levothyroxine

Trage schildklier (268 meningen)
Ziekte van Hashimoto (37 meningen)
Schildklier verwijderd (28 meningen)
Snel werkende schildklier (17 meningen)
Ziekte van Graves (8 meningen)

04-10-2019 | Vrouw | 49
Trage schildklier
3 jaar Euthyrox 25 mg met gewenst resultaat met enkele bijwerkingen. Nieuwe formule sinds 2,5 maand, gevolg? Na enkele weken hondsmoe, geen energie, constant hoofdpijn, gewichtstoename, spierpijn, ... Gisteren bloed laten controleren en vanaf nu moet ik 50 mg innemen, hopelijk zonder al te veel bijwerkingen. Nieuwe formule met identieke werking? Neen, ben ik niet van overt[lees meer...]uigd!

02-10-2019 | Vrouw | 69
levothyroxine (112ug)
Schildklier verwijderd
Sinds nieuwe samenstelling veel spierpijn, gewrichtspijn en vermoeidheid. Bij de oude formule geen problemen, dus weer bloedwaardes laten prikken.

12-09-2019 | Vrouw | 60
Trage schildklier
Na eindelijk, de juiste medicatie en dosis gevonden te hebben, veranderd Euthyrox verpakking en samenstelling. Gevolg doodmoe, lusteloos en gewrichtsklachten. Moet waarschijnlijk terug naar arts om bloed te prikken en dosis opnieuw aan te passen. Dank u Euthyrox.

23-08-2019 | Vrouw | 27
Zwangerschap
Dag allen. Tijdens mijn prille zwangerschap kwamen de verloskundige en ik er achter dat ik een traag werkende schildklier heb. Omdat dit heel belangrijk is voor de kleine in mijn buik. Moest ik gelijk starten met 100 mg. De huisarts heeft me gewaarschuwd dat de bijwerkingen kunnen op treden. Dit klopt ook. Ben erg onrustig in mijn hoofd en erg emotioneel. En dat komt ook [lees meer...]mede door de zwangerschap. Ik ben heel erg benieuwd wanneer het medicijn gaat werken. Op internet staat enkele dagen? Ik slik het nu een week. Wanneer heb ik geen last meer van de bijwerkingen?

21-07-2019 | Man | 66
levothyroxine (175ug)
Trage schildklier
na dertig jaar komt er nog probleem bij namelijk mijn bijschildklier werkt te hard

08-02-2019 | Vrouw | 71
levothyroxine (88)
Trage schildklier
TSH wel binnen de marge, maar steeds iets aan de hoge kant.

24-01-2019 | Vrouw | 61
levothyroxine (100ug)
Een 6-tal jaar geleden ben ik teruggekomen van verlof en had enorme keelpijn. Kon bijna niet meer slikken en ben dus naar de huisarts gegaan, ook omdat ik op minder dan 2 weken bijna 10 kilo was aangekomen. Niet normaal dus. Diagnose was: schildklier werkt niet meer. Raar maar waar, was 3 maand daarvoor nog voor mijn 2-jaarlijkse medische controle geweest en toen was [lees meer...]alles nog OK. Kreeg toen euthyrox 100 voorgeschreven en na een paar maand was ik terug op mijn normaal gewicht. Let wel enorm op mijn voeding (veel groenten, fruit, volkorenbrood, bijna geen rood vlees maar wel kip en kalkoen). Neem nu al 6 jaar euthyrox 100 en heb nog nooit enige bijwerking gehad door dit medicijn.

05-10-2018 | Man | 59
xxx

17-09-2018 | Vrouw | 56
levothyroxine (25ug)
CVA (cerebrovasculair accident)
ik was erg vermoeid, kreeg 50 ugr. Na 5 jaar werd dit minder, terug naar 25 ugr en nu weer erg vermoeid, na een periode geen last

29-08-2018 | Vrouw | 27
Hypothyreoïdie
Eerst jarenlang doorgelopen met klachten, tot het uit de hand liep en ik van futloosheid nieteens de afstand van parkeerplaats naar voordeur kon halen. Pas 27 en hoor vol energie te zijn! Na lang onderzoeken uiteindelijk in het buitenland via echo en bloed achtergekomen dat het de schildklier was. Startte met kleine dosis van 25 mg, voelde me binnen een week al beter. Ik w[lees meer...]ist niet hoe erg ik er aan toe was tot dat ik aan Euthyrox begon. 8 maanden later teruggeweest voor onderzoek, werkte nogsteeds te traag, dosis verhoogd naar 50mg en er ging weer een hele wereld voor me open. Door Euthyrox kan ik weer mijn leven leiden zonder die vage vermoeidheid en waas voor mijn ogen. Ook ontzettend afgevallen en "uitgeblazen". Moet nu toch nog naar 75mg. Maar ik merkte het verschil direct al bij 25. Als ik 1 dag vergeet, klapt de vermoeidheid en symptomen er 2 dagen later bij me in. Goede reminder om te blijven slikken dan. Voor mij heeft het echt gewerkt.

13-08-2018 | Vrouw | 53
levothyroxine (75mg)
Trage schildklier
ik had geen specifieke klachten voordat ik het medicijn ging gebruiken. Maar merk na een half jaar geen fysiek verschil met medicijn gebruik.

13-05-2018 | Vrouw | 54
levothyroxine (137ug)
Trage schildklier
Op 4 jarige leeftijd bleek ik erg klein te blijven. Dankzij starten Thyroxine behandelingen alsnog goed gekomen qua lengte en ontwikkeling. Zal wel rest van mijn leven moeten slikken.

03-04-2018 | Vrouw | 53
levothyroxine (150ug)
Schildklier verwijderd
Begonnen met Euthyrox nadat mijn schildklier moet worden verwijderd door kanker. Bijwerkingen zijn spierpijn en stijfheid, neiging tot neerslachtigheid, dit is ondervangen door combi met Armour. Spierpijn en stijfheid bleven echter. Daarom gewisseld naar Thyrax omdat dit minder bijwerkingen zou hebben, helaas blijkt dit bij mij niet zo te zijn

03-04-2018 | Vrouw | 20
levothyroxine (25ug)
Hypothyreoïdie
Ik was erg moe en humeurig. Dit is heel erg veel minder geworden door de medicatie. Ook merk ik direct wanneer ik een dosis mis.

02-02-2018 | Vrouw | 59
levothyroxine (75)
Hyperthyreoïdie
Ik ging met 1 klacht naar de arts. Na bloedonderzoek moest ik met medicijnen beginnen en vanaf dag 1 ben ik zo beroerd dat ik mezelf veel ziek moet melden.

29-11-2017 | Vrouw | 70

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum