Ervaringen met Temazepam

temazepam

gestrest zweten hartklopping depressie versuft ataxie

Slapeloosheid (143 meningen)
Onrust (1 mening)

03-08-2016 | Vrouw | 42
temazepam (10mg)
Ik heb meer dan een jaar geleden ze gekregen, omdat ik niet in slaap viel. Mijn huisarts gebeld en had alles al geprobeerd, toen nam ik er 1 en was dan na 20 in slaap gevallen. Nu heb ik ze opnieuw gevraagd, omdat ik erg laat pas in slaap val, maar slik er nu 2 van 10 mg, omdat als ik er 1 neem na een uur moet plassen en dan kan ik niet in slaap vallen meer. Nu ik er op di[lees meer...]t moment er 2 slik heb ik ook wel dat ik naar de wc moet, maar kan daarna gewoon weer verder slapen.

09-03-2016 | Man | 25
Overspannen/burn-out
Van de huisarts Temazepam gekregen, naar aanleiding van slaapproblemen als het gevolg van angsten, trillerigheid, hartkloppingen en spanningen. Helaas niet helemaal tevreden over dit middel. Het werkt voor mij een uur of zes, en daarna is het afgelopen en word ik wakker. Soms moet ik nog oxazepam bijslikken om verder te kunnen slapen voor de nacht. Vergeleken met bijvoorbe[lees meer...]eld bromazepam ben ik dus niet zo erg tevreden.

03-02-2016 | Vrouw | 59
temazepam (20mg)
slapeloosheid nam gedurende het gebruik langzaam weer toe, daarom een alternatief gekregen

25-09-2015 | Man | 45
temazepam (20mg)
Door meerdere traumatische ervaringen wat al op jonge leeftijd (2 jaar) is begonnen. Was het verwerken hiervan in de nachtrust niet te doen, nachtmerrie na nachtmerrie hielden mij wakker. Op advies van de huisarts ben ik toen temazepam 2x 20 mg per nacht. Temazepam is een medicijn wat je normaal gesproken een paar weken mag gebruiken i.v.b. met afhankelijkheid hierv[lees meer...]an, dit was mij nooit verteld. Na bijna 10 jaar gebruik van temazepam kwam er eindelijk een arts die dit tegen mij vertelde en mijn heeft proberen te helpen om een alternatief hier voor te vinden. Het is nu 10 jaar later en de slapeloze nachten met de nachtmerrie' s zijn er nog steeds alleen dan tig keer zo erg als ik al had. Hiermee wil ik aangeven dat wat je huisarts ook zegt, check het altijd even voor de zekerheid. Dat kan je heel wat jaren van ellende besparen.

09-02-2024 | Man | 46
temazepam (10mg)
Problemen met inslapen en doorslapen. Ook vaak nachtelijk worden door veel plassen, en hyperactiviteit Kreeg na wat moeite van de huisarts toch een middel. Na alternatieven te hebben geprobeerd. Zoals kammilehoning thee, Passieflora complex, valeriaan. E.d. en Me lorazepam prolepha 2,5 s,nachts te gebruiken. Het middel wat ik kreeg was temazepam, alleen geen tabl[lees meer...]etten. Gebruik was 1 per nacht en 1 nacht niet, Apotheker had alleen generieke liquid caps in een grote pot. Vroeg heeft u geen tabletten. Maar daar was heel moeilijk aan te komen Volgens de apotheker, alle slaap medicatie pil vorm stond in na bestelling Op het potje wat ik meekreeg stond het merk geprint centra farm bv. 1ex na 2 uur wat vermoeid/duf/slaperig. Dus dacht werkt wel. Maar na een paar uurtjes al weer wakker, ook weer hyperactiviteit. Dag niet gebruikt 2ex voelde ik het effect bijna meteen wat vermoeid/duf/slaperig Dus gaan slapen, en weer problemen met het doorslapen. Wel moe maar hyperactief. Dus bij mij werkt deze medicatie niet. Had in het verleden apotex tabletten die werkte wel. Maar dat is nu overgenomen door aurobindo en die werken niet. Geven bij mij alleen buikloop, maar voor de rest geen werking Op het brein. Wellicht zijn er andere die dit middel ook gebruiken, en dezelfde Klachten hebben of andere.

06-01-2024 | Man | 56
temazepam (10mg)
Piep in me kop , wakker na twee en half uur omdat zopiclon niet meer leverbaar was en ook daar was de kwaliteit sterk naar beneden gegaan van wegen andere leverancier weer weet niet meer wat te doen nu 🤬 Werkt voor gene meter eerste nacht wakker na twee en half uur Geen idee hoe nu normaal te kunnen slapen nu

12-11-2022 | Vrouw | 38
temazepam (10mg)
De afgelopen maanden kreeg ik steeds een ander merk Temazepam. Momenteel sta ik vol met huiduitslag en ik word gek van de jeuk. Volgens de apotheek zit in alle merken dezelfde stoffen. Ik betwijfel het. Ik ben nu aan het afbouwen.

13-04-2022 | Vrouw | 34
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Het werkt als je het gebruikt, je hebt wel snel meer nodig. Ik ben totaal niet verslavingsgevoelig maar had na een week temazepam al afkickverschijnselen. Maar als je stopt, ben je terug bij het oude en slaap je niet.

14-10-2021 | Vrouw | 58
temazepam (10mg)
Ook ik slik al jaren af en toe een Temazepam, 10 mg, soms een halfje. Sliep hier prima op. Maar sinds kort de volgende dag, jeuk, huiduitslag. Ik ga hier mee stoppen, heel erg vervelend

11-07-2021 | Man | 53
Bipolaire stoornis
Ik kreeg dit medicijn voorgeschreven als extra hulpmiddel bij slaaptekort in een manische fase. Echter, inslapen is bij mij gelukkig van nature zelden een issue. Het probleem is de korte slaapduur. Als ik voor het slapen gaan dit slaapmiddel inneem, slaap ik hooguit 1 of 2 uur langer. Inname na vroeg ontwaken een aantal keren geprobeerd, dat leverde mij wel een aantal [lees meer...]extra uren slaap op. Maar dus bovengenoemde bijwerkingen Conclusie: Ik gebruik ze zelden.

03-05-2021 | Vrouw | 70
temazepam (10mg)
Ik krijg een vreselijke aanslag, het jeukt. Roden plaque die jeukt, op mijn benen, maar ok op mijn hele lichaam. jamer ik slaap zo goed met 10 mg

06-01-2020 | Man | 44
temazepam (20mg)
Paar keer een paar pillen gekregen. Eerste nacht doet het een beetje, de nacht daarna niets. Ik moet minimaal een week tussen de pillen houden wil het een beetje effect hebben.

21-12-2019 | Vrouw | 21
temazepam (25)
Bipolaire stoornis
Wegens slapeloosheid temazepam voorgeschreven gekregen, viel er makkelijker van in slaap, maar na max 3u slaap weer non stop wakker. Volgende dag veel last van hoofdpijn en irritatie. Bijwerkingen wogen niet op tegen matige effect van de temazepam.

04-02-2019 | Vrouw | 38
temazepam (10mg)
ik hebben tijd gerbruik om dan niet kon slapen. maar ik moest er steed meer van gaan nemen

05-08-2018 | Vrouw | 58
temazepam (10mg)
Helpt met inslapen, maar kwaliteit slaap zelf verbetert niet.

17-01-2017 | Vrouw | 18
temazepam (10mg)
Mijn ervaring is niet echt goed met dit middel. Ik moest mijn nacht bijhouden op papier. Hier dag 1 van inname: Nacht 1 16 januari : Het is inmiddels 00:39, me lichaam is nu nog onrustiger dan ooit. heb hem om 22:32 ingenomen en ben nu nog wakker, me ademhaling is zwaar, ik barst in tranen uit voor niets; 01:18 weer wakker; 02:23 weer wakker geworden; 04:27 weer wakker g[lees meer...]eworden, nog steeds onrustige ademhaling en zweten; 05:43 weer wakker...; 07:17 weer wakker, heel angstig, 08:32 weer wakker. 09:21 wakker.