levothyroxine

Trage schildklier (548 meningen)
Snel werkende schildklier (44 meningen)
Schildklier verwijderd (28 meningen)
Ziekte van Graves (27 meningen)

Wat kan SON voor u betekenen?

Schildklier Organisatie Nederland (SON) (02-08-2016)

19-03-2015 | Vrouw | 18
levothyroxine (100ug)

05-03-2015 | Vrouw | 46
levothyroxine (150ug)
Ziekte van Hashimoto
Al zeker 10 jaar gebruik ik thyrax en nu sinds vorig jaar (na de nieuwe verpakking) vage klachten. Slapeloosheid (lijk niet in "diepe" slaap te komen) zweten, gewrichtspijn, stemmingswisselingen. Bloed laten prikken, waardes waren nog goed. Conclusie: stress of overspannen, volgens de huisarts kan het niet van de thyrax komen, omdat de bloedwaardes goed zijn. Ik geloof er [lees meer...]niks van, heb om een ander merk gevraagd maar dat is nog "in behandeling" door de apotheek, omdat thyrax de standaard is.

03-03-2015 | Man | 42
levothyroxine (125ug)
Ziekte van Hashimoto
Hetzelfde probleem deed zich in Denmark, nieuw zeeland, Australia en 4 jaar geleden in Israël. Ook daar Aspen bedrijf, was verantwoordelijk voor de schade veroorzaakt aan duizenden patiënten. dus ik geloof niks over het verhaal van de verpakking. De formule is verandert. en trouwens ik heb geen patientenbrief van Aspen gekregen, maar wel veel bijwerking. ik ben waardeloos [lees meer...]geworden. overgegaan naar Euthyrox maar nog steeds veel klachten. moet wachten tot ik weer ingesteld wordt. volgens me, het is tijd om wakker te worden en demonstreren. wacht op jullie reacties, wanneer zouden wij dit gaan doen?

01-03-2015 | Vrouw | 57
levothyroxine (200ug)
Ziekte van Hashimoto
Sinds de verpakking is veranderd last van moe zijn, slecht slapen, depressief zijn, veel last van stijve handen en voeten. Als het komt door de verpakking geef mij dan een bruin potje doe ik ze er zelf weer in baal als een stekker hiervan.

25-02-2015 | Vrouw | 48
levothyroxine (100ug)

25-02-2015 | Man | 64
levothyroxine (200ug)
Ziekte van Hashimoto
Gebruik meer dan 20 jaar al thyrax. Eigenlijk weinig problemen, laatste tijd regelmatig moe en koude rillingen. Dacht eerst aan griep, maar geen koorts. Ook hartproblemen, maar zie geen te hoge bloeddruk etc. op dit moment. Waarden van de schildklieren ( bijschildklier ook traag) waren in januari 2015 bijna perfect... Wordt 4 x per jaar getest, naast de andere specialist[lees meer...]en bezoeken. Ben niet iemand die n.a.v. een TV uitzending op iets reageert, maar heb het idee dat er wel enige ( negatieve) verandering is sinds de nieuwe verpakking...moeilijk te oordelen waaraan het ligt omdat mijn medicijnen voor de bijschildklier ook aangepast zijn.

24-02-2015 | Vrouw | 54
levothyroxine (150ug)
Ziekte van Hashimoto
Slik al ruim 15 jaar thyrax van Organon. Onvoorstelbaar wat er gebeurd nu met de vele bijwerkingen. Ik werk als paramedicus en ben erg sportief en actief. Op dit moment kan ik 's nachts niet slapen van de bijwerkingen diie ik heb sinds ik die pillen uit het cellofaan moet drukken. Een opsomming van mijn klachten: lusteloos gevoel, pijnlijke armen en benen. Veel vocht vast [lees meer...]houden in benen. Kan bijna niet in de benen komen als ik gezeten heb. Kan geen duursport meer doen. Krachtsport lukt ook niet meer zo moe ben ik. Bloedwaarden zijn goed binnen grenzen. Heb visusklachten en hartkloppingen. Mijn bloeddruk is gestegen tot abnormale waarden: 160/110 Hg. Terwijl ik neigde naar hypotensie. Ik ben erg prikkelbaar en niet echt gezellig voor mijn omgeving. Door mijn beperkingen ga ik mij minderwaardig en depressief voelen. Iets wat ik niet herken in mijzelf. Ik haat het dat ik niet kan sporten en mezelf leeg kan knokken. Ik voel mij ernstig beperkt. Ik krijg geen gehoor van huisarts of apotheek. Ik ga van apotheek veranderen en ga over op een andere leverancier van medicatie. Dit kost mij extra geld maar ik ben ziek, zwak en misselijk. XTC bad trip zijn de duo tabs. Synthetische drug wil men tegen gaan. Nou beginnen met thyrax van de markt te halen zou ik zeggen. Het ligt niet aan de verpakking , laat je niets wijs maken, het is de samenstelling van componenten die ze veranderd hebben. Goedkopere grondstoffen.

23-02-2015 | Vrouw | 52
levothyroxine (125ug)
Ziekte van Hashimoto
Ook ik heb bijwerkingen van Thyrax duotab. Ik slik al meer dan 20 jaar thyrax uit het bruine potje 1witte en 1 blauwe tablet en was altijd erg tevreden. geen bijwerkingen. Nu de doordrukstrips die erg gebruiksonvriendelijk zijn. Ik heb veel bijwerkingen zoals moeheid, hartkloppingen zere benen en algehele malaise. Gezien mijn leeftijd gedacht dat het met de overgang te ma[lees meer...]ken had, maar de klachten zijn begonnen toen ik met de doordrukstrips ben gestart. Ik ben in korte tijd veel aangekomen terwijl ik niet anders ben gaan eten (zelfs wat minder). Ook heb ik ontdekt dat de tabletten niet zo makkelijk op de breuklijn te breken zijn. Ik hoop dat er snel duidelijk komt want het is toch verschrikkelijk dat als ze zomaar medicijnen veranderen en dat je ze wel moet blijven gebruiken als chronisch zieke. je hebt eenvoudigweg geen keus.

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum