Gyno-Daktarin

miconazol

15-09-2018

Vaginale schimmelinfectie

Capsule was makkelijk in te brengen! Geen last gehad van bijwerkingen in de nacht! Alleen volgende dag beetje buikpijn rond de baarmoeder. Verder totaal geen bijwerkingen. Aanrader!
05-09-2018

Vaginale schimmelinfectie

Top middel. Al een maandje last gehad van een schimmelinfectie, uiteindelijk de drie capsules gebruikt en het werkt top. Geen bijwerkingen gehad, behalve dat het spul er de volgende ochtend uit vloeid (daarom is een maandverband erg handig). Bijwerkingen verschilt immers per persoon, gelukkig heb ik nergens last van gehad! Ik heb de kuur afgemaakt en heb verder geen la[lees meer...]st meer gehad van symptomen dat aanduidt op een vaginale schimmelinfectie :)
01-08-2018

Vaginale schimmelinfectie

OPLOSSING BRANDENDE JEUK na gebruik Gyno Daktarin vaginale capsule 1200mg. Vroeg in de ochtend wakker geworden van jeuk, irritatie, brandend gevoel en pijn. Het was te vroeg om de huisarts raad te plegen. Eerst dacht ik een overgevoeligheidsreactie te hebben maar na het lezen van verschillende verhalen bleek het juist te zijn. Heftig medicijn! Een bom, zoals mijn huisarts [lees meer...]al zei de dag ervoor... De bijwerking was nog erger dan de klacht zelf! Na enige tijd gekweld te zijn met extreme brandende jeuk, realiseerde ik me dat mijn schaamlippen die irritatie voelen. Snel op zoek in mijn medicijnen laatje en jahoor mijn redding: LIDOCAÏNE VASELINECRÈME. Heb de witte crème achtige afscheiding van de capsule verwijderd van mijn schaamlippen en met wattenstaafjes een goede hoeveelheid lidocaïne vaseline erop gesmeerd(lidocaïne werkt verdovend, let op met wondjes e.d. aan de vingers). Na enkele minuten inwerken nam de ergenis af!! Gedurende de dag 1-2 keer opnieuw gesmeerd, de dag erna eveneens. Voor de ongelukkigen die wel te maken hebben met extreme jeuk, brandend gevoel, irritatie en pijn >> vraag de huisarts om lidocaïne vaselinecrème 3% FNA, crème 30mg/g. Is het te vroeg om te bellen naar de dokter? Witte afscheiding van schaamlippen halen en koelen met icepack/washandje en ijsklontjes. Goed urine deppen na plassen om verdere irritatie te voorkomen. Inbrengen van capsule is net als een tampon. Witte cremèachtige afscheiding heb ik voor zeker 5 dagen in mijn onderbroek/inlegkruisje teruggevonden. Geen last meer van vaginale schimmel, dus wel effectief ondanks heftige bijwerking.
17-07-2018

Allergische reactie

Mijn schaamlippen waren erg opgezwollen en jeukte enorm. Ook had ik een korrelige uitscheiding. Geen andere geuren. Ben naar de dokter geweest en hij gaf mij deze zalf om alleen te gebruiken om op mijn schaamlippen te smeren. Maar is het normaal dat dat het uitdroogt?????
16-07-2018

Vaginale schimmelinfectie

Had erg veel last van jeuk, korrelige afscheiding en een branderig gevoel tijdens mijn schimmelinfectie. Vandaag een capsule opgehaald bij de apotheek. 2 uur geleden ingebracht ( met moeite, maar moet maar...) en verga nu van vreselijke en ondraagbare jeuk. Heb tussen de benen een koud washandje gelegd. Nu maar hopen dat het zsm mogelijk weg is en dat deze capsule wel doet[lees meer...] wat die moet doen 🙌🏽
11-07-2018

Vaginale schimmelinfectie

Werkt het beste. Beter dan de vrij verkrijgbare
07-07-2018

Vaginale schimmelinfectie

Onvoorstelbaar dat iets wat verlichting moet brengen op een intieme plek zo ongelooflijk veel pijn doet, jeukt en brand. Gebruikt i.v.m. vrij lichte schimmelinfectie. Ingebracht en midden in de nacht de gruwelijke jeuk en het branderige gevoel niet kunnen verdragen. Bijna niet op kunnen houden met krabben terwijl je weet dat je dat absoluut niet moet doen. Onder de douche[lees meer...] gaan staan en zoveel mogelijk schoon gespoeld. Voor mij géén tweede capsule, nooit meer! Sommige vrouwen zullen wellicht geen of weinig klachten hebben maar gelet op het feit dat de mogelijkheid op deze klachten, gezien alle reacties hiervoor, toch groot is, onbegrijpelijk dat dit middel nog verkocht mag worden. Nu tablet door huisarts voorgeschreven gekregen, eenmalig oraal in te nemen.
05-07-2018

Vaginale schimmelinfectie

Inbrengen ging prima. Beetje jeuk gehad erna maar verder nergens last van gehad en prima geslapen. Zit nu op dag 2 na dat ik het inbracht en heb nog een beetje afscheiding, denk dat dit de 3e dag wel over is. Tip: slaap met maandverband na inbrengen en verder inlegkruisje.
04-07-2018

Vaginale schimmelinfectie

In het begin dacht ik lekker erin duwen en slapen. Maar nee hoor zoveel jeuk en branderigheid heb ik nog nooit gehad. Hele nacht misschien maar 2/3uur geslapen. Een maandverband is zeker nog voor de hele nacht en in de ochtend ivm de hoeveelheid afscheiding die ik had. Effectiviteit wordt pas na 3 dagen gemerkt nou ik ben benieuwd! Dus overweeg je om te gebruiken? Dit is d[lees meer...]e laatste hulpmiddel hoe erg de vaginale schimmel ook is.
22-06-2018

Vaginale schimmelinfectie

Geen last gehad van bijwerkingen. Had hier enorm veel schrik voor na het lezen van alle reacties! Als ik dan toch iets moet zeggen, een klein beetje brandend gevoel gehad 5 min nadat ik het aangebracht had. Werkt zeer goed bij mij!
21-06-2018

Vaginale schimmelinfectie

Ik lig al voor de 3e nacht wakker van dit medicijn. Erg veel jeuk en een heftig branderig gevoel. Het gevoel is zo heftig dat ik eigenlijk naar de huisarts wilde bellen maar het leek me slim om eerst op te zoeken waar de jeuk vandaan zou komen en of dat een vaker voorkomende klacht is. Door jullie verhalen te lezen ben ik redelijk gerust gesteld. Hopelijk lukt het slapen [lees meer...]na het innemen van mijn 3e paracetamol.
10-06-2018

Vaginale schimmelinfectie

Werkt goed, pijn en jeuk door schimmelinfectie waren na de eerste nacht zo goed als helemaal weg. De bijwerkingen van dit medicijn waren in mijn geval echter verschrikkelijk: 10-30 minuten na het inbrengen onstond er alle 3 de keren jeuk (erger dan de hele infectie zelf) en enorm branderig gevoel, wat 2 uur aanhield, ik niks tegen kon doen en heb 3 nachten belabberd geslap[lees meer...]en.
02-06-2018

Gyno-Daktarin (miconazol)

Ben nu 17 weken zwanger en bleef maar bruine en andere rommelige afscheiding houden. Erg ongerust over kindje maar dat was helemaal in orde volgens verloskundige, dus die raadde mij aan bij huisarts te laten testen op schimmelinfectie. Bleek idd te lijken op infectie alhoewel ik verder niet de standaard klachten had, eigenlijk geen behalve de afscheiding. Paasei ingedaan, [lees meer...]ging zonder enig probleem en geen enkele bijwerking gehad. Niets van gevoeld zelfs. Alleen twee dagen erna veel oranje witte en roze afscheiding.
25-05-2018

Vaginale schimmelinfectie

Inbrengen ging makkelijk. 3 uur later had ik nog geen bijwerkingen dus ik prees mezelf als één van de ‘gelukkigen’. Echter was dat valse hoop, ik ga ondertussen stuk van de jeuk en de branderige sensatie is uiterst onprettig! Ik hoop dat dit snel voorbij gaat en ik toch nog ga kunnen slapen...
16-05-2018

Vaginale schimmelinfectie

Ik ben 9 weken zwanger en vorige week begon ik last te krijgen van jeuk en een branderig gevoel daar beneden. Ik dacht dat het kwam door de zwangerschap maar later las ik terug dat het ook kan komen door een bubbelbad. Vorige week inderdaad in de jacuzzi geweest dus dat kan het ook heel goed zijn.. nou heb ik eergister de huisarts gebeld en het uitgelegd, heeft hij me dit [lees meer...]middel voorgeschreven. Eenmaal 1 pil van 1200 mg. Inbrengen ging niet moeilijk. deed het gehurkt en zo kon ik hem diep inbrengen net als een tampon en voelde hem daarna ook niet zitten. Vervolgens naar bed toe gegaan. Een beetje bang voor de bijwerkingen. Maar ik heb nergens last van gehad. Ik heb wel al het idee dat de klachten veel minder zijn. Nu had ik ook enkel maar wat kleine klachtjes. Maar ik ben redelijk tevreden. Moet nog 2 dagen wachten voordat hij zijn werk volledig heeft gedaan. Ben benieuwd!
13-05-2018

Vaginale schimmelinfectie

Het inbrengen ging vrij gemakkelijk... direct na t in brengen licht branderig gevoel. Maar s'nachts wakker geworden van extreme jeuk... heb op een gegeven moment met een icepack tussen mijn benen gelegen, de jeuk werd opgevolgd na een uur of wat door een branderig gevoel die toch wel een tijdje heeft aangehouden, maar alles beter dan die jeuk, dacht dat ik gek werd 😉

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (540) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (497) - Antibiotica - penicillines breedspectrum