Slapeloosheid (127 meningen)
Onrust (1 mening)

25-09-2015 | Man | 45
temazepam (20mg)
Door meerdere traumatische ervaringen wat al op jonge leeftijd (2 jaar) is begonnen. Was het verwerken hiervan in de nachtrust niet te doen, nachtmerrie na nachtmerrie hielden mij wakker. Op advies van de huisarts ben ik toen temazepam 2x 20 mg per nacht. Temazepam is een medicijn wat je normaal gesproken een paar weken mag gebruiken i.v.b. met afhankelijkheid hierv[lees meer...]an, dit was mij nooit verteld. Na bijna 10 jaar gebruik van temazepam kwam er eindelijk een arts die dit tegen mij vertelde en mijn heeft proberen te helpen om een alternatief hier voor te vinden. Het is nu 10 jaar later en de slapeloze nachten met de nachtmerrie' s zijn er nog steeds alleen dan tig keer zo erg als ik al had. Hiermee wil ik aangeven dat wat je huisarts ook zegt, check het altijd even voor de zekerheid. Dat kan je heel wat jaren van ellende besparen.

04-07-2015 | Vrouw | 45
temazepam (20mg)
heb t voor t eerst ingenomen maar ben nog de helenacht wakker

04-03-2015 | Man | 45
temazepam (10mg)
25 minuten na inname komt er een warm gevoel over me heen en dan ik beter al in mijn bed liggen. Slaap de hele nacht door.

19-03-2019 | Vrouw | 46
temazepam (20mg)
Veel pillen voorgeschreven gehad van mijn huisarts, maar deze hielpen even en dan na een aantal weken weer hetzelfde probleem, niet kunnen slapen. Dit probleem speelt al ruim 10 jaar. Nu al een jaar Temazepam 20mg, slaap er echt goed op, ook bij dagelijks gebruik. Voor mij de oplossing en eindelijk weer een nacht slapen! Het laatste jaar ook veel minder moe overdag. Geen[lees meer...] bijwerkingen waar ik tegenaan loop

28-11-2018 | Vrouw | 48
temazepam (20mg)
Afgelopen augustus voor de tweede keer niet leverbaar geweest. Ik heb het idee dat de werking minder is geworden. Er werden capsules voorgeschreven, maar die werken bij mij pas na ongeveer 3 uur. Toen kreeg ik oxazepam, dat werkt helemaal niet voor het inslapen. De arts weigerde mij om diazepam voor te schijven en dat terwijl het medicijn Temazepam in Tsjechië niet te kri[lees meer...]jgen is en toen ik mijn medicijn een keer vergeten was mee te nemen op vakantie, ik diazepam kreeg, wat bij mij veel beter hielp, zelfs maar 10 gram.

29-07-2018 | Vrouw | 48
temazepam (10mg)
Je valt er lekker van in slaap maar je moet wel voldoende slapen anders ben je brak !

18-11-2017 | Vrouw | 48
temazepam (20mg)
werd er suf van, ook volgende dag, maar sliep nog steeds niet.

20-06-2014 | Man | 48
temazepam
In een periode dat ik slecht sliep en angstig was gebruikte ik temazepam. Het hielp in het begin goed, maar de angst om verslaafd te raken zorgde ervoor dat ik toch geen rust kreeg. Ik begon met 10 mg en ging later over op 20 mg, toch werd ik steeds angstiger en ging ik steeds slechter slapen. Ik raakte uitgeput en door mijn suïcidale neiging stuurde mijn psychotherapeut m[lees meer...]ij naar de crisisdienst. Hier heb ik seroquel voorgeschreven gekregen en heb de temazepam afgebouwd. Dit werkt prima bij mij. Nu gebruik ik af en toe nog enkele dagen 25 of 50 mg seroquel voor het slapen.

29-09-2013 | Man | 49
temazepam
Door spanning en stress, en door wisseldiensten, ook nachtdiensten, ging ik steeds slechter slapen. Op het laatst helemaal niet meer. Met heel veel pijn en moeite 10 stuks Temazepam 10 mg gekregen. Werkt bij mij prima. Ik slaap op zijn minst 6 uur achter elkaar, dat is me jaren niet gelukt. Het feit dat ik ze in huis heb, wil soms ook wel helpen. Jammer dat artsen er moe[lees meer...]ilijk over doen om slaapmedicatie voor te schrijven. Een tijd lang slecht of helemaal niet slapen lijkt me ook niet bevorderlijk voor je gezondheid. Eens zal die slaappil komen die niet verslavend werkt. Trouwens, ik gebruik niet elke dag Temazepam. Gemiddeld 1 tablet in de 10 dagen.

12-05-2021 | Man | 50
temazepam (20mg)
In tegenstelling tot een hoop andere, vind ik dit prima spul ! Ja je voelt je een beetje suf na afloop ,maar thats all ! Heb vanochtend zelfs 20 push-ups gedaan, zo uitgerust voelde ik mij. Je moet wel een beetje sterk zijn voor dit spul want het is een paardemiddel. Dit middel is niet geschikt voor mentaal en fysiek zwakke mensen. Maar ben je een sportman zoals[lees meer...] ik die een paar uur slaap tekort komt, neem het gerust en je slaapt als een roos.

23-03-2015 | Man | 50
temazepam (10mg)
Twee jaar last gehad van extreme slapeloosheid, zeker in tijden van stress. Neem nu een half tabletje van 10 mg en slaap goed. Wel vroeg wakker, maar ben al een gelukkig man met 5 tot 6 uur slaap.

22-05-2021 | Man | 52
temazepam (20mg)
Het zou een slaapmiddel zijn. Inmiddels er van overtuigd dat ik iets anders moet gaan vragen. Het doet werkelijk niets bij me. Alleen het brak zijn voel ik.

26-02-2015 | Man | 52
Reumatoïde artritis
Het middel helpt mij goed

11-07-2021 | Man | 53
Bipolaire stoornis
Ik kreeg dit medicijn voorgeschreven als extra hulpmiddel bij slaaptekort in een manische fase. Echter, inslapen is bij mij gelukkig van nature zelden een issue. Het probleem is de korte slaapduur. Als ik voor het slapen gaan dit slaapmiddel inneem, slaap ik hooguit 1 of 2 uur langer. Inname na vroeg ontwaken een aantal keren geprobeerd, dat leverde mij wel een aantal [lees meer...]extra uren slaap op. Maar dus bovengenoemde bijwerkingen Conclusie: Ik gebruik ze zelden.

21-01-2019 | Vrouw | 53

26-07-2016 | Man | 54