Ervaringen met Seroquel

quetiapine

Psychose (85 meningen)
Schizofrenie (32 meningen)
Borderline persoonlijkheidsstoornis (21 meningen)
Onrust (21 meningen)
Chronische depressie (5 meningen)

02-08-2015 | Vrouw | 27
quetiapine (200mg)
Schizoaffectieve stoornis
Heb een zeer slechte ervaring gehad met dit medicijn. Destijds voorgeschreven gekregen voor schizoaffectieve stoornis, manie en psychose. Had ook last van veel angsten, maar die waren heel veel erger geworden door dit medicijn, en in een zware depressie beland, waarin ik nog steeds zit. Zelfmoordneigingen gekregen, en een heel erg futloos gevoel, met heel erg kriebelige b[lees meer...]enen, waarvan ik niet lekker kon slapen, en overdag niet fijn functioneerde. Toen ik stopte met het medicijn, was er een hele grote verbetering voelbaar. Voelde me toen gelijk een stuk helderder weer, en de angsten werden weer meer zoals ze daarvoor waren. Zelfmoordneigingen verdwenen. Het helpt totaal niet vind ik, en ook niet als ondersteuning voor therapie. Wat ik destijds deed. Het is een beetje zoals, je kan het net zo goed wel of niet gebruiken, waarbij met je je een soort van gedrogeerd voelt, maar met veel vervelende bijwerkingen. Met lage dosering begonnen, tot 200. Kilos aangekomen, gelukkig met stoppen ervan af. Destijds meer mensen in mijn instelling gekend, met nare ervaringen met seroquel.

10-06-2015 | Man | 28
quetiapine (400mg)
Schizoaffectieve stoornis
Begonnen met 300 mg XR 1 keer per dag voor depressive klachten icm citalopram 40 mg. Na een aantal maanden heb ik een psychose gehad en ben toen opgenomen. Citalopram gestopt en voor zonodig 25 mg oxazepam en mirtazapine 30 mg voor de nacht. Dit ging een jaar goed tot dat ik mijn baan ben verloren,huis etc. Sinds toen vele psychoses gehad,paranoïde ,wanen,stemmen,hallucina[lees meer...]ties zelf geuren. In juni 1014 was de psychose zo heftig dat ik uit het raam ben gesprongen en 15 meter naar beneden ben gevallen. Het resultaat, 2x verbrijzelde hielbeenderen,gebroken heup,gebroken arm en last but not least een gebroken neus. Ik had dood moeten zijn maar blijkbaar een engeltje op mij schouder. Kan tot op heden weer lopen en daar ben ik dankbaar voor. Helaas de psychoses bleven. Ik ben dit jaar 5 weken op de high care afdeling van parnassia beland omdat ik met een mes door het huis liep en bijna mijn woon begeleider had neergestoken dus direct dwang opname. Seroquel XR naar 2x daags 400 mg,oxazepam 4x daags 25 mg,dexamfetamine 4x daags 10 mg(heb ook add) Het gaat redelijk nu maar blijf last houden van stemming stoornissen,ik hoop de psych snel te spreken om een stabilisator te gebruiken en of we van die rotzooi wat af kunnen halen. Seroquel is troep! maar noodzakelijk. Dat het voor slaapklachten wordt voorgeschreven is echt belachelijk. Antipsychotica is de grootste zooi die je kan slikken. Ik wil er ook van af maar de psych wil het nog aankijken helaas... To be continued!

13-08-2017 | Man | 29
quetiapine (100mg)
Schizoaffectieve stoornis
Dit middel werkt prima voor mij. Ik gebruik 3 keer op een dag, de snelwerkende variant met de volgende dosering: 2 keer 100mg en voor het slapen gaan 150mg. Samen met het middel sertraline 50mg heb ik mijn schizo affectieve stoornis goed onder controle. Mede dankzij deze medicatie heb ik de draad in me leven weer op weten te pakken. Let wel op: het gevoel van verzadiging k[lees meer...]an door het middel seroquel verminderen, waardoor je snel meer kan gaan eten. Ik adviseer iedereen dan ook voldoende te bewegen en gezond te eten.

09-05-2017 | Man | 32
quetiapine (300mg)
Schizoaffectieve stoornis
Had eerst 2 x 300mg gewone afgifte. Moest elke kwartier plassen tot 4 uur na inname. Toen 2 x 300mg XR verlengde afgifte geprobeerd. Kon helemaal niet meer plassen en ben met spoed naar de huisartsenpost geweest. Bleek urine-retentie te zijn, een bijwerking van de Seroquel!! Wat een ellende!! Gelijk abrupt gestopt met de totale dagdosis van 600mg. Spoedconsult bij de ps[lees meer...]ychiater en nu met Clozapine begonnen. Tot op heden verdraag ik de Clozapine goed.

12-04-2017 | Man | 32
quetiapine (300mg)
Schizoaffectieve stoornis
Seroquel XR dus met verlengde afgifte bevalt vele malen beter dan de gewone. Ik slik nu 300mg XR in de ochtend en 300mg XR in de avond. Bij de gewone variant (Seroquel IR / Immediate Release) moest ik om het kwartier plassen. Nu ik de verlengde afgifte (Seroquel XR / eXtended Release) gebruik is deze bijwerking weg.

03-11-2014 | Vrouw | 33
quetiapine (800mg)
Schizoaffectieve stoornis
Na drie andere antipsychotica (telkens een tegelijk) heb ik eindelijk een medicijn gevonden, die mij geestelijk (blijkbaar) enorm helpt. Het helpt met mijn stemming (opgewekter, minder wisselingen) en ook tegen psychotische klachten. Ik slaap er (meestal) ook goed door. Alleen zit ik mij de laatste tijd druk te maken w.b. de bijwerking 'gewichtstoename'. Ik neem het midde[lees meer...]l nu al zo'n anderhalf jaar, en het eerste jaar ben ik maar liefst 30kg aangekomen. Van maat S naar XL. Ik at NIET meer maar de stofwisseling gaat trager door zo'n middel. Sinds januari sport ik behoorlijk veel en ben (weer) 20kg afgevallen. Ik blijf het echter stressvol vinden want ben bang dat als ik bijv. 1 week niet sport, ik meteen alweer 2kg gegroeid ben. Ik moet ook continue diëten maar heb wel (weer) maat S/M. Ik hoop dat ik hier vrede mee kan krijgen (dat ik heel veel moet sporten en 24u/dag op dieet ben om te voorkomen dat ik van de Seroquel, opnieuw, aankom) of dat er misschien toch een ander middel is waar ik en goed op reageer maar die niet deze bijwerking heeft. Eigenlijk gaat het best goed door het sporten etcetera, maar ik vind het soms toch best zwaar/heftig dat ik zoveel moet doen en ondernemen alleen maar om mijn maat te behouden. Daarom moet ik er dan maar mee doorgaan, maar toch: ik ervaar veel stress door mijn gevoeligheid om (enorm) aan te komen!

22-11-2015 | Man | 51
quetiapine (50mg)
Schizoaffectieve stoornis
Kreeg het voor het eerst in de PAV. Werkt goed, maar toen ook libido vermindert, dacht ik. Verder lage bloeddruk veroorzaakt, want het grijpt in op de zouthuishouding (Natrium/Kalium balans). Ben er na 4 jaar af en aan gebruikt te hebben zeer tevreden mee. Ze zijn nu op. Gebruik ze om lekker te slapen, maar je kan ook melk drinken want daar zit tryptofaan in. Ga morgen eve[lees meer...]n apotheek bellen.

05-09-2013 | Man | 54
quetiapine
Schizoaffectieve stoornis
Hoi ik heb in 1995 opname gehad wegen psychose en was gevaarlijk vond men.Dus regelde burgemeester en psychiater IBS .In 2000 weer opname met separeercel IBS en RM.Jarenlang dus halperadol gebruikt als medicatie .Totaal dus 9 jaren,niet prettig.Ik ben van nature hoogbegaafd en een bipolaire stoornis erbij.En mag graag praten.Met haldol ben je echt een zombie.Ik kon niet ee[lees meer...]ns fietsen zeg maar.Sedert 2006 gebruik ik seroquel.En lorazepam voor de stemmingswisselingen.Ik kan weer fietsen.Sporten,praten .Redeneren ook.Snel praten ook.I'll be back zeg maar.Goed middel enkel als je teveel slikt meer als 200 mg kan je potentieproblemen krijgen.Is dus irri.Maar goed prima middel dus.Zeker als alternatief voor halperadol.

26-11-2018 | Vrouw | 59
quetiapine (500mg)
Schizoaffectieve stoornis
ik kwam met rare klachten, ik hoorde constant geluiden van ambulance en sirenes , en zo ging ik door het leven. ook was ik heel ban en paniekerig. ik zonderde mij af, onder de mensen werd alles nog erger. toen kwam ik bij een psychiater, van alles geprobeerd, hij wist het niet meer en hij zei ik weet een hele goede psychiater voor jou, en die kreeg ik, nou was benieuwd, ja[lees meer...] zei was inderdaad goed, en redelijk goed in te stellen en goede gesprekken. En zo als altijd gaan die goeie weer weg. Maar zei zij ik heb nu ook weer een goede voor jou. Nou en dit was een psychiater met veel ervaring, en heeft me uiteindelijk goed kunnen instellen in dacht het komt nooit meer. de hoofd medicijn is seroquel eerst op 300 mg later verhoogd naar 500 mg en stabiel, ben nu 10 jaar verder en nog stabiel, ik heb er wel voor moeten lijden aantal ziektes doormaken, maar het helpt nog steeds, maar nog steeds wil ik afbouwen vanwege de vele bijwerkingen. maar wat krijg je dan andere medicijnen weer andere bijwerkingen en niet zo stabiel, daar valt ook over na te denken, ik ben nu in bespreking met de artsen wat gaan we doen.