levothyroxine

Trage schildklier (252 meningen)
Ziekte van Hashimoto (30 meningen)
Schildklier verwijderd (25 meningen)
Snel werkende schildklier (17 meningen)
Ziekte van Graves (7 meningen)

17-02-2020 | Vrouw | 58
levothyroxine (75ug)
Trage schildklier
Ook ik heb ineens klachten, hart overslaan, moe, weinig spierkracht sinds de wijziging van samenstelling.

14-02-2020 | Vrouw | 55
levothyroxine (200ug)
winderigheid spierpijnen gewrichtpijnen

13-02-2020 | Man | 58
levothyroxine (100ug)
Sinds nieuwe euthyrax vele bijwerkingen. Druk op hoofd spierzwakte spierpijn onrust.

11-02-2020 | Vrouw | 62
Trage schildklier
Ik ben inmiddels 21 jaar schildklierpatiënt, Begonnen met Thyrax met wisselend succes. Toen dat niet meer voorradig was overgestapt naar de Euthyrox. Toen ik eenmaal goed ingesteld was , was het super. Had mij in jaren niet zo goed gevoeld en toen werden de hulpstoffen gewijzigd. Mijn TSH schoot omhoog en ben tot nu toe niet goed in te stellen. Ernstige haaruitval. Heb gew[lees meer...]oon enorme kale plekken op mijn hoofd. Ben in 3 weken 5 kg. aangekomen, ben niet meer in staat te werken sinds 3 maanden omdat ik zo moe ben en enorm last heb van concentratiestoornissen. Verder ook nog last van hartkloppingen. Ik heb Merck gebeld en gevraagd waarom zij dit mensen aan doen: de medicijnen worden op europees niveau gestandaardiseerd. Zal dat een paar cent schelen voor de farmaceut ? en wie betaald mij als ik straks geen inkomen meer heb door deze onzin? De belangen van de patiënt tellen tegenwoordig niet meer mee. Het is schandalig!

10-02-2020 | Vrouw | 52
Trage schildklier
Ik gebruik euthyrox best een tijdje Nooit problemen De laatste 2 maanden nu klachten, heb het gevoel dat ik moeheid terug komt en hartkloppingen

10-02-2020 | Vrouw | 52
Trage schildklier
Ik gebruik euthyrox nu meer dan 3 jaar nooit bijwerkingen gehad. Sinds dec. Krijg ik meer klachten. Ben aan het uitzoeken of dit door de nieuwe samenstellingen komt of door?

08-02-2020 | Vrouw | 59
Trage schildklier
Jaren slik ik al Euthyrox zonder problemen, door vernieuwde samenstelling, alleen hulpstoffen??? Heb ik ontzettend veel last . Zoveel bijwerkingen en pijn in heel mijn lijf en zwellingen!

05-02-2020 | Vrouw | 31
Trage schildklier
Ik slik al jaren Euthyrox en was altijd erg tevreden, mijn waarden waren al jaren stabiel. Echter sinds de wijzing van de samenstelling, moet ik steeds mijn dosering verhogen omdat de tsh-waarden de hoog zijn. Ik ben hier zeker niet blij mee en vraag me af of ze alleen de hulpstoffen hebben gewijzigd.

27-01-2020 | Man | 70
levothyroxine (112ug)
Te weinig bijschildklierhormoon
werkt goed maar krijg de laatste maanden last van jeuk op de rug en borst/buik.

27-01-2020 | Vrouw | 45
Hypothyreoïdie
Sinds een jaar eindelijk goed ingesteld. Sinds een maand voel ik me meer moe, houd vocht vast, heb meer last van spierpijn en krampen en ook mijn ogen lijken weer achteruit te gaan. Vanmorgen schiet me ineens te binnen dat ik een maand geleden aan een nieuw doosje begonnen ben. Op het etiket van de apotheek stond echter niet dat het de vernieuwde formule was. Tot ik het et[lees meer...]iket van de apotheek eraf haalde. En blijkt dat ik de nieuwe formule gebruik...verklaart opeens mijn klachten.

18-01-2020 | Vrouw | 69
levothyroxine (50ug)
Trage schildklier
veel last van euthyrox gebruik het nu anderhalf jaar, eindelijk ging het goed nu nieuwe hulpstoffen weer terug bij het oude veel maagpijn spierpijn vreselijk moe kom de trap bijna niet op het licht aan de mannitol die erin zit . ik heb nu van de huisarts esomeprazol erbij gekregen nog 14 dagen slikken anders ander middel .het is toch niet de bedoeling om een maagbescherm[lees meer...]er in te nemen om die nieuwe hulpstoffen.

17-01-2020 | Vrouw | 64
Hypothyreoïdie
Ik gebruik al jarenlang naar tevredenheid Euthyrox. In november 2019 over naar vernieuwde Euthyrox, binnen 6 weken klachten van te traag werkende schildklier en onderdosering. TSH bleek sterk gestegen, nu dosering Euthyrox verhoogd, afwachten en opnieuw instellen, helaas!

16-01-2020 | Man | 51
levothyroxine (137ug)
Schildklier verwijderd
Sinds de Thyraxcrisis ben ik overgestapt op Euthyrox. Eerst met wisselend succes, mijn TSH schommelde regelmatig onverklaarbaar met alle gevolgen van dien. Nu ben ik ruim 7 weken bezig met Euthyrox de nieuwe samenstelling, en ik moet zeggen, ik voel mij beter. Ik slaap iets beter, meer energie, en geen "watterig"hoofd meer. Kortom....de eerste tekenen zijn prima. Ik ga vol[lees meer...]gende week vrijdag bloedprikken, ik hoop dat mijn gevoel ook uit de waarden in mijn bloed blijken.

15-01-2020 | Vrouw | 65
levothyroxine (100ug)
Al 32 jaar gebruik van Euthyrox. Sinds 11 november de nieuwe samenstelling. Had geen argwaan dacht er niet aan. Tot ik opgezette schildklier voelde, hartritme stoornissen, angstig, depressies nergens zin in,niet slapen. Je denkt aan allerlei zaken waar het aan kan liggen. Heb ik dit heb ik dat? Is er een interactie? Tot alarmbel rinkelde Euthyrox wacht vernieuwd. Naar ha d[lees meer...]ie wist niets van vernieuwde Euthyrox! Ik werd niet geloofd. Mijn TSH was van 0,61 naar 2,93 gegaan. Voelde mij naar. Toen overgestapt naar Thyrax, vroeg of ik iets hogere dosering kreeg daar Thyrax minder hard werkt. Maar nee. Dus weer 6 weken verder weer prikken TSH 5,3.Het is heel lastig om als schildklier patiënt je staande te houden in geloofwaardigheid! Telkens deze medicatie veranderen met alle gevolgen van dien.!Niet geloofd worden door de ha maakt het leven moedeloos temeer daar je je zo slecht erbij voelt! Er wordt veel te weinig geluisterd door de fabrikanten en ha naar ons. Om over begeleiding maar te zwijgen. Gelukkig voel ik zelf mijn lichaam wat het nodig heeft. Alleen om het te krijgen is nogal een strijd!

14-01-2020 | Vrouw | 49
levothyroxine (137ug)
Hypothyreoïdie
Ik slik al 20 jaar medicijnen voor de schildklier. Paar jaar terug al dat gedoe gehad met Thyrax. Destijds (verplichte) overstap naar Euthyrox gemaakt. Jarenlang geen klachten gehad. Ging super. Krijg ik de afgelopen maand ineens zoveel klachten. Zo'n pijn in mijn arm, dacht dat ik tennisarm had. Maar de andere arm begon ook. Nu overal pijn. Heel erg vermoeid. Gaandeweg st[lees meer...]eeds meer klachten. Heb bloed laten prikken, geen schokkende afwijkingen. Kom ik er achter dat de hulpstoffen zijn gewijzigd in de Euthyrox. En deze vernieuwde medicijnen slik ik sinds half december 2019. Vraag me af wat ik nu moet doen en of ik nu toch maar weer terug moet gaan naar Thyrax.

09-01-2020 | Vrouw | 70
levothyroxine (0,1mg/ml)
Ziekte van Hashimoto
Ik slik euthytox maar ik voel me belabberd spierpijn veel oedeem in mijn voeten pijn op mijn borst duizelig en hartslag dan vlug dan langzaam. .Voel me echt belabberd en angstig . Hart slaat over pijn op de borst veel spierpijn en vovht in mijn benen . Te lage waarden van schildklier ik slik euthyrox al een hele langen tijd apotheek heeft nooit gezegd dat euthytox veran[lees meer...]dert is. Nou de laatste tijd veel aangekomen.

Thyrax Duotab (853) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (549) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (503) - Antibiotica - penicillines breedspectrum