levothyroxine

Trage schildklier (252 meningen)
Ziekte van Hashimoto (30 meningen)
Schildklier verwijderd (25 meningen)
Snel werkende schildklier (17 meningen)
Ziekte van Graves (7 meningen)

09-01-2020 | Vrouw | 58
levothyroxine (75ug)
Ziekte van Hashimoto
Ik had niet door dat de samenstelling van het medicijn is veranderd. Maar voel me al een jaar beroerd met wisselende waarden met dezelfde hoeveelheid inname, dus steeds hoeveelheid aanpassen zonder goede resultaten. Duizelig, obstipatie, moe, gejaagd, lage bloeddruk. Kortom nu ik dit weet, heb ik misschien een verklaring voor mijn malaise.

09-01-2020 | Vrouw | 55
levothyroxine (50ug)
Ben al 25j schildklier patiënt. Pillen hielpen ontzettend goed tot ik 4 weken geleden de nieuwe formule kreeg. Terug bij af, gezwollen keel, koud, hartkloppingen en de hele boel. Zenuwachtig, angstig..... morgen naar huisarts.

04-01-2020 | Vrouw | 46
Hypothyreoïdie
Met de nieuwe samenstelling enorme terugval. Energieloos, moe, veel slapen, gewichtstoename, spierpijn, vatbaar voor infecties. Bloed geprikt. TSH sterk verhoogd. Nu weer bijslikken en opnieuw ingesteld worden. Zucht!!!!

01-01-2020 | Vrouw | 43
levothyroxine (175ug)
Trage schildklier
Bij gebruik van de oude samenstelling van Eurhyrox was ik goed ingesteld en voelde ik mij super. Nu heb ik sinds een paar maanden de nieuwe Eurhyrox en heb ik ineens last van hartkloppingen, deuk op de borst, tintelingen in de vingers, veel hoofdpijn, voel me teneergeslagen, energieloos, aankomen, etc. Mega irritant en zelfs onbegrijpelijk. Je zoekt op internet en op forum[lees meer...]s en leest meer vergelijkbare verhalen. Waarom is de samenstelling die voor velen goed was zo aangepakt? Wie heeft hier baat bij?

31-12-2019 | Vrouw | 59
levothyroxine (25)
Trage schildklier
Ben 10 jaar schildklierpatient en begonnen met thyrax waar ik een gevaarlijke allergische reactie oo kreeg. Daarna euthyrox.. waarik goed op reageerde en redelijk goed was ingesteld tot een jaar geleden waarin mijn waardes voortdurend schommelden. Dan weer te snel, dan weer te langzaam.na een paar maanden was het redelijk goed.had weer energie en mijn klachten namen af..[lees meer...]joepiee.tot er een nieuwe samenstelling kwam in het medicijn. Nu met de nieuws samenstelling die ik nu 3 weken gebruik ben ik heel moe, heb het koud, duizelig en al mijn spieren doen pijn. Moet mijn waardes vandaag prikken dus ben benieuwd..Volgens de apotheek zag ik beren op de weg maar hij voelt mijn lijf niet. Wie heeft deze klachten nog meer?

30-12-2019 | Vrouw | 49
Trage schildklier
Sinds 6 weken slik ik de vernieuwde versie. Jarenlang stabiel geweest, geen klachten. Merk vooral dat ik erg vermoeid ben, duizelig, veel hoofdpijn, tintelingen in arm/ hand, koud hebben en last van dunner en broos haar. Nu weer sinds paar dagen erg benauwd en druk op longen. Dacht eerst mijn hart, maar dat blijkt na controle in orde. Nu lees ik op forums van schildklier [lees meer...]en bij son veel klachten over de vernieuwde versie en valt voor mij het kwartje. Kan geen toeval meer zijn. Zodra dokter terug is gauw weer bloedprikken want ik vertrouw het niet

28-12-2019 | Vrouw | 37
levothyroxine (137ug)
Ziekte van Graves
Ik ben al 15 jaar schildklierpatient. Na twee jodiumkuren al enige jaren stabiel ingesteld. Sinds drie maand slik ik de nieuwe samenstelling en voel mij niet lekker. Ik lijk wel een soort van maagpijn/pijn in het borstbeen te hebben, moe en met regelmaat duizelig te zijn. Mijn waardes zijn goed en daar moet ik het mee doen. Ik voel mij er zo rot onder! Ik ben al heel wat g[lees meer...]ewend qua Graves en klaag nooit, maar een lichaam wat je min of meer in onzekerheid brengt, is heel vervelend. Zo’n gevalletje tussen de oren, terwijl ik al jaren zonder symptomen door het het leven ga...

24-12-2019 | Man | 49
levothyroxine (75ug)
Ziekte van Hashimoto
Na lange tijd zoeken uiteindelijk sinds een jaar of 5 probleemloos en stabiel ingesteld op combi euthyrox en cytomel. Maar sinds de nieuwe samenstelling compleet ontregeld en zeer veel bijwerkingen. Bloedwaardes gaan alle kanten uit. Ik slaap niet meer, alles doet zeer. Waarom in vredesnaam toch deze verandering. Terug bij af. Merck besef alsjeblieft dat mensen afhankelijk[lees meer...] hiervan zijn voor hun functioneren en kwaliteit van leven en hou de oude samenstelling in productie.

18-12-2019 | Vrouw | 36
Ziekte van Hashimoto
Sinds de overstap van Thyrax naar de vernieuwde Euthyrox misselijk, hoofdpijn en maagpijn. Eerst onwetend naar de huisarts, zij gaf aan dat de klachten van de nieuwe Euthyrox konden komen. Nu uiteindelijk van de Endocrinoloog een nieuw recept van Thyrax gekregen maar zij gelooft niet dat de klachten van de nieuwe Euthyrox komen. Zij denkt eerder dat ik een maagzweer heb, h[lees meer...]eel geruststellend.

26-11-2019 | Vrouw | 29
Ziekte van Graves
Ik heb de ziekte van Graves en door een jodium kuur een te langzaam werkende schildklier gekregen. Ik leek eindelijk na bijna een jaar weer een fijne balans te hebben gevonden. Na het wijzigen van de samenstelling euthyrax, vermoed ik hierdoor weer uit balans geraakt te zijn. Mijn tsh is bijna verdriedubbeld. Ik ervaar hier velen vervelende klachten door. Fabrikanten zijn [lees meer...]zich niet bewust van wat dit kan doen met patiënten, dit vind ik heel ernstig.

26-11-2019 | Vrouw | 49
levothyroxine (88)
Ziekte van Hashimoto
Helaas geeft de wijziging in samenstelling van de euthyrox mij veel klachten; erge lusteloosheid , spierpijn, kouwelijk, droge huid, vlak gevoel. Ondanks dat mijn waarden nog steeds goed zijn, lijkt het veel minder werkzaam. Dus hoe krijg ik mijn oude energielevel en goede gevoel weer terug ? Moet ik de dosering ophogen ? Graag advies, want wat is nu [lees meer...]wijsheid ? ?

20-11-2019 | Vrouw | 57
Schildklier verwijderd
was goed ingesteld, maar helaas nu na 4 weken eutyrox nieuwe samenstelling veel problemen, hartkloppingen , niet slapen , onrustig , diaree , dus nu maar weer bloed prikken .

13-11-2019 | Man | 49
levothyroxine (100ug)
na verandering van samenstelling is het een drama. Kan helemaal weer opnieuw beginnen met het inregelen van mijn schildklier. Nieuwe samenstelling duidelijk minder krachtig en dus krijg ik nu te weinig schildklierhormonen. Extreem koud, droge huid, veel jeuk, slecht slapen, toename gewicht ect.

31-10-2019 | Vrouw | 38
Hypothyreoïdie
Ik heb 1,5 jaar Euthyrox geslikt maar voelde me eigenlijk nooit echt mezelf: heel gejaagd/ stress, labiel gevoel en moe ook bij een lagere dosis terwijl m’n waarden wel goed waren. Nu slik ik Thyrax en voel me veel meer mezelf!

29-10-2019 | Vrouw | 35

26-10-2019 | Vrouw | 69
Schildklier verwijderd
Was prima ingesteld op de oude formule Euthyrox, neem nu 5 weken de nieuwe samenstelling enorm veel klachten. Hoofdpijn, spierpijn gewricht klachten en doodmoe.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (549) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (503) - Antibiotica - penicillines breedspectrum