Ervaringen met Zolpidem

zolpidem

versuft ongerustheid geheugenverlies maagpijn voor misselijkheid/braken somber voelen duizeligheid Angst vergeetachtigheid

Slapeloosheid (103 meningen)
Moeheid (2 meningen)

Bojan Nikolik (17-05-2015)

27-03-2024 | Man | 45
zolpidem (5mg)

ongerustheid

Ik nam eerst zolpidemtart 10 mg na 2 weken 5 mg en nu na een maand wil ik stoppen krijg ik dan ontwenning of kan je in een keer stoppen want ben van rivotril naar diazepam overgestapt afgelopen vrijdag en daar voel ik me heel kut de hele dag en avond maar als ik ze samen neem in de avond slaap voor 4 uurtjes en het lijken wel 5 minuten ben de hele dag moe en dan neem i[lees meer...]k nog een diazepam in de ochtend word ik slaperig maar ook onrustig waardoor ik helemaal in de war ben kan niet slapen en kan niet gaan lopen of dingen thuis doen omdat ik slaperig ben wil alleen diazepam gaan proberen maar ben bang dat ik de ontwenning van zolpidemtart erbij krijg met die andere klachten heeft iemand hier ervaring mee

22-03-2024 | Vrouw | 45
zolpidem (5mg)

versuft somber voelen maagpijn voor misselijkheid/braken

Omdat Temazepam capsules (10mg) niet meer leverbaar waren, heb ik Zolpidemtartraat gekregen (5mg). Dit bevalt mij niet goed. Maagpijn, en daarna flink overgegeven. De volgende dag heel somber, sloom en niet happy… (bij Temazepam ervaar ik geen bijwerkingen, behalve dan dat ik de volgende dag echt uitgerust én super vrolijk wakker wordt juist!

13-03-2024 | Vrouw | 56

duizeligheid vergeetachtigheid Angst

Voor mij werkt de temazepam perfect en nu niet leverbaar en apotheker me aan de zolpidem gezet,en er zo naar van Raar gevoel in hoofd,duizelig, onwerkelijk gevoel overdag,niet kunnen concentreren,echt wat beangstigend in hoofd en net als ik brande van binnenuit en erg huilerig,

05-01-2024 | Vrouw | 32
zolpidem (10mg)
1 tabletje van 10 mg deed mij niks. Toen nogmaals 1 tabletje genomen. 20 mg totaal. Viel wel in slaap maar naar mijn idee sliep ik nogal vaag...volgende ochtend misselijk, duizelig, en extreem moe.

23-05-2023 | Man | 44
zolpidem (10mg)
Beste, dit produkt gebruikte ik 8 jaar geleden toen ik ernstige slaapproblemen had. Na drie maanden NIET kunnen slapen heb ik mezelf opnieuw aangeleerd om goed te slapen en nadien heb ik een opleiding tot slaapcoach gevolgd. Als slaapcoach kan ik je helpen naar een betere slaap, bekijk mijn website en lees ook even mijn persoonlijk verhaal. Warme groet, Kurt ///[lees meer...]///////RED mijnmedicijn.nl - Let op: deze mening is aangepast, persoonlijke verwijzingen zijn verwijderd).///////////

28-05-2022 | Man | 26
zolpidem (10mg)
Slaap al maanden slecht en weinig lijkt te werken zonder al te veel bijwerkingen

26-07-2021 | Vrouw | 39
Moeheid
Kan gewoon dagen niet slapen daarom krijg ik ze. 10 mg per dag. Kan soms gespreken die dan niet erg fijn zn dan flinke discussies aan ga met partner kan t niet herinderen.Ook komt wel eens voor dan heb je ff voor spel en sex en de volgende dag kan me niks van herindere dacht die neem me in de maling . Heb wel minder remmingen. (RED mijnmedicijn.nl: Let op: deze menin[lees meer...]g is aangepast, persoonlijke verwijzingen zijn verwijderd, verkorte tekst).

08-06-2020 | Man | 55
zolpidem (10mg)
Ik heb vaak onregelmatige dinsten en dan komt een slaappil al eens goed van pas. Wat echter wel opviel, als ik ze al es gedurende een week of zo nam, ik angstig werd, stemmingswisselingen kreeg en en ook heel erg zenuwachtig kon zijn. Nam ik de pillen enkele dagen niet, dan ging dat weer over. Ze zijn heel erg effectief, maar met die bijwerkingen? Neen, bedankt, voor mij [lees meer...]niet meer.

15-05-2020 | Vrouw | 63
zolpidem (10mg)
Hielp ook niet tegen slapeloosheid. Doet bij mij helemaal niks. Dus ook geen bijwerkingen. Ook Seroquel laat mij niet slapen. Het lijkt wel of er niets anders dan pammen (Oxazepam etc.) bestaan waarmee ik nog enigszins wat uurtjes slaap.

14-05-2020 | Man | 27
zolpidem (10mg)
Dit middel een tijdje geprobeerd, maar ik reageer er heftig op. het is al een aantal keren voorgekomen dat 1 stuk niet effectief was waardoor ik er nog een in nam, en hier ging het mis want hier verloor ik totale controle en deed vage dingen. de volgende dag werd ik wakker met de gedachte 'wat heb ik allemaal gedaan?' om er achter te komen dat het halve doosje op was, ook[lees meer...] zag m'n huis eruit alsof er een bom ontploft was. pas op met dit middel en neem er niet meer dan 1,je kan je totale bij bewust zijn verliezen! Ik heb veel meer baat bij alprazolam .50mg werkt rustgevend zonder helemaal knettah te worden.

10-04-2020 | Man | 38
zolpidem (10mg)
Mijn partner neemt het nu al een aantal jaren.. Het is verschrikkelijk spul, Hij is zichzelf verloren.. En als er niks veranderd verliest hij mij ook.. Hij weet niet meer wat hij doet zodra hij het neemt veranderd die in een monster... net alsof hij aan de harddugs zit. Valt om , praat heel moeilijk.. vernederd mij.

18-02-2020 | Vrouw | 22
Hypersomnia
Ik heb door zolpidem verschrikkelijk veel last van vergeetachtigheid en vermindering van emoties. Ik vergeet sinds ik dit neem zo veel dat het eng word en ik ben moeten stoppen met deze medicatie. Ik raad het af, het maakt je depressief

08-12-2019 | Vrouw | 31
zolpidem (10mg)
Hallo, graag wil ik mijn eerlijk verhaal delen over Zolpidem. Ik zit al zo'n 7 jaar vast aan dit middel. Bij gecontroleerd gebruik (een halfje of een hele voor het slapen gaan) was nooit een probleem. Het heeft me ook steeds goed geholpen om te slapen, ook al gebruikte ik deze in het begin langer dan twee weken , zoals bij alle benzo's er gewenning ontstaat. Ik ben ook enk[lees meer...]ele keren opgenomen geweest in ziekenhuizen, waarbij de verpleging je medicatie uitdeelt en heb steeds genoeg gehad aan een halfje. Na mijn opnames toen ik weer thuis was, maar wegens nog steeds ziek zijn niet werken (verveling, je volledig nutteloos en waardeloos voelen,..) heb ik de fout gemaakt om dit spul ook nog eens overdag te nemen. Natuurlijk geraakt zo'n doosje van 30 tabletjes dan heel snel op en wegens schaamte niet op tijd nieuw voorschrift gehaald = verschrikkelijke ontwenningsvrrschijnselen die zelfs niet in de bijsluiter staan: extreme draaiduizeligheid waardoor ik niet meer op mn benen kon staan, en braken, braken, maar door verslaving aan dit spul heb je feitelijk geen eetlust meer dus ik braakte eerst gal tot ik bloed begon over te geven. Deze eerste "ervaring" eindigde op spoed, maar geen enkele dokter of verpleging zei me dat het door de zolpidem kwam. Ze zeiden "dit komt omdat je te weinig eet en een flauwte hebt gedaan". Dus deed ik mijn verslaving gewoon verder. Tot snel "ervaring nummer 2" volgde, weer ritje spoed met de ambulance. Daar hebben ze mij gelukkig wel verteld door wat het kwam en zelf kreeg ik het ook wel door...Ik ben ermee gestopt door stilletjesaan af te bouwen maar heb een volledige maand niet kunnen slapen. Ik was een wrak en ging weer terug aan de zolpidem want ik zou een moord plegen om terug te kunnen slapen...En dus weer het zolpidemverhaal ging verder. Ik ben hierna nog hondsziek geweest (zowel als ze weer op waren of als ik er teveel nam (werd na twee-drie uur wakker en dan nam ik nog eentje om terug in slaap te geraken, maar blijkbaar was dat een overdosering want ik werd weer hondsziek wakker geworden rond 9u en heb weer de hele dag in mijn hoofd op "de carousel" gezeten en mijn lijf uitgebraakt. Ik ben volledig op omdat ik de strijd met dit middel maar niet kan winnen. Mijn lijf kan niet meer ontspannen zonder dit middel en dus uiteraard niet slapen. Ik krijg hierdoor zelfs zelfmoordgedachten omdat ik denk dat ik hier nooit meer vanaf raak omdat ik le zonder niet kan ontspannen of slapen. Geen promethazine, trazadone, valeriaan, of andere al dan niet homeopathische middelen helpen niet. Sorry voor deze lange getuigenis, maar als ik al 1 persoon hiermee kan helpen is dit het waard geweest. Dus als je iemand bent die dit middel gecontroleerd kan gebruiken (en er geen gewoonte van maakt om steeds meer te gebruiken en zeker ook overdag en je kan houden aan 0,5 of 1 tabletje): ik adviseer het niet maar het helpt, zeker als je het occasioneel gebruikt. Maar aub: maak niet dezelfde fout als ik. En je denkt misschien "wat een dom wicht", maar voor je het zelf goed en wel beseft hang je eraan. Probeer liever toch een valeriaantje of passieflora, of je kan pilletjes laten bereiden waarin deze beiden inzitten, maar begin niet te snel met dit spul. Het kost me al mijn energie om telkens na 10 dagen (want zo ver zit ik momenteel: 3 pillen per dag) naar de huisarts te gaan, ik ben terug depressief, ik kan in feite van niets meer genieten, enkel als ik me te slapen leg met een zolpidem achter de kiezen. Dit is geen leven meer. Voor de duizendste keer ga ik nu een poging wagen om eerst en vooral daar overdag van af te blijven (de nachten blijven moeilijk maar het zou al geweldig zijn kon ik de dag zonder doorkomen, dan werkt mijn 1 tabletje 's nachts op zn minste terug) en daarna stilaan naar een halve en dan kijk ik hoe het slapen 's nachts lukt om helemaal naar 0 te gaan). Maar het is een ongelofelijke strijd dus aub bezint eer ge begint. Bedankt om dit lang berichtje te lezen en heel veel sterkte alvast voor al diegenen die door hetzelfde gaan xxx

20-10-2019 | Man | 53
zolpidem (10mg)
Door zolpidem is mijn huwelijk kapot. Werk zeer verslavend je vergeet alles en doet de gekste dingen en idd je wil er soms niet van slapen omdat je je beter voelt. Dit is eer een hartdrug. Ik was er zelf ook aan verslaaft geworden maar na ik drie straten verder in een gracht wakker werd ben ik er mee gestopt, en dat was maanden hel om er vanaf te geraken. Groetjes J.

09-02-2019 | Vrouw | 54
zolpidem (10mg)
Medcijn zorgt ervoor dat je inslaapt, maar het voelt als hamertje tik. In eenmaal slaap, maar 4 uur later okk weer datzelfde hamertje tik, in eenmaal wakker. Ook met hogere dosering hetzelfde effect. Voegt voor mij weinig toe aan doorslapen. Verder geen bijwerkingen als suffigheid etc, maar effectiviteit ook niet

24-01-2019 | Vrouw | 25
zolpidem (10mg)
ik heb heel veel verschillende slaap medicatie gehad, nu heb ik zolpidem voorgeschreven gekregen 2weken geleden en ook mijn antidepressiva verhoogd met 20mg. ik had heel vaak werkelijksheidsdromen. vrijdag bleek ik er helemaal van af te zijn en heb ik dit medicijn netjes genomen op mijn tijdstip dat het moest en blijkbaar daarna meerde gepakt. de dag erna savonda om 7u wer[lees meer...]d ik wakker en wat bleek ik had alle pillen die er bij mij in huis waren ingenomen en in het ziekenhuis beland. vandaag zei de psychiater dat dit medicijn mij er waarschijnlijk toe heeft gelijk dat ik suïcide heb proberen te plegen. kijk ajb uit want het is echt een bende kijk uit als je in een depressie zit met dit medicijn.