Ervaringen met Thyrax Duotab

levothyroxine

Trage schildklier (552 meningen)
Ziekte van Hashimoto (65 meningen)
Snel werkende schildklier (44 meningen)
Schildklier verwijderd (28 meningen)
Ziekte van Graves (27 meningen)

Wat kan SON voor u betekenen?

Schildklier Organisatie Nederland (SON) (02-08-2016)

25-09-2017 | Vrouw | 29
Trage schildklier
Tot vorig jaar februari heb ik de oude thyrax geslikt. 0.075 was dat. Toen die niet meer leverbaar was moest ik over op euthyrox. Door dat medicijn kreeg ik erge hartkloppingen en doordat mijn schildklier te langzaam werkte is het opgehoogd tot 0.125. Toen ben ik iets aangekomen 2 kilo ofzo in meer als een jaar. Toen de thyrax weer terug op de markt kwam was ik blij want d[lees meer...]ie euthyrox vond ik echt niet fijn. Nu slik ik 0.125 van de thyrax weer en ik ben 6 kilo aangekomen in enkele maanden. Heb overal spierpijn en ben moe. Ik baal ontzettend en heb het idee niet serieus te worden genomen, want mijn waarden zijn goed. Ik vind het sowieso raar. Vorig jaar februari waren mijn waarden met thyrax 0.075 ook goed en anderhalf jaar later slik ik 0.125. Dan is of de thyrax samenstelling veranderd of mijn schildklier is erg achteruit gegaan. Heeft iemand dezelfde ervaring? Vrijdag weer een afspraak met de dokter en hoop dat ik serieus genomen wordt. Dit is echt niet leuk. Ben nog geen 30 en voel me oud.

18-07-2017 | Vrouw | 75
levothyroxine (125ug)
Waardeloos! Ga nu naar Spanje en koop het bij Sanofil.

17-07-2017 | Vrouw | 30
levothyroxine (75ug)
Trage schildklier
Thyrax heeft mij meer pijn gedaan dan dat t mij lief is.. continu hartkloppingen, zelfs snachts. Zo kwam nooit aan mijn slaap toe en werd ik overdag heel kribbig, weinig energie en uiteindelijk durfde ik niet meer te gaan slapen, wegens de hartkloppingen.. Na een mallemolen van bloedtesten en ziekenhuisbezoeken ging ik over naar de euthyrox... geweldig spul!!

16-07-2017 | Vrouw | 71
Trage schildklier
Voel me zo slecht met nieuwe thyrax, eerst slecht op de levothyroxine, daardoor overgestapt terug op thyrax, ze werken anders, ben doodop, kom geen werk uit mijn handen, voel me suf, wil liefst naar bed, pfffff. Bloed goed. tsh 0,6 ft4 17.2. Hoe kan dit, ik moet juist hyperen, niks hoor. Hopeloos dit gedoe.

06-05-2017 | Vrouw | 72
Hypothyreoïdie
Sinds 10 April slik ik nu de zogenaamde ''nieuwe'' thyrax die pas weer verkrijgbaar is, maar heb nog steeds last van duizelingen, hoofdsuizingen, depri en slap gevoel. Wisselen van dosis heeft ook geen beter effect. Voor de blisterverpakking had ik 40 jaar geen problemen. Denk ook dat er duidelijk iets is veranderd in de formule en vraag me nu af wie en hoe dit medicijn ge[lees meer...]test wordt. De pillen in de blisterverpakking zien er hetzelfde uit. Alleen op het doosje en in de bijsluiter staat een nieuwe datum van 2017. Lijkt allemaal nieuw, maar na inname komen weer de problemen. Heb de afgelopen jaren ook Euthyrox en Tirosint geprobeerd, maar door overstap en verschillende sterktes geen succes. Ook minder of meer dosering helpt niet.

03-05-2017 | Vrouw | 61
levothyroxine (0,1mg)
Trage schildklier
Na het niet kunnen leveren van Thyrax 0,1 mg gedwongen overgestapt naar Levothyroxine 0,1 mcgr. Van Thyrax jarenlang geen last, goede bloedwaarden. Bij Levothyroxine gelijk heel veel bijwerkingen, hoofdpijn, spierpijn, duizelig. Algehele malaise! Na een paar weken overgestapt op levotyroxine 0,88 mcgr. Geen verbetering in hoe ik me voel maar wel goede waardes!! Sinds[lees meer...] 2 weken op eigen verzoek weer overgestapt op Thyrax 0,1 mgr. Géén verbetering!! Heel veel hoofdpijn, hartkloppingen, moe.

23-04-2017 | Vrouw | 57
levothyroxine (75ug)
Trage schildklier
Doodmoe, vergeetachtig, concentratiestoornissen, 7 kg bijgekomen, hartkloppingen, en een zeer harde hartslag. Hartoverslagen. Rillen over het hele lijf. Het voelt soms of je een zware griep hebt en dan om de paar weken. Ik heb vrijdag 21 april 2017 met de Thyraxfabriek gebeld en ik heb goed nieuws. Ze leveren de Thyrax weer vanaf 6 april. Bijna niemand weet dit. Daarom maa[lees meer...]k ik het hier bekend. Ik slik sinds een jaar Euthyrox en het schiet niet op. Word nog zieker ervan. Komende week uitslag bloedprikken. En dan ga ik aan de thyrax als mijn huisarts het goed vindt.

31-03-2017 | Man | 63
levothyroxine (175ug)
Schildklier verwijderd
Moest vorig jaar overstappen van Thyrax naar Euthyrox. Na problemen met boezemfibrilleren eindelijk ingeregeld. Gaat nu goed. Ga Aspen Frama Trading boycotten. Voor mij geen Thyrax meer.

12-02-2017 | Vrouw | 45
Trage schildklier
Heel erg moe en huiduitslag, mogelijk als gevolg van de kleurstof in het medicijn. Bij wisseling naar Euthyrox waren klachten weg.

26-06-2023 | Vrouw | 65
levothyroxine (0,1mg/ml)
Trage schildklier
Sinds 40 jr last van vertraagde schildklier werking. eerst met o,1 mg begonnen dat is de witte pil daarna een blauwe erbij. Na een periode merkte ik dat ik vlekken kreeg. Vooral in mijn gezicht vind ik erg.

26-10-2021 | Vrouw | 73
levothyroxine (112ug)
Ziekte van Hashimoto
Ik heb Thyrax al 25 jaar .Sinds een paar jaar veel.klachten Vooral de laatste 2 jaar. Ik voel me erg opgeblazen Slaap heel slecht Hooud veel vocht vast. Heb Hart Ritme stoornis .Ik heb wel veel.stress want mijn man dementerend en woont nog thuis Ik moet iedere dag in elk hoekje en gaatje kijken Want hij bewaard alles .Mijn schildklier waarden waren ook weer slecht daarom[lees meer...] moet ik nu geen 100mg maar 112en een half slikken.Maar de 12 en een half zijn weer de blauwe En daar heb ik een tijd geleden bijwerking van gehad En nu schrijft de dokter weer dezelfde voor

14-07-2021 | Vrouw | 55
levothyroxine (200ug)
Schildklier verwijderd
Dit medicijn is een lijdensweg om snel ingesteld te krijgen. De producenten zouden eens heel goed hun vele gebruikers moeten monitoren. Mensen doen er 1-2 jaar over om ingesteld te raken als ze geen schildklier meer hebben. Endocrinologen doen hun uiterste best om patiënten te begeleiden met de instelling van dit medicijn. Er kan een wereld verbeterd worden met dit medicij[lees meer...]n.

17-05-2021 | Vrouw | 57
levothyroxine (25ug)
Trage schildklier
Wat ik heel jammer vind op deze site, is dat bij de beoordeling van Thyrax duotab geen onderscheid gemaakt is (kan worden) tussen de verschillende doseringen die alle drie een andere kleur hebben. De blauwe tabletjes van 0,025 mg bevatten de synthetische kleurstof E132 (indigokarmijn of indigotine) die een allergische reactie kan geven, van huiduitslag tot ademhalingsprob[lees meer...]lemen, hoge en lage bloeddruk e.d. Sinds ik van de witte pilletjes (0,1 mg) naar een lagere dosering moest (om de dag 3-3,5 pilletjes) heb ik veel meer klachten, vooral duizeligheid en zo licht in het hoofd dat het m’n dagelijks leven erg beïnvloedt. Ik vermoed dat het door de kleurstof komt. Mensen die de witte pilletjes slikken hebben daar vanzelfsprekend geen last van. Met de roze pilletjes (0,150 mg) heb ik geen ervaring, maar ook de kleurstof daarin geeft mogelijk problemen?

26-02-2020 | Vrouw | 55
levothyroxine (150ug)
Ziekte van Hashimoto
Heb 3 jaar Thyrax gebruikt maar voelde me er niet goed bij, bleef vermoeid met spierklachten en had ook jeuk, wss van de blauwe kleurstof. Het lukte niet om de juiste dosering te vinden met de minste klachten en ik heb van alles geprobeerd, ook nog in combinatie met cytomel. Daarna ben ik overgestapt op Euthyrox. Was in het begin ook echt heel erg vervelend. Ik heb heel e[lees meer...]rg gehyperd en ben uiteindelijk uitgekomen op 81 mcg Euthyrox. Thyrax werkt dus minder sterk dan Euthyrox. Euthyrox was voor mij echt prima en ben heel lang stabiel geweest tot onlangs dus. Euthyrox is inmiddels qua vulstoffen gewijzigd en daar heb ik helaas last van. Weer hyperen.

16-04-2019 | Vrouw | 37
Ziekte van Hashimoto
Geen verbetering van klachten, merk geen verschil.

14-02-2019 | Vrouw | 64
Te weinig bijschildklierhormoon
Sinds de thyrax uit Aspen komt kom ik niet goed ingesteld elke 6weken bloedprikken en controle internist nooit eerder gehad al ruim 35jaar schildklierpatient dit alles zeer vervelend en niet fijn en wat dit allemaal kost!!!!!