quetiapine

Bij  PsychoseX

Schizofrenie (28 meningen)
Borderline persoonlijkheidsstoornis (19 meningen)
Onrust (18 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (13 meningen)

26-02-2020 | Vrouw | 37
quetiapine (25mg)
Psychose
Ik vond seroquel wel fijn .het haalde scherpe kantjes ervan.je word er wel slaperig van

02-08-2019 | Vrouw | 38
quetiapine (650)
Psychose
Helaas veel slaap en verslapping bij spieren bij hoge dosis. Niet bij 300 Mg met depakine.

19-02-2018 | Vrouw | 56
Psychose
Ben er deze week achtergekomen dat dit middel in Amerika allang uit de handel is gehaald. Het is zeer giftig en gevaarlijk voor nieren, schildklier en lever. Levensverwachting loopt terug met 30 (!) jaar. Omdat ik heel veel bijwerkingen kreeg, ben ik op internet gaan zoeken naar Seroquel XR en wat het voor schade aanbrengt. Ik heb al sinds 1981 last van psychoses (schizo-a[lees meer...]ffectieve stoornis), maar ook jarenlang tussentijds niet. Vorig jaar kreeg ik mijn 4e psychose (anderhalve maand lang). Ik overweeg over te stappen naar een anti-psychoticum uit de oudere lichting. Deze zijn bewezen veiliger te zijn. Bovendien is Seroquel XR minder werkend hoe langer je het gebruikt en beinvloedt het de werking van de hersenen waardoor er een grote afhankelijkheid aan het middel ontstaat.

08-07-2017 | Vrouw | 30

03-01-2017 | Vrouw | 19
quetiapine (150mg)
Psychose
Ik gebruikte dit medicijn voor het eerst toen ik 14 jaar was, omdat ik psychotisch was. Ik slikte toen 200 mg, dit hielp wel maar was heel erg een zombie en besloot te stoppen omdat ik dacht beter te zijn (de psychiater was het er mee eens). 3 jaar later ging het weer mis, ik ging weer dingen zien die er niet waren en dingen horen die andere niet hoorde. Nu slik ik deze m[lees meer...]edicijnen ongeveer een jaar, ik heb lang op 50 mg gezeten en dit hielp tot dat mijn klachten er doorheen kwamen. Nu zit ik op 150 mg en ben nog in opbouwende fase. Het helpt minimaal, ik hoor en zie nog steeds dingen maar dit komt minder hard binnen. Het is moeilijk uit te leggen, het voelt echt alsof je drugs gebruikt hebt.

17-07-2016 | Vrouw | 18
quetiapine (200mg)
Psychose
Paar jaar terug gestart, eerst 25mg zonder verlengde afgifte voor slapeloosheid en angsten, binnen een half jaar zat ik op de 100mg zonder verlengde afgifte, zonder enig succes. Slapen lukte niet en de angsten werden alleen maar erger. Hallucinaties en psychoses begonnen en dus de dosering opgekrikt naar 200mg met verlengde afgifte (XR) en 100mg zonder verlengde afgifte. B[lees meer...]ehoorlijk aangekomen en alleen maar suïcidale gedachtes gehad ook een poging gedaan zonder succes. Die troep heeft een heel deel van mijn leven bepaald, elke dag rondgelopen als een zombie en lag te slapen overal waar het kon. Als je de keuze hebt, vraag dan om een andere. Nu zelf ook een andere en gaat zo veel beter! Dit is legale drugs die je niet moet willen hebben.

10-04-2016 | Vrouw | 40
Psychose
In 2014 heb ik twee zeer zware psychoses gehad met als gevolg een gedwongen opname. Ondanks dat ik al 25 jaar bekend was met depressies en 12 jaar met hypomane fases, had ik niet eerder een psychose gehad. Ik kreeg in het begin Zyprexa en Haldol. Dit werkte niet afdoende en kreeg seroquel. Ondanks vervelende bijwerkingen (toename van 30 kilo in gewicht) ben ik zeer tevrede[lees meer...]n. Ik ben helemaal stabiel in mijn hoofd. Ik heb een forse dosering (600 mg langwerkende Seroquel en 300 mg kortwerkende Seroquel per dag). Het houdt mij psychose vrij en daar ben ik erg dankbaar voor. Niemand wil medicijnen slikken ook ik niet, maar als het niet anders kan, dan ben ik blij dat ze er zijn. Zonder kan ik niet, dat zou betekenen dat ik opname na opname zou hebben. Nu kan ik gelukkig buiten de muren genieten van het leven!

21-11-2015 | Vrouw | 44
quetiapine (100mg)
Psychose
Sinds 2008 slik ik Seroquel, in het begin 25mg. De afgelopen jaren heb ik fikse psychoses gehad, zo'n twee keer per jaar en dan een paar maanden lang. Ik heb tijdens de psychoses 100 mg geslikt, daar werd ik wel wat kalmer van maar de psychose ging er niet van weg. Sinds een aantal weken ben ik bij een nieuwe psychiater onder behandeling die me vertelde dat ik een te lage[lees meer...] dosering heb gebruikt. 100mg is nl. geschikt voor het stabiliseren van stemmingswisselingen. Nu verhoog ik de dosis maar wel geleidelijk. Daarnaast gebruik ik mirtazapine 30 mg en diazepam 5 mg. Ik heb wel bijwerkingen zoals een droge mond en vergeetachtigheid, obstipatie en wazig zien. Ik neem alle tabletjes voordat ik ga slapen, ik slaap erg lang, minstens 10 uur. Ik slaap wel beter door de Seroquel en heb een wat opgeruimder gevoel als ik wakker word. Ondanks ik liever helemaal geen medicatie slik vind ik S. wel een goed medicijn. Ik heb vaak gelezen dat men aankomt in gewicht wat me erg vervelend lijkt. Ik kom er niet van aan, ik denk omdat ik alle geraffineerde suikers uit mijn dieet heb geschrapt en heel bewegelijk ben. Ik wens allen veel sterkte toe!

08-02-2013 | Vrouw | 24
quetiapine
Psychose
Zomer 2012 heb ik kort na de geboorte van ons kindje een lichte kraambedpsychose gekregen. Het ging na enkele dagen niet meer en ze zijn toen begonnen met het voorschrijven van medicijnen (niet seroquel xr) Die hielpen haast niet en hadden rare bijwerkingen. Na 14 dagen ben ik begonnen met het medicijn seroquel xr 300 mg. Na enkele dagen begon het echt goed door te werken [lees meer...]en ik werd helemaal blij, want ik begon mezelf weer te herkennen! De verbetering is alleen maar doorgegaan gelukkig. Ik heb heel veel baat bij dit medicijn. Inmiddels gebruik ik nu nog 50 mg en volgende maand mag ik nog verder afbouwen naar 25 mg. Ik heb haast geen bijwerkingen gehad alleen af en toe een gevoel van zwakte/slapheid of ik zo flauw kan vallen en ik ben ook wel wat kg's aangekomen.

01-02-2022 | Man | 37
quetiapine (400mg)
Psychose
Gebruik sero niet voor jaren want dan kan je een delier krijgen en overlijden. Dan heeft sero geen vat meer om de psychose af te remmen. Dus kan je de vrije keuze maken, bvb . een andere antipsychotica vragen aan je huisarts, als uw huisarts er tenminste verstand en ervaring mee heeft. Je kan ook een neuroloog pschychiater erover bespreken.

30-01-2022 | Man | 38
Psychose
Enorm veel nadelen dan voordelen

30-01-2022 | Man | 38
Psychose
Gevaarlijke neuroleptica, niet te verklaren.

03-07-2020 | Man | 30
quetiapine (50mg)
Psychose
Na jaren drugmisbruik met vooral wiet en andere middelen wordt ik soms heel angstig en onzeker, hoor ik kwetsende stemmen en ben ik zeer snel achterdochtig. Dit belemmerde op d'n duur gans mijn leven en ik kon amper nog goed en langdurig functioneren. Na een paar gesprekken met een psychiater kreeg ik dit middel en eerst heb ik het geweigerd en ontkend maar uiteindelijk ha[lees meer...]d ik het echt wel nodig. Sindsdien zijn alle symptomen weg en verminderd, alsof het geluid gedempt is tot zo'n 10%. Hopelijk in de toekomst volledig weg. Liefst geen grotere dosis wil ik.

17-06-2020 | Man | 51
quetiapine (400mg)
Psychose
Na een psychose van ong 3mnd kreeg ik dit middel,en samen met Mirtazepine en Truxal is alles gedempt. 400mg per dag aan Seroquel...stond op 900mg.

28-02-2020 | Man | 36
Psychose
Het enige is dat, gebruik seroquel of seroquel xr nooit in te hoge dosis maar met mate of maak een schematabel per dag. Nooit hoger slikken dan 800mg. Seroquel is aangeraden voor tijdelijk gebruik, anders omswitchen naar een ander atypische neurolepticum waarvan men geen hartklachten krijgt. Ik slik seroquel in hoge dosis per dag al 17jaar lang onder dwang. Meer kan ik nie[lees meer...]t zeggen.

15-04-2019 | Man | 36
quetiapine (100mg)
Psychose
in 2011 t/m 2012 gebruikt voor pschychoses. sterkte 2000 mg. werkte bij mij totaal niet/ deed bij mij niks.

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (432) - Antibiotica - penicillines breedspectrum