Gyno-Daktarin

miconazol

24-07-2015

Vaginale schimmelinfectie

Ik heb al een keer eerder last gehad van deze schimmelinfectie en heb het toen niet behandeld. Na enige tijd is de schimmelinfectie vanzelf weggegaan. Nu had ik een aantal dagen terug weer een vaginale schimmelinfectie en de jeuk en branderigheid waren zo vervelend, dat ik besloot toch maar naar de huisarts te gaan. Zij heeft me een Gyno-Daktarin (1200 Mg) voorgeschreven v[lees meer...]oor eenmalig gebruik. Ook deed ze daar een crème bij die twee keer per dag gesmeerd moest worden en na het verdwijnen van de schimmelinfectie nog twee dagen doorsmeren. Door alle verhalen over de vervelende ervaringen met de capsule werd ik toch wel een beetje bang, maar heb het uiteindelijk toch gebruikt. De volgende ochtend kreeg ik veel last van jeuk en branderigheid en er kwam ook veel wit spul van de capsule uit (niet helemaal goed gesmolten). Een maandverbandje is dan ook een aanrader! Verder heel de dag nog last gehad, maar de dag erna niet meer. De schimmelinfectie is verdwenen. Voortaan als ik een schimmelinfectie heb meteen een afspraak bij de dokter maken zodat ik er weer snel van af ben!
24-07-2015

Vaginale schimmelinfectie

Ik ben echt geen pieperd, maar dit branderige gevoel is niet normaal. Vandaag voor de tweede keer op rij een capsule ingebracht. Gisteravond/nacht nergens last van, maar vanavond/vannacht NÁ dat ik geplast hebt, ontzettend last van een branderig gevoel in mijn vagina. Hele tijd de drang om eraan te zitten, te wassen of met iets kouds er tegen aan te doen. Gister ochtend ze[lees meer...]i ik tegen de apotheker dat ik de jeuk vd infectie zo erg vond, maar dit gevoel vind ik veel erger! Hopelijk val ik zometeen nog even inslaap.
15-06-2015

Vaginale schimmelinfectie

Dit middel gebruikt na een paar nachten met jeuk incl. een slapeloze nacht met ondraaglijke jeuk en ontzettend branderig gevoel bij het plassen. Jeuk was dag na inbrengen ei (ging gemakkelijk) nog steeds even erg. Dag 2 was al iets beter, dag 3 hetzelfde. Branderig gevoel bij plassen is sterk verminderd, jeuk ook, maar nog steeds erg droog en afscheiding heel raar. Niet zo[lees meer...]als het hoort in ieder geval. Ik denk niet dat de schimmelinfectie is verdwenen. Ik heb nog steeds verhoging en voel me zwak.
10-06-2015

Vaginale schimmelinfectie

Nou door mijn zwangerschap mag ik niet veel andrre dingen gebruiken. Dus kreeg ik van de huisarts daktarin het jeukt als een tierelier :( ik kan wel janken. Dan geef mij maar de jeuk van de infectie want dit is evht niet te doen
31-05-2015

Vaginale schimmelinfectie

Vanavond voor de zoveelste keer een capsule van 1200 mg ingebracht. Helaas vaker last van vaginale schimmelinfecties. Ik zie er altijd enorm tegenop. Ik heb eens gehad dat ik niet doorhad dat je het beste plat kon blijven liggen nadat je de capsule (liggend) had ingebracht. Dat heb ik geweten. Ruim een half uur heb ik onder de douche zitten spoelen, het deed verschrikkelij[lees meer...]k veel pijn. Sindsdien blijf ik altijd netjes liggen. Nu was het echter zo dat mijn dochter van 8 maanden lag te huilen en mijn man niet thuis was. Ik moest er dus zelf een paar keer uit, ook nog een keer om te plassen. Bij het afvegen kwam zowat de hele inhoud van de capsule op mijn wc papiertje. Ik vraag me af of de werking dan nog wel goed is, of dat ik dan net zo goed de behandeling opnieuw kan doen? Overigens ook weer veel pijn en jeuk nu het hele spulletje naar buiten is gekomen, helaas.. Normaliter is het resultaat van de behandeling prima, dat is ook de reden dat ik het nog steeds gebruik, maar de pijn die er soms bij komt kijken is echt een groot minpunt.
13-05-2015

