Ervaringen met Thyrax Duotab

levothyroxine

Trage schildklier (552 meningen)
Ziekte van Hashimoto (65 meningen)
Snel werkende schildklier (44 meningen)
Schildklier verwijderd (28 meningen)
Ziekte van Graves (27 meningen)

Wat kan SON voor u betekenen?

Schildklier Organisatie Nederland (SON) (02-08-2016)

09-11-2017 | Vrouw | 76
Trage schildklier
wel leveringsproblemen meegemaakt; ik kon wel bij andere apotheek enige voorraad opslaan, omdat ik dit medicijn al heel lang slik. Er zijn enorm veel klachten geweest, omdat Organon overging naar aspen, die een andere verpakking hanteert en die naar de mening van velen sterker werken, dus moet de dosering regelmatig aangepast worden. Verder wel tevreden met thyrax. Ik heb [lees meer...]ook nog nooit enig ander middel gebruikt.

11-09-2017 | Vrouw | 70
levothyroxine (75ug)
Trage schildklier
Ik heb eerst natuurlijk schildklierhormoon geslikt zonder enige bijwerking. Toen dat niet meer mocht overgegaan op thyrax met de bijwerkingen: spierpijn, vocht vasthouden en aankomen. Van 200 ug in de loop der jaren naar 75 ug (ben nu 70 jaar).

09-06-2017 | Vrouw | 5
Trage schildklier
Werkt stukken beter dan de vervanger levothyroxinenatrium

23-12-2016 | Vrouw | 62
Ziekte van Hashimoto
Vanwege Hashimoto gebruikte ik Thyrax, mijn waardes bleven beroerd, ik had veel restklachten. Sinds de overstap naar Tirosint gast het veel beter, minder restklachten, meer energie.

22-12-2016 | Vrouw | 74

15-11-2022 | Vrouw | 31
levothyroxine (0,125mg)
Trage schildklier
Ik heb eerlijk gezegd alleen de bijwerking dat ik meer honger krijg. Gebruik het samen met ritalin en voorheen ging dit niet goed, nu gelukkig wel. Ik heb alleen niet echt het idee dat ik afval maargoed ik doe er ook niets voor, heb het wel minder snel koud

14-09-2022 | Vrouw | 54
Ziekte van Hashimoto
tevreden over Thyrax. Toen het een tijd niet leverbaar was moest ik noodgedwongen over naar een ander medicijn wat heel veel ongemakken met zich mee bracht. Voelde me echt slecht toen. Nu weer Thyrax en dat gaat weer goed. Durf alleen niet over te stappen op een zwaardere pil omdat die weer net anders is qua samenstelling / kleurstof etc. dan die ik nu slik. Ik slik 4,75 p[lees meer...]illen van 25 mcg per dag.

09-09-2021 | Vrouw | 39
levothyroxine (125ug)
De data van wanneer tot wanneer heb ik niet! Maar ik moest er mee stoppen omdat het niet meer leverbaar was,! Terwijl ik het er wel goed op deed!

27-05-2021 | Vrouw | 47
Trage schildklier
100 mg per dag Al 3 kilo kwijt Voel mij heel fit en awake Last van kortademigheid Brok in de keel

10-12-2018 | Vrouw | 68
levothyroxine (0,150mg)
Trage schildklier
In 2007 een acute virale schildklierontsteking waarna niet werkende schildklier. Start Thyrax Duotab, kwam weer op normale gewicht tot het niet meer verkrijgbaar was. Wat een drama, 3 keer veranderd van product en niets hielp. Algehele malaise, spierpijn, gewrichtspijn, in 9 maanden kwam ik 12 kg aan. Totdat het weer verkrijgbaar was, alleen maar ziek geweest. Gesta[lees meer...]rt en na 3 weken voelde ik mij weer stukken beter...nu ook weer op gewicht. Ondanks af en toe onregelmatige hartslag, geen ander middel meer. Ik hoop dat er nooit meer zo'n situatie zal ontstaan, wat een ellende.

06-04-2018 | Vrouw | 64
levothyroxine (125ug)
Hyperthyreoïdie
Goed ingesteld, totdat medicijn niet meer verkrijgbaar was. Nu weer een ander merk met niet duidelijke verschijnselen. (Onrust)

09-11-2017 | Man | 64
levothyroxine (175ug)
Schildklier verwijderd
Medio 2016 gedwongen over te stappen naar een ander schildkliermedicijn 1 op 1. Ik gebruikte 0.225mg. Eind Oktober een enorme hypo gekregen met angst en paniekaanvallen. Gestopt met werken. Huisarts schreef Oxazepam voor. Specialist schroeft de dosis terug naar 0.150mg. 3 maanden later weer omhoog naar 0.175mg. Inmiddels verhoogd naar 0.188mg. maar de echte verbazing komt [lees meer...]als verneem via een patienten forum dat de Thyrax duo tab alweer 3 maanden leverbaar is en niemand aan de bel trekt. De apotheek niet de huisarts niet en de specialist niet. Slordig.

24-10-2017 | Vrouw | 61
levothyroxine (112ug)
Snel werkende schildklier
Ik gebruik Thyrax al zo'n dertig jaar. Mijn schildklier werkte te snel en op een gegeven moment heb ik een radioactieve pil gehad waardoor mijn schildklier er helemaal mee gestopt is. Daarna gebruikte ik al die jaren Thyrax 0.1. Zodra ik de nieuwe Thyrax ben gaan gebruiken waren de waarden ineens niet goed en moet ik meer Thyrax gaan gebruiken. Moet dus weer opnieuw ingest[lees meer...]eld worden. Ik ben benieuwd of dat alleen bij mij het geval is of dat meer mensen dit probleem hebben.

18-10-2017 | Vrouw | 52
Trage schildklier
Na lang zeuren weer terug op de Thyrax. Heb Euthyrox en Levothyroxine geslikt, omdat de Thyrax uit de handel was. Bloedwaarden bij de Levothyroxine waren perfect, maar wat een drama. Moe, altijd slaap, suf en vele nare bijwerkingen. Dus nu eindelijk weer terug bij mijn vertrouwde Thyrax. Sport weer en de moeheid vloeit eindelijk uit mijn lichaam. Beveel het iedereen aan.

10-07-2017 | Vrouw | 70
Snel werkende schildklier
Thyrax eerst andere verpakking, veel bijwerkingen. Daarna uit de handel genomen. Nu tirosint.

16-05-2017 | Vrouw | 72
Trage schildklier
Van thyrax, werkte ook niet optimaal, overgestapt op levothoroxine teva wegens niet leverbaar, ca 3 maanden zware hoofdpijn, neiging flauw te vallen zweten, duizelig, misselijk, moe, angsten, vreselijk, h.arts zei maar spanningsklachten, nee nu zijn het andere klachten dan van de thyrax, veel erger. Nu kreeg ik 2 weken geleden dus thyrax terug, nu weet ik het niet meer wee[lees meer...]r hoofdpijn, kramp, moe, kan niet meer zo moe, slaap, lusteloos. Dit is toch geen leven meer, zie overal tegen op. Waarom werkt het zo slecht?...