Gyno-Daktarin

miconazol

18-10-2017

Vaginale schimmelinfectie

Om een maandenlang verhaald kort te maken; bij mij begon alles met een vreselijke, sterke vis-achtige geur die zelfs door mijn kleding heen drong. Een paar maanden later kreeg ik ook tijdens sex last van opgezwollen, pijnlijke en rode schaamlippen die verschrikkelijk jeukten! Naar HA gegaan en bleek dat ik eerst een prevotella bacterie had en nu een candida. 3 ei-vormige c[lees meer...]apsules gekregen die zou ik dan 3 avonden voor het naar bed gaan inbrengen zoals een tampon. Ik ben geen type wat medicijnen gebruikt behalve wanneer het ècht moet, en dan ga ik kort voor gebruik ook nog heel google na om ervaringen te lezen wat ik dus eigenlijk niet moet doen. Uit angst voor bijwerkingen zoek ik naar ervaringen van anderen, en al snel las ik horror verhalen. Met angst en tegenzin de eerste capsule ingebracht. En toen het eerste halfuur letterlijk afgewacht of de eerste bijwerkingen zouden starten. Na zo’n 45 min ben ik volgens mij in slaap gevallen. Helemaal nergens last van gehad! Geen jeuk, geen brandend gevoel of pijn, niks! Heb me helemaal gek gemaakt voor niks! En ik ben een supergevoelig type, dus zou iemand last krijgen zou ik het wel zijn. Kan niks slechts over de ovule zeggen. Ook geen last gehad van vette creme die er uit komt lopen. Ben tevreden dames! Nu nog 2x nemen en hopen dat de klachten ook weg zijn.
07-10-2017

Vaginale schimmelinfectie

Dit gaat gewoon te ver. Ik heb dit middel in gebracht en het leek alsof me vagina in de fik stond. Ik snap niet waarom een huisarts dit middel voorschrijft. Nooit meer gebruik ik dit. Ik kon de hele nacht niet slapen. Uiteindelijk ben ik onder de douche gesprongen en heb ik geprobeerd het medicijn eruit te spoelen.
01-10-2017

Vaginale schimmelinfectie

Wat een vreselijk middel. 1e keer deze caps en OMG wat een jeuk! Nu 3e ingebracht en ga bijna dood van de jeuk! Nooit meer!! Jeukt meer nu dan voorheen, zonder caps. Net maar naar toilet geweest om uit te plassen en lig nu met koud nat washandje tussen mijn benen. Ik ging naar huisarts voor verlichting van klachten, niet voor nog meer klachten. Wat een hel!!
12-08-2017

Vaginale schimmelinfectie

Makkelijk in te brengen, totaal geen last van bijwerkingen zoals sommige hier beschrijven. Dus het verschilt echt heel erg per persoon. Heb de kuur er net op zitten en merk al veel verbetering , hopelijk blijft dat zo.
12-08-2017

Vaginale schimmelinfectie

3 tabletten kuur gehad. Elke avond 1 inbrengen. Dat ging opzich best makkelijk. Had de derde nacht het meeste last van erge jeuk waardoor ik amper kon slapen. Nu de vierde dag en dus klaar met de kuur tot op heden nog nergens last van. De schimmel lijkt te zijn vertrokken en dus heeft het effect gehad. Even doorbijten dus voor degene die nog moeten of ermee bezig zijn.
10-08-2017

Vaginale schimmelinfectie

Na een paar dagen veel afscheiding en jeuk gehad te hebben, dacht ik eerst dat het een soa kon zijn. Ik heb me toen laten testen via de GGD, daar vertelde ze me dat het een schimmelinfectie was. De dokter heeft me daarom dit middel voor geschreven met eenmalig 1 capsule van 1200 Mg. Na het gemakkelijk in de brengen ben ik rustig in slaap gevallen. Een paar uur later werd[lees meer...] ik wakker met ontzettende jeuk en steken in de vagina waar de capsule zat. Ook was voor mijn gevoel alle inhoud van de capsule eruit gekomen. Gelukkig had ik vooraf de bijsluiter gelezen waarin stond dat dat kon gebeuren en dat het medicijn dan nog steeds zijn werk doet. Na een tijdje kwam het branderige gevoel er ook bij. Na een uur wakker gelegen te hebben met deze klachten heb ik 2 paracetamollen ingenomen en ben ik in slaap gevallen. Toen ik wakker werd had ik nog steeds de jeuk en de steken, maar dan 10x minder erg. Ik ben nog niet zo ver of ik weet of het werkt of niet, maar als het werkt zal ik het zeker nog een keer gebruiken. De bijwerkingen waren vervelend, maar daar kom ik wel door heen als het werkt.
14-07-2017

Gistinfectie van de huid

Voor de tweede nacht op rij lig ik wakker van de jeuk! 3h12. Ik zou dit 7 dagen moeten inspuiten maar weet niet of ik dit ga volhouden. De reacties hier geven mij weinig hoop!
13-07-2017

Vaginale schimmelinfectie

2 weken geleden 1200mg gebruikt. Geen (extra) jeuk van gekregen, wel branderig maar zeker te doen voor mij. Helaas niet helemaal weg, bleef iets jeuk houden. Dus nu begonnen met 3x 400mg capsules. Ik was blij dat ik weer kreeg dus meteen in de ochtend in gedaan, even vergeten dat eigenlijk avonds moet... Gelukkig wel inlegkruisje in. Inlegkruisjes staan bekend om dat ze sc[lees meer...]himmel kunnen veroorzaken dus beter (natuurlijk) maandverband in doen! Hopelijk ben ik er snel vanaf...
04-07-2017

