen. Hoge serokwel hoeveelheid is wat er nodig is voor de brein. Als ik teveel dopamine aanmaakt, dan dient serokwel om serotonine aan te maken om te dopamine ge[lees meer...]halte in de brein te doen dalen.

04-09-2022 | Man | 38
Psychose
Ik heb iemand gekend die jaren lang seroquel moest slikken, was overleden. Oorzaak was te hoge dosis seroquel, overleed aan hartaanval. Johnny is dood door teveel seroquel gebruik.Moge hij rusten in vrede wat niet bestaat. Ik vind dat seroquel en XR is quetiapine uit de handel moet gehaald worden voor definitief. Van seroquel en de XR variant voel ik mij als een begaaide j[lees meer...]unkie. Ik kan niet meer zo verder riskant leven met seroquel XR. Het is te riskant voor mijn fysieke gezondheid. Genoeg is genoeg. Ik ben aan seroquel XR verslaafd, mijn hele brein systeem kan niet meer zonder seroquel. Hoe ga ik in godsnaam een andere atypische antineuroleptica uittesten zonder seroquel XR? Wat een lijdensweg die seroquel en de XR variant. Ik moet een andere atypische antineuroleptica hebben. Dat is mijn hoop.

08-08-2022 | Man | 38
Psychose
Van mijn seroquel XR 800 Mg per overdag gedeeld door 3 tabletten per dag. Ik word er aggressief van omdat mijn hartslag escaleert in turbo hoge hartslagen per minuut. Ik heb ook zyprexa gehad van die gele ronde smelttabletje, waardoor ik direct stoned was voor een half uurtje. Ik wil die seroquel vroeg of laat onder dwang omruilen met een andere atypische antineuroleptica.[lees meer...] Ik heb altijd in de vroege nacht hartspier pijn. Ik wil altijd de 112 bellen in de nacht. Hey, beste patiënten, kan de psychiaters ook 1200 Mg XR de opdracht geven naar verplegers? En dan op de alarmbel drukken. Of ontsnappen uit de psychiatrie van de ellende. Hahaha. Of beter gezegd DOOD.

24-07-2022 | Man | 38
Psychose
Ik slik Seroquel al 19 jaar lang sinds 2003- 2022.In lage dosis is leefbaar maar seroquel in hoge dosis zoals bvb. 800 Mg (XR) is bijna niet haalbaar.Dus kan je ook bètablokkers slikken voor die hoge hartslagen per minuut van die seroquel. Ik slik dit seroquel vroeger met directe afgifte en dan overgeschakeld naar seroquel XR. Ik ben ook fysiek verslechterd en een tikkeltj[lees meer...]e ingekrompen.

28-06-2022 | Man | 38
Psychose
Seroquel of quetiapine is geen snoep. Het is moeilijk om te functioneren in de maatschappij met seroquel en je word er geestelijk gehandicapt van en fysiek en mentaal traag.

01-02-2022 | Man | 37
quetiapine (400mg)
Psychose
Gebruik sero niet voor jaren want dan kan je een delier krijgen en overlijden. Dan heeft sero geen vat meer om de psychose af te remmen. Dus kan je de vrije keuze maken, bvb . een andere antipsychotica vragen aan je huisarts, als uw huisarts er tenminste verstand en ervaring mee heeft. Je kan ook een neuroloog pschychiater erover bespreken.

30-01-2022 | Man | 38
Psychose
Enorm veel nadelen dan voordelen

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (597) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (558) - Antibiotica - penicillines breedspectrum