levothyroxine

Trage schildklier (548 meningen)
Snel werkende schildklier (44 meningen)
Schildklier verwijderd (28 meningen)
Ziekte van Graves (27 meningen)

Wat kan SON voor u betekenen?

Schildklier Organisatie Nederland (SON) (02-08-2016)

24-08-2020 | Vrouw | 60
levothyroxine (12,5ug)
Ziekte van Hashimoto
Bij thyrax gebruik veel hartkloppingen

22-08-2020 | Vrouw | 75
Ziekte van Hashimoto
Sinds een nieuwe producent Van thyrax Mijn klachten zijn veel erger geworden

03-03-2015 | Man | 42
Ziekte van Hashimoto
Hetzelfde probleem deed zich in Denmark, nieuw zeeland, Australia en 4 jaar geleden in Israël. Ook daar Aspen bedrijf, was verantwoordelijk voor de schade veroorzaakt aan duizenden patiënten. dus ik geloof niks over het verhaal van de verpakking. De formule is verandert. en trouwens ik heb geen patientenbrief van Aspen gekregen, maar wel veel bijwerking. ik ben waardeloos [lees meer...]geworden. overgegaan naar Euthyrox maar nog steeds veel klachten. moet wachten tot ik weer ingesteld wordt. volgens me, het is tijd om wakker te worden en demonstreren. wacht op jullie reacties, wanneer zouden wij dit gaan doen?

01-03-2015 | Vrouw | 57
levothyroxine (200ug)
Ziekte van Hashimoto
Sinds de verpakking is veranderd last van moe zijn, slecht slapen, depressief zijn, veel last van stijve handen en voeten. Als het komt door de verpakking geef mij dan een bruin potje doe ik ze er zelf weer in baal als een stekker hiervan.

25-02-2015 | Vrouw | 48

26-10-2021 | Vrouw | 73
levothyroxine (112ug)
Ziekte van Hashimoto
Ik heb Thyrax al 25 jaar .Sinds een paar jaar veel.klachten Vooral de laatste 2 jaar. Ik voel me erg opgeblazen Slaap heel slecht Hooud veel vocht vast. Heb Hart Ritme stoornis .Ik heb wel veel.stress want mijn man dementerend en woont nog thuis Ik moet iedere dag in elk hoekje en gaatje kijken Want hij bewaard alles .Mijn schildklier waarden waren ook weer slecht daarom[lees meer...] moet ik nu geen 100mg maar 112en een half slikken.Maar de 12 en een half zijn weer de blauwe En daar heb ik een tijd geleden bijwerking van gehad En nu schrijft de dokter weer dezelfde voor

26-02-2020 | Vrouw | 55
Ziekte van Hashimoto
Heb 3 jaar Thyrax gebruikt maar voelde me er niet goed bij, bleef vermoeid met spierklachten en had ook jeuk, wss van de blauwe kleurstof. Het lukte niet om de juiste dosering te vinden met de minste klachten en ik heb van alles geprobeerd, ook nog in combinatie met cytomel. Daarna ben ik overgestapt op Euthyrox. Was in het begin ook echt heel erg vervelend. Ik heb heel e[lees meer...]rg gehyperd en ben uiteindelijk uitgekomen op 81 mcg Euthyrox. Thyrax werkt dus minder sterk dan Euthyrox. Euthyrox was voor mij echt prima en ben heel lang stabiel geweest tot onlangs dus. Euthyrox is inmiddels qua vulstoffen gewijzigd en daar heb ik helaas last van. Weer hyperen.

16-04-2019 | Vrouw | 37
Ziekte van Hashimoto
Geen verbetering van klachten, merk geen verschil.

19-08-2015 | Vrouw | 46
Ziekte van Hashimoto
Blijvende vermoeidheidsklachten en nadat de tabletjes in doordrukstrips zijn gedaan heb ik rode vlekken op gezicht,hals en bovenarmen gekregen en pijn in mijn benen. Op dit moment loop ik nog voor onderzoeken in het ziekenhuis om te kijken waardoor de pijn veroorzaakt wordt maar omdat de pijn in mijn benen in dezelfde periode is begonnen als toen de doordrukstrips werden g[lees meer...]eïntroduceerd , heb ik het vermoeden dat daar de oorzaak ligt.

04-07-2015 | Vrouw | 44
Ziekte van Hashimoto
Sinds 2007 de ziekte van hashimoto kreeg thyrax voor geschreven. 0.025 mg tot aan 2014 werd de dosis steeds opgehoogd naar 0.200 mg. Daarbij had ik heel soms na het avondeten wat diaree. Verder had ik geen bijwerkingen voelde me steeds beter. Maar nadat we de nieuwe verpakking hebben gekregen heb ik last van hartkloppingen, duizelig ben al een half jaar onder behandeling v[lees meer...]an MDL arts ivm dagelijkse diaree heb totaal geen normale ontlasting meer. Na heel veel onderzoeken stopt de MDL arts ermee want wordt geen oorzaak gevonden. Na jaren gebruik van de thyrax.tabletten en de schildklier maar niet op orde te krijgen is hij nu steeds veel te snel dus wordt er nu weer afgebouwd van 0.200mg nu naar 0.150 mg. Ik ben radeloos voel me echt niet goed. Huisarts schrijft psycholoog voor omdat ik na een jaar lang angstig ben om van huis te gaan bang om onderweg in je broek te poepen. Heel naar dit. Weet ook niet meer wat ik moet doen.

05-03-2015 | Vrouw | 46
Ziekte van Hashimoto
Al zeker 10 jaar gebruik ik thyrax en nu sinds vorig jaar (na de nieuwe verpakking) vage klachten. Slapeloosheid (lijk niet in "diepe" slaap te komen) zweten, gewrichtspijn, stemmingswisselingen. Bloed laten prikken, waardes waren nog goed. Conclusie: stress of overspannen, volgens de huisarts kan het niet van de thyrax komen, omdat de bloedwaardes goed zijn. Ik geloof er [lees meer...]niks van, heb om een ander merk gevraagd maar dat is nog "in behandeling" door de apotheek, omdat thyrax de standaard is.

24-02-2015 | Vrouw | 54
Ziekte van Hashimoto
Slik al ruim 15 jaar thyrax van Organon. Onvoorstelbaar wat er gebeurd nu met de vele bijwerkingen. Ik werk als paramedicus en ben erg sportief en actief. Op dit moment kan ik 's nachts niet slapen van de bijwerkingen diie ik heb sinds ik die pillen uit het cellofaan moet drukken. Een opsomming van mijn klachten: lusteloos gevoel, pijnlijke armen en benen. Veel vocht vast [lees meer...]houden in benen. Kan bijna niet in de benen komen als ik gezeten heb. Kan geen duursport meer doen. Krachtsport lukt ook niet meer zo moe ben ik. Bloedwaarden zijn goed binnen grenzen. Heb visusklachten en hartkloppingen. Mijn bloeddruk is gestegen tot abnormale waarden: 160/110 Hg. Terwijl ik neigde naar hypotensie. Ik ben erg prikkelbaar en niet echt gezellig voor mijn omgeving. Door mijn beperkingen ga ik mij minderwaardig en depressief voelen. Iets wat ik niet herken in mijzelf. Ik haat het dat ik niet kan sporten en mezelf leeg kan knokken. Ik voel mij ernstig beperkt. Ik krijg geen gehoor van huisarts of apotheek. Ik ga van apotheek veranderen en ga over op een andere leverancier van medicatie. Dit kost mij extra geld maar ik ben ziek, zwak en misselijk. XTC bad trip zijn de duo tabs. Synthetische drug wil men tegen gaan. Nou beginnen met thyrax van de markt te halen zou ik zeggen. Het ligt niet aan de verpakking , laat je niets wijs maken, het is de samenstelling van componenten die ze veranderd hebben. Goedkopere grondstoffen.

23-02-2015 | Vrouw | 52
Ziekte van Hashimoto
Ook ik heb bijwerkingen van Thyrax duotab. Ik slik al meer dan 20 jaar thyrax uit het bruine potje 1witte en 1 blauwe tablet en was altijd erg tevreden. geen bijwerkingen. Nu de doordrukstrips die erg gebruiksonvriendelijk zijn. Ik heb veel bijwerkingen zoals moeheid, hartkloppingen zere benen en algehele malaise. Gezien mijn leeftijd gedacht dat het met de overgang te ma[lees meer...]ken had, maar de klachten zijn begonnen toen ik met de doordrukstrips ben gestart. Ik ben in korte tijd veel aangekomen terwijl ik niet anders ben gaan eten (zelfs wat minder). Ook heb ik ontdekt dat de tabletten niet zo makkelijk op de breuklijn te breken zijn. Ik hoop dat er snel duidelijk komt want het is toch verschrikkelijk dat als ze zomaar medicijnen veranderen en dat je ze wel moet blijven gebruiken als chronisch zieke. je hebt eenvoudigweg geen keus.

23-12-2016 | Vrouw | 62
Ziekte van Hashimoto
Vanwege Hashimoto gebruikte ik Thyrax, mijn waardes bleven beroerd, ik had veel restklachten. Sinds de overstap naar Tirosint gast het veel beter, minder restklachten, meer energie.

24-01-2016 | Vrouw | 56
Ziekte van Hashimoto
Zeer moeilijk instelbaar. Steeds schommelende waardes. Sinds pil in strip meer last van warmte/zweet aanvallen. Nog meer schommelingen in waardes waardoor ik mij constant moe voel.

22-09-2015 | Vrouw | 45
levothyroxine (187,5)