Ervaringen met Euthyrox

levothyroxine

Trage schildklier (275 meningen)
Ziekte van Hashimoto (37 meningen)
Schildklier verwijderd (28 meningen)
Snel werkende schildklier (18 meningen)
Ziekte van Graves (8 meningen)

26-05-2020 | Vrouw | 59
levothyroxine (88ug)
Trage schildklier
30 jaar schildklier patiënt. Oude medicijn eurhyrox vaak problemen met darmen maar ondanks te doen. Maar sinds de hulpstoffen zijn gewijzigd voel ik me afschuwelijk, overal pijn , opgezwollen oogleden, benen en handen! Heel mijn dagelijks doen ligt overhoop! Mijn huisarts was niet op de hoogte van gewijzigde hulpstoffen en apotheek heeft er ook niets over gezegd! D[lees meer...]at dit zomaar kan vind ik onbegrijpelijk en al helemaal dat je het vertrouwde medicijn niet meer verkrijgbaar is! Ik ben al ruim een half jaar aan het zoeken welk medicijn nu wel bij me past! En ondertussen maar overleven met een lichaam dat niet meer functioneert.

21-05-2020 | Man | 41
levothyroxine (100ug)
Mijn schildklieren werken te traag ik moest van de dokter euthyrox innemen. Na een week voelde mijn spieren zeer pijn aan. Ik dacht misschien heb ik te veel gedaan vandaag misschien heb ik gewoon spierpijn? Dan begonnen mijn vingers pijn te doen. Dan begonnen de trillingen. En duizeling in mijn hoofd en vergeetachtig. Ik heb naar de dokter gebeld en dat verteld. de dokter[lees meer...] zegt dat het niet door de medicatie is. Maar ik denk van wel. Nu blijf ik met dat probleem rondlopen. Ik wenste dat ik nooit deze medicatie moest nemen dan had ik nooit deze last.

04-05-2020 | Vrouw | 50
levothyroxine (137ug)
Schildklier verwijderd
sinds de nieuwe samenstelling van Euthyrox, voel ik mij ook anders. Ik slik 137,5 mg per dag. Ik voelde mij eindelijk lekker ook qua energie maar sinds de andere samenstelling(met andere hulpstoffen) niet meer. Mijn energie ging naar beneden, mijn huid en haar waren erg droog en ik voelde mij erg verdrietig. Op een ander middel overstappen kan ook erg tegenvallen dus ik be[lees meer...]sloot op zoek te gaan naar andere mogelijkheden om mij beter te voelen. Er is aangetoond dat mensen met schilklieraandoeningen en zonder schildklier een tekort kunnen hebben aan ijzer en vitamine D(en inderdaad lagere waarden). Deze ben ik gaan slikken. Ook heb ik voor Zink gekozen omdat die mijn stofwisseling bevorderen , mijn immuunsysteem verbeteren en mij door de overgang heen helpen(ja, ook dat komt erbij:),en voilà! Na een maand deze supplementen te hebben genomen, merkte ik verbetering! En het gaat steeds beter, dit samen met regelmaat, goede voeding en veel warm gekookt water drinken. Neem wel een goed merk van deze supplementen(natuurlijke basis)want je wil niet nog meer troep in je lichaam. Ik heb voor de ijzer-floradix, voor de vitamine D-Golden naturals en voor de zink-een zinkmix van AOV nummer 533. Ik hoop dat iemand iets heeft aan deze informatie. succes!

02-05-2020 | Vrouw | 70
levothyroxine (125ug)
Schildklier verwijderd
6 jaar jaar redelijk met het gebruik Euthyrox. Sinds de vernieuwde samenstelling, gewichtstoename, hartkloppingen, gewrichtspijn. Van de oude formule nam ik 112 mg, na bloedcontrole was TSH verhoogd FT 4 te hoog. Nu neem ik 125, gaat wel iets beter binnenkort weer bloedcontrole. Zit nu op een dieet , totaal geen suiker weinig vet en koolhydraten, sporten enz. Val g[lees meer...]een gram af!!

29-04-2020 | Vrouw | 53
levothyroxine (125ug)
Ziekte van Hashimoto
Nam vroeger met zeer goed resultaat L thyroxine. Na verandering van de samenstelling (wat niet eens meegedeeld werd! Ik heb het aan den lijve moeten ondervinden) kon ik de dosis niet meer geregeld krijgen. Na lang zoeken overgestapt op Euthyrox. Dat ging eerst goed tot de samenstelling ook weer veranderd werd. Het lukt weer niet meer stabiliteit te bekomen. Nu is het opnie[lees meer...]uw zoeken. Dit heeft mij al een aantal jaren van mijn leven bezig gehouden. En het spijtige is dat het echt een grote invloed heeft op dagelijks functioneren. Nog spijtiger is het dat de reacties van medische kant voornamelijk ongeloof zijn en suggesties om je levens of dieet stijl te veranderen. Alsof ik zelf al niet elke weg naar verbetering onderzocht heb. Om hopeloos van te worden. Ik ken mijn lichaam ondertussen al heel goed en ben het beu om zo betuttelend behandeld te worden.

24-04-2020 | Vrouw | 66
levothyroxine (75ug)
Trage schildklier
na in 2007 begonnen met thyrax had ik veel pijn in been/rug kwam er al snel achter dat het aan de thyrax lag over gestapt op euthyrox ,jaren goed gegaan ,en sinds een paar maanden weer die zelfde pijn in been rug ,bedankt merck voor de verandering ,kom kilo`s aan en voel me een wrak

21-04-2020 | Vrouw | 51
levothyroxine (25ug)
Trage schildklier
Vraag zijn er ook mensen die t langer gebruiken Euthyrox nieuwe samenstelling Waarbij de klachten na langer gebruik zijn verdwenen?

03-04-2020 | Vrouw | 43
Trage schildklier
altijd zeer tevreden geweest over deze medicatie nam vroeger l thyroxine zeer tevreden ze veranderen de formule en ik verdraag ze niet meer dan overgegaan op euthyrox zeer tevreden van nu veranderen ze formule ook en heb weer nevenwerkingen. blijkbaar bestaat er niets anders en nu

30-03-2020 | Vrouw | 60
Schildklier verwijderd
Bijna 30 jaar geleden is mijn schildklier vanwege kanker verwijderd. Na eerst Thyrax gebruikt te hebben, ben ik na de leveringsproblemen van dat middel overgestapt op Euthyrox. Sinds de nieuwe samenstelling heb ik last van hoofdpijn, misselijkheid en lichte temperatuursverhoging. Twee maanden geleden heb ik mijn enkel gebroken en ben geopereerd. FSH was altijd vrij constan[lees meer...]t, nu voor controle opeens 4,45 terwijl ik altijd onder de 1 zat. Ook blijk ik dagelijks een oplopende temperatuur te hebben naar 38.0 in begin van de avond. Ik word er erg moe van. Dat er nog neveneffecten van de operatie zijn, kan(lichte huidinfectie) maar dat gaat steeds beter. Is er herkenning bij anderen?

29-03-2020 | Vrouw | 55
levothyroxine (112ug)
Hypothyreoïdie
Sinds de Vervanging van de vulstof gaat mijn Tsh omhoog. Vreemd , de werking van de Euthyrox is minder geworden. Hartslag is trager en mijn temperatuur 35.8 Nu weer bloed prikken. Het medicijn is goedgekeurd ..door wie? VIND DIT EEN HELE SLECHTE ONTWIKKELING HEB HET IDEE DAT WIJ DE PROEFPERSONEN ZIJN.

24-03-2020 | Vrouw | 68
levothyroxine (75)
Ziekte van Hashimoto
Na ophogen Euthyrox in december i.v.m. somberheidsklachten (consult psychiater gehad: patiente heeft weinig ziekteinzicht!) binnen 3 weken verdwijnen somberheid, maar steeds meer maagklachten, half februari zo ernstig dat ik overging op pap en vla eten en een dubbele dosis Pantozol 40 mg. Na een tip over Mannitol in Euthyrox op dit forum, waar ik heel dankbaar voor ben, b[lees meer...]leek Pantozol ook Mannitol te bevatten. Deze week weer terug naar Thyrax, helaas, hoop dat dat minder klachten geeft.

15-03-2020 | Vrouw | 60
Trage schildklier
Gebruik nu vele jaren tevreden euthyrox, sinds een week die met vernieuwde hulpstoffen, en voel me lusteloos, heb gewrichtsklachten, en huidklachten. Kreeg na de eerste tablet al jeuk, heb na twee dagen contact gezocht met de dokter, moet laten prikken, en aan de apotheek vragen of er een andere fabrikant is, die euthyrox maakt zonder nieuwe hulpstoffen (die fabrikant is [lees meer...]er niet) nu gaat de apotheker overleggen met de huisarts om euthyrox te veranderen in een ander middel, kwalijk vind ik het dat de huisarts niets wist van de verandering vd hulpstoffen, en dat een fabrikant van een medicijn, dat zo nauw luistert, de stoffen wijzigd.

06-03-2020 | Vrouw | 37
Trage schildklier
Ik schrik me rot van wat ik lees en het maakt me woedend. Zijn we gewoon een speelbal van de farmaceutische industrie? Ik gebruikte jaren Thyrax toen ik moest overstappen. Eerst levothyroxine gehad en vervolgens Euthyrox. Wat fijn. Beter dan Thyrax en eindelijk goed ingesteld. Sinds een aantal maanden voel ik me erg moe, heb ik overal pijn in mijn lijf en mijn darmen. Mijn[lees meer...] concentratie is slecht en ik voel me lusteloos. En nu lees ik dat de samenstelling van het medicijn is veranderd. Onvoorstelbaar. Ze hebben geen idee hoeveel impact dit heeft op mensen. Waarom zou je dat doen als velen het gebruiken en zich er goed bij voelen. Ik ga wederom naar de huisarts en overweeg nu ook om over te stappen. Dank jullie voor het delen van de verhalen.

04-03-2020 | Vrouw | 57
levothyroxine (112ug)
Schildklier verwijderd
Ik heb geen leven meer. Osteoporose overal spieren pijn, kan amper nog lopen en geen energy.nachtmerries en voel me zo warm, benauwd. Ik ben in 7 jaren ,20 achteruitgegaan. Doe het niet als het niet echt nodig is

02-03-2020 | Vrouw | 30
Schildklier verwijderd
Sinds de vernieuwde samenstelling zijn mijn waardes flink gedaald terwijl de dosis gelijk is gebleven. Ook toename van vermoeidheid, spierzwakte en somberheid.

01-03-2020 | Man | 59
levothyroxine (137ug)
Moest jaren geleden overstappen van Thyrax en slik nu al jaren Euthyrax. Ben nu ruim een week begonnen met een nieuw doosje en bemerk dat ik opeens ontzettend moe ben en last heb van spierpijnen met name in de ledematen. Uiteindelijk was ik goed ingesteld en kan weer deel uitmaken van het arbeidsproces. Echter nu gaat het opeens weer bergafwaarts. N.a.v. het aantal kla[lees meer...]chten laat ik mijn bloed controleren.