Ervaringen met Euthyrox

levothyroxine

Trage schildklier (275 meningen)
Ziekte van Hashimoto (37 meningen)
Schildklier verwijderd (28 meningen)
Snel werkende schildklier (18 meningen)
Ziekte van Graves (8 meningen)

12-12-2021 | Vrouw | 50
levothyroxine (88ug)
Trage schildklier
Nog 1 schildklier na diagnose . Afstellen duurt nu 8 maanden. Nog heb ik het idee dat ik niet verder ben dan dat ik begon. Vooralsnog merk ik geen zichtbaar resultaat.

30-11-2021 | Vrouw | 70
Hypothyreoïdie
Sinds het gebruik van de nieuwe euthyrox last van spierpijn en brandend gevoel in maag. Durf hier niet te lang mee door te lopen ook minder fit.

29-11-2021 | Vrouw | 71
Trage schildklier
Mijn schildklier raakte ontstoken door een keelontsteking. Daarna werkte deze niet mee goed. Ik kreeg euthyrox 50mg.

18-11-2021 | Vrouw | 64
Ziekte van Hashimoto
Sinds 13 jaar heb ik Hashimoto. Heb Thyrax geslikt moest van huisarts stoppen vanwege klachten Ben natuurlijk schildkliermiddel gaan slikken . Daar zit T3 in. Ik zet euthyrox 125 NIET om naar T3. Dat komt herhaaldelijk uit de lab onderzoeken. Met Thyrovanz een natuurlijk middel wordt ik weer meer mens. Helaas in deze covid tijd is het niet meer voorradig. Terug naar Eur[lees meer...]hyrox met alle klachten van dien. Ben verpleegkundige en moet hierdoor stoppen met werken. Achter de geraniums en alvast gaan sparen voor een pruik.

27-09-2021 | Vrouw | 33
Trage schildklier
Wat ben ik blij om te lezen dat zo veel mensen last hebben van dit medicatie na de wijzigingen in de samenstelling. En dat vele dezelfde klachten hebben ervaren. Vanaf juni heb ik een nieuwe verpakking gekregen en daar begonnen de klachten dan ook direct. Het is een op en af. Het zijn een hele hoop vage klachten die opeens ontstaan. Begon langzaam aan aan mijzelf te twijfe[lees meer...]len. Ben een heel gezond persoon die plotsklaps werd neergeslagen. Hier ga ik werk van maken. Beterschap aan de rest!

24-09-2021 | Vrouw | 66
Ziekte van Hashimoto
zoveel spierpijn niet kunnen slapen van de pijn

28-06-2021 | Vrouw | 57
Trage schildklier
Gebruikte al jaren euthyrox en was er zeer tevreden over, maar sinds 4 maanden overgestapt op nieuwe formule en veel bijwerkingen. Heb de dosis moeten verhogen, brandend gevoel in slokdarm en maag, veel haaruitval. Vermoedelijk een intolerantie aan het citroenzuur of mannitol. Ik begrijp echt niet waarom ze ingrediënten vervangen waar sommige mensen intolerant voor zijn m[lees meer...]et andere die ook voor klachten kunnen zorgen. Er zijn andere mogelijkheden met minder nare bijwerkingen.

22-06-2021 | Vrouw | 35
Trage schildklier
3 verschillende artsen betrokken bij deze medicatie switch echter geen follow up. Mijn advies kom voor jezelf op als dit medicijn klachten geeft.

18-06-2021 | Vrouw | 71
levothyroxine (175ug)
Ziekte van Hashimoto
Op mijn 41e kreeg ik deze autoimmuunziekte. Ik herinner me nog heel goed hoe het was om diep hypo-thyroid te zijn. Ik kon niet meer goed praten, lalde gewoon alsof ik gedronken had, ik was traag, keek star uit mijnogen. Een zombie gelijk. Na drie dagen substitutie therapie was het alsof het licht weer aanging! Een geweldige ervaring. Ik gebruik het nu 30 jaar en ben zeer[lees meer...] tevreden.

15-06-2021 | Vrouw | 54
Ziekte van Hashimoto
Al bijna een jaar een trage schildklier en sinds ik het weet last van pijnlijke benen, moe. Een dag perongeluk mn medicijnen vergeten en een dag erna geen pijn of moeheid. Na een jaar redelijk ingesteld maar de klachten blijven. Krijg nu een test voor etalage benen. Ik denk dat het de bijwerking van dit medicijn is.