Vaginale schimmelinfectie

Van de huisarts het ei meegekregen omdat ik last heb van een schimmelinfectie. Na alle ervaringen te hebben gelezen hier, durfde ik hem haast niet in te brengen 's avonds, bang voor een brandend gevoel. Gelukkig had ik hier helemaal geen last van. Het voelde eigenlijk hetzelfde als de schimmelinfectie. Maar nu de volgende dag heb ik wel last van een irritant brandend gevoe[lees meer...]l, zitten is zeer oncomfortabel. Mijn vagina voelt ook heel droog vanbinnen, terwijl er wel veel vocht uitkomt (maandverbandje is een aanrader). Of het effectief is, is nog even afwachten. Als ik er morgen geen last meer van heb dan vind ik het het zeker waard. Maar als het morgen nog steeds zo brandt dan gebruik ik volgende keer liever iets anders.
13-05-2015

Vaginale schimmelinfectie

Nadat de irritatie en jeuk te vervelend werd maar naar huisarts gegaan. Bleek ik een schimmelinfectiE. Al na inbrengen van eerste capsule werd de jeuk stukken minder. Kuur afgemaakt en nergens last meer van gehad.
21-04-2015

Vaginale schimmelinfectie

3 slapeloze nachten door ontzettend pijnlijke vagina & ontzettend veel jeuk.. Dit wil je gewoon niet gebruiken, voor mij nooit meer echt nooit meer.. Wat een waardeloos product & dan te bedenken dat wij vrouwen het al niet makkelijk hebben met onze maandelijkse ongesteldheid... Vreselijk gewoon.. Heb 1 nacht gejankt van de pijn & neem al 3 nachten paracetamol... Nu inmidde[lees meer...]ls 02:24 & ik lig nog wakker van de pijn.
29-03-2015

Vaginale schimmelinfectie

Ik vond het wel nodig om te melden na alle negatieve reacties dat dit middel bij mij echt super goed gewerkt heeft. Nu waren mijn klachten niet heel ernstig, wel had ik last van veel en brokkelige afscheiding. Super vervelend en na lange tijd mee rond gelopen te hebben toch maar eens naar de huisarts geweest. Ze heeft me een kuur voorgeschreven van 3 dagen, maar ik was eig[lees meer...]enlijk na 1 dag al van alle symptomen af. Het inbrengen van de 400mg capsule is goed te doen en als je hem goed plaatst ook niet vervelend. Er wordt veel verteld over veel witte 'lekkages' maar ik heb hier s'nachts geen (!) last van gehad. Gedurende dag een inlegkruisje gedragen en dat zorgde voor genoeg bescherming. Wel had ik een halfuurtje 's ochtends het idee dat het jeukte, en dat was voorafgaande niet het geval, gelukkig trok dit snel weg en maakte het plaats voor een koele verlichting. Het was even wennen, omdat je toch niet helemaal 100% lekker voelt, maar zeker de moeite waard!
26-03-2015

Vaginale schimmelinfectie

Ik ben een 17 jarig meisje en ik kreeg dit medicijn plus een zalf voorgeschreven. Ik had pijn en last van witte afscheiding, soms had ik wat jeuk, en het was een beetje rood. Nadat ik dit medicijn drie dagen heb gebruikt doet het al geen pijn meer, Ik kan niet zien of mijn witte afscheiding weg is vanwege dat de inhoud van de capsules er grotendeels uitkomt. Ik ga nu de ko[lees meer...]mende 2 weken de zalf gebruiken en dan hoop ik er helemaal vanaf te zijn. Ik heb gelezen dat deze schimmel (gist) in de vagina zich voedt met suiker. Dus als je vaak last hebt van schimmels zou ik letten op je suiker gebruik ! :)
25-03-2015

Vaginale schimmelinfectie

Door dat ik blaasontsteking heb gehad, heb ik een vaginale schimmel infectie op gelopen. Ik durfde niet naar de huisarts omdat ik het geen fijn idee vond dat hij mijn vagina ging bestuderen. Een week later was het nog niet weg en besloot toen toch maar te bellen. Ik heb de assistent mijn verhaal vertelt en zij schreef me gyno daktarin 1200 mg voor. Dezelfde avond het "ei" [lees meer...]in mn vagina gedrukt en lekker gaan slapen. De volgende morgen naar hèt toilet geweest en vanaf toen erge jeuk en branderig gevoel.
16-03-2015

Vaginale schimmelinfectie

Alles was al helemaal kapot. Ik heb het medicijn vaker gebruikt. Maar deze keer spant de kroon! Ik lig al uren wakker van de pijn en de jeuk. Net alsof er een mes wordt rondgedraaid. Dit kan toch niet de bedoeling zijn???
06-03-2015

Schimmelinfectie van de huid

Daar zit ik dan om 03.00 's nachts met een koud washandje tussen mijn benen op de bank. Slapen is momenteel onmogelijk. De jeuk hier voor was niks vergeleken het branderige gevoel en de jeuk die ik nu heb. Daarnaast vond ik het erg vervelend dat er veel wit spul uit kwam waardoor ik met een natte onderbroek in bed lag. Dit staat te onduidelijk in de bijsluiter benoemd. [lees meer...] Voor mij NOOIT meer!
26-12-2014

Vaginale schimmelinfectie

Ik kreeg een sms van mijn vriend dat hij een schimmelinfectie had en dat hij naar de dokter was geweest en dat die mij ook iets voorgeschreven had. Ik had er op het moment zelf geen last van, maar toen ik de klachten hoorde die konden zijn drong het tot mij door dat het wel geweest kon zijn, maar toen heb ik het kunnen oplossen met dagelijks te spoelen met water. De cap[lees meer...]sules zelf doen mij totaal geen pijn en ik heb ook nergens last van als ik ze insteek. In het begin val ik wat moeilijk in slaap omdat ik wel iets voel, maar het doet totaal geen pijn. In de ochtend merk ik wel dat mijn onderbroek tot pyjamabroek toe soms heel nat zijn en lijkt het soms dat er wat zalf uit is gekomen. Door de dag heb ik dan soms ook nog wat smurrie precies die er uit komt. Verder heb ik nergens last van, ik vind het dus zeker wel een aanrader.
12-11-2014

Vaginale schimmelinfectie

Na twee weken rond gelopen te hebben met jeuk en een kapotte huid uiteindelijk naar de huisarts gegaan. Nog nooit eerder een vaginale schimmel infectie gehad. Ik had ook niet alle kenmerkende symptomen hier van. De huisarts schreef me de capsule voor van 1200 mg en zalf voor de huid er om heen. De zalf gaf meteen al verlichting maar voor de capsule was ik door alle verhale[lees meer...]n erg huiverig geworden. Het is inderdaad net een paaseitje. Met wat vaseline zo ver mogelijk er in geduwd. De rest van de nacht geen klachte gehad. Wel een maandverbandje in gedaan, maar was niet extreem veel. Wel ervaar ik de dag er na dat het wat droog aan voelt van binnen. Zo zie je maar weer, elk lichaam regeert anders.
24-10-2014

Vaginale schimmelinfectie

heb de reactie,s gelezen/Maar beetje laat dat ik dit ben gaan lezen,immers wil van de infectie af!Maar dit is nog maar nacht1,EN sta echt van binnen in de brand.En jeuken!!!Het is echt een feit dat de medicatie,s)bijwerkingen!!!)Vele malen erger zijn dan de schimmel infectie xslf.Nou dit is nacht 1 maar over 6uurtjes en 10minuten meteen de huisarts bellen.Dit kannnnnnnn ni[lees meer...]et waar zijn dat medicatie ergere bijwerkingen vertoond dan de infectie zelf/ nooit weer!!!!

Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum