Ervaringen met Zolpidem

zolpidem

versuft ongerustheid geheugenverlies concentratieproblemen maagpijn voor misselijkheid/braken rusteloze slaap somber voelen duizeligheid verminderd gezichtsvermogen Angst

Slapeloosheid (104 meningen)
Moeheid (2 meningen)

Bojan Nikolik (17-05-2015)

13-09-2020 | Vrouw | 24
Stress
Na veel stress ben ik dit middel gaan gebruiken. Ik sliep eindelijk weer. Al snel merk je dat je “junk” wordt want op het moment dat je het niet hebt ontstaat er paniek. Na 3 jaar dagelijks gebruik en rustig vaarwater besloten om te stoppen. Toen ben ik eigenlijk pas gaan inzien wat het met me deed, terwijl ik dit eerder alleen aan vroegere stress en trauma’s weide. Tijden[lees meer...]s het afbouwen kreeg ik afkickverschijnselen: moe, zweten, trillen, hartkloppingen en een onwijs kort lontje. Ik ging van een half tablet naar een kwart. Ik schrok hoeveel last ik had van deze minimale afbouw. Ondanks dat die eerste periode erg moeilijk was ben ik gaan inzien wat voor troep het is. Ik was onwijs vlak en meer dan een halve dag wazig. Dit maakte me altijd onwijs onzeker en pas rond het avond eten vond ik mezelf weer een beetje terug en op het moment van slapen was ik natuurlijk weer helemaal actief. Als ik het niet nam was ik moe en kwam ik de nacht moeizamer door, maar voelde me prima en niet wazig. Zelfs als ik een kwart nam zag mijn vriend dit al aan me. Ik raad dit middel dan ook zeker af! Prima als je dit gebruikt voor een detox, maar zorg dat dit voor een korte periode is en je dit middel niet meer in huis hebt.

03-06-2020 | Vrouw | 28
zolpidem (10mg)
Ik had al bijna 2 weken geen oog dicht gedaan. Ook te maken met mijn paniekstoornis. Hier kreeg ik citalopram 20 mg voor. Maar dit hielp in iedergeval niet met slapen. Dus toen kreeg in Zolpidem voorgeschreven. Eerst 2 weken elke dag 1. Maar dit werd al na een paar dagen 0.5 tablet omdat ik heel erg duf werd overdag van de 10 mg. Maar met 5 mg ging het fantastisch. Na de 2[lees meer...] weken heb ik rustig afgebouwd. Eerst om de dag. Dan een keer in de drie dagen enz. Ik heb hier geen bijwerkingen om gekregen. Sindsdien slik ik het zodien nodig. En dat is gemiddeld een keer in de 2 weken.

08-05-2020 | Vrouw | 57
zolpidem (10mg)
Obstructief Slaapapneu Syndroom (OSAS)
zolpidem werkte vroeger wel maar na vele jaren niet meer.

19-02-2020 | Man | 54
Aderverkalking

18-10-2019 | Vrouw | 57
zolpidem (10mg)
Ik neem bijna elke dag een halve zolpidem en werkt meestal, nu nam ik een hele en stond na min . weer in de woonkamer. is dat normaal?

14-05-2019 | Vrouw | 60
zolpidem (10mg)
Na een burn-out. En overgang werd mijn slaappatroon zeer slecht. Ik sliep nog maar zo’n 2 a 3 uur. Ik heb andere middelen geprobeerd en ben uitgekomen op zolpidem. Ik slik het de laatste 3 kaar elke avond 10 Mg. Ik val er redelijk van in slaap voor zo’n 4 uurtjes. Dan weer klaarwakker en uitbied en na zo’n 2 uurtjes lukt het me vaak weer om te slapen. Ik heb nog nooit ra[lees meer...]re dingen gedaan of meegemaakt. Ja wel eten in de nacht. Ben ook niet suf of duf. Ik voel me smotsend normaal al ben ik wel vaak moe.ik wil aan de ene kant kijken of ik zonder kan maar zie gelijktijdig weer tegen die nachten wakker moeten zijn op. Dus voor mij blijft het maar zo het nu gaat

26-03-2019 | Man | 28
zolpidem (10mg)
Ik gebruik Zolpidem 10mg nu ongeveer een jaar. Altijd van fabrikant Sandoz gehad, nu door leverlingsproblemen van de Apotheek van het merk Aurobindo. Vreemd, het lijkt alsof de nieuwe Zolpidem (Aurobindo) óf een langzamere inwerking heeft, óf een minder goede werking heeft dan de variant van Sandoz. Ik gebruik het in principe elke avond. Mijn ervaring is dat je inderdaad o[lees meer...]p moet passen met Alcohol. Wanneer gecombineerd heb ik mezelf al eens (naar horen zeggen) onder aan de trap gevonden en ben ik onderuit gegaan met schaafwonden als resultaat. Zolpidem is in principe een prima middel, mits goed gebruikt. Mijn advies door ervaring: Ga direct op bed na inname, wacht niet en al helemaal niet als je alcohol genuttigd hebt. Ga direct op bed, leg ook telefoon en andere electronica weg en probeer direct te gaan slapen. Ik ben namelijk ook al eens wakker geworden met vraagtekens in een whatsapp groep nadat ik honderden letters had verstuurd in verschillende berichten, waar ik niets meer van wist. Kortom, uitstekend inslaap middel, schrik niet van de ervaringen, maar ga er zeer wijs mee om! Innemen en liggen, wacht hier geen seconde mee, dan werkt Zolpidem uitstekend zonder bijwerkingen (voor mij) als inslaper!

02-02-2019 | Vrouw | 25
zolpidem (10mg)
Ik gebruik dit medicijn af en toe , zeker niet dagelijks , als ik echt op ben zeg maar , bijvoorbeeld na drukke week of na slechte nachten , ik gebruik 10 Mg , ik ga altijd meteen na inname naar bed , als je niet gaat slapen ga je je vreemd voelen , letters van telefoon dansen etc , ik slaap er prima op , word uitrust wakker , geen bijwerkingen , een heel fijn middel maar [lees meer...]volgens mijn psychiater mag je het maat kort gebruiken en is het zwaar

31-10-2018 | Vrouw | 35
zolpidem (10mg)
na inname val ik binnen 15 minuten in slaap. Als je niet gaat slapen ga je wel dingen doen die je je later niet kunt herinneren. Mijn partner geeft aan dat ik er wartaal van uitsla. Het is een heel vreemd medicijn, maar je gaat er wel van slapen.

28-10-2018 | Vrouw | 34
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Ik gebruik sinds eind 2016 Zolpidem 10 Mg. Deze heb ik voorgeschreven omdat ik niet tot nauwelijks sliep vanwege de angst om te slapen ivm nachtmerries. In eerste instantie werkten deze tabletten zeer snel.. Binnen 10 min liep ik al tegen de muur aan omdat ik niet verwacht had dat deze pillen zo snel zouden werken na verschillende andere tabletten te hebben geprobeerd. Na[lees meer...] een tijd merkte ik verslaving en dat ik niet meer kon inslapen zonder gebruik. Dat heb ik nu nog steeds. Ik denk er soms aan om te stoppen maar dan lig ik hele nachten wakker en dan ga ik toch weer beginnen. Een tijd lang leek de effect ervan te minderen. Zo kon ik steeds langer wakker blijven en had ik het gevoel bij wijze van nog gewoon auto te kunnen rijden. In die tijd slikte ik 2 tot drie stuks voor het slapen gaan. Ik vind het heerlijk om te merken dat ze gaan werken en dan pas naar bed te gaan. Maar eigenlijk zou je gewoon al in bed moeten liggen dus. Daarna ben ik weer terug gegaan naar 10 Mg. Ik had toevallig ook nog Zopiclon 7,5 Mg liggen. Mij werd verteld dat deze dezelfde werking zouden hebben. Maar ik merk dat ik deze beide afwisselend gebruik dat de effectiviteit voor mij hoger lijkt. Tegenwoordig pak ik er nog maar 1 per dag voor het slapen gaan. Elke dag denk ik dat ik gewoon nog bij ben, maar dat is niet zo. Mijn vriend merkt dat aan mij. Ook als ik alleen ben zit ik wel eens onder de blauwe plekken omdat ik blijkbaar toch geen goede coördinatie meer heb. Ik vergeet het uur voordat ik de tablet heb ingenomen. Dan kan ik mij het laatste stuk van een film niet echt meer herinneren. Ook krijg ik veel honger. Ik eet dan een zak chips met gemak op (terwijl ik overdag best een kleine eter ben) en dat herinner ik mij ook pas als ik de aangebroken zak zie liggen. Laatst ging ik mijn nagels lakken kort na inname van de tablet. Ik kan me vaag herinneren dat ik maar bleef strijken met het kwastje om vervolgens de dikke laag weer te verwijderen. Uiteindelijk best grappig. Maar ik kan me voorstellen dat dit ook gevaarlijk kan zijn als je andere dingen gaat doen zonder er adequaat bij te zijn. Herkennen jullie ook wat ik beschrijf? En iemand ervaring met een geslaagde afbouwpoging?

19-10-2018 | Man | 30
zolpidem (10mg)
het is verslavend. met de bijwerkening pieker ik ook in de nacht. met de tijd wen je er zo snel aan dat je het zomaar verhoogd. ik mocht 10 mg. soms nam 5 mg meer. en ik gebruik nog promatazine 25 mg.

05-10-2018 | Vrouw | 54
zolpidem (10mg)
Al jaren slik ik 1 a 2 x p wk Zolpidem. 5 mg of 10 mg.Het is zeer effectief. Het beste is om het in bed in te nemen en binnen een half uur val je in slaap, tussendoor wel eens wakker maar kort. Als ik niet aan de slaap toegeef word ik er licht "high" van, wat eigenlijk best prettig is. Ik heb weinig last van bijwerkingen wel een suffig gevoel en soms wat hoofdpijn de volge[lees meer...]nde dag maar dat heb ik er voor over. Ik neem het zo min mogelijk 2 dagen achter elkaar omdat ik dan wel last heb van de bijwerkingen. Daarom verdeel ik het over de wk, meestal 1x half tabletje (5 mg) en 1x een hele (10 mg). Ik herken wel iets mbt "raar" gedrag wat ik bij de andere reacties lees maar het is nooit uit de hand gelopen en ook niet echt vervelend, ik heb dit in hele lichte mate. Ik ben me ervan bewust dat ik verslaafd aan dit middel ben maar het gebruik is al jaren op hetzelfde niveau en wordt niet meer. De werking is in de loop der jaren wel wat afgenomen maar voor mij nog steeds effectief. Ik omschrijf mijn gebruik als gecontroleerd gebruik.

07-03-2018 | Vrouw | 26
Overspannen/burn-out

21-02-2018 | Vrouw | 28
Fibromyalgie
Ik heb fibromyalgie en daarbij ook ADHD en bij beide aandoeningen heb je vaak slaapproblematiek. Bij het ene van de pijn en bij het andere van de overprikkeling in je hoofd. Dus diverse middelen gehad. Vanaf mijn 11e al de eerste "pammetjes" voorgeschreven gekregen. Hierdoor ben ik er aan verslaafd geraakt en de werking wordt ook steeds minder. Dus als je het bij wijze van[lees meer...] 3 maanden gebruikt dan zal je een aanzienlijk verschil voelen tussen de eerste keer van gebruik en de 3e maand (om maar een voorbeeld te noemen). Daarnaast is het erg verslavend omdat het gewoon een goed gevoel geeft. Je voelt je vredig en kalm. Ik heb ook van mijn psychiater gehoord dat dit middel ook wordt gebruikt soms bij euthanasie om iemand te kalmeren en in een roes te krijgen en daarna de "dodelijke/fatale" injectie toegediend krijgt. Dus het is een sterk middel en ook verslavend maar je wordt er snel resistent voor.

29-04-2017 | Vrouw | 32
Zwangerschap
Voor dat ik zwanger was dronk ik weleens een glaasje of meerdere 😉. Maar sinds ik zwanger ben, heb ik absoluut niks meer gedronken, maar nu neem ik dus wel zolpidem om te kunnen slapen en 's avonds eventjes te kunnen ontspannen, eerst werkte eentje nog, daarna twee, maar nu naar het einde toe zit ik aan drie zolpidem per avond. Nu vraag ik mij af of dat schadelijk is als [lees meer...]ik zo blijf doorgaan of is een optie om 1 of 2 weken voor de geboorte er volledig mee te stoppen, zou ze dan nog afkickverschijnselen krijgen? Alvast bedankt voor de eventuele reacties.

29-04-2017 | Vrouw | 35
zolpidem (10mg)
Ik gebruikte af en toe Zolpidem, want sinds chemo's sliep ik slecht. Zolpidem werkte perfect maar als ik het 3 nachten na elkaar in nam, kreeg ik veel meer last van sufheid, misselijk, duizelig,.... dus dat was geen optie. Ik neem het nu eens om de week of om de twee weken, soms maar 1 of 2 per maand. En ik neem af en toe ook maar een halve in (5mg).

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum