levothyroxine

Trage schildklier (252 meningen)
Ziekte van Hashimoto (30 meningen)
Schildklier verwijderd (25 meningen)
Snel werkende schildklier (17 meningen)
Ziekte van Graves (7 meningen)

21-05-2017 | Vrouw | 51
Trage schildklier
Ga NOOIT meer dit medicijn slikken. Herken alle verhalen. Ook ik heb alle bijwerkingen gehad. Depressief en erg vergeetachtig, vreselijk. Had ook een zeer kort lontje, dit komt omdat ik altijd moe was. Vreselijke dromen en achterdochtig, iedereen zei je bent veranderd. Het was een jaar lang overleven. Nu eindelijk weer een goed medicijn Levothyroxine en ook de Thyrax is we[lees meer...]er terug. Dus ik zeg: mensen stoppen met dit vergif!!!!

21-05-2017 | Man | 75
levothyroxine (112ug)
Schildklier verwijderd
Wegens een gezwel in mijn schildklier geheel verwijderd. Omdat Thyrax uit de handel ging overgegaan op Euthyrox 112 microgram tabletten. Ook 1 tablet per dag. Ben over Euthyrox 112 zeer tevreden. Heb geen enkel verschil met Thyrax gemerkt.

15-05-2017 | Man | 30
Trage schildklier
Ik word niet goed van dit middel Euthyrox, hartkloppingen en misselijk van hart, schiet omhoog naar 120 en dan weer naar 57. Ik kan er niet tegen en moest noodgedwongen stoppen en moest weer terug naar de oude middel. Wat een spul, mijn lichaam lijd hier onder en ben er mee gestopt. Ik word er niet goed van, zo draaien om de benen en slap op de benen, kortademig alsof mijn[lees meer...] keel word dichtgeknepen. Ik weet niet wat hier in zit, maar het is niet goed voor me en dit middel geeft veel bijwerkingen erbij. mvg roelof.

06-05-2017 | Vrouw | 57
levothyroxine (125ug)
Schildklier verwijderd
Ruim een jaar gebruik ik euthyrox en ben nog niet goed ingesteld. Vervelend algeheel gevoel, moe, pijn in de benen, haar uitval. Steeds bloed prikken en waardes blijven schommelen. Hiervoor gebruikte ik 21 jaren thyrax naar alle tevredenheid. Het is weer verkrijgbaar, ik hoop weer over te kunnen stappen.

05-05-2017 | Vrouw | 53
Schildklier verwijderd
Omdat de thyrax op was in januari Moest ik overstappen naar euthyrox ben 1op 1 over moeten stappen zeiden ze bij de huisarts. Nou dat heb ik geweten slapeloze nachten, hartkloppingen, depressieve gedachten, huilbuien om niks, doodmoe zijn. Was na 6 weken bloed wezen prikken en mijn tsh was 0,01 en ft4 18 volgens de huisarts prima waarde. Afijn niet dus. Ben terug gegaan e[lees meer...]n slik nu euthyrox 75 mcg. De 1e week leek het goed te gaan maar nu naar 14 dagen voel ik me niet goed. Dus weer maar terug naar de huisarts. Super jammer dit allemaal vooral omdat ik het 1e jaar na verwijdering van mijn schildklier thyrax 100mcg ben gaan slikken en ik voelde me perfect.

01-05-2017 | Vrouw | 56
levothyroxine (137ug)
Ziekte van Hashimoto
Ook ik moest overstappen van Duotab op Euthyrox en ben gewoon 1 op 1 overgezet met dezelfde sterkte. Aanvankelijk was de 100 ug nog van Duotab maar vanaf december kreeg ik éen tablet voor de volledige dosering van Euthyrox. Langzamerhand kreeg ik allerlei klachten die ik in eerste instantie aan de overgang toeschreef maar bij de jaarlijkse schildkliercontrole bleek mijn T[lees meer...]SH enorm gezakt. Benauwdheid, kortademig, hartkloppingen, slapeloosheid, vermoeidheid, krachteloosheid, stemmingswisselingen. Dus ook ik heb te kampen met overdosering als gevolg van de verplichte overstap van Duotab naar Euthyrox en het is schrikbarend hoe slecht artsen hiervan op de hoogte zijn.

21-04-2017 | Vrouw | 46
Trage schildklier
Hoi allemaal, Ik heb een vraag aan jullie allemaal. Mijn vriendin slikt nu Euthyrox maar sinds die tijd is ze totaal veranderd. Ze ziet dingen die er niet zijn! Haar relatie is stuk gelopen, omdat ze er van overtuigd was dat haar vriend vreemd ging. Ze komt met bewijzen die nergens op slaan. Ze heeft cameraas op gehangen en telefoongesprekken afgeluisterd die bewezen niets[lees meer...], maar voor haar wel! Herkennen jullie dit gedrag of kunnen jullie je voorstellen dat dit in combinatie met het medicijn kan gebeuren? Ik hoop dat jullie mij, maar vooral haar kunnen helpen.

20-04-2017 | Vrouw | 51
Trage schildklier
Mijn ervaring is dat je niet te lang moet door gaan met dit medicijn. Ik ben op een gegeven moment gestopt met het innemen van euthyrox, omdat ik me steeds slechter ging voelen. Daardoor moest de huisarts mij wel doorsturen naar een internist. Die nam mijn klachten echt serieus en vertelde dat er nog wel meer mogelijkheden waren en dat we rustig zouden gaan kijken waar ik [lees meer...]goed op reageerde. Gelukkig was de eerste, tirosint, de oplossing voor mij. Helaas moet je zelf nog wel bijbetalen. Slechte zaak dat de zorgverzekeraars liever hebben dat we ons ziek voelen van een slecht werkend medicijn, dan van een goed werkend medicijn dat misschien wat duurder is. Kostenbesparend is dat ik nu goed ingesteld ben en niet meer zo vaak naar de internist moet of bloed moet prikken.

18-04-2017 | Vrouw | 61
levothyroxine (175ug)
Schildklier verwijderd
Na jaren goed ingesteld te zijn geweest mbv thyrax, start het innemen van euthyrox. Na zes weken geprikt en geen afwijking dus slik maar door! Al jaren één maal per jaar een controle bij de internist zo ook deze keer. De overstap van het medicijn is bij de huisarts gebeurd. Wat een schrik het bloedbeeld was totaal afwijkend; een TSH van 0,08 terwijl ik al jaren tussen de[lees meer...] 2,4 en 2,7 schommel. Alle onvrede/klachten/ pijnen e.d. vielen op de plaats. duizeligheid, spierklachten, gewrichtklachten, hoofdpijn, oogklachten, droge huid, droge haren, hartkloppingen, stemmingen, moeheid, concentratie. Een chronische overdosering heb ik het laatste jaar gehad. Want de dosering van Thyrax is klakkeloos overgezet. Zeer recent heeft er een artikel in het SON blad: 'Feit of fabel" waarin Saskia van den Oever duidelijkheid geeft over de huidige gang van zaken rondom de over dosering. Wat een ramp!! Heel blij dat ik dit weet maar wat ongelooflijk rampzalig om daar nu pas achter te komen. Ik heb weer een lange weg te gaan met een aantal nieuwe klachten ( b.v. spataderen/oog klachten) die de gezondheidszorg alleen maar meer geld gaat kosten. Een heel vervelende ziekte de ziekte van Graves/ levensbepalend maar als dan ook nog de farmaceutische industrie je leven gaat bepalen. In mijn ogen een claim waard.

07-04-2017 | Vrouw | 56
Trage schildklier
I.v.m. het stoppen van de thyrax produktie moest ik overstappen op euthyrox. Dit was een grote ellende, hartkloppingen, dood en doodmoe, emotioneel instabiel, eetbuien, prikkelbaar, enz.

07-04-2017 | Vrouw | 48
levothyroxine (150ug)
Hypothyreoïdie
Algemeen bekend met CHT.

06-04-2017 | Vrouw | 49
levothyroxine (200ug)
Trage schildklier
Van de Thyrax noodgedwongen omdat ie op was overgestapt op euthyrox 200 ug. Was gezegd dat ik 1 op1 over kon stappen. Gedaan: resultaat dosis te hoog, komt waarschijnlijk ook door de vulstoffen werd er gezegd. Hart kloppingen, erg moe, hoofdpijn en moeite met onthouden. Nu op 175 ug, ben bang dat het weer een lange weg wordt om goed ingesteld te worden.

04-04-2017 | Vrouw | 31
levothyroxine (175ug)
Trage schildklier
Van de Thyrax noodgedwongen overgestapt. Bijwerkingen: moe, slaperig, geen energie, leeg, geen leven in de ogen.

04-04-2017 | Man | 55
levothyroxine (150ug)
Trage schildklier
met thyrax knap ingeregeld en heel aardig in het leven staand. nu met euthyrox kompleet over de rooie met alles, totaal ongelukkig. hartkloppingen, depressies, opgejaagd, geiriteerd. branderig en kortademig. voel me vreselijk, nog aan het inregelen, maar wil heel graag thyrax terug.

01-04-2017 | Vrouw | 38
levothyroxine (25ug)
Trage schildklier
Sinds januari noodgedwongen overgestapt van Thyrax naar Euthyrox. Ik heb er vreselijk veel bijwerkingen van. Slapeloze nachten, angstig, depressiviteit, hartkloppingen en chronische hyperventilatie. Dat laatste vooral is vreselijk. Mijn hele ademcentrum is nu ontregelt, ik ben ontzettend moe, heb spierpijn en kom amper mijn dagen door. Komende week overleggen met de huisar[lees meer...]ts of ik niet een ander middel kan gebruiken, of weer terug naar de thyrax. Hopelijk krijg ik dan weer mijn leven terug!

23-03-2017 | Vrouw | 40
Snel werkende schildklier
Ik heb Graves. Met succes behandeld met radio actief jodium. Na aantal jaren zonder medicatie is schildklier er toch mee op gehouden. Slikte met grote tevredenheid Thyrax. Ben 1 op 1 overgestapt op Euthyrox. De tweede week dat ik het slikte voelde ik me een week 'anders': gejaagder, druk in het hoofd, slecht slapen. Dit heeft zich na die week gestabiliseerd en ik voel me w[lees meer...]eer als vanouds. Merk geen verschil tussen Thyrax en Euthyrox. Prima middel! Mijn bloedwaarden zijn vrijwel identiek. Mijn dochtertje is ook 1 op 1 overgestapt van Thyrax naar Euthyrox: bevalt haar ook prima. Bloedwaarden ook vrijwel identiek.

Thyrax Duotab (853) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (549) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (503) - Antibiotica - penicillines breedspectrum