quetiapine

Bij  PsychoseX

Schizofrenie (31 meningen)
Onrust (20 meningen)
Borderline persoonlijkheidsstoornis (19 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (13 meningen)

24-07-2022 | Man | 38
Psychose
Ik slik Seroquel al 19 jaar lang sinds 2003- 2022.In lage dosis is leefbaar maar seroquel in hoge dosis zoals bvb. 800 Mg (XR) is bijna niet haalbaar.Dus kan je ook bètablokkers slikken voor die hoge hartslagen per minuut van die seroquel. Ik slik dit seroquel vroeger met directe afgifte en dan overgeschakeld naar seroquel XR. Ik ben ook fysiek verslechterd en een tikkeltj[lees meer...]e ingekrompen.

28-06-2022 | Man | 38
Psychose
Seroquel of quetiapine is geen snoep. Het is moeilijk om te functioneren in de maatschappij met seroquel en je word er geestelijk gehandicapt van en fysiek en mentaal traag.

30-01-2022 | Man | 38
Psychose
Gevaarlijke neuroleptica, niet te verklaren.

28-02-2020 | Man | 36
Psychose
Het enige is dat, gebruik seroquel of seroquel xr nooit in te hoge dosis maar met mate of maak een schematabel per dag. Nooit hoger slikken dan 800mg. Seroquel is aangeraden voor tijdelijk gebruik, anders omswitchen naar een ander atypische neurolepticum waarvan men geen hartklachten krijgt. Ik slik seroquel in hoge dosis per dag al 17jaar lang onder dwang. Meer kan ik nie[lees meer...]t zeggen.

02-08-2019 | Vrouw | 38
quetiapine (650)
Psychose
Helaas veel slaap en verslapping bij spieren bij hoge dosis. Niet bij 300 Mg met depakine.

15-04-2019 | Man | 36
quetiapine (100mg)
Psychose
in 2011 t/m 2012 gebruikt voor pschychoses. sterkte 2000 mg. werkte bij mij totaal niet/ deed bij mij niks.

19-02-2018 | Vrouw | 56
Psychose
Ben er deze week achtergekomen dat dit middel in Amerika allang uit de handel is gehaald. Het is zeer giftig en gevaarlijk voor nieren, schildklier en lever. Levensverwachting loopt terug met 30 (!) jaar. Omdat ik heel veel bijwerkingen kreeg, ben ik op internet gaan zoeken naar Seroquel XR en wat het voor schade aanbrengt. Ik heb al sinds 1981 last van psychoses (schizo-a[lees meer...]ffectieve stoornis), maar ook jarenlang tussentijds niet. Vorig jaar kreeg ik mijn 4e psychose (anderhalve maand lang). Ik overweeg over te stappen naar een anti-psychoticum uit de oudere lichting. Deze zijn bewezen veiliger te zijn. Bovendien is Seroquel XR minder werkend hoe langer je het gebruikt en beinvloedt het de werking van de hersenen waardoor er een grote afhankelijkheid aan het middel ontstaat.

08-07-2017 | Vrouw | 30

21-11-2022 | Man | 38
Psychose
Slapen,slapen en liggen en liggen.

04-09-2022 | Man | 38
Psychose
Ik heb iemand gekend die jaren lang seroquel moest slikken, was overleden. Oorzaak was te hoge dosis seroquel, overleed aan hartaanval. Johnny is dood door teveel seroquel gebruik.Moge hij rusten in vrede wat niet bestaat. Ik vind dat seroquel en XR is quetiapine uit de handel moet gehaald worden voor definitief. Van seroquel en de XR variant voel ik mij als een begaaide j[lees meer...]unkie. Ik kan niet meer zo verder riskant leven met seroquel XR. Het is te riskant voor mijn fysieke gezondheid. Genoeg is genoeg. Ik ben aan seroquel XR verslaafd, mijn hele brein systeem kan niet meer zonder seroquel. Hoe ga ik in godsnaam een andere atypische antineuroleptica uittesten zonder seroquel XR? Wat een lijdensweg die seroquel en de XR variant. Ik moet een andere atypische antineuroleptica hebben. Dat is mijn hoop.

08-08-2022 | Man | 38
Psychose
Van mijn seroquel XR 800 Mg per overdag gedeeld door 3 tabletten per dag. Ik word er aggressief van omdat mijn hartslag escaleert in turbo hoge hartslagen per minuut. Ik heb ook zyprexa gehad van die gele ronde smelttabletje, waardoor ik direct stoned was voor een half uurtje. Ik wil die seroquel vroeg of laat onder dwang omruilen met een andere atypische antineuroleptica.[lees meer...] Ik heb altijd in de vroege nacht hartspier pijn. Ik wil altijd de 112 bellen in de nacht. Hey, beste patiënten, kan de psychiaters ook 1200 Mg XR de opdracht geven naar verplegers? En dan op de alarmbel drukken. Of ontsnappen uit de psychiatrie van de ellende. Hahaha. Of beter gezegd DOOD.

10-05-2018 | Man | 41
quetiapine (400mg)
Middel ..P R Bragging our

03-10-2022 | Man | 38
Psychose
Seroquel kwelt de hartspier en werkt in de hartspier met hoge hartslagen non-stop. Alsof ik in de bokskring continu boksen heb gehad met weggevlogen kop, Knock out. Wasted. Bij mij heeft de verpleegster mij 600 Mg seroquel plat geplet in een glas met water. En ik moest dat opdrinken. Resultaat direct op de vloer kapotgevallen bij de verpleegpost. Illegale psychiatrie. Ik g[lees meer...]a een advocaat inschakelen en een rechtzaak beginnen wegens mishandeling met poging tot moordslag op mij door psychiater en verpleger. Dit kan dus niet ongestraft blijven.

26-02-2020 | Vrouw | 37
quetiapine (25mg)
Psychose
Ik vond seroquel wel fijn .het haalde scherpe kantjes ervan.je word er wel slaperig van

19-06-2017 | Man | 37
quetiapine (600mg)
Psychose
Slik al sinds bijna tien jaar dit middel. Het is het beste anti psychoticum voor mij. Risperdal en Invega: teveel afgevlakt / wel goed gevoel maar geen gedachten meer. Abilify: lag vanaf dag 2 continu op bed: zeer nerveus en geen enkele zin om überhaupt iets te doen. Zyprexa: nooit aan begonnen wegens teveel gewichtstoename, veel meer als seroquel. Asenapine : ook geen zi[lees meer...]n meer om iets te doen. Volgens psychiater is seroquel geen dikmaker op zich. Dit is onjuist. Het maakt geen zak uit wat je ook probeert: sporten/ minder suiker of vet/ metabolisme verhogen. Ik probeer te minderen met dosis. Ben nu van 650 mg naar 600 mg ineens gegaan. Het is nog erger als stoppen met roken. Angst en hyperactief gevoel/ veel zweten overdag en in de nachten/ geen zin om iets te doen/ geen honger/ eerste uren van de nacht slapeloos/hoofdpijn/ spierpijn en schokken / dwanggedachten. Ik neem tegenwoordig alles voor slapengaan in, zodat de piek in de nacht ligt en dat je tien a twaalf uren later meest energiek bent. Je moet ook niet eerder op willen staan, want korter dan tien uur betekent zombie/ vreetaanvallen in nacht/super chagrijnig en totaal vervreemd van jezelf. Ik vroeg me af welke dosering je minimaal vind werken bij schizofrenie? Weet iemand dit uit eigen ervaring?

03-01-2017 | Vrouw | 19
quetiapine (150mg)
Psychose
Ik gebruikte dit medicijn voor het eerst toen ik 14 jaar was, omdat ik psychotisch was. Ik slikte toen 200 mg, dit hielp wel maar was heel erg een zombie en besloot te stoppen omdat ik dacht beter te zijn (de psychiater was het er mee eens). 3 jaar later ging het weer mis, ik ging weer dingen zien die er niet waren en dingen horen die andere niet hoorde. Nu slik ik deze m[lees meer...]edicijnen ongeveer een jaar, ik heb lang op 50 mg gezeten en dit hielp tot dat mijn klachten er doorheen kwamen. Nu zit ik op 150 mg en ben nog in opbouwende fase. Het helpt minimaal, ik hoor en zie nog steeds dingen maar dit komt minder hard binnen. Het is moeilijk uit te leggen, het voelt echt alsof je drugs gebruikt hebt.

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (597) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (558) - Antibiotica - penicillines breedspectrum