16-04-2021 | Vrouw | 72
levothyroxine (0.75mg)
Ziekte van Hashimoto
Zo als hierboven vermelde klachten. Ik gebruik op eigen initiatief, Dentaid tegen droge mond waardoor het tandvlees minder erg slinkt, neusslijmvlies dr. Vogel tegen neuskorstjes, zeer slecht slapen, altijd koud. Op huisartsadvies carbogel voor droge ogen, koelzalf van Linette (vette crème wat niet intrekt en uren lang vettig blijft waardoor je kleren vettig worden) vagin[lees meer...]ale crème tegen droogheid ook van Linette. Ik heb al 30 jaar een traag werkende schildklier en slik er al die jaren Euthirox voor en de laatste jaren begonnen bovenstaande klachten. Niemand van mijn huisartsenpost nam het initiatief om eens verder te zoeken waar de opgehoopte klachten vandaan konden komen. Heb een week of 3 geleden contact gezocht met een natuurgeneeskundige en daar kwam uit dat ik Hasimoto heb door bloed te laten prikken wat niet bij mijn huisartsenpost werd gedaan.

10-04-2021 | Man | 84
Trage schildklier
Haaruitval is wel - bijna - weg na de gewenning.

01-04-2021 | Vrouw | 53
levothyroxine (100ug)
Trage schildklier
Wisselende waarden en veel bijwerkingen Ik ben sinds twee jaar heel stijf en moe. Naar reumatoloog vanwege verdenking pmr Uit de scan kwam niets bloedonderzoek na bloedonderzoek er komt niets uit

03-02-2021 | Vrouw | 68
levothyroxine (25)
Trage schildklier
Al wat jaren Euythyrox 25 microgram gebruikt, heb ook last van spierpijn en hoofdpijn. Dacht dat dit door statines kwam die ik gebruikte Rosuvastatine Aurobindo 10 mg. Nu gebruik ik sinds 1 maand deze statine niet meer! Men heeft mij geadviseerd om Rode gist rijsttabletten pillen te kopen. Maar nu ik een verhaal lees van iemand die hoofdpijn en spierpijn kreeg vraag ik[lees meer...] mij af of dit aan de Euthyrox komt! Ga de diabetische verpleegkundige bellen om te vragen wat te doen.

02-02-2021 | Vrouw | 64
levothyroxine (100ug)
Trage schildklier
Ik heb sinds 13 jaar last van mijn schildklier en heb meteen Euthyrox gekregen en heb daar nooit geen problemen mee gehad. Ik heb sinds bijna een jaar best wel veel klachten en kom er bij toeval achter dat de samenstelling van de medicijnen veranderd zijn. Ik heb ernstig last van haaruitval, onrustiger, minder fit, last van mijn spieren en licht in mijn hoofd. De huis[lees meer...]arts neemt het blijkbaar ook niet zo nauw en deed er ook niks mee en de apotheker net zo, die houden allemaal wijselijk hun mond dicht, wat ik zeker niet vind kloppen. Ik heb mij voor een paar maanden terug alles laten prikken, vitamine D, B12, foliumzuur, T4, T3 enz. en gelukkig zijn de uitslagen allemaal goed. Nou via forums kom ik er achter hoeveel er klachten dat er zijn. Heb nu in overleg met de huisarts toch een andere gekregen, ik ben vrijdag met Tirosint begonnen, waar ik veel positieve reacties over heb gehoord. Ik hoop dat het weer goed gaat komen.

20-01-2021 | Vrouw | 74
levothyroxine (25)
Ik ben een vrouw van 74. Ik slik al jaren een halve euthyrox. Ik ben zeer allergisch maar kon dit medicijn altijd goed verdragen. Een half jaar geleden kreeg ik allerlei klachten. Ernstige spierpijn, nog nauwelijks kunnen lopen,blaasontsteking,last van droge ogen, meer rugpijn als normaal, darm-en maagproblemen. De huisarts stuurde me door naar diverse specialisten in het [lees meer...]ziekenhuis. Tot afgelopen week weinig geholpen. Tot ik hier de recensies van medegebruikers las. Na overleg met huisarts direct gestopt met euthyrox. Het zou van de andere samenstelling van de hulpstoffen kunnen zijn. De apotheek heeft me hierover nooit geïnformeerd. Na 2 dagen stoppen voel ik me al veel beter. Nu afwachten of ik helemaal zonder kan.