Ervaringen met Zolpidem

zolpidem

versuft ongerustheid geheugenverlies concentratieproblemen maagpijn voor misselijkheid/braken rusteloze slaap somber voelen duizeligheid verminderd gezichtsvermogen Angst

Slapeloosheid (104 meningen)
Moeheid (2 meningen)

Bojan Nikolik (17-05-2015)

05-09-2016 | Man | 64
Jeuk
Ik had sterke allergische reactie met veel jeuk van andere medicijnen. Hielp me inslapen en soms doorslapen. Jeuk is nu veel minder en ga nu stoppen met zolpidem. Ben van oudsher een goede slaper. Ik vind het geen sterk medicijn. Kan nog uren wakker blijven na inname. Geen merkbare bijwerkingen en na goede nachtrust geen sufheid o.i.d.

14-01-2016 | Vrouw | 30
Heupslijtage
Op mijn 25ste de diagnose gekregen van heupdysplasie. Moest 5 keer onder het mes of ik zou nooit nog kunnen lopen. Ben mijn werk kwijt geraakt, terug naar mijn ouders gemoeten. Ik speelde voetbal op hoog niveau. Kon natuurlijk geen bal meer aanraken en ben ingestort. Kon niet slapen, want 's nachts zag ik mijn zielig leventje voor me en daarom ben ik zolpidem beginnen te n[lees meer...]emen. Nergens aan denken, zalig. Maar helaas bleef het niet bij eentje, werd steeds moeilijker om te doseren. Nu nog. Maar dit is het enige wat mij helpt slapen als ik pijn heb.

06-12-2015 | Vrouw | 65
Artrose

06-06-2015 | Man | 26
zolpidem (10mg)
Ik heb dit middel voorgeschreven gekregen tijdens een periode van zware depressie met slaapproblemen. Het is een geweldige inslaper en kan goed helpen bij het herstellen van een dag/nacht ritme. Zolpidem heeft echter een zeer groot nadeel waarvan je als gebruiker wel op de hoogte dient te zijn. Na inname treedt een korte periode van geheugenverlies op en bestaat er een [lees meer...]kans dat je dingen gaat doen waar je achteraf niets meer van herinnert. Ook neemt de remming om deze dingen te doen af (gelijkaardig als bij alcohol, maar bij zolpidem toch vaak met vreemder gedrag). Dit uitte zich bij mij in gesprekken met anderen, (rare) e-mails, facebookberichten, online aankopen, foto's, eetbuien... Een eenvoudige oplossing is om zolpidem direct in bed in te nemen en daarna er niet meer uit te komen met je telefoon aan de andere kant van de ruimte. Toch werkt dit niet altijd. Op zolpidem kun je dus rare dingen gaan doen, maar buiten dat is het wel een prima slaapmiddel. Voorzichtigheid bij gebruik is dus zeker de regel. Verslaving valt goed mee. Stoppen is gemakkelijk.

04-06-2015 | Man | 43
zolpidem (10mg)
Heb dit middel ruim 8 jaar gebruikt. De eerste jaren zeer effectief en weinig geheugen bijwerkingen. Een echte aanrader voor relatief kort gebruik (een aantal maanden 0f zelfs 1 tot 3 jaar). Probleem was door gewenning aan deze stof er een jaarlijkse toename van 5mg (halve tablet) ontstond. Dus beginnende met 5mg per nacht en eindigend in 2014 met, schrik niet 60mg per nac[lees meer...]ht. De uitschieters laat ik maar even weg. Vanaf een dosis van 20+ ontstonden er geheugen problemen. Eerst alleen na inname tot aan de uitwerktijd een soort black hole's. Dit was vervelend maar had geen invloed op het functioneren. Vervolgens geheugen problemen die altijd aanwezig waren. Ben uiteindelijk onder begeleiding äfgekickt". Nu 9 maanden geen medicatie maar wel weer een heel groot slaapprobleem. Maar ja, het leven bestaat uit keuzen maken. Als tip kan ik meegeven dat dit middel voor tijdelijk of gecontroleerd gebruik (10 tot 30x per jaar) mijnerzijdes zeer effectief werkt maar voor zeer langdurig gebruik een no-go is. Succes voor alle slecht slapers omdat dit een zeer hardnekkig en langdurig gevecht blijf.

08-02-2024 | Man | 22
zolpidem (40)
Moeheid
Nooist slapen, duizendste andere dingengeprobobeert

15-12-2023 | Vrouw | 53

28-10-2023 | Man | 47
zolpidem (10mg)
Ik slaap sinds 26 juni 2023 niet meer zonder .zyprexa 3 maanden 5 mg genomen.nu in oktober met zolpidem begonnen.ik heb angst om te slapen .met zolpidem kan ik slapen.ik wacht 2 uren na inname 1 pil 10 mg en dan ben ik suf en ga ik slapen.ik lees dat mensen ze soms al 30 jaar innemen of 10 jaar.blijven die pillen dan zo lang werken?

18-02-2023 | Vrouw | 23
Psychische klachten
Ik slik het omdat ik anders de hele nacht lig te piekeren. Temazepam deed niks voor mij, maar dit brengt me onder zeil! Ik probeer niet meer dat 2 of 3 keer per week een halve (soms een hele) te slikken. Anders wordt het wel een "quick fix". Ervaring is prima, zo lang je gewoon gaat slapen. Op het moment dat je niet direct in bed gaat liggen gebeuren er soms rare dingen[lees meer...] (spraak berichten die ik me maar half herinner over zeemeerminnen 😂). Soms moet ik ook nog naar het toilet als ik al heb geslikt, dan zorg ik wel dat ik me ergens aan vast kan houden. De volgende dag heb ik er geen last meer van. Kortom: je wordt er helemaal wappie van, maar als je keurig in bed ligt is dat precies wat je wilt!

12-01-2023 | Vrouw | 62
zolpidem (10mg)
Het is een inslaper Sporadisch te gebruiken bij niet kunnen slapen. ... Neem het alleen indien hoogstnodig. ..Dus niet elke avond Het werkt goed. .

02-11-2022 | Man | 45
zolpidem (10mg)
Goede slaappil maar kijkt u astublieft goed uit met alkohol!!!

14-10-2022 | Vrouw | 37
zolpidem (10mg)
Werkt goed. Ene dag een halve amdere dag niets en volgende dag weer halve of hele. Waar koopt men deze ( betrouwbaar) als de huisarts ze niet schrijft? Mijn huisarts is zeer panisch en heeft er maar 5 gegeven

16-08-2022 | Vrouw | 64
zolpidem (10mg)
Slecht slapen is een familiekwaal, piekeren 's nachts, komt veel voor. Ik wilde dat leven niet, altijd slecht slapen..... dus in overleg met de huisarts met Zoldpidem 1 tablet voor het slapen gaan, gestart, ruim 30 jaar geleden. Op eigen initiatief na een paar maanden overgestapt op een 1/2 tablet. Ik ben er ontzettend tevreden over, en blij mee, heb nooit geen slaappr[lees meer...]oblemen meer. Het werkt ook snel en goed, na een half uur/45 minuten, ben ik in droomland. Ik ervaar ook geen bijverschijnselen, maar ik moet er wel voor zorgen, dat ik ze altijd op voorraad heb, of voldoende meeneem als ik op vakantie ga, wat je kunt er donder op zeggen, als ik het halve tabletje niet inneem, dat ik die nacht niet slaap. Je kunt dat verslaving noemen...... maar als een half tabletje mij een goede nachtrust oplevert, dan zij dat maar zo. Mijn man gebruikt het nu ook, sinds hij ongeneeslijk ziek is en in zijn terminale fase zit. hij heeft er ook heel veel baat bij. Ik heb het meerdere mensen al aanbevolen....... maar een goed gesprek vooraf met je huisarts vind ik wel een must.... ik weet natuurlijk niet hoe een ander op dit medicijn reageert. Succes!

30-07-2022 | Man | 67
zolpidem (10mg)
Na Unisom het beste middel, kan makkelijk overslaan als ik weer tot rust gekomen ben de lockdowns in China met alle beperkingen zijn bij mij vervlakt door de goede slaap zeer effectief

03-11-2020 | Man | 38
Stress
Vanaf 10mg begin je te flashen.

15-05-2020 | Vrouw | 40
zolpidem (10mg)
Met zolpidem kon ik geen paniekaanval krijgen , Dus die was erg belangrijk! En ik voel me gewoon beter als ik een zolpidem op heb .

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum