Ervaringen met Zyprexa

moe wakker worden

Psychose (68 meningen)
Schizofrenie (16 meningen)
Onrust (10 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (3 meningen)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS) (2 meningen)

02-12-2012 | Man | 30
olanzapine
Ik neem sinds 2008 zyprexa. eerst was het 20 mg, daarna 15mg. toen ging ik zelf afbouwen naar 10mg omdat het teveel woor mij was. ik bleef goed op 10 mg maar was teveel voor mij. Daarna zelf afgebouwd naar 5 mg en had bijna geen last van bijwerkingen. Dit daarna afgebouwd naar 2.5mg en daarna 1.25mg en toen liep het mis. Ik werd psychotisch. Toen weer naar 10 mg. Daarna we[lees meer...]er afgebouwd met psychiater naar 5mg waar ik nu mee zit voor 2 maanden. Wil afbouwen naar 2.5mg maar psychiater wil niet. Wel ben 100% zeker in de toekomst van plan aftebouwen naar 2.5mg. Heb verschillende andere medicaties geprobeerd. Heb abilify geprobeerd, risperdal, xeplion en orap. Naast de vervelende bijwerking van gewichtstoename en zombie gevoel is zyprexa tot nu toe de middel met mindere bijwerking en waarbij ik me beter bij voel.

25-03-2018 | Vrouw | 31
Psychose
Ik begon met 5 mg zyprexa olanzepine. Dat ging beter als met de cisirdinol depot. Deed meer en kon weer dingen doen zoals de kamer opruimen en therapie volgen. Na 2 weken 10 mg zyprexa ook zuigtablet. Werd ik heel moe. Zwaar in mijn hoofd lusteloos. Nergens zin meer in. Afgelakt gevoelens van mijn emoties dat had ik met de depot ook erg last van. Beetje depressief maar [lees meer...]praat er maar hier niet over anders zou ik antidepresiva krijgen erbij. En daar wordt ik nog depressiefer van. Het heeft geen goed effect als ik hem opzuig in korte tijd voel ik me doof in het hoofd. Kan toch nooit normaal zijn dit?? En maandag krijg ik nog 5 mg zyprexa erbij nah dan ben ik echt een kassplantje. Hoop dat dit niet doorgaat.. Ik moet die zooi niet kan er slecht tegen..

11-01-2017 | Man | 31
olanzapine (5mg)
Psychose
Heb in 2007 een psychose gehad, en kreeg toen Zyprexa. Eerst een lange tijd 10mg, maar toen t na een tijd wat beter ging, is dit afgebouwd naar 5mg. Had toendertijd t gevoel dat mn gevoel gedempt werd op de hogere doseringen. Kwam ook een tiental kilo aan. Verder geen echt negatieve effecten, behalve meer slapen. Nu jaren later heb ik een tijd lang 5mg gebruikt als basis d[lees meer...]osering. Lager resulteert in psychotische klachten. Op 5mg is t goed te doen, maar zonder Zyprexa heb ik veel meer zin in dingen doen en heb ik meer contact met mn gevoel. Zyprexa vlakt wel af. Heb een tijdje op 2.5mg gezeten, maar dat leidde helaas tot een nieuwe psychose. Zit nu alweer 2 jaar op 12.5mg, en dan merk je de afvlakking wel heel erg. Ben nu aan t overstappen op Dogmatil, om wat meer energie te krijgen. Mijn ervaring met Zyprexa is dat t bijwerkingenprofiel vrij redelijk is, behalve het aankomen en het slapen. De demping beschouw ik maar als normaal voor anti psychotica, maar is wel fors.

21-08-2014 | Man | 31
Schizofrenie

25-01-2013 | Man | 31
Psychose
sinds 2008 gebruik ik zyprexa/olanzapine, eerst 10 mg na gevolg van psychose en opname. Nu afgebouwd tot 2,5 mg. De afvlakking van gevoel is wel behoorlijk en lang slapen en moeilijk uit bed komen is dramatisch als ik niet hoef te werken. Probeer nu op eigen initiatief naar 1,25 mg te gaan door om de dag een tablet te nemen. Ben wel klaar met het middel eigenlijk. Ben beni[lees meer...]euwd hoe het gaat. Iemand ervaringen met afbouwen tot 0 cq. niet meer gebruiken??

02-07-2012 | Man | 31
ADD
door dit spul verander je in een zombie. ben ook na het gebruiken van dit bromtonen gaan horen wat erg vervelend is. heb nu ook vaak hoofdpijn waar ik ook nooit last van had voor het gebruik

14-08-2023 | Man | 32
Psychose
Ik vertel het verhaal van mijn zoon door verlies van relatie baan en corona kwam hij in een eenzame spiraal van teleurstellingen Vrienden haakten af want hij was niet zo vrolijk Bij banen via intermediaire bemiddeling was hij steeds net op zijn plek en dan was het werk weer afgelopen dan ga je ook niet echt contacten aan Te lang alleen gaan blowen en piekeren heeft g[lees meer...]eleid tot een psychose Ook hij is nu 10 weken aan een fikse dosis medicijnen wat begin met 20 15 en toen 10 mg olazepine( zyprexa) inmiddels is daar halidol en lorazepam bijgekomen mijn zoon is angstig en bang voor de stemmen Dus alles wat de artsen zeggen doet hij bang voor represailles van de stemmen. Hij klaagde steeds over knapjes in zijn hoofd toen hij al die medicijnen kreeg Ik ga ieder gesprek mee naar binnen nu om in de gaten te houden na waarschuwing van 1 psychiater die ik gesproken heb die zei zorg dat je zoon geen zombie wordt het is zijn eerste psychose hij kan dit keren

13-03-2013 | Man | 32
olanzapine
Beste, ik ben zyprexa beginnen nemen een maand of twee terug voor "psychose", heb testen laten doen want ik vertelde dat ik last had van dp en dat mijn dp is voort gekomen uit een paniekaanval. zo beschrijfde ik het aan de pschyoloog en pschiater. allebei waren ze het eens dat ik gedesoirenteerde psychose had. toen ik deze uitslag te horen kreeg was ik hier niet mee gedie[lees meer...]nd , e, wou ik een andere opinie ,nu op het aandringen van mijn psychiater ben ik toch maar zyprexa gaan proberen , In begin was ik nogal suf maar nu geen bijwerkingen buiten eten en wat kilo's aankomen wat ik niet erg vind , we zijn 2 maand verder en het gevoel van dp is niet afgenomen. nu vraag ik mij af hebben zij wel de jujiste diagnose gesteld? wie herkent zich hierin?

29-05-2022 | Vrouw | 33
olanzapine (2,5mg)
Psychose
Mijn dochter heeft bijna 4 jaar Olanzapine geslikt. Opvallend is dat ze bij de hoge dosering van 20 mg juist heel erg depressief was. Bij (te) snelle afbouw werd ze hypomanisch of zelfs psychotisch. 5 mg Olanzapine ontnam haar alle levensvreugde, maakte haar passief, ze praatte veel minder dan voorheen en kon zaken niet goed overzien. Haar empathie verdween deels en ze voe[lees meer...]lde zich vlak. Ze vertoonde veel verschijnselen van juist een tekort aan dopamine. Verder werd ze flink incontinent, wat ook een bijwerking van Olanzapine kan zijn. Ook ging ze steeds vaker knipperen met haar ogen (ook een mogelijke bijwerking). Een belangrijke oorzaak van haar uiteindelijke overlijden was het 'moeten' slikken van Zyprexa!! Letterlijk levensgevaarlijk spul.

18-10-2018 | Vrouw | 33
olanzapine (20mg)
Gedragsstoornis
Obesitas was al en ook familiair. Maar van +/- 90 kg naar ruim over de 100kg dat is letterlijk aankomen van de lucht

20-08-2018 | Man | 33
Autisme
Voor mijn prikkelgevoeligheid krijg ik Zyprexa (Olanzapine). Medicijn werkt goed, maar er zitten ook vervelende bijwerkingen aan. Bijwerkingen: Enorme gewichtstoename, droge mond, plasproblemen, vergeetachtig, afgevlakte gevoelens.

07-04-2017 | Vrouw | 33
olanzapine (5mg)
Na eerst quetipine te hebben gebruikt waar ik vreselijk ziek van werd overgestapt op zyprexa, zit ik nu 2 weken op 5 mg. Hier voel niet ziek van, alleen wat moeite met plassen en meer trek in eten, opzich voor nu wel prettig want ben veel afgevallen door de quetipine. Maak mij wel een beetje zorgen want heb veel eetbuien gehad maar goed dat moet de komendetijd nog blijken.[lees meer...] Ervaar nu al veel rust in me hoofd, eindelijk na jaren!!!! Slaap er alleen niet beter op, hopelijk komt dat nog! Voor mij een prettig middel.

30-06-2012 | Man | 33
Schizofrenie
hoi allemaal ik spreek hier over omdat ik ook informatie over zocht ik weet er alles over gewicht toenamen kopt niet erg gaat omje gezondheid teveel denken larat je vergeten klopt maar na 5 maanden stopen heeft mij tot nu zwaare nachten opgeleverdt bloed draaide door in mijn hooft zo erg nu nog geen ritme in mijn leven succees iedereen die deze aandoening heeft heel zwaar [lees meer...]voor ons.

17-10-2017 | Man | 34
olanzapine (15mg)
Syndroom van Asperger

07-02-2016 | Vrouw | 34
Psychose
Heeft mijn leven kapot gemaakt. Voorgeschreven voor psychose. Maakte me helemaal leeg en dood van binnen. Bij het afkicken kreeg ik allerlei klachten die ik nooit eerder had. Slapeloosheid en heldere nachtmerries. Heel mijn persoonlijkheid is veranderd. Ik voel alleen nog maar heel veel negatieve emoties: onvoorstelbaar heftige angst, woede, depressie, terwijl ik normaal z[lees meer...]achtaardig en positief was. Ik ben obsessief en denk heel veel na over allerlei negatieve dingen. Ik ben nu 2 maanden verder, en de afkickverschijnselen zijn nog steeds niet weg. Wel een piepklein beetje minder heftig, maar nog steeds niet draaglijk. Ik denk dagelijks aan suicide door de verschijnselen van de zyprexa. Ik heb eerder haldol gebruikt en zou dat middel eerder aanraden, de afkickverschijnselen zijn veel minder erg!

22-12-2014 | Vrouw | 34
Onrust
Tijdens gebruik van Setraline kon ik niet meer slapen en werd ik daar heel moe & onrustig van. Toen heb ik tijdelijk Zyprexa voorgeschreven gekregen. De laagste dosering. Het hielp in de eerste instantie wel om te kunnen slapen, maar het gaf ook bijwerkingen zoals aankomen (binnen een week al paar kilo), enorme eetlust (continue trek in alles wat los & vast zat) en sliep o[lees meer...]ok heel raar/schrikkerig. Kreeg rare gevoelens. Ik wilde er dus ook graag zsm vanaf. Toen is er besloten dat de dosering van Sertraline van 100 mg naar 50 mg zou gaan. Dat hielp, ik kon weer slapen. Ik heb toen in een paar dagen de Zyprexa afgebouwd, eerst het pilletje gehalveerd en toen helemaal gestopt. Ik heb daar geen nare effecten van gemerkt. Het voelde juist beter en ik sliep eindelijk na maanden weer normaal :)