Ervaringen met Euthyrox

levothyroxine

Trage schildklier (275 meningen)
Ziekte van Hashimoto (37 meningen)
Schildklier verwijderd (28 meningen)
Snel werkende schildklier (18 meningen)
Ziekte van Graves (8 meningen)

28-02-2020 | Vrouw | 35
Hypothyreoïdie
Na het wijzigen van de hulpstoffen niet meer tevreden over de Euthyrox. Daarnaast een allergische reactie op de mannitol. Ik ga nu overstappen naar een ander medicijn na 8 jaar gebruik te hebben gemaakt van de Euthyrox.

26-02-2020 | Vrouw | 55
levothyroxine (81,5)
Ziekte van Hashimoto
Ik gebruik Euthyrox al vele jaren in dezelfde dosering naar tevredenheid. Onlangs merkte ik dat ik me niet prettig voelde. Onrust, paniek, stress, zware benen, hartoverslagen. Deze klachten zijn ontstaan na het gebruik van de nieuwe formule Euthyrox. Ik heb de dosering nu verlaagd maar voel me nog niet optimaal maar het is nog te vroeg. Zal pas echt duidelijk zijn over een[lees meer...] week of 6 a 8. Fijn dat er geen lactose meer in zit als je n intolerantie hebt, maar blijkbaar doen de gewijzigde vulstoffen toch iets met de opname van het medicijn ook al zegt de fabrikant dat dat niet zo is. Het is gewoon heel vervelend dat medicatie wordt gewijzigd en dat je weer opnieuw kunt beginnen met zoeken naar de juiste instelling. Ik hoop dat de nieuwe formule mij uiteindelijk net zo goed gaat bevallen als de oude formule. Zo niet, zal ik helaas moeten overstappen op een ander merk.

17-02-2020 | Vrouw | 30
levothyroxine (137ug)
Schildklier verwijderd
Toen ik begon met euthyrox: ellende. Heeft een jaar geduurd voordat de waardes goed waren ingesteld en eindelijk van de klachten af was. Nu de nieuwe samenstelling er is, ben ik overgestapt. De verhalen van mensen op internet zeggen mij genoeg! Ga morgen beginnen met tirosint, daar zijn veel mensen inclusief mijn internist bijzonder positief over. Dus een tip: tirosint! [lees meer...]Zitten geen hulpstoffen in. Veel succes allemaal

17-02-2020 | Vrouw | 40
levothyroxine (175ug)
Ziekte van Hashimoto
Jarenlang tevreden gebruik van Euthyrox. Maar in 2019 veranderde de samenstelling: Lactose eruit en Citroenzuur en Mannitol erin. Mannitol is een zoetstof (die oa maagklachten kan veroorzaken! Lees verder als je dit ook hebt gekregen met de nieuwe euthyrox). Schildklierwaarden bleven goed na de nieuwe samenstelling. Maar er kwamen klachten van misselijkheid en steeds er[lees meer...]ger wordende pijn in de maag en bovenbuik, en daarna ook pijn in de darmen. De misselijkheid werd ondraaglijk en de pijn ook. Ik kon niet meer mijn werk uitvoeren, mijn dagelijkse dingen niet meer doen en voelde me doodziek. In de bijsluiter was niets te vinden over deze bijwerkingen dus ik begreep er niets van. Ik ben toen toch verder gaan zoeken naar mannitol, wat dit was en wat het deed en ontdekte dat veel mensen sinds de nieuwe samenstelling ook dergelijke klachten hadden gekregen. Ik had intussen maagbeschermers in een hoge dosering gekregen en de klachten bleven, maar als ik de maagbeschermer niet erbij slikte werd het NOG erger. Ik ontdekte dat in de maagbeschermer ook mannitol zat. Ben weer naar de huisarts gegaan, want ik zat inmiddels in de medische molen om maagonderzoeken te ondergaan. In overleg met huisarts en apotheek ben ik gestopt met Euthyrox en overgestapt op een levothyroxine zonder Mannitol. En ook de maagbeschermers heb ik niet meer ingenomen. Eerste 2 dagen nog wel klachten, maar voelde wel al anders. Ook veel maagzuurklachten ineens, maar dat is logisch als je al maanden aan een hoge dosering maagzuurremmers zit. En daarna werd alles weer rustig en ging ik me beter voelen. Ik werd gewoon vergiftigd door mijn eigen schildkliermedicijnen! Niet iedereen is overgevoelig voor mannitol natuurlijk. Maar als je sinds de nieuwe samenstelling zieker geworden bent, is het de moeite waard om op deze zoetstof te letten in zowel je medicijnen als in producten die je eet (bv kauwgum). Niet leuk om weer te moeten instellen op een nieuw schildkliermedicijn, maar ik had geen keuze want mijn leven met de vernieuwde Euthyrox was simpelweg niet meer leefbaar. Daarom schrijf ik dit bericht, ik hoop dat ik in elk geval 1 iemand hiermee kan bereiken die er iets aan heeft.

17-02-2020 | Vrouw | 58
levothyroxine (75ug)
Trage schildklier
Ook ik heb ineens klachten, hart overslaan, moe, weinig spierkracht sinds de wijziging van samenstelling.

14-02-2020 | Vrouw | 55
levothyroxine (200ug)
winderigheid spierpijnen gewrichtpijnen

13-02-2020 | Man | 58
levothyroxine (100ug)
Sinds nieuwe euthyrax vele bijwerkingen. Druk op hoofd spierzwakte spierpijn onrust.

11-02-2020 | Vrouw | 62
Trage schildklier
Ik ben inmiddels 21 jaar schildklierpatiënt, Begonnen met Thyrax met wisselend succes. Toen dat niet meer voorradig was overgestapt naar de Euthyrox. Toen ik eenmaal goed ingesteld was , was het super. Had mij in jaren niet zo goed gevoeld en toen werden de hulpstoffen gewijzigd. Mijn TSH schoot omhoog en ben tot nu toe niet goed in te stellen. Ernstige haaruitval. Heb gew[lees meer...]oon enorme kale plekken op mijn hoofd. Ben in 3 weken 5 kg. aangekomen, ben niet meer in staat te werken sinds 3 maanden omdat ik zo moe ben en enorm last heb van concentratiestoornissen. Verder ook nog last van hartkloppingen. Ik heb Merck gebeld en gevraagd waarom zij dit mensen aan doen: de medicijnen worden op europees niveau gestandaardiseerd. Zal dat een paar cent schelen voor de farmaceut ? en wie betaald mij als ik straks geen inkomen meer heb door deze onzin? De belangen van de patiënt tellen tegenwoordig niet meer mee. Het is schandalig!

10-02-2020 | Vrouw | 52
Trage schildklier
Ik gebruik euthyrox best een tijdje Nooit problemen De laatste 2 maanden nu klachten, heb het gevoel dat ik moeheid terug komt en hartkloppingen

10-02-2020 | Vrouw | 52
Trage schildklier
Ik gebruik euthyrox nu meer dan 3 jaar nooit bijwerkingen gehad. Sinds dec. Krijg ik meer klachten. Ben aan het uitzoeken of dit door de nieuwe samenstellingen komt of door?

08-02-2020 | Vrouw | 59
Trage schildklier
Jaren slik ik al Euthyrox zonder problemen, door vernieuwde samenstelling, alleen hulpstoffen??? Heb ik ontzettend veel last . Zoveel bijwerkingen en pijn in heel mijn lijf en zwellingen!

05-02-2020 | Vrouw | 31
Trage schildklier
Ik slik al jaren Euthyrox en was altijd erg tevreden, mijn waarden waren al jaren stabiel. Echter sinds de wijzing van de samenstelling, moet ik steeds mijn dosering verhogen omdat de tsh-waarden de hoog zijn. Ik ben hier zeker niet blij mee en vraag me af of ze alleen de hulpstoffen hebben gewijzigd.

27-01-2020 | Man | 70
levothyroxine (112ug)
Te weinig bijschildklierhormoon
werkt goed maar krijg de laatste maanden last van jeuk op de rug en borst/buik.

27-01-2020 | Vrouw | 45
Hypothyreoïdie
Sinds een jaar eindelijk goed ingesteld. Sinds een maand voel ik me meer moe, houd vocht vast, heb meer last van spierpijn en krampen en ook mijn ogen lijken weer achteruit te gaan. Vanmorgen schiet me ineens te binnen dat ik een maand geleden aan een nieuw doosje begonnen ben. Op het etiket van de apotheek stond echter niet dat het de vernieuwde formule was. Tot ik het et[lees meer...]iket van de apotheek eraf haalde. En blijkt dat ik de nieuwe formule gebruik...verklaart opeens mijn klachten.

18-01-2020 | Vrouw | 69
levothyroxine (50ug)
Trage schildklier
veel last van euthyrox gebruik het nu anderhalf jaar, eindelijk ging het goed nu nieuwe hulpstoffen weer terug bij het oude veel maagpijn spierpijn vreselijk moe kom de trap bijna niet op het licht aan de mannitol die erin zit . ik heb nu van de huisarts esomeprazol erbij gekregen nog 14 dagen slikken anders ander middel .het is toch niet de bedoeling om een maagbescherm[lees meer...]er in te nemen om die nieuwe hulpstoffen.

17-01-2020 | Vrouw | 64
Hypothyreoïdie
Ik gebruik al jarenlang naar tevredenheid Euthyrox. In november 2019 over naar vernieuwde Euthyrox, binnen 6 weken klachten van te traag werkende schildklier en onderdosering. TSH bleek sterk gestegen, nu dosering Euthyrox verhoogd, afwachten en opnieuw instellen, helaas!