Allergie

Op de eerste dag gebruikt maar dan nooit meer ik kan niet slapen ik kan niet werken. Heeeeeel veeeeeel jeuk en een brandend gevoel. Waarom is er zoiets op de markt en nog te kopen? Wij gebruikers zeggen hoe vreselijk het is, zonder twijfel het ergste vaginale medecijn. Ga ik nooit meer gebruiken. Min eerste tijd en mijn laatste ook.
08-06-2017

Vaginale schimmelinfectie

Ik ben gisteren begonnen met de vaginale zetpillen van gyno daktarin, je brengt ze op zich vrij makkelijk in, al kan het ook een klein beetje pijnlijk zijn omdat de vagina droog is. Ik heb de afgelopen 2 weken rondgelopen met enorme jeuk en een branderig gevoel omdat ik niemand iets durfde te zeggen, uiteindelijk toch maar naar de dokter geweest. Na de eerste pil een beetj[lees meer...]e een branderig gevoel gehad de volgende ochtend en de zalf kwam er ook uit, vandaar dat een inlegkruisje handig is. Dit branderige gevoel heeft ongeveer anderhalf uur geduurd, daarna nergens last van gehad de rest van de dag! Wel had ik een kleine bloeding maar ik zag dat meerdere van jullie hier last van hadden. 'S nachts kan ik prima slapen met dit middel.
16-05-2017

Vaginale schimmelinfectie

Jeuk en een brandend gevoel, alsof ik een blaasontstekking heb (waarover ik me zorgen maak). Ook vreemde krampen. Maar naar een paar uren waren ze weg. Ik ben nu op de 4de dag en geen vebetering - ik denk dat de klachten zelfs erger word. De afscheiding is ontzettend vettig, mijn minst favoriet middel (zalven en capsulen)
16-04-2017

Vaginale schimmelinfectie

3.26 uur. Ik voelde net het eitje wat ik had ingebracht eruit vloeien en ben naar de wc gegaan. Meestal ontwijk ik medicijnen hiervoor, omdat een schimmel infectie meestal vanzelf over gaat. Alleen in 6 weken tijd 3 infecties gehad, dus toch maar gehaald om er vanaf te komen. Maar God wat heb ik jeuk. Kan er niet meer van slapen, maar ik moet me daar overheen zetten. De me[lees meer...]este vrouwen hier zijn er dan gelijk klaar mee, maar het is gewoon even 3 nachten doorbijten. It's for the better good! Het gaat vanzelf over en als je er alleen maar aan denkt wordt het erger. Als je dan toch wakker bent, ga dan wat doen om je gedachten ervanaf te helpen. Neem een paracetamol in zodat het minder wordt en je Beter kan slapen. Een ding scheelt.. je gaat er niet dood aan :)
06-04-2017

Vaginale schimmelinfectie

Ik ben 17 en heb dit al eens voorgeschreven gekregen gehad. Maar toen heb ik er niet zo'n klachten van gehad als nu. Ik lees gelukkig dat ik niet de enige ben, maar heb ontzettende jeuk en branderig gevoel. Vervelend!
25-03-2017

Vaginale schimmelinfectie

Gelukkig geen bijwerkingen gekregen zoals vele horror verhalen hier. Alleen s'morgens een naar gevoel als ik op stond, dat ik alles er uit voelde lopen. Helaas na 3 nachten de capsules ingebracht te hebben was de infectie nog niet over. Bij mij heeft het helaas niet geholpen en ben nu weer bezig met smeren wat al veel beter helpt gelukkig!
10-03-2017

Vaginale schimmelinfectie

Ik verbaas me over de vele slechte recensies. Maar het kan natuurlijk per persoon verschillen. Ik heb zelf bijna geen bijwerkingen gehad. Alleen dat het een klein beetje branderig voelde tijdens het plassen maar dit nam wel snel af. Gelukkig geen last van verdere bijwerkingen. Vandaag mijn laatste capsule gebruikt. Maar had al sinds de tweede dag geen last meer. [lees meer...] Succes!!
05-03-2017

Vaginale schimmelinfectie

Ik had last van wat jeuk en vond dit toch wel vervelend. Een paar dagen geleden had ik er best wel last van en ik zou die avond uitgaan met vriendinnen, dat hadden we al gepland. Ik had zo'n last dan mijn moeder de huisarts had gebeld en ze kreeg de assistente aan de lijn. De huisarts assistente wilde mij ook nog spreken en schreef mij toen dit medicijn aan. Ik was opgeluc[lees meer...]ht en ging eind van de middag naar de apotheek om het op te halen. Ik heb er gelijk een crème bij gekocht die ik meteen kon gebruiken. Dit hielp wel iets maar het gevoel van crème tussen je benen als je loopt is erg vervelend. Die avond na het uitgaan (5 uur in de nacht) heb ik het eerste eitje ingebracht. Dat ging makkelijk, maar ongeveer 6 uur later kreeg ik onwijs veel last, het was vreselijk! Ik kon amper lopen. Overdag had ik niet veel last. De 2e avond werd ik weer 6 uur later wakker met vreselijke pijn. Ik moest er zo van huilen en zag op tegen de volgende dag werken. De laatste nacht was weer drama en ook weer na ongeveer 6 uur. Ik hoop dat het nu snel over gaat want ik ben er klaar mee en ik wil NOOIT meer dit medicijn gebruiken!!!

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (516) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum