Ervaringen met Zopiclon

Slapeloosheid (140 meningen)

Bojan Nikolik (27-04-2015)

30-01-2018 | Man | 41
zopiclon (7,5mg)
Fijn slaapmiddel, voor als je echt een goede nacht wilt maken, kalmeert, en maakt slaperig. Echter wel bij uitzondering gebruiken, verliest bij veelvuldig gebruik zijn kracht

30-01-2018 | Vrouw | 59
zopiclon (7,5mg)
Omdat Lormetazepam (Lormetazepam Mylan) opeens uit de handel was genomen sinds januari 2018, schreef mijn huisarts Zopiclon 7,5 mg voor, omdat ik al jaren een (in)-slaapmiddel gebruik. De Zopiclon geeft bij mij vervelende bijwerkingen. Een bijwerking is bekend, staat ook in de bijsluiter, een vieze bittere, metaalachtige smaak in de mond, zowel 's nachts waardoor ik onrust[lees meer...]ig sliep en overdag. De smaak is niet weg te krijgen. Daarbij kreeg ik ook weer last van verkramping van de slokdarm. Heb ik jaren geleden ook gehad bij het gebruik van Amitriptyline, een pijn die naar de kaken, keel en borst uitstraalt, je denkt aan een hartinfarct op dat moment, vreselijke ervaring. Om die reden contact opgenomen met huisarts en hij heeft aangeraden meteen te stoppen met dit medicijn. Nu 2 Diazepam gaan gebruiken om af te kunnen gaan bouwen van het gebruik van de Lormetazepam. Ze doen de mensen wat aan door ineens uit de handel nemen van Lormetazepam zonder aankondiging vooraf aan huisartsen en apotheken.

29-01-2018 | Man | 44
zopiclon (7,5mg)
Het middel werkt echt prima om te slapen...om de dag 1 pil. 1 dag bijna niet slapen en met de pil 6 uurtjes. Maar ik ben zo duizelig als het maar kan en zie alles wazig. Omdat het middel goed werkt ga je als je de avond niet mag gebruiken toch de hele tijd denken zal ik er 1 pakken om toch te slapen. Maar kan mij gelukkig sterk houden. Maar ipv uitgerust te worde ben ik n[lees meer...]et een zombie ...Mijn lichaam doet het maar mijn hoofd zweeft

18-11-2017 | Vrouw | 48
zopiclon (7,5mg)
Na jarenlang nauwelijks geslapen te hebben, slaap ik al 2 jaar heerlijk met zopiclon. Als ik zorg dat ik minimaal 7 uur slaap heb, heb ik geen bijwerkingen. Na 2 jaar ook nog geen dosisverhoging nodig gehad. Het duurt alleen iets langer eer het werkt, maar als je dat weet is dat ook geen probleem neem je hem iets vroeger. Een enkele x als ik erg onrustig ben neem ik overd[lees meer...]ag een halve, ik val dan niet in slaap maar wordt wel rustig. Heb door de jaren heen van alles geprobeerd, zopiclon is voor mij een grote uitkomst.

13-11-2017 | Man | 67
zopiclon (7,5mg)
Ik gebruik af en toe een kwart pilletje per keer. Ik doe met 30 tabletten ruim drie jaar, dat is dik over de max gebruiksdatum, maar de werking blijft hetzelfde. Toen ik nog werkte nam ik alleen als ik het gevoel had dat ik niet goed zou slapen en het nog geen 22:00 uur was, omdat ik om zes uur weer op moest. Thans maakt het niet zoveel, uit omdat ik met pensioen ben en du[lees meer...]s kan uitslapen zolang ik wil.

03-11-2017 | Vrouw | 28
Overspannen/burn-out
Ik heb een halve tot maximaal een hele per keer genomen. De pillen zijn door de helft heel erg bitter, ik nam ze daarom met wat fris en een koekje. Het is een goed middel voor kort gebruik, het werkt snel en voldoende, maar uiteindelijk word je er afhankelijk van en neemt de werking af. De dag erna was ik zo suf als wat en had helemaal geen energie, werd pas echt wakker al[lees meer...]s het alweer tijd was om naar bed te gaan (en dus de volgende dosis te nemen). Ik ben na ongeveer 3 weken gestopt met dit middel.

15-09-2017 | Man | 75

30-08-2017 | Vrouw | 57
zopiclon (7,5mg)
Zoals met alle middelen: gebruik ze niet als je verslavingsgevoelig bent. wat ze ook zeggen, als je een slechte slaper bent is het natuurlijk verleidelijk pillen steeds vaker te nemen. Zelf ben ik begonnen ze op reis te nemen: nachtvluchten of bij grote tijdsverschillen/jetlag. Maar steeds vaker nam ik er ook een als ik een belangrijke dag heb de volgende dag, ik echt goe[lees meer...]d wil slapen. En geef je eenmaal aan toe, dan heb je heel veel belangrijke dagen ;-). Waar ik in '96 begon met 10 per half jaar, gebruik ik er nu 10 per maand. Ook te maken met de overgang, die slapeloosheid versterkt. Maar sinds 2 jaar met de huisarts afgesproken dat niet meer mag worden en nu houd ik me daar ook aan. Een halve pil doet me amper (meer) iets maar op een hele slaap ik nog altijd 6 uur als een blok en dat is toch heerlijk. Jammer dat er zo weinig goed onderzoek is, of op lange termijn kwaad kan.

03-08-2017 | Vrouw | 18
zopiclon (7,5mg)
Doordat ik aripiprazol slik voor psychoses heb ik slapeloze nachten. Toen kreeg ik zopiclon voorgeschreven en ben ik die gaan slikken 7,5 mg. Door de zopiclon ben ik 0,5 á 1 kilo per dag afgevallen. Eerst had ik overgewicht 79 kilo, daarna toen ik met de zopiclon moest stoppen woog ik 59 kilo, zo snel in zo'n korte tijd (21 dagen). Ik leefde toen heel gezond. De arts had g[lees meer...]een verklaring. Sinds ik die medicijnen niet meer slik, heb ik weer een goed gewicht opgebouwd.

07-07-2017 | Man | 22
zopiclon (7,5mg)
Ik heb een hele tijd zopiclon gebruikt voor chronische slapeloosheid door een verlaat slaapfase syndroon. Het werkte in het begin best goed, maar de slaapproblemen waren chronisch en ik mocht het niet dagelijks innemen vanwege afhankelijkheid en tolerantie. Op een gegeven moment merkte ik dat ik het eerder begon te nemen dan nodig en dat mijn geheugen steeds meer achteruit[lees meer...]gang. Ben overgestapt naar een lage dosering quetiapine, dat werkt voor mij beter.

05-07-2017 | Vrouw | 60
zopiclon (7,5mg)
Mijn ervaringen met 2 Zopiclon zijn heel anders. Achteraf en gewoon toevallig heb ik een kennis die ook Zopiclon nam en ook de dosis ongeveer dezelfde tijd verhoogd 'kreeg'en die had dezelfde ervaringen als ik: de volgende dag beroerd en enorme maag- darmproblemen en hoofdpijn. Dit was voor mij dan ook een enorme stijging: ik gebruik elke avond maar 1/4 van een tablet, in[lees meer...] combi met een antihistamine. Het was om een tijdelijke crisis het hoofd te bieden, die verhoging van de Zopiclon, maar het gaf alleen maar meer ellende. Toen ik stopte met die 2 en geleidelijk weer terugging in dosering, hielden de maag darmklachten etc. op.

02-07-2017 | Man | 37
je mag op mij reageren

20-05-2017 | Vrouw | 43
Heeft iemand ervaring met 2 tegelijk innemen

29-04-2017 | Vrouw | 35
zopiclon (7,5mg)
Ik gebruikte af en toe Zolpidem, sinds ik na Nolvadex ook Zoladex kreeg, sliep ik al helemaal niet meer en zocht ik iets wat ik met periodes enkele dagen na elkaar kon innemen. Zolpidem werkte perfect maar als ik het 3 nachten na elkaar in nam, kreeg ik veel meer last van sufheid, misselijk, duizelig,.... dus dat was geen optie. Ik kreeg deze voorgeschreven maar dit is [lees meer...]het toch niet, dan liever weer Zolpidem en 1x per week een slaaptabletje. Bijwerkingen: misselijk, angstig, viel niet in slaap, na enige tijd droge mond en keel en vieze smaak in de mond/keel, overdag de hele dag nog vieze smaak in de mond, suf voelen,...

24-04-2017 | Man | 37
zopiclon (7,5mg)
ik kan ook niet zonder dus weet hoe het voelt

16-04-2017 | Vrouw | 42
zopiclon (7,5mg)
Begonnen na een longontsteking met kwart tablet. Nu 4 jaar later gebruik ik 2 tabletten voor de nacht en helaas...ik slaap nauwelijks nog. Kan zelfs met 2 tabletten nachten achter elkaar klaarwakker zijn! Overdag slaap ik ook absoluut niet. Smaak is vreselijk bitter bij halve tabletten. Een snoepje meteen erna helpt wat. Verder erg droge mond maar dit is ook door andere m[lees meer...]edicatie....extra vaak naar tandarts is aan te raden!