Ervaringen met Thyrax Duotab

levothyroxine

Trage schildklier (552 meningen)
Ziekte van Hashimoto (65 meningen)
Snel werkende schildklier (44 meningen)
Schildklier verwijderd (28 meningen)
Ziekte van Graves (27 meningen)

Wat kan SON voor u betekenen?

Schildklier Organisatie Nederland (SON) (02-08-2016)

28-01-2018 | Vrouw | 45
levothyroxine (25ug)
Trage schildklier
Dit was al derde verandering van het med in 4 jaar gebruik. Heb Thyrax Duatab in kleine potjes gehad en na twee jaar kreeg ik Thyrax Duotab in streepjes, dit viel erg tegen! Kreeg binnen een paar dagen alle klachten die ik nooit had, ik kon op een gegeven moment niet meer hardlopen , niet fietsen, mijn hart klopte twee keer sneller, ik mocht de dosering niet verlagen ivm [lees meer...]lage waardes van schildklier hormoon. Na twee jaar moets ik weer overstappen naar Thyrofix 25mcg 3 tab per keer en ik vind het prima medicijn, merk ik geen enkele bijwerking. Nu kan ik berg op zonder enkel moeite. Gistermiddag heb ik mijn med opgehaald bij apotheek en wat een verassing!!! Weer die verschrikkelijke ThyraxDuotab in streepjes! Dit wil ik echt niet meer slikken! Wat moet ik er doen om weer Thyrafix te krijgen?

17-05-2017 | Vrouw | 45
Trage schildklier
Bijwerkingen: hartkloppingen, overgewicht, vocht, spierpijn, slaapgebrek.

12-02-2017 | Vrouw | 45
levothyroxine (125ug)
Trage schildklier
Heel erg moe en huiduitslag, mogelijk als gevolg van de kleurstof in het medicijn. Bij wisseling naar Euthyrox waren klachten weg.

05-12-2016 | Vrouw | 46
levothyroxine (50ug)
Snel werkende schildklier
Vooral geen bijwerkingen, en kleiner tabletten dan Euthyrox

27-05-2021 | Vrouw | 47
Trage schildklier
100 mg per dag Al 3 kilo kwijt Voel mij heel fit en awake Last van kortademigheid Brok in de keel

14-03-2017 | Vrouw | 47
Hypothyreoïdie

15-02-2017 | Man | 47
Trage schildklier
Thyrax was prima, jammer dat het niet meer is en of het nog weer leverbaar wordt? Ik verwacht van niet, omdat Aspen ook een alternatief met meer marge levert (Euthyrox). In feite hebben ze gewoon het marktaandeel van Organon gekocht om het om te zetten naar hun eigen product met meer marge, pure geldkwestie dus.

01-02-2017 | Vrouw | 47
Ziekte van Graves

07-11-2016 | Vrouw | 47
levothyroxine (175ug)
Snel werkende schildklier
na enkele weken al veranderingen na aanpassing dosering

14-06-2017 | Vrouw | 48
Schildklier verwijderd
Werkt uitstekend. Wegens niet beschikbaarheid tijdje overgetapt op Eurthyrax, wat echt een drama was. Thyrax voldoet voor mij uitstekend.

01-03-2017 | Vrouw | 48
Trage schildklier
Het duurde even voordat ik goed ingesteld was en het middel goed ingewerkt. Na die tijd ging het goed en voelde ik me weer fit en kon alles aan. Dat is altijd zo gebleven, zo lang ik dit gebruikte. In maart 2016 moest ik overstappen naar euthyrox, dit ging niet lekker, na drie maanden weer terug op thyrax maar ook toen voelde ik me wel iets beter dan met euthyrox maar nie[lees meer...]t fit. Het 4x overstappen in 9 maanden gaat ook niet goed of in je koude kleren zitten. Wat een drama.!!

30-12-2018 | Vrouw | 49
levothyroxine (125ug)
Snel werkende schildklier
Ik heb thyrax al vanaf de behandeling met radioactief jodium. Ik ben altijd prima ingesteld met thyrax. 2 jaar geleden toen thyrax niet meer leverbaar was, kreeg ik Levothyroxide (vervanger ) Ik werd daar doodziek van! Bleek allergisch te zijn. Wat ik wel erg vind is dat het medicijn niet meer vergoed wordt. Ik zoek mensen met de zelfde ervaring als ik. Ik hoop dat we [lees meer...]het gewoon weer vergoed krijgen met terug werkende kracht ( alle kosten tot nu terug geboekt ).

07-03-2017 | Vrouw | 49
Trage schildklier
Na 32 jaar Thyrax nu verplicht overgestapt op Euthyrox. Ik ben niet meer mijzelf. Hartkloppingen, emotioneel, snel geïrriteerd, slapeloosheid, ontstoken ogen, gewichtstoename, concentratieproblemen, rugklachten.

05-10-2021 | Vrouw | 50
Trage schildklier
Zijn er ook mensen op dit forum die gewoon met alle medicatie zijn gestopt. Als ik voor mezelf spreek had ik voor het bekend werd dat de schildklier niet meer werkte Helemaal geen klachten. Denk erover om helemaal te stoppen wat niet verstandig is volgens de arts.

24-09-2020 | Vrouw | 50
levothyroxine (25ug)
Trage schildklier
Begonnen met euthyrox, overstapt op thyrax ivm gezwollen ogen. Ontzettend last van hartkloppingen, duizelig, moe. Weer terug naar euthyrox en hopen dat de oogklachten los staan van de medicatie.

30-07-2020 | Vrouw | 51
levothyroxine (150ug)
Niet in te stellen, hyperklachten, duizelig,spierpijn,hoofdpijn,vermoeidheid, maag/darmklachten,koud/warm,gewrichtspijn,humeurig,gewichtstoename etc